belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Miért nem fogott kezet Orbán Viktor és Meggyes?

Meglehetősen szokatlan, hogy egy fideszes polgármester - jelen esetben Esztergom első embere, Meggyes Tamás - ne fogjon kezet pártelnökével, ha az a városban tart előadást. Meggyes szerint ő csak vendég volt Orbán Viktor előadásán, ugyanakkor pártbéli forrásaink arra hívták föl a figyelmünket: túl sok a botrányos híradás Esztergomról.

Csuhaj Ildikó| Népszabadság| 2009. szeptember 8. |44 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

propatria | 2011. november 25. | 01:52:01

Trebisch

Orbán egy nagyon-nagyon gyáva ember. Pontosan az a típus, akire azt mondják, hogy a más szerszámával veri a csalánt.
Én az egész Fideszt nem állhatom, úgy, ahogy van, de most ott tartok, hogy nem bánom, kormányozzanak még két és fél évig, csak ez a beteg lelkű pojáca tűnjön el végre a színről.
Esztergom az egyik kedvenc városom. Remélem, minél előbb rendeződik a helyzet, és élhettek nyugodtan.

propatria | 2011. november 25. | 01:46:22

Straszi 1

Drága gyermek, hát ha Orbán kidobja a pártból a maffiózókat, akkor kivel fog haverkodni? Te nem látod, hogy ez milyen ember?

mokusok | 2009. szeptember 9. | 01:07:17

A jobb oldal a cigányokat és a zsidokat ki dobta náci disznok elé és ez van!

mokusok | 2009. szeptember 9. | 01:02:01

A Fidesz és az Orbánka nemet mondott a gyülőlet beszéd elleni tőrvéymodpsitásokra. S az ország itt tart ahol most mindenki gyülől mindenkit.

mokusok | 2009. szeptember 9. | 00:06:36

Moderálási alapelvek- moderált komment -

zrt nm fgtk kzt mrt mr z rbnk nm rg vncskvl brtyznk. mggys mg rg fdszs mg mndg. grdt sm ngt b vrsb nm gy mnt ms fdszs plgrmstrk mg k hvjk d nc grdt.

zsozsós | 2009. szeptember 8. | 21:58:41

elora, kocsobur! Ti egyébként normálisak vagytok, vagy jól esik fröcsögni? Az "ügyet" nem kellett kirobbantani, robbantotta azt Meggyes hatalomgyakorlási stílusa. Csak idő kérdése volt. Jó lenne, ha tájékozódnátok szemellenző nélkül! Tisztességes emberek nevét ne vedd a szádra kocsobur!

Bion | 2009. szeptember 8. | 19:37:29

Zelvtársak!
Mindenki arról ír, hogy miért nem fogtak kezet, de nekem a viktátor egyik félmondatától indult el a pumpa. Az, hogy most nem tud, akar segíteni, az az ő szégyene. De!!! "Intézkedjen a kormány. Jövőre mi jövünk, majd akkor intézkedünk." Na ezaz. Egy szabadon választott önkormányzatnál, a választók akaratát megtagadva kiküldi intézkedni az ávóját? Elviteti a neki nemtetszőket Recskre?

józsibá | 2009. szeptember 8. | 19:27:53

"Mert akkor Orbánt is korrupt politikusnak állítanátok be." Nem kell beállítani, ő is az. ("Ne mi nyerjük a legtöbbet" stb

Szkita_Babilon | 2009. szeptember 8. | 18:55:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chili | 2009. szeptember 8. | 18:46:39

tooop-igaz, ez felelmetes. Vannak, akiknek a velemenye nem szamit, de majd megszabadulunk toluk. Milyen jo miniszterelnok lesz az ilyen politikus! A gyavasaga 2006 tv felgyujtaskor is mukodott: ataludta az ejszakat, amikor az egesz vilag megdobbenve latta a csocselek harci tetteit. 20 eve nincs egy normalis jelolt a jobboldalon? Miert?

tooop | 2009. szeptember 8. | 17:39:21

Tisztelt "Trebich"!

Jó lenne, ha ilyet másutt is elmondana, kicsit szembesüljenek "a zemberek", akikre mindig hivatkoznak, hogy mi a valóság!

Szegény Cser-Palkovics - csak sajnálni lehet, ha csak ennyi telik ki tőle!

tooop | 2009. szeptember 8. | 17:35:16

Híradásokban láttam, valóban voltak jobboldaliak a tüntetésen, de csak jobbikosokat, a Fideszből kilépetteket, szocialista aktivistákat és párttagokat fedeztem föl - tette hozzá.
Ez a kijelentés a legborzalmasabb: nem a tartalom a lényeg, hanem egyenként megvizsgálta a felvételeket, hogy ki is volt ott - kivel szemben kell majd alkalomadtán eljárni, megszüntetni az állását, felbontani a szerződést stb.!!!
Ez egy tipikus fideszes hozzáállás, ezt már 1998-ban országos szinten, de sajnos a fiúk által irányított városokban is megtapasztalhatjuk! Ha szembeszállsz, vitatkozol, megnézheted magad! Ez ha belegondolunk, félelmetes!!!

autopia | 2009. szeptember 8. | 16:39:21

Egy megvalasztott polgármestert felelősségre csak a valsztoi vonhatnak. Csak ök hivhatjak vissza, Orbannak valoban nincs erre eszköze - es ez igy van jol.
A partbol ugyan kizarhatjak, es ez meg megtörtenhet, de ehhez viszont idö kell Es akkor lesz Esztergomnak esetleg egy "Független" vagy jobbikos polgarmestere.
Aztan az sem biztos, hogy minden ugy igaz, ahogy ezt itt olvashatjuk, azert megis nagy többseggel valasztottak meg... kik ellenében?

Trebich | 2009. szeptember 8. | 13:51:14

sziasztok!
kezdjük azzal, hogy én FIDESZ -es vagyok (?) és mint szülő ott voltam a demonstráción. Szóval kacsa, hogy ellenzéki tüntetés volt. Teljesen mindegy milyen párt híve volt, aki ott volt, nem politikai tüntetés volt. El kell mondjam, hogy nagyot csalódtam. Vártuk Orbán Viktort, Ő hátul ment be. Egy szülő tudott vele 2 mondatot beszélni és MEGÍGÉRTE, hogy az előadás után kijön. 2 órát vártunk rá. Az autók bementek érte (egészen hátra, hogy nehogy szólni tudjunk hozzá) és elment. Azt hiszem a sok FIDESZ-es nézetű ember (én is) most majd elgondolkodik.
Ennyi....
Az ígéret szép szó. Vagy nem?

kismuci | 2009. szeptember 8. | 13:14:09

Kedves Elora!
Ha valaki,aki jelenleg egy "tizenéves" és öngyilkos lesz,abban a pedagógusoknak kevés a szerepe!Talán legelőször a családban kellene keresnie,hogy a szülők iránt a fiú "bizalma" miért maradt el?!
Két fiút neveltem fel azzal az elvvel,"ha rosszat teszel,mindig jobb ha Tőled tudom meg!"
Az a tűzgyújtás sem volt egy halálos vétek,hogy a fiúnak "halni" kelljen érte,és iskolát is lehetett volna váltani abban a helyzetben!

PUBI | 2009. szeptember 8. | 12:59:26

Biztos hogy a szocik keze van a dologban,ŐK az okai ennek is,mint minden másnak.

Borszívóügynök | 2009. szeptember 8. | 12:54:22

filmekaneten | 2009. szeptember 8. | 08:01:56

"Íme a válaszom (mint jobbos)
Ez a hír, hogy Orbán nem fogott kezet Meggyessel annyira meggyőzött az mszp alkalmasságáról, hogy már el is felejtettem a milliárdos lopásokat, csalások, hazugságokat, hiteleket, korrupciót, politikai pereket, gyilkosságokat amit az elmúlt 8 évben műveltek."

Sőt! Én úgy látom: a trauma akkora volt, hogy ettől még a székházakat, simicskákat, szőlőket, bányákokat, kayaibrahimokat, nemtaggyűléseket és állami gazdaságokat is úgy el felejtetted, mintha sohasem lettek volna...

elora | 2009. szeptember 8. | 12:39:27

A baloldal jobbról támad Esztergomban. Tüntetést szerveznek a polgármester ellen, aki vizsgálatot mer indítani egy olyan középiskolában ahol egy tanuló azzal az üzenettel hal meg az iskolából elrohanva, hogy nem akar az iskola szégyene lenni,. ahogy őt legyalázó tanárai nevezték. A háromszáz tüntető szerint helyes, hogy egy gyűlöletet gerjesztő esztergomi internetes portálon a kinevezett igazgatót gyalázó "Kurnász takarodj " pólókra szerveznek vevőket.Ebben vastagon benne van Zara Melinda és férje a közismerten liberális Rafael Balázs újságíró. A várost hírét hazugságokal romboló hgyűlöletbeszédet hirdető esztergomi internetes portál működtetőjét senki sem vonja felelősségre.

Virág elvtárs s.k. | 2009. szeptember 8. | 12:36:23

H1N1 ?

kocsobur | 2009. szeptember 8. | 11:56:51

"én egy dolgot nem értek:"

Csak keress rá a neten a Zara Melinda-Rafael Balázs páros aktivitására(akik ezt a "háborút" -ami mára már egy gyerek halálába is került)
Esztergom városvezetése ellen elinditották..

és máris többet fogsz érteni, hogy miért "ügy" ez az "ügy".
Nemrég még az Semjén Zsolt SZDSZ-el kapcsolatos kijelentése ellen("szakállas bácsi")verték magukat a földhöz, aláírásokkal, nyilvánosan..:P

mitzimacko | 2009. szeptember 8. | 11:42:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szkita_Babilon | 2009. szeptember 8. | 11:36:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2009. szeptember 8. | 11:28:58

És még néhány "történelmi" tény.
Meggyes Tamás 1998-tól Esztergom alpolgármestere. 1999. november 9. óta ügyvezető polgármester, miután dr. Könözsy László addigi polgármester lemondott.
2000. március 27-én időközi választásokon polgármesterének választották.
2006-ban a helyhatósági választásokon HARMADSZOR is polgármesternek választották 60,58%-kal.

2008 márciusában a polgármester NÉPSZAVAZÁST indított a város gazdasági programjáról, amit egyúttal bizalmi szavazásnak is nevezett az ő munkájával kapcsolatban. A referendumon az IGEN szavazatok nyertek.

Tetszettek volna ugye máskor másra szavazni, ugye...
Orbánnak pedig most is igaza volt.
Csak sokaknak nem jutott eszébe, hogy ha szavazópolgároknak kifogása van az önkormányzat ellen- eddig fordulhattak a Közigazgatási Hivatalokhoz.
Sajnos-lásd Országgyűlés alkotmányos mulasztásai
c. fejezetet- "ezek" a közigazgatási hivatalokat is szétverték, jogköreiknek helyreállitása is minden bizonnyal a következő kormányra marad.


U.I.Ami pedig a Meggyes ellen inditott ( és nemcsak sajtó-, amit ellene konkrétan elkövettek az nem az MSZP/SZDSZ-es politikusok draskovicsi lábtörlőpörkölése volt, igaz a "politikai terrorizmus" kifejezés a ballibnek nem jutott ekkor az eszébe) hadjáratot illeti, csak emlékeztetek arra hogy Kósa Lajos is átélt már hasonlót...Nem is egyszer.("szopatott" ő már a debreceni állomáson by Blikk, volt maffiavezér by Népszava, sorolhatnám.)
A végeredmény meg szintén ismert.

kocsobur | 2009. szeptember 8. | 11:22:45

Érdekes látni, micsoda napokig(hetekig?hónapokig?) tartó izgalmat váltott ki
a bal- és hiszteroliberálosból egy Esztergomban a Jobbik által szervezett tüntetés, Török Zsolt /MSZP alámondásával..:P
Pedig az ügyet kirobbantó Zara-Rafael páros virtigli hiszterolib..
De ilyenkor összenő bizony ami összetartozik, nem volt snassz jobbikos zászlók alatt szocialista aktivistákat és SZDSZ párttagokat látni..:P.

Csuhaj Ildikó bár koránál fogva bizonyára -legalábbis tudósitóként- kimaradhatott a Kádár-Brezsnyev korszakból, a gyakorlatot teljesen átvette.
A "régi szép időkben" ugyanis egész iparág alakult annak dekódolására hogy "jaj ki hol ült, ki kivel fogott kezet és kivel nem és ennek elvtársak mi a mi számunkra a jelentősége".

Aztán a következtetés:
". Várhatóan februárban, a képviselőjelöltek megnevezésekor derül majd ki, hogy Meggyes politikai pályafutása miként folytatódik. Úgy tudjuk, ha nem lesz képviselőjelölt, akkor polgármester sem."

Ha bajnai kordon (újra?)jelölélést, vagy a NEM-hez való ragaszkodás esetén egy újabb MSZP-s miniszterelnöki castingot addig túlélünk..:P
Akkor majd ezzel a problémával is képesek leszünk szembenézni..:)

Piti Palkó | 2009. szeptember 8. | 11:21:26

A pártközpontban már borítékolják a selyemzsinórt Tominak.Akivel Kossuth reinkarnációja nem fog kezet az nincs is.Már biztos retusálják a fotókat ahol a Vezénylő Tábornok valaha együtt volt Meggyessel. Azért az is érdekes hogy most nem volt a mindenhez értő Cser-Palkónak hozzáfűzni valója.Biztos még nem kapta meg a direktívát, hogy még a mi kutyánk kölke ez a Meggyes vagy nem.

Apokrif | 2009. szeptember 8. | 11:07:00

Mondjuk én nem vagyok Fideszes, de azért ahogy olvasom, hogy pl. ki kicsoda az elmúlt lassan 8 év kormányzati teljesítménye után vigyorogni képes, és így ígéri a jobboldaliak számára a pofára esést, na ez már mulatságos és persze mélyen elszomorító! Kedves Barátom! Ott nálad Baloldalföldén vagy ki tudja hol élsz... Nem esett le még a tantusz, hogy a nagy többség ebben az országban együtt szív, ne adj isten, együtt örül?!

ki kicsoda | 2009. szeptember 8. | 10:49:47

Kedves fideszes honfitársaim! Közeledik az igazság pillanata, ami a fidesz szavazók többségének a pofára esést fogja jelenteni.
Mert megérdemlitek! :)

Apokrif | 2009. szeptember 8. | 10:33:00

Kedves Straszi1!
Egyetértek veled! De én csupán egy újságírói gyakorlatra kívántam rámutatni.

értelmetlenségi | 2009. szeptember 8. | 10:29:48

Straszi1: "Orbán helyében világossá tenném a polgármesterek előtt, hogy a FIDESz csak azok mellett áll ki, akik betartják a játékszabályokat, különben fel is út, le is út!"

Orbán ezt már régen világossá tette, amikor a második vonalba száműzte a renitenskedőket (Rogán, Kövér, Deutsch-Für, stb.), vagy amikor Kósa Lajost "lebeszélte" a pártelnöki ambíciójáról....

Nincs abban semmi különös, hogy Orbán távol tartotta magát Esztergom hírhedt polgármesterétől, éppen ellenkezőleg, még szimpatikusnak is mondható, hogy nem vállal közösséget egy gyanús ügyletekbe keveredett alattvalójával. Amitől az embernek kinyílik a balta a zsebében, az Orbán mellébeszélése, képmutatása. Mert ahhoz, hogy egy polgármestert felelősségre vonjanak, nota bene leváltsanak, nincs szükség kormányváltásra, hanem bizony elég ahhoz a pártelnök szava is. Csakhát ugye félő, hogy ebben az esetben Meggyes esetleg elkezd beszélni arról, hogyan töltötte fel a Suzuki-pénzekkel a pártkasszát...

komszomol | 2009. szeptember 8. | 10:26:47

Hoppá! Most vettem észre, hogy valaki már ellőtte a poénomat. Bocs! Nem akartam plagizálni!

bagoj | 2009. szeptember 8. | 10:24:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

komszomol | 2009. szeptember 8. | 10:23:51

Szerintem azért nem pacsizkodtak, mert egyik sem akarta beszennyezni a kezét.

Straszi1 | 2009. szeptember 8. | 10:04:40

Még valami, Orbán helyében világossá tenném a polgármesterek előtt, hogy a FIDESz csak azok mellett áll ki, akik betartják a játékszabályokat, különben fel is út, le is út! OV előtt világos már, hogy csak ez az út létezik. Kérdés, hogy a többiek kapcsoltak-e már.

Straszi1 | 2009. szeptember 8. | 09:56:37

Apokrif, nagyon fontos témát érint a cikk, amit a FIDESZ-nek nem szabad a szőnyeg alá söpörni! Döntse el végre Orbán és a pártvezetés, hogy a magyar polgári demokrácia fontos neki vagy a kérész életű / kétes hatalom.
Ha a 2. mellett dönt, akkor ne lepődjön meg, hogy elpártolnak azok, akiknél pl. kiveri a biztosítékot a melegfelvonulás, vagy a helyi maffiózók hatalomban tartása. Meggyes elég hírhedt figura, akiért az esztergomi jobboldal sincs oda. Nem ártana, ha a pártvezetés időnként álruhában járná az országot és figyelné a nép hangját. Sokat lehetne belőle tanulni.

libertyMUC | 2009. szeptember 8. | 09:56:04

ki nyúl szívesen.. .mocsokba? (hogy finom legyek):)

Apokrif | 2009. szeptember 8. | 09:28:19

A hírről csak annyit, amennyiben Orbán kezet fog Meggyessel, talán azzal a címmel jelent volna meg írás:
Orbán kiállt a gyanús ügyekbe keveredett polgármester mellett
No comment! :))

Apokrif | 2009. szeptember 8. | 09:22:09

Oly releváns témát taglal a fentebbi cikk, h hamarosan tanulmányt készülök kiadni a politikai háttér elemzéséről, gondolom a Táncsics Alapítvány támogatni fogja ezt a heroikus erőfeszítést...:)

Straszi1 | 2009. szeptember 8. | 09:17:37

Chili kedves, csak nem gondolod, hogy majd hajnal 4-kor kommentezgetünk. :-) Egyébként az én véleményem, hogy Orbánnak szembe kell néznie saját pártjának megtisztításával és a maffiózók kisöprésével, különben tényleg a Jobbik lesz a 2014-es választások nyertese.

irriga | 2009. szeptember 8. | 08:37:59

Hát sok minden elmondható Esztergomról, de egy nem: a várost demokratikus szellemben vezetik.

filmekaneten | 2009. szeptember 8. | 08:01:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kipcsak | 2009. szeptember 8. | 05:17:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chili | 2009. szeptember 8. | 03:45:38

Hol vannak a jobbos hozzaszolok? Tenyek ellen nem megy az alpariaskodas?

HIRDETÉS


Meggyes Tamás (jobbra)
MTI - Földi Imre
Nem fogott kezet és nem is beszélt egymással vasárnap Esztergomban Orbán Viktor és Meggyes Tamás, holott a város fideszes polgármestere jelen volt a Fidesz elnökének előadásán a Szent Adalbert Központban. Nyilván kínos pillanatokat jelentett a pártelnöknek, hogy amikor reggel a városba érkezett, jobboldali demonstrálók várták. Igaz, a megmozduláson nem Orbán, hanem Meggyes ellen tüntettek a Szent István Gimnázium "szétverése" miatt. A tüntetők "Viktor, segíts!" feliratú lapokat emeltek fel.

Vélhetően csalódtak, mert a Fidesz elnöke testőreinek kíséretében elsietett. Az MTI tudósítójának azt mondta: "ha a polgárok nem elégedettek az önkormányzat működésével, megoldást csak a kormányzattól remélhetnek. Készülünk a kormányzásra, de ma semmilyen eszköz nincs a kezünkben, hogy segítsünk az embereknek".

Fideszes forrásunk szerint nyilván nem véletlen, hogy ezúttal nem készült közös fotó Orbán Viktorról és Meggyes Tamásról, "túl sok a botrányos híradás Esztergomról". A párt a választások előtt már nem valószínű, hogy lépne. Várhatóan februárban, a képviselőjelöltek megnevezésekor derül majd ki, hogy Meggyes politikai pályafutása miként folytatódik. Úgy tudjuk, ha nem lesz képviselőjelölt, akkor polgármester sem.

HIRDETÉS

- Hogy érzi, megingott a Fidesz vezetésének bizalma ön iránt? - kérdeztük Meggyes Tamást.

- Ezt a kérdést Orbán elnök úrnak és az elnökségnek lehetne feltenni. De azt gondolom, hogy amikor Orbán Viktor az EP-választás előtt, májusban Esztergomban járt, egyértelműen fogalmazott: "Köszönöm a szervezőknek még egyszer, hogy idehívtak bennünket. Engedjék meg, hogy ezt megköszönjem először is az önök polgármesterének: Tamás, köszönöm szépen, hogy itt lehetünk" - idézte Megygyes a Fidesz-elnök szavait. Emlékeztetett rá, hogy akkor Orbán azt mondta, hogy - idézzük - "nekünk sok szép közös tervünk van, amely Esztergomot érinti. Tamás nagyszerű terveket és rajzokat dolgozott ki arra, hogyan lehetne a várost még nagyszerűbbé tenni. Van is közöttünk egy nem nyilvános megállapodás, miszerint ha kormányzati lehetőséghez jutunk, ezeket a terveket meg is valósítjuk."

Meggyes arra, hogy miért nem beszéltek egymással a pártelnökkel vasárnap, azt mondta: a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének rendezvényén csak "a helyszínt biztosító város polgármestereként" vett részt. Egyébként is távol állt tőle, hogy az első sorban ülve fényképezkedjen. (A polgármester az utolsó sorban ült Orbán előadása alatt - a Szerk.). Szerinte a személye ellen irányuló demonstráció célja az volt, hogy Orbán májusi "bizalmi megerősítését" megpróbálják lerombolni. Azt állítja, hogy a tiltakozáson nem volt egyetlen Fidesz-szimpatizáns sem. - Híradásokban láttam, valóban voltak jobboldaliak a tüntetésen, de csak jobbikosokat, a Fideszből kilépetteket, szocialista aktivistákat és párttagokat fedeztem föl - tette hozzá.

Szerettük volna megkérdezni minderről Kubatov Gábor pártigazgatót, de mivel a Fidesz elnöksége kétnapos ülést tart Siófokon - az őszi politikai szezonra készülnek -, nem tudtuk elérni. Cser-Palkovics András, a párt helyettes szóvivője lapunkkal annyit tudatott: "Orbán Viktor Esztergomban mindent elmondott a kérdéssel kapcsolatban".

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    44 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS