Eltűnhet az éterből a Danubius és a Sláger

A Sláger és a Danubius Rádió is vesztese lehet a frekvencia-pályázatnak, ezzel gyökeresen átalakulna a hazai kereskedelmi rádiózás piaca. A változás lehetőségét médiapiaci és a médiahatósághoz közeli források is megerősítik.

Eltűnhet a hazai kereskedelmi rádiózás piacáról az eddigi két piacvezető: az amerikai tulajdonosi hátterű Sláger Rádió, és a jobbára német tőkebefektetők kezében lévő Danubius. A radikális változás lehetőségét mind piaci, mind médiahatósági források lehetségesnek tartják. A változásra az ad jogi lehetőséget, hogy november végén lejár a Sláger és a Danubius Rádió frekvenciahasználati engedélye. A Magyar Rádió által használton kívül öszszesen e két országos földi sugárzású frekvencia létezik.

A hullámhosszakra kiírt pályázaton kevéssé ismert, illetve új pályázók is indultak. A hírek szerint a jobboldal még a választások előtt szeretne létrehozni egy országosan fogható, hozzá közel álló kereskedelmi rádiócsatornát. Ennek a törekvésnek tudható be, hogy a jobboldalhoz köthető Lánchíd Rádió tulajdonosi köre nemrég bejegyeztette az Advenio Műsorszolgáltató Zrt.-t, amely versenybe száll a Danubius frekvenciájáért.

Információink szerint az MSZP és a Fidesz megállapodott, így mindkét "oldal" holdudvara hozzájutna egy-egy országos kereskedelmi csatornához. A jobboldal pártfogoltja a Lánchíd Rádió. Médiahatósági forrásaink szerint pályázatuk szinte minden elemében a maximumot kínálja. Úgy tudjuk, megadnák az induláskor kért legmagasabb összeget, 700 millió forintot, a második évtől pedig a kötelező 200 millión túl az üzleti bevétel ötven százalékát. Szakértők úgy tartják, hogy ezek a számok gazdaságilag már-már irreálisak.

A Heti Válasz után nemrég a Lánchíd Rádiót megvásárló Fellegi Tamás üzletembert megkérdeztük, milyen adót képzel el, de ő a médiahatóság döntése előtt nem kívánt nyilatkozni.

Ismertette viszont elképzelésüket Kádár Tamás, a Est Média Group ügyvezetője. E cég és a tulajdonában lévő Radiocafé 98,6 Kft. konzorciuma eséllyel pályázik a Sláger frekvenciájára. Azért éppen erre, mert úgy látják: hiába is nyernék el a Danubius hullámhoszszát, ha talpon marad az erős Sláger. Vele szemben nehéz volna egy részben új brand bevezetése és üzletpolitikai terveik megvalósítása. Kádárék szakítanának a jelenleg jobbára zenét sugárzó kereskedelmi rádiós gyakorlattal - a kulturális tartalmakra nagyobb hangsúlyt helyező, "beszélgetős", közszolgálatibb és "civilebb" csatornát működtetnének. A hírek szerint ők is vállalnák ugyanazokat az anyagi feltételeket, amelyeket a Lánchíd.

Ez a csapat a baloldalhoz valamivel közelebb álló, ám nem baloldali, hanem "kevésbé jobboldali" műsorpolitikát képvisel. A pályázó konzorcium tagvállalkozásait az Econet.hu Nyrt. birtokolja. Az esetleges politikai megállapodásokat firtató kérdésünkre Kádár úgy reagált: az ilyen típusú információkba nincs beavatva.

Médiahatósági forrásaink - nem cáfolva a politikai tárgyalások létét - óvatosságra intenek. Erősnek tekintik ugyanis az országos adóhálózattal rendelkező Rádió1 pályázatát is. A Danubius hullámhosszára pályázik még a Juventus Műsor-szolgáltatási Zrt. is. Ráadásul újra indul a Sláger és a Danubius. Előbbi a saját eddigi hullámhosszáért versenyez, utóbbi megpályázta a Sláger frekvenciáját is.

Bochkor Gábor a Slágerben
Bochkor Gábor, Sláger Rádió,
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.