Új főnök a Magyar Suzukinál

A Suzuki Motor Corporation bejelentette, hogy eddigi terméktervezési igazgatóját nevezi ki vezérigazgatóvá: Ryoichi Oura a Magyar Suzuki Zrt. május végi közgyűlése után veszi át hivatalosan a posztot.

A jelenlegi vezérigazgató, Hisashi Takeuchi 2007 októberében csatlakozott a Magyar Suzuki Zrt. magyarországi menedzsmentjéhez mint a cég igazgatóságának tagja, vezérigazgató-helyettes. Később első számú vezetőnek nevezték ki. A gazdasági válságot követő nehéz időkben sikeresen irányította a Suzuki magyarországi leányvállalatát. Vezérigazgatói tevékenysége során végig fenntartotta a társaságnál a pénzügyi stabilitást és a zökkenőmentes termelést. Az anyavállalatnál Hisashi Takeuchi globális terméktervezést irányító vezérigazgatóvá lép elő, hasznosítva az ausztrál, japán és magyar piacon szerzett széles körű tapasztalatait.

Ryoichi Oura eddig is a Magyar Suzuki Zrt. gyártási területének egyik kulcsszereplője volt. Új szerepében kettős pozíciót fog betölteni mint gyártásért felelős vezető és mint a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója. Ryoichi Oura 1960-ban született. Vegyészmérnöki diplomáját a Yokohamai Egyetem Mérnöki Karán szerezte. Karrierjét 1984-ben kezdte a Suzuki Motor Corporation kötelékében, a festőüzemi gyártástervezésért felelt a cég székhelyén. 1990-ben egy éven keresztül részt vett a dél-koreai festőüzem létrehozásában. Miután egy évtizedet töltött el az MSC székhelyén, egy újabb üzem felállításával és működtetésével bízták meg az Egyesült Államokban, a georgiai Atlantában. Azt követően, hogy négy évet töltött az USA-ban, visszatért az SMC kosai-i üzemébe, hogy a festőüzem vezetéséért feleljen. A Magyar Suzuki esztergomi gyárába 2011-ben került gyártásért felelős vezetőként. Ryoichi Oura nős, egy gyermek apja. Szabadidejében szeret golfozni.

Ryoichi Oura
Ryoichi Oura

A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben a Swift második generációja, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, 2010-ben a harmadik generációs Swift, 2011-ben a Swift Sport, majd 2013 őszén a Suzuki legújabb modellje, az SX4 S-CROSS követte. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül. Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának" keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is.

A 3000 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést. A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. Az anyacég, a Suzuki Motor Corporation által gyártott, csúcstechnológiát képviselő importmodellek értékesítésével és az ügyfelek igényeinek kielégítésével Magyarország egyik legkiválóbb kereskedelmi hálózata foglalkozik, hogy széles termékválasztékával megfeleljen a vásárlók elvárásainak. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.