Pályán is nyerők a hibridek

A Porsche és a Toyota technikájához képest lépéshátrányban lévő Audi dízelhibridje megbízhatóságával győzte le vetélytársait

Egymilliárdan a képernyők előtt, 300 ezren pedig a pálya mellett izgulták végig a 82. Le Mans viadalt: drámai küzdelemben a legkevésbé esélyesnek tartott csapat nyerte a 24 órás maratonit, melyen tizenharmadik győzelmét aratta az Audi. A mezőnyt színesítette a sorozatba visszatérő és tizenhat győzelmével rekorder Porsche, valamint a Toyota. A japán csapatnak az idei futamon sem volt szerencséje, mert a verseny 14. órájában lerobbant az egy kör előnnyel vezető 7-es rajtszámú autójuk.

A Porsche és a Toyota technikájához képest jóval elmaradottabb Audi dízelhibridje megbízhatóságával győzte le vetélytársait, bár a négykarikásoknak rosszul indult a LeMans szereplés, mert a szabadedzésen gyors kört teljesítő Loic Duval rommá törte az 1-es számú autót, így kétséges volt a szombati rajt: a pilóta kisebb sérüléssel megúszta, az R18 e-tron quattrót pedig újjáépítették a szerelők. Duval nem vezethetett, ám a zöld gyepen egy másik pilótával, az egykori francia válogatott világbajnok kapussal, Fabien Barthezzel mérte össze foci tudását: utóbbi egy Ferrari pilótájaként 27. helyre futott be a 24. órában, ami még profi pilótától sem rossz eredmény.

Az Audi három hordó gázolajjal és három autóval állt rajthoz, ám egy hármas ütközés után csak kettővel maradt versenyben a 13,629 kilométeres pályán, ahol a 24 óra alatt megtett 379 körrel és 242 km/ órás átlagsebességgel a német Andre Lotterer, a svájci Marcel Fässler és a francia Benoit Treluyer pilótatrió három kör előnnyel nyerte meg az idei Le Mans-t, mely egyértelműen a hibridek futama volt. Az új szabályok a takarékosságról szóltak: körönként minden R18 e-tron quattro csak 138,7 mega joule energiát használhatott fel, ami a dízelnél 3,95 liter gázolajnak felel meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.