Hárompontos biztonsági övet először a Volvo épített sorozatgyártású autóba: az 1959-es PV 544-es modellben már szériatartozék volt, Magyarországon negyven éve kötelező a használata, ennek ellenére még ma sem kapcsolja be mindenki az autóban. Erről készített felmérést a szegedi Kovács autóalkatrész-kereskedés és szerviz: közel másfél ezer személy válaszából kiderült, hogy az autósok 78 százaléka becsatolja az övet, és ez az arány jóval alatta van a nyugat-európai átlagnak. A megkérdezettek negyven százaléka vezetőként vagy utasként már megbizonyosodott balesetben is az öv hasznosságáról.
Az övhasználat azért is fontos, mert a megerősített utastérben, vagyis a védőketrecben is csak bekapcsolt biztonsági övvel nyújtanak hatásos védelmet a légzsákok, melyekből már jut minden utasnak, sőt külön a térdnek, de terjednek az övlégzsákok is.
Külön légzsák védi a térdet a 2016-os Mustangban Ford |