Két sikeres évad után még népesebb mezőnnyel indul a villamos hajtású versenyautók harmadik világsorozata.
Egyre többen szállnak be a villamos hajtású versenysorozatba: a Formula–E túl van már a második évadján, és bár sokan fogadták kétkedéssel, egyre népszerűbb mind a nézők, mind a korábbi F–1-es pilóták, valamint autógyártók körében. Nem véletlenül, hiszen azon kívül, hogy a tisztán villamos üzemű kocsikkal izgalmas futamokat produkáltak a pilóták, minden versenyt városközpontokban rendeztek, hála a csendes és tiszta hajtóműveknek. A bajnokságot a Renault által támogatott e.dams csapat és Sébastien Buemi nyerte, két ponttal maradt le Lucas di Grassi, a harmadik Nicolas Prost lett.
Fotó: Hannibal Hanschke / Reuters |
A mezőnyben van még az Audi hátterű Abt csapat, a Mahindra és a Virgin Racing, amely tulajdonképpen a Citroën almárkáját, a DS-t képviseli. Az októberben kezdődő harmadik szezonban rajthoz áll a Jaguar és a Faraday Future. Nick Rogers, a Jaguár műszaki igazgatója szerint az elektromos járművek a jövőben abszolút főszereplői lesznek a Jaguár Land Rover csapatának, és a Formula–E egyedülálló lehetőség a technológa fejlesztésére és tesztelésére, ráadásul kedvező a költségkeret is. Bejelentkezett még a Nissan, a Volvo és a Honda. A BMW felvezető autókkal és egyéb támogatásokkal vesz részt a világsorozatban.