belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Szabadelvű polgárok körei, egyesüljetek!

Sándor Klára: Nem agitálunk, nem kényszerítünk, nem kunyerálunk

Egy hete a Vam Design Centerben negyven ember, köztük Kuncze Gábor és Magyar Bálint korábbi SZDSZ-elnökök, három másik SZDSZ-képviselő, illetve a pártból nemrég kilépett politikusok Szabadelvű Polgári Egyesületet alapítottak. A sajtóban "ellen-SZDSZ-ként" aposztrofált szervezetről az ügyvezető elnököt, Sándor Klára SZDSZ-es parlamenti képviselőt kérdeztük.

Nyusztay Máté| Népszabadság| 2009. augusztus 25. |76 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Carlos96 | 2009. szeptember 11. | 14:24:35

IGEN,ezt írjuk le mégegyszer:
"Ez a nő, meg a társai azt hiszik, hogy ők egy érinthetetlen kaszt."

ERRŐL VAN SZÓ,az érinthetetlenek csinálnak maguknak egy új színpadot.

Carlos96 | 2009. szeptember 11. | 14:22:08

Szeretném már látni,hol és mit alakít ez a társaság.Eddig ők voltak a rdsz. haszonélvezői és REGNÁLTAK a Maszop-pal közösen 7 kerek évig.És most? Sto gyélaty? Nem hinném h bármi más ideájuk lenne,mint kinyomni a ringből Orbán Viktor Lucifert.Az ország valós dolgaihoz ugyanis semmi-de- semmi közük.

fideszss | 2009. augusztus 26. | 01:48:42

minime, valóban Magyarországon és úgy általában a keleti országokban jóval rosszabb a helyzete egy női politikusnak mint nyugaton. Pláne skandináv országokban ott tombol a jog és nemi egyenlőség:).

minime | 2009. augusztus 26. | 01:30:29

nablaquadrat: teljesen mindegy mi az amit képvisel. attól még elég kisstílű azért elutasítani, mert esetleg nem elég csinos. orbánt és gyurcsányt sem azért utáljuk mert nem elég szép. teljesen abszurd ez a dolog és tény, hogy csak nőkkel szemben jut valakinek eszébe.

nablaquadrat | 2009. augusztus 26. | 00:33:47

Minime:"...és ezrét a nol.hu tól sem volt szép, hogy egy előnytelen képet rakott címlapra."

Miért, a Sándor által képviselt politika talán előnyös ?
Különben, lehet, hogy ez esetben a tartalom és a forma egységben van.

minime | 2009. augusztus 26. | 00:00:06

egyébként a videóban kicsit túlzásnak éreztem, hogy azt mondja, hogy csak azért mondják, hogy magyar bálint szócsöve, mert nő(és a nőkről könnyen felteszik, hogy nincs saját véleménye), de kommenteket olvasva itt is kijön valami nő ellenesség. egy férfi politikusnál mikor szokták azért támadni, hogy hogy néz ki? és ezrét a nol.hu tól sem volt szép, hogy egy előnytelen képet rakott címlapra.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 23:45:07

netanyó | 2009. augusztus 25. | 20:39:52

"Savanyú a szőlő mind a jobbosoknak, mert már eltemették a liberálisokat, mind az SZDSZ-eseknek, akik eltemették azokat, akiket bűnbaknak kiáltottak ki."

Tényleg savanyú.
Ha Zrimyi Miklós ma élne, akkor "Az török áfium ellen való orvosság" c. művének sürgősen megírná és megjelentetné új kiadását "A szabadelvű áfium ellen való orvosság" címmel.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 23:35:52

ejnye | 2009. augusztus 25. | 17:24:15
"Ez a nő, meg a társai azt hiszik, hogy ők egy érinthetetlen kaszt."

Sajnos, majdnem jól hiszik, s én tudom, hogy "ezek" csak az APEH-et félik.

fideszss | 2009. augusztus 25. | 21:28:22

Azért a liberalizmus és a feminizmus valahogy nem nagyon paszolnak kedves Sándor Klára..

netanyó | 2009. augusztus 25. | 20:39:52

Savanyú a szőlő mind a jobbosoknak, mert már eltemették a liberálisokat, mind az SZDSZeseknek, akik eltemették azokat, akiket bűnbaknak kiáltottak ki.


Egyik sem különb a másiknál. Lásd a hozzászólásokat! Hogy megzavarodtak az egyesület megalakulásától. Már ezért is érdemes volt! Drukkolunk nektek!

csontváz | 2009. augusztus 25. | 20:37:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 20:09:34

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Mb11 -mndnk smmbl jn s smmb mgy.Csk dkrds.Nmd?Mndn ngy blfsz ddg szzdkr trvztt,s h kbrt 20 vt. trtnlm mndnkt bdrl.

mobil11 | 2009. augusztus 25. | 19:39:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 19:29:48

A vonás ribik,azok igen! szépek csókolgasd azokat.

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 19:13:17

egy t kimaradt

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 19:12:37

Inkább téged egy péklapátal.A vekni csókja.

guga | 2009. augusztus 25. | 19:11:23

Hja, valami rémlik, hogy felvállalta, hogy buzi.
Vagy szdsz-es, vagy az ugyanaz?

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 19:10:41

ejnye-Ezt a meló dolot Orbánra,meg a Pártvezetésre mondtad? Ezt vissza utasítom,ajánlom fontold meg mibeszélsz.Te is akkor láttál szeget,amikor beleléptél.Ejnye ejnye.Most az egyszer megúsztad.Lelépni.

guga | 2009. augusztus 25. | 19:10:26

Van olyan, aki ezt a nőt őszintén szájon csókolja, vagy fizet érte?

Szkita_Babilon | 2009. augusztus 25. | 17:56:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

minime | 2009. augusztus 25. | 17:44:43

az szdsz továbbra is profin cseszi el bármiféle liberális képviselet lehetőségét. ezzel ha valamit elérnek, az csak az, hogy nem jön létre egy tőlük független új liberális társaság. de könyörgöm mitől lenne hiteles a régi garnitúra egy új név alatt? pont magyar és kuncze voltak azok, akiknek meghatározó hangjuk volt a pártban az elmúlt húsz évben... hiteltelen lesz az egész.

Szkeptikus | 2009. augusztus 25. | 17:29:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szkita_Babilon | 2009. augusztus 25. | 17:25:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. augusztus 25. | 17:24:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Walden | 2009. augusztus 25. | 17:23:43

bourke | 2009. augusztus 25. | 16:21:01

Isten hozott a vadbarmok között! Te biztosan illemhelyen szedtek magadra ezt a kedvest modort.

Szkita_Babilon | 2009. augusztus 25. | 16:57:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

guga | 2009. augusztus 25. | 16:41:39

Hogy néz ki ez a Sándor Klára? Megverték, vagy utcai harcban első helyezést ért el?
Inkább keressen egy plasztikai sebészt, aki emberi ábrázatot kölcsönöz neki.

muhaha

ejnye | 2009. augusztus 25. | 16:29:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bourke | 2009. augusztus 25. | 16:21:01

Mifene? Érdemes lesz utánanézni ennek a kezdeményezésnek.

Ha reggel héttöl, délután 4-ig böfög itt ennyi vadbarom, akkor lehet valami jó és figyelemreméltó a dolog mögött!

gullwing | 2009. augusztus 25. | 15:00:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 14:43:17

Hallja N. Ki a szart érdekel az szdsz,jól el vagyunk így is,csak legyen hideg a sör hehe hmhm

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 14:38:36

N. csak semmi alázatos tiszt,ha ide kerül úgy is megalázzák.Velem már harmadszorra olvastatják a Kommunista kiálványt a hóhérok.De ha nem adok hálapénzt,már kikészítették a Mein kampfot is.Valamint Orbán és Gyurcsány válogatott aforizmáit.Képzelje azt mondta a fődoki,kis ráfizetéssel megkaphatom bőrkötésben is.A sajátoméban,vagy az övékében,fakultatíve.Na most tényleg mék sakkozni,csak nagyon rágósak a gumi figurák.Ötlet?

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 14:32:45

@ tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:34:15

Másrészt viszont a Retkes vezette SZDSZ-ben egyenlőre semmi okom kételkedni, hacsak nem egyezik ki a levitézlett köménymaggal vagy egyes képviselőivel.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 14:22:18

@ tarpataky | 2009. augusztus 25. | 14:05:42

Tolmácsolja alázatos tiszteletemet a Főorvos Úrnak, kézcsók a Főnővérkének.

Mondja meg nekik, hogy már minden természetes számhoz létezik külön-külön egy-egy liberális párt, és most készülnek hatványozódni, hogy több legyen belőlük, mint pont a téridőben. És én nem tudom megjegyezni, hogy melyiknek ki az elnöke,

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 14:05:42

N he he maga örökké fog élni akkor.Azért ad majd hálapénzt,hogy valaki ,egy kismengele abgangolja.Zavaros,de már jön az ápolóm.

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 14:00:25

Igen N a hír tv a vasárnpi újság meg a kuruc infó a mi kedvenc hírforrásunk.Miért is mondhatta D Ibolya,hogy ő az M. nemzetet még csipesszel sem tapizná?Kikkel vagyunk körülvéve?Ő is az szdsz ügynöke?Már utánna is nyomoztatni akar a fő inkvizítor.

teniszke | 2009. augusztus 25. | 13:59:18

Ugyan már! Nincs akár csak többé-kevésbé érdeklődő és tájékozott ember ebben az országban, aki ne tudná és érezné, hogy közönséges kenyérharc folyik itt, nyakonöntve mindenféle hablatyoló maszlagolással. A nyilatkozatból is ordít, hogy érdekből mondja a nyilatkozó, amit mond. Hát igen, a politikusoknak vastag a bőre és kicsi a lelkiismerete meg a szégyenérzete - ez kell a megélhetésükhöz. Ők tudják, én semmi pénzért nem vállalnám...

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 13:56:44

@ tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:34:15

Másrészt viszont a Retkes vezette SZDSZ-ben egyenlőre semmi okom kételkedni, hacsak nem egyezik ki a levitézlett köménymaggal vagy egyes képviselőivel.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 13:50:50

@ tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:34:15

Ne is adjon n,de ha majd megüti a guta az szdsz jövőbeli sikereitől,már adna szívesen,de hiába.

Annak adnék szívesen hálapénzt, aki elérné, hogy Magyar Bálint, Kuncze, Kóka, Pető, Horn és Eörsi egyike sem kerül be a parlamentbe. Ellenkező esetben ugyanis tényleg meg fog ütni a guta.

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:48:01

N-10,52 31.az annya krausz,már nyomoz is utánna a gestapo. maga tud valamit.Na az ilyen dumáktól engem is megüt a guta,hol a TAJ kártyám meg a hálapénz asszony?Ja azt már elittam,sza meg.Nem baj eladjuk a gyerek járókáját,minek?Legalább megtanul jól csúszni mászni,2010 után hasznát veszi.Még hálás lesz nekünk. Csak azért is SZDSZ .....

torquato | 2009. augusztus 25. | 13:46:09

Mivel világéletemben szabad gondolkodó voltam, sőt ebben a szellemben nevelkedtem, van fogalmam, mi a liberalizmus.
Köszönő viszonyban sincs azonban az SZDSZ - a kezdeteket régen megtagadva (pl. Solt Ottilia tevékenysége) - doktriner, a valóságtól elrugaszkodott, az eredeti szabadelvűséget jócskán megcsúfoló politikájával.
Ezt egyébként maga Magyar Bálint vallotta be egy nem régi, hosszú interjúban.
Tegyük fel, ez a leharcolt társaság tényleg másfajta politizálást óhajt. Ki hisz már nekik?

csőrike | 2009. augusztus 25. | 13:45:08

Nekem így fényképről úgy tűnik, hogy ez a lánglelkű liberális inkább Sándor, mint Klára:)))

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:36:55

H is spórolhat már a hálapénzre,gutaütés a küszöbön,-dr bubó-

tarpataky | 2009. augusztus 25. | 13:34:15

Ne is adjon n,de ha majd megüti a guta az szdsz jövőbeli sikereitől,már adna szívesen,de hiába.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 12:59:47

HírTV mondta a déli hiradóban, hogy Magyar Bálint és Kumcze az SZDSZ visszafoglalására készül a novemberi kongresszuson.

Két forgatókönyvük van erre:
1.) Az alternatív Szabadon-elvtelen Polgári Egyesület segítségével kiürítik az SZDSZ-t, ami majd ettől megszűnik, majd az SzPE-t átnevezik SZDSZ-re;
2.) Az elégedetlen tagság leváltja Retkest és megválasztja helyette Kunczét.

A dolognak van realitása, mert ezt a belvárosi zsúrfiúk eredményesen eljátszották (lényegileg) már egyszer. [Egyszer Tölgyessy-vel szemben.]

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 12:41:43

@ Hammada Fleet | 2009. augusztus 25. | 12:25:29
"A polgári értékrend - röviden és érthetően - azt jelenti, pl., hogy akinek anyagi ereje megengedi, az megfizeti az egyetemi tandíjat, többek között azért is, mert így van joga ahhoz, hogy tisztes teljesítményt kérjen számon az oktatókon."

Van, a fenéket van így joga ahhoz, hogy bármit is számon kérjen az okatókon.
Kivágják az első kollokviumon, mint macskát szarni!

"Vagy megfizet háromszáz forint vizitdíjat, de nem dugdossa a főúrvos úr zsebébe az ezreseket."

A vizitdíj és a hálapénz között semmiféle összefüggés nincs.
Én pl. vizitdíj nélkül sem fizettem eddig soha és nem is fogok soha hálapénzt!
Ehhez képest egészen jól vagyok.

Walden | 2009. augusztus 25. | 12:40:14

"Tru09 | 2009. augusztus 25. | 11:14:56

Ahogy olvastam a hozzászólásokat az jutott esezmbe, szép dolog, ha olyanok értekeznek a liberális gondolkodásról akiknek fogalmuk sincs arról mi az."

Hogy jön ez ide? Egyrészt ahogy látom, senki nem értekezett a liberális gondolkodásról, másrészt az évtizedes rossz politika és magatartás miatt hiteltelenné vált emberekről azok is mondhatnak elutasító véleményt, akik nem a "Mi a liberalizmus, és hogyan üssük vele ellenfeleinket?" című tárgyból doktoráltak.

Hammada Fleet | 2009. augusztus 25. | 12:25:29

"Stanc | 2009. augusztus 25. | 11:24:14
"Sokszor próbálkoztunk azzal, hogy az SZDSZ-ben képviseljük a polgári értékrendet."
Minő szemenszedett hazugság! Most, hogy rájöttek arra, hogy nincs esély, jönnek a lenézett és megvetett jobboldali értékekkel. Ismét jön a kicsavart, entelektuel, liberális mellébeszélés! "
Kedves Stanc! Lehet, hogy most egy világ omlik össze Benned, de a polgári értékrend nem feltétlenül jobboldali, pláne nem az, amit a fidesz - némi anarcho-maoista ultrabalos populizmussal megspékelve - megpróbál eladni a magyar piacon, sajnos azt kell mondani, hogy meglehetős sikerrel.
A polgári értékrend - röviden és érthetően - azt jelenti, pl., hogy akinek anyagi ereje megengedi, az megfizeti az egyetemi tandíjat, többek között azért is, mert így van joga ahhoz, hogy tisztes teljesítményt kérjen számon az oktatókon. Vagy megfizet háromszáz forint vizitdíjat, de nem dugdossa a főúrvos úr zsebébe az ezreseket.
Folytassam, vagy világos?

torquato | 2009. augusztus 25. | 12:19:47

Sándor Klára Szegeden közös jelöltként indult, és egyéni választás - tehát nem listás - útján jutott be a parlamentbe. Szegeden nincs és nem is volt számottevő liberális tábor, könnyű kitalálni, kik juttatták a parlamentbe.
Sándor Klára akkor, amikor az SZDSZ kilépett a koalícióból, cserben hagyta a szegedi választóit. Ezt itt árulásnak vették, Sándor Klára Szegeden már nem rúg labdába, bármilyen pártot is alapít, itt leszerepelt.
Egyébként semmi sem akadályozta meg a 20 év alatt az Szdsz-t, hogy olyanforma pártot építsen a formációjukból, mint amiről most a levitézlett alakok papolnak.
EZ is csak egy pótcselekvés, és nem lesz belőle semmi - teljesen hitelüket vesztett emberek idétlen és tartalmatlan próbálkozása.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 11:49:22

@ Józsi | 2009. augusztus 25. | 11:36:57

"Ennek a cspatnak a bűne az oktatás tönkre tétele, ... a felsőoktatás - köztük a Szegedi Egyetem - felhígítása ..."

Főként az oktatói gárda felhigítása, ahogy ezt Sándor Klára jelen interjúja is jól példázza. Erre volt jó az, hogy az egyetemi tanári kinevezés feltételei közül törölték az MTA doktori cím (a tudományok doktora cím) birtoklását.
Így már majdnem bárkiből lehet bárhol egyetemi tanár tudományos előélet és rendszeres kuattói tevékenység nélkül is.

Józsi | 2009. augusztus 25. | 11:36:57

Ennek a cspatnak a bűne az oktatás tönkre tétele, szocializálatlan analfabéta milliók ráömlesztése a társadalomra, a felsőoktatás - köztük a Szegedi Egyetem - felhígítása, a bolognai rendszer ész nélküli bevezetése, az ipar és a mezőgazdaság tönkre tétele.

Mit akar tehát dr. Sándor Klára ezek után?

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 11:35:16

@ Tru09 | 2009. augusztus 25. | 11:14:56

"Ahogy olvastam a hozzászólásokat az jutott esezmbe, szép dolog, ha olyanok értekeznek a liberális gondolkodásról akiknek fogalmuk sincs arról mi az."

Ez a hozzászólás pl. egy gyönyörű példája a liberális gondolkodásnak:
A vitában a legjobb érv az, hogy mindjárt a kezdetekor illetéktelennek, szalonképtelennek, dilettánsnak, elfogultnak, csalónak, debilnek, populistának, demagógnak, trappistának, szektásnak vagy csak egyzserűen sárgazoknisnak, esetleg büdösnek nyilvánítjuk az összes többi résztvevőt.

guga | 2009. augusztus 25. | 11:23:37

Honnan veszik ezek a leharcolt alakok, hogy bárki is odafigyel rájuk?
Azt kell, hogy mondjam végtelenül ostobák, ha nem látják át, nincs más választásuk, mint lehúzni saját magukat a süllyesztőben.

Ezek csak 2010-ben fognak rádöbbenni, hogy ennyi volt.

Tru09 | 2009. augusztus 25. | 11:14:56

Ahogy olvastam a hozzászólásokat az jutott esezmbe, szép dolog, ha olyanok értekeznek a liberális gondolkodásról akiknek fogalmuk sincs arról mi az.

Tru09 | 2009. augusztus 25. | 11:08:40


Herter | 2009. augusztus 25. | 08:53:57

Eddig azt hittem, hogy a tudatlanságával az ember nem dicsekszik. Tévedtem.

nablaquadrat | 2009. augusztus 25. | 10:52:31

"- Ez a kérdés így jellemző az országban ma uralkodó szemléletre: ha jön egy nő, akkor biztos csak valakinek a magyar hangja..."

Nem, T. Sándor Klára, az SZDSZ egykori szavazói tudják, hogy Ön a saját hangján szól, akárcsak az alábbi linken látható hölgy tette ezt egykor:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Ilse_Koch#A_Buchenwaldi_koncentr.C3.A1ci.C3.B3s_t.C3.A1bor

Meg kell hogy nyugtassam Önt, nem vitatja el senki Öntől, hogy Ön saját elhatározásából és felelősségére tette és teszi, amit tesz.
Olyannyira nem, hogy jól dokumentált országgyűlési javaslataival, kijelentéseivel és tetteivel kapcsolatban - nem túl hosszú idő elteltével - számosan számos felvilágosítást fognak kérni Öntől.

Anjou | 2009. augusztus 25. | 10:38:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

strogg | 2009. augusztus 25. | 10:33:39

A régi szdsz-t akarják átmenteni. Egyértelmű.
Viszont.
Könnyen előfordulhat, hogy az szdsz-szpe gyakorlatilag egymást kioltva harcolnak majd. Az 1%-os szdsz, és a 0%-os szpe konkurál egymással.
Ez agyrém, ez közröhej :)

luis3 | 2009. augusztus 25. | 10:24:43

Ekkora hülye dumát! Az jön le, mintha csak saját kedvükért, ingyen aggódnának értünk egy egyesületben minden politikai és hátsó szándék nélkül. A bélyeggyüjtők legalább nem hazudnak: őket csak a bélyeg érdekli.
Az egész cikk egy parasztvakítás, csodálnám ha 1 ember elhinné ezt az átlátszó liberálrizsát ( szerintem még maguknak is kínos igy hazudozni).
Szerencsére nem számít már mit dumálnak: tünés haza!

kistehén | 2009. augusztus 25. | 10:14:42

Tisztelt Sándor Klára,tisztelt Magyar Bálint,tisztelt Kuncze Gábor!Köszönjük,elég volt!!!

jehu | 2009. augusztus 25. | 10:11:00

Ócska süketelés az első szótól az utolsóig! S annak a társaságnak a nevében, amelyet súlyos felelősség terhel az SZDSZ tönkremeneteléért.
És még arra sem képes ez a társaság - ha már a párton belüli küzdelmet nem vállalja - hogy hagyja békében elpusztulni az SZDSZ-t.

Hammada Fleet | 2009. augusztus 25. | 09:55:24

Sándor Klárának már régebben javasoltam, hogy koncentráljon inkább a tudományos karrierjére, abból talán még lehet valami. Most újólag szeretném figyelmeztetni arra, hogy a koalíció és az SZDSZ szétverésében régi keletű és nagy mértékű felelőssége van annak a díszes társaságnak is, amelyik most "tiszta lappal" szeretne indulni. A politikában ilyesmi természetesen nem létezik. Az elkövetett hibákért először tessék levonni a felelősséget, aztán másodszor tessék szíves lenni komoly kenyérkereső szakmát választani.

tuba | 2009. augusztus 25. | 09:51:50

legyen csak 2 szdsz! száz szdsz-t, ezeret!

vowels | 2009. augusztus 25. | 09:25:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

erlauer | 2009. augusztus 25. | 09:17:01

Fodor Gábor abba bukott bele, hogy kiegyezett ezekkel az emberekkel, akik nem is vettek részt az SZDSZ legutóbbi tisztújításán, még jelöltet sem tudtak állítani. És abba bukott bele az SZDSZ is.

Herter | 2009. augusztus 25. | 08:53:57

A SZDSZ 20 évi kemény munkával tönkre tette országunkat sikeresen. Mit is csinált? A 1989-es IMF jelentés szerint az állami tulajdon értéke 110 milliárd Dollár volt. A privatizációban a bevétel 40 millió Dollár volt. Amit sikerdijként szétosztották magán bankszámlára. Nagyrészt a háborús bűnös kádárizmus hű katonái és SZDSZ prominensei kapták.
Mi lett belőle. A GDP 2/3-át külföldi tőke állítja elő. 70000 főt foglalkoztat, és nem adózik a közkiadásoknak. A GDP 1/3-át magyar tőke hozza létre. Milliókat foglalkoztat. Túladóztatva, hogy legyen kőzkiadás Magyarországon. Állami vagyon hűtlen kezeléséért a magán vagyonukkal fognak felelni. Európai Uniós törvények lehetővé teszik.
Köszönjük SZDSZ és MSZP, hogy sikerült az alkotmányos jogokat sérteni 4,5 millió magyar embernek /köztük roma is/. Az európai jogokat is sértve a emberhez méltó élethez való jogot korlátozni.

Walden | 2009. augusztus 25. | 08:39:05

Régi tömlőkbe új bort? Régi emberekkel új politizálást? Asszonyom, a választóik pontosan ezekre az elnyűtt arcokra mondtak határozott nemet a legutóbbi választásokon. Ébredjenek már fel az isten szerelmére: maguk nem kellenek. Néhány agyalágyult angyalföldi polgáron és a haszonlesőkön kívül ki fogja elhinni maguknak, hogy a régi kóklerek új politikát csinálnak? Maguk megbuktak, ideje nyugdíjba menni.

Balango | 2009. augusztus 25. | 08:31:51

Ezektől soha nem szabadulunk meg?

zeni | 2009. augusztus 25. | 08:23:02

Vicces, húsz évig kemény szívós munkával negutáltatták magukat. Elég lassan ért be vetés, de beérett. Most ugyanazok akik "lenullázták" a pártot, most meg akarják mutatni, hogy tudják ők a frankót.
Micsoda furfangos szöveg, azért nem sikerült mert otthon maradtak a szavazóink, ha a szavazóik lettek volna elmnetek volna.
Személy szerint nagyon drukkolok, hogy végleg tünjenek el pártjukkal együtt a sűlyesztőben

sandor1 | 2009. augusztus 25. | 08:21:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xy1942 | 2009. augusztus 25. | 08:19:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anger stein | 2009. augusztus 25. | 07:57:19

A "recept" ismert. A Szabadelvű Polgárok Egyesülete a következő választások előtt országosan, majd helyi szinten is megállapodásokat köt az MSZP-vel. Az SZPE néhány prominense az MSZP keretében bejut a parlamentbe, illetve valamelyik helyi önkormányzatba.
(A SZPE-t jelenleg is MSZP közeli politikusok alkotják. Pl. Sándpr Klára, Hankó Faragó Miklós, stb.)

Lásd: Kisgazda Polgári Egyesület (a nevére nem bíztos, hogy jól emlékszem - A Turi Kovács Béla féle társaságra gondolok.)

lényeglátó | 2009. augusztus 25. | 07:50:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Ki akarjuk próbálni, hog...
Ki akarjuk próbálni, hogy egy más típusú politizálási formának, tartalomnak milyen a fogadtatása
Népszabadság - Reviczky Zsolt

- Az EP-választási kudarc utáni beszélgetésekből indult a kezdeményezés - ezenkívül nem sokat tudni az SZPE-ről. Beavatna a részletekbe? Honnan jött például az első telefon?

- Nehéz erre válaszolni. Az alapítók többségével korábban is napi kapcsolatban álltunk, többükhöz baráti szálak fűznek. Sokan, sokféleképp elemeztük az EP-választás után a párt helyzetét, kisebb-nagyobb csoportokban is, végül összeadódtak a gondolatok. Az alapító elnökségi tagok közül közvetlen kapcsolatban voltam korábban is például Kuncze Gáborral, Magyar Bálinttal, Hankó-Faragó Miklóssal vagy Világosi Gáborral, akikkel sokat beszélgettünk. De például vidéki polgármesterek is hívtak, hogy most mit csináljunk. Tehát nem lehet egy konkrét kezdési időpontot mondani.

HIRDETÉS

- Retkes Attila elnökké választására már megérett az egyesület vagy "pártcsíra" gondolata?

- Lökést adott az egyesület létrehozásának, de nem ez volt a kiváltó oka.

- Az alapítóik közül többen aláírták a Retkes-féle irányvonal ellen tiltakozó internetes "petíciót".

- E nyilatkozat azért születhetett, mert sokan érezhették a küldöttgyűlés hangulatából, hogy nem feltétlenül jó irányba mennek a dolgok.

- Miért nem pártot alapítottak? Egyes sajtóorgánumok szerint csak azért, nehogy szétrobbanjon az SZDSZ-frakció.

- Nincs ilyen összefüggés, mint ahogy nincs olyan kizáró ok, ami miatt ne maradhatnánk a frakció tagjai. Ez sokak számára érzelmi kérdés, sokan érzik úgy, hogy nagyon sokat dolgoztak az SZDSZ-ért, és nem mindenki tart ott, hogy kilépne. Őket sem akartuk kizárni azzal, hogy rögtön párttá alakuljunk. Ki akarjuk próbálni, hogy egy más típusú politizálási formának, tartalomnak milyen a fogadtatása.

- És mitől más?

- Attól például, hogy úgy gondoljuk, a régi politikai tagoltság, a háromosztatú politikai tér értelmét vesztette. Attól, hogy mi nem szekértáborokban gondolkodunk, hanem konkrét ügyekre, a mindennapi élet problémáira koncentrálunk, és azokra komplex, nem pedig szakterületekre széttagolt válaszokat szeretnénk adni. A jelenlegi felosztásban a politikusok ritkán keresnek olyan ügyeket, amelyekben egyetértenének, abból indulnak ki, hogy muszáj egymással keresniük a konfliktusokat, különben hogyan különböztetik meg őket a választók. Ezen szeretnénk túllépni.

- Magyar Bálint nem akart aktívabb szerepet vállalni?

- Nem.

- Pedig a hírek szerint ő volt az egyik ötletgazda és fő szervező, önt pedig jó ideje Magyar Bálint magyar hangjának nevezik az SZDSZ-ben.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

- Ez a kérdés így jellemző az országban ma uralkodó szemléletre: ha jön egy nő, akkor biztos csak valakinek a magyar hangja...

- Nem feltételeznénk liberális párttársairól, hogy hímsovinizmusból neveznék önt így.

- Márpedig ez arra utal, ugyanis két férfi esetében ilyen nem fordulna elő. Különben pedig aki ismer, nehezen tudná elképzelni, hogy én azért képviselnék valamit, mert mások mondják.

- Magyarnál maradva: a Népszabadságban annak idején felrajzolt olajfa-koalíció előkészítése az egyesület létrehozásának a célja?

- Nem, ez nem olajfa-koalíció. Magyar Bálint hivatkozott cikke a középpártok együttműködéséről szólt, amire az MDF-től határozott nem volt a válasz.

- Most nem keresték meg őket?

- Pártokat nem kerestünk meg.

- De mondjuk Debreczeni Józsefet igen.

- Igen, de nem azért, mert emblematikus figurákat keresünk, hanem olyan embereket, akik hozzánk hasonlóan gondolkodnak. Másfajta politikai kultúráról beszélünk, ebben szociáldemokraták is elférnek. A szocialistákkal a koalíció miatt nyilván több kapcsolatunk van, és én úgy tapasztaltam, közülük is sokan egyetértenek a céljainkkal. A nyitottság bennünk ugyanúgy megvan a mérsékelt konzervatívok, mint a szociáldemokraták és a liberálisok felé. Úgy látjuk, a ma uralkodó, konfliktuskereső látszatpolitizálásból nagyon sokaknak elegük van. Ezt jelzi, hogy megalakulásunk óta sok olyan ember jelezte csatlakozási szándékát, akinek eddig köze nem volt a pártpolitikához. És különben sem ikonokat akarunk a falra akasztgatni, éppen erről szól a polgári értékrend; aki hasonlóan gondolkodik, megtalál bennünket magától is. Nem agitálunk, nem kényszerítünk senkit, nem kunyerálunk.

- Elnézést az átkötésért, de ha már szóba hozta a kunyerálást: honnan lesz pénzük?

- Ahonnan a többi egyesületnek.

- De nem egyszerű egyesületről beszélünk. Ahhoz, hogy egy párt országos listát állíthasson, milliárdokra van szükség.

- Van egy pártfinanszírozási törvény, amit - feltéve hogy párttá alakulunk - kötelező betartani. Kizárólag legális támogatásokat fogadunk el.

- Nincs kéznél egy pénzeszsák?

- Nagyobb támogató esetében mindig megvan a veszélye, hogy ő mondja meg a politikusoknak, mit képviseljenek.

- Miért, ez az SZDSZ-ben így van?

- Azt nem tudom. Jó ideje nem vagyok tagja a pártvezetőségnek. Amikor az voltam, nem így volt. Visszatérve a kérdésre: az Obama-kampányban is bebizonyosodott, hogy a választóktól kapott kisebb támogatások átlátható rendszere is segíthet. Nem lenne baj, ha nálunk is meghonosodna.

- Az nem merült fel önben-önökben, hogy az SZDSZ-t próbálják esetleg megmenteni? Olyan elnökjelöltre szavazni például, aki az önök által kívánatosnak tartott értékrendet jeleníti meg?

- Nem volt ilyen elnökjelölt.

- És állítani ilyen jelöltet?

- Sokszor próbálkoztunk azzal, hogy az SZDSZ-ben képviseljük a polgári értékrendet. A 2007-es tisztújításra egy több mint kétszáz oldalas programot írtunk Magyar Bálinttal, konkrét elképzelésekkel, amelyek nagyon hasonlítanak ahhoz, amit most az egyesülettel el szeretnénk érni. Felkínáltunk tehát az SZDSZ-nek egy programot, és Kuncze Gábor is szerette volna, ha a párt erőteljesebben tudta volna ezt az értékrendet képviselni.

- De nem hagyták?

- Az SZDSZ-ben annak idején az elnök nem feltétlenül azt csinálta, amit jónak látott. Azt kellett képviselnie, amit a párt döntéshozó testületei meghatároztak. Az csak most lett divat, hogy a pártelnök meg akarja mondani a frakciónak, hogy mit csináljon. Annak idején már másnap tíz cikk jelent volna meg az ügyvivőktől, hogyan képzeli a pártelnök, a saját véleményét képviseli. Tény, hogy Kuncze elnöksége alatt sem mindig sikerült többséget szerezni a polgári értékrend képviselőinek, de ez a fajta gondolkodás a párt egy részét mindig is jellemezte, épp ezek a politikusok csatlakoztak most hozzánk.

- Retkes Attila elnökválasztása után többen azt mondták, köztük Fodor Gábor volt pártelnök is, hogy "szervezett kiléptetések zajlanak". Fel akarják szívni a "Retkes-ellenes platformot"?

- Szervezett kiléptetésekről nem tudok, ezt Fodor Gábortól kell megkérdezni. Természetesen senkit sem fogunk elzavarni csak azért, mert az SZDSZ-ből jött.

- Nem tartja ellentmondásosnak, hogy miközben a pártokat demagógiával vádolják, látszatpolitizálással, azzal, hogy nem képviselik választóik érdekeit, aközben ott ülnek az SZDSZ frakciójában?

- Azt nem mondtuk, hogy ne képviselnék választóik érdekeit.

- De következik a látszatpolitizálásból.

- Nem következik, mert sajnos a választók jelentős része fogékony a látványpolitizálásra.

- Említette, az EP-választás után érett meg a gondolat, a választási kudarc után.

- Igen, ez is benne volt, de nem csak az SZDSZ vallott kudarcot, hiszen nagyon sokan otthon maradtak, mert egyik pártra sem akartak szavazni.

- Tehát a liberális szavazók is otthon maradtak?

- Így van.

- Mert elegük lett a látszatpolitizálásból.

- Nem mondom, hogy az SZDSZ-nek ne lettek volna látványra épülő akciói, de a demagógia kevésbé volt jelen.

- A párttá alakulást hogyan kell elképzelni? Országjárásba kezdenek?

- Nincs mindenre előre meghatározható politikai stratégia, sőt tapasztalataink szerint a politikában az igazi történések soha nem vonalzóval méricskélt tervek mentén történnek. Egyébként egyesületünk alapítói különböző térségekből, városokból érkeztek, ezért sok helyre tudunk eljutni. Ma már ráadásul a kapcsolattartás új módjai jöttek létre, a társas kapcsolathálózatok más módon szerveződnek.

- Lesz tehát egy SZPE rajongói csoport a Facebookon?

- Nem ez a cél, mi nem rajongókat keresünk.

- Hanem? Polgári köröket?

- Nem, de a polgárok köreit igen.

Címkék: SZDSZ
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    76 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS