200 ezerrel nőtt az RTL Híradó nézettsége
A Deutsch Tamással készített interjúnkra reagálva (Nincs háború, 2014., szeptember 18.) az RTL Klub lapunk rendelkezésére bocsátotta a Nielsen Közönségmérés adatait a híradójuk nézettségének alakulásáról, amely azt mutatja, hogy június óta a teljes lakosság körében csaknem 200 ezerrel nőtt a hírműsor nézettsége.
A fideszes politikus az interjúban ugyanis a reklámadó kapcsán az RTL-ről azt mondta: „vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget”. Arra a közbevetésünkre, hogy az RTL szerint nőtt a nézettség, Deutsch úgy reagált: „Nem, nagyon jelentősen csökkent a Híradó nézettsége. Tehát ha lennének beépített embereink az RTL vezetésében, akkor rajtuk keresztül sem tudtunk volna számunkra ennél jobbat javasolni az RTL-nek. Bizonyára ismerik a Maradj talpon! vetélkedőt, amikor zuhannak lefelé a versenyzők, és kétségbeesve sikoltják, hogy „huhh”. Na, ez történik az RTL Klubbal, de még mindig azt gondolják, hogy nagyon okosak. Vagy mégse? Szép csendben vissza fognak kullogni a hátsó lépcsőn. A keménykedő kormányellenes szöveg változatlan marad, de közben újra bulvárhíradót fognak csinálni. Ahhoz értenek, ráadásul az nézettebb is.”
A parlament júniusban fogadta el a reklámadót, azóta az RTL Klub Híradója a korábbiaknál jóval kritikusabb hangnemet üt meg a kormánnyal szemben. A Nielsen adatai szerint 2014 júniusában a teljes lakosság körében átlagosan 514 ezren nézték a 18 órás fő híradót. Júliusban már csaknem 600 ezerre, augusztusban 628 ezerre, szeptember első két hetében pedig 724 ezerre emelkedett a híradó átlagos nézettsége. A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy június óta a 18–49 éves korosztály körében (a kereskedelmi tévék által leginkább preferált korcsoportban) is fokozatosan emelkedik az RTL Klub 18 órás Híradójának közönségaránya.