Hagyó Miklós három évért vállalja a felelősséget

Nincs veszélyben a 4-es metró építése az uniós forráscsökkentés miatt - nyilatkozta lapunknak Hagyó Miklós, aki szerint olyan ügyletek miatt támadják, amelyekhez nem volt köze.

- 237 milliárd forint helyett csak 181 milliárdos támogatást ad az unió a 4-es metró megépítéséhez, mert több közbeszerzési eljárás szabálytalan volt - elveszett 56 milliárd forint?
- Az elutasított közbeszerzéseket nem a fővárosi bizottság, hanem a DBR Metró Projektigazgatóság folytatta le. 2005- 2006-os szerződésekről van szó, ekkor nem voltam jelenlegi pozíciómban, azok, akik a szerződéseket aláírták, pedig már nincsenek döntési helyzetben. A közbeszerzési törvénynek megfeleltek a szerződések, az uniós versenyjogi direktíváknak nem. Az unió nem elvette, hanem átcsoportosította az összeget. Biztos vagyok benne, hogy az építés következő szakaszaiban ezek a részletek is felhasználhatóak lesznek. A metróprojekt nincs veszélyben.

- A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki meghozott döntése értelmében a közműcégek és budapesti intézmények személyi kérdéseiről a jövőben a közgyűlés dönt, nem a - kinevezési jogokat eddig birtokló, biztos balliberális többségű - gazdasági bizottság. Sokak szerint ez a döntés az ön befolyásának gyengülését jelenti.

- Politikai manipuláció zajlik ekörül. A bizottsági jogköröket a koalíciós szerződésben fektették le, ezeket a tárgyalásokat Steiner Pál frakcióvezető és Molnár Gyula akkori fővárosi pártelnök vezette, nem én. Ebben a bizottságban a szocialisták soha nem voltak többségben, a személyi ügyeket pedig Ikvai-Szabó Imre liberális főpolgármester-helyettessel közösen terjesztettünk mindig a testület elé. A felügyelőbizottsági és igazgatósági helyekről kollektív döntések születtek. Aki ezeket az én nevemmel hozza összefüggésbe, az nem ismeri a városháza döntéshozatali mechanizmusait.

- Azt állítja, hogy egyetlen önkormányzati cég élére sem került olyan személy, aki önnek köszönhette a kinevezést? Antal Attilát, a Budapesti Közlekedési Vállalat vezérigazgatóját pályáztatás nélkül, az ön javaslatára nevezték ki.

- Antal Attila a Nógrád Volánnál bizonyította képességeit, személyére politikustársaim hívták fel a figyelmemet. A közgyűlés valamennyi frakciójának bemutattam, és nem egy "mutyibizottság", hanem a közgyűlés szavazta meg a kinevezését 56 fős többséggel, vagyis 22 ellenzéki szavazattal. Minden vezérigazgató munkájában találhatunk kritizálni valót, de Antal kétségtelenül fontos költségcsökkentést hajtott végre a cégnél. Baloldaliként nem örülök, hogy sok embert el kellett bocsátani, de ez volt az ára egy minden évre érvényes négymilliárdos spórolásnak.

- A Fidesz a legfőbb ügyészhez fordul a BKV-szerződések miatt. Mint kiderült: tízmilliós tanulmányokat rendeltek meg, de előkerültek sok tízmilliós tanácsadási és lobbiszerződések is. Az ön közvetlen munkatársáról, Horváth Éváról kiderült, hogy munkaviszonyban áll a BKV-val, de Horváth élettársának cége is kapott harmincmilliós megbízást a közlekedési vállalattól.

- Az említett szerződéseket a felügyelőbizottság és az igazgatóság is megvizsgálta, tárgyalta a közgyűlés is. Amikor Horváth Évát megismertem, már a BKV-nál dolgozott. Nem én "nyomtam be" a céghez. Kommunikációs tanácsadóként segíti a munkámat, ezért a városházától díjazásban részesült. Élettársa cégének megbízásáról nem tudtam. Huszonkét cég, húszezer munkavállaló tartozik a felügyeletem alá, nem ismerem a szerződéseket.

- Nem érez felelősséget abban, hogy a BKV sokmilliárdos veszteséget görget maga előtt, miközben erkölcsileg megkérdőjelezhető szerződéseket kötnek?

- Engem elsősorban a BKV úgynevezett titoktartási szerződése miatt kezdtek el támadni, holott azt 2005-ben kötötték, amikor még nem voltam főpolgármester-helyettes. A végkielégítésekről a 2004-2005-ben megkötött kollektív szerződések rendelkeznek. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes, akivel közösen felügyeljük a céget, nem tudott róluk, ahogy én sem. Bűnösnek próbálnak beállítani, miközben azonnal vizsgálatot indítottam, amint kiderültek az ügyek, és Bárándy Gergellyel közös törvényjavaslatot nyújtottunk be, hogy ilyesmi ne történhessen meg. Amennyi felelősség a BKV elmúlt három évéből rám esik, azt vállalom. De csak annyit.

Nem ismerem a szerződéseket
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.