budai fellegvár | 2009. szeptember 2. | 07:59:44
Ez a jellemző proli mentalitás, tőlem keresztényi hozzáállást kér, de magára nézve semmi sem kötelező. A proli azt hiszi, ha másoktól elvesznek, akkor neki majd több jut, valahogy megkapja, mert az jár neki, csak mert proli. Ezért irigy minden nálánál műveltebbre, okosabbra tehetségesebbre.
zokni67 | 2009. szeptember 1. | 18:50:01
budai fellegvár ez a keresztényi hozzáállás,esetleg érintett vagy???
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 16:13:48
Most mindenki olvashatja, a proli szellemiség összefoglalóját, mely országunkat felvirágoztatta. Szerencsétlenek.
apóka | 2009. szeptember 1. | 15:24:52
Aki az egyházat kitalálta és megszervezte, az a világ legjobb marketingese. Egy jól felépített francishe üzlet. Egyformák az épületek, ahol az előadást tartják, egyforma az előadók öltözéke. Egyforma az előadás tartalma.
A temlomokat nem az egyház, hanem a földesurak építtették, hogy a pap hű szolgává nevelje a jobbágyot, vagy a szegények adakozásából épültek.
Ne járjon BMW-vel az, akinek az ősi főnöke szamárháton közlekedett.
zokni67 | 2009. szeptember 1. | 15:24:16
elnézést apóka!!fellegvárnak szántam csak kicsit felhúztam magam a papokon!!
zokni67 | 2009. szeptember 1. | 15:21:57
Apóka!! Miért is nem adózhatnának a papok!??Sőt amit évszázadokon keresztűl elloptak az egyszerű emberektől pl 10-ben azután is adózniuk kellene és nem követelőzni még mindig!!!
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 15:10:48
Na apóka a kukkoló megfigyelő, azért még a régi zsigerek működnek, ha más nem is.
apóka | 2009. szeptember 1. | 15:05:17
Itt nem a proletárról van szó, hanem pl. közel lakok a 12 szobás papi lakáshoz, ahol a legújabb BMW áll a bejáróban, és a papot bejárónők, szakácsnők szolgálják ki. De láttam már bemenni olyan hölgyet is aki egészen más kategóriába tartozott.
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 14:59:49
hívjátok meg egymást egy sör virslire.
irriga | 2009. szeptember 1. | 14:57:51
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 14:53:28
Magadra ismertél?
irriga | 2009. szeptember 1. | 14:56:42
apóka | 2009. szeptember 1. | 14:47:03
Szóval: ha az oktatás állami feladat (az), akkor az állam ne adja ki azt albérletbe.
A vallásos szellemiséget pedig iskolaidőn túl (család) is magába szívhatja az ember.
A papok pedig adózhatnának jövedelmeik után.
Vagy éljenek meg Isten áldásából.
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 14:53:28
Apóka, itt a vége felé azért korlátozott szellemiséggel előtört a proletár.
apóka | 2009. szeptember 1. | 14:47:03
Mondja már meg valaki, hogy mitől egyházi az iskola, ha az állam finanszírozza? Fizessék az oktatás a szülők, akik oda íratják be a gyereket a színvonalasabb oktatás reményében. A papok meg adózzanak, mint ahogy én is adózok.
irriga | 2009. szeptember 1. | 14:32:58
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 14:02:31
Köszike!
Ennyit erről a szellemiségről ...
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 14:02:31
Kedves Irriga, keresztény szellemiséged érződik hozzászólásaidban, meghajlok előttük.
irriga | 2009. szeptember 1. | 13:58:30
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 13:51:45
Szóva refisek:
1. A lány úgy berúgott az mg. munkán, hogy utánna fogalma sem volt ki a gyerek apja.
2. A református pap fiát sok minden érdekelte, csak éppen az adott egyetem nem, így kimaradt.
3. A harmadik srác jó volt matekból, de kémiából kibukott.
Persze a fenti esetekből nem lehet általánosítani, különösen, hogy a diktatűrában estek meg ...
irriga | 2009. szeptember 1. | 13:54:20
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 13:51:45
Igazad van!
Nem részesültem megfelelő oktatásban.
Ugyanis: keresztény szellemben neveltek és sajna ez hibás nézet.
És több templomablakot pucoltam, mint amennyit te láttál.
Persze itt négyzetméterről van szó ...
irriga | 2009. szeptember 1. | 13:51:51
Egyébként, ha a vallás magánügy, akkor miért is vannak egyházi iskolák?
A sex is magánügy, ha nyilvánosan csináljuk akkor ellenben megbüntetnek és nem államilag támogatnak.
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 13:51:45
Kedves Irriga, ez már szánalmas, de megértem Önt, nyilván nem részesült megfelelő oktatásban. Ne keseredjen el, nincs egyedül.
irriga | 2009. szeptember 1. | 13:45:18
zeni | 2009. szeptember 1. | 13:14:00
Az egyházi iskolák válogathatnak a jelentkezőkben, az államiak nem.
Érdekes módon nem a fogyatékos, hátrányos helyzetű gyerekek oktatására hajtanak ...
Egyébként a debreceni refiből volt 3 évfolyamtársam.
Egyik sem volt normális ...
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 13:38:14
Tisztelt Zeni! Kiigazítanám. Sárospatakon a rendszerváltás után indult meg újra a református oktatás. Az átkosban a ref. egyháznak csak Debrecen maradt meg. A többivel egyetértek.
Halász | 2009. szeptember 1. | 13:32:54
Nem tudom, miért kell ebből ügyet csinálni.
Zsoltika és Zolika - jó szokásához híven - ismét hazudik.
zeni | 2009. szeptember 1. | 13:14:00
Téved budai fellegvár!
Sárospatak, Debrecen és Pannonhalma az "átkosban" is üzemelt! Abban viszont igaza van, hogy ott valóban minőségi volt az oktatás, gondolom ma is az. Az egyházi sulikat nem fertőzte meg az az idióta gondolat,hogy
követelni = a diák egyéniségének eltiprávával, meg hogy jog korlátlan, a kötelesség meg ismeretlen fogalom
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 12:40:13
ha tetszik ha nem minőség ma már csak az egyházi iskolákban található, és egyre több nyílik belőlük. Vagy talán zárjuk be Sárospatakot, Debrecent, Pannonhalmát, stb.? Szép kis proletár gondolat, már volt részünk benne.
irriga | 2009. szeptember 1. | 12:32:50
Szerencsére egyházi iskolákból kevés van, és meg is kellene szüntetni állami támogatásukat.
AZ ország valami 60 %-át valakik katolikusoknak tartják, szóval az éttermekben péntekenként tilos (lehetne) a hús felszolgálása.
Ha a vallás magánügy, úgy finaszírozzák magánzsebből.
Egyébként a haza katolikus vallás hatalmasat bukott a múlt században (is).
Nem tud elszámolni az I. II. világháborúban, gázkamrákban elhunyt magyar emberekkel.
Ami még borzasztóbb: nem is akar. Úgy tesz, mint az összedőlt pártház semebtje: Én ott sem voltam!
stacio | 2009. szeptember 1. | 12:31:15
Aki összekutyulja az állami oktatást és beteg ellátást az egyházak finanszírozásával annál káosz van.Fejben.
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 12:18:21
mégis érdekes, hogy az egyházi iskolákba többszörös a túljelentkezés, ellentétben az államival, ahová vadásszák a gyerekeket a fejpénz miatt.
A pénteki böjt csak a katolikusokat érinti. A többi esetben nem érintett mindenki, mert akinek nincs gyereke, vagy már nem tanul, vagy aki nem volt kórházban azt nem érinti.
irriga | 2009. szeptember 1. | 11:52:31
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 11:43:47
A pártok esetében igazat adok neked, tartsák el a párttagok.
A többi esetben sántít javaslatod, mert ott a társadalom valamennyi tagja érintett.
Igazi hívőnek (betartja az egyházi előírásokat, pl: pénteki böjt) az ország lakosságának kevesebb, mint 10 % minősíthető.
budai fellegvár | 2009. szeptember 1. | 11:43:47
Ok, de akkor a pártokat is tartsák el a hívek, az állami iskolát a szülők, a kórházakat a betegek stb.
zokni67 | 2009. szeptember 1. | 11:32:08
Én nem kértem az egyháztól sem szolgáltatást sem pénzt! Ő is felejcse el azt ami az enyém!!Pénzt is lelket is!!
staropramen | 2009. szeptember 1. | 11:27:56
Az egyházakat tartsák el a híveik.Semlyén meg indítson külön adakozást a KDNP tagjai és szavazói körében a kieső pénzek pótlására.
irriga | 2009. szeptember 1. | 11:13:11
A pénzdolog egyszerű.
Minden egyház annyiból gazdálkodjon, amennyit a hívei összeadnak.
|