Nehéz választás az autós Oscaron

Az elnök szerint ez volt minden idők legnehezebb választása, és Hakan Matson szavaival a zsűritagok többsége is egyetértett.
A Car of the Year a legrégebbi járműipari díj. Az autós Oscarként is emlegetett trófeát 1962-ben alapította a holland Auto Visie főszerkesztője, a 2002-ben elhunyt Fred van der Flugt. Az idei döntőbe hét modell került: a BMW 2-es Active Tourer, a Citroën C4 Cactus, a Ford Mondeo, a Mercedes-Benz C osztály, a Nissan Qashqai, a Renault Twingo és a Volkswagen Passat.
A Volkswagen Passat a 2015-ös év autója
A Volkswagen Passat a 2015-ös év autója
Fotó: Volkswagen

A genfi nemzetközi autószalon nyitása előtti napon, a Palexpóban hirdették ki a 2015-ös Az év autója cím győztesét: a huszonkét ország 57 szakújságírójából verbuválódott zsűri – köztük két magyar taggal – döntése szerint a Volkswagen Passat lett az első.

A felsorolásból látszik, hogy meglehetősen vegyes összetételű volt az idei mezőny, a listán akadt miniautó, kicsi és nagy cross over, egyterű és néhány teljesen hagyományos modell. A zsűrielnök megállapítása ellenére voltak ennél szélsőségesebb mezőnyök is: az ideiben például a legolcsóbb modell, a Renault Twingo alapváltozatának ára 2,59 millió forint, míg a legdrágábbé, a C osztályú Mercedesé 9,88 millió forint. Tavaly hatszoros volt az árkülönbség a döntős modellek között.

Ez már hagyományos próbatétel a zsűrinek, melynek idén kedves kinézetű minit, sportterepjárót és a részleteiben gondosan kigondolt luxuslimuzint kellett összehasonlítania. Ami biztos, hogy a közel 7,5 milliós VW Passat inkább a Mercedeshez áll közelebb, mint például az olyan egyterűhöz, mint a BMW 2 Active Tourer.

Az 53. alkalommal kiosztott díj történetében eddig négyszer lett első Volkswagen-modell: 1992-ben a Golf, 2010-ben a Polo, 2013-ban megint a Golf, idén pedig a Passat. A miérttel kapcsolatos kérdésünkre az egyik magyar zsűritag, Csikós Zsolt, a Totalcar munkatársa – aki szintén az első helyre jelölte a Passatot – így válaszolt: azért, mert tömegében és formájában is könnyebb elődeinél, s valójában igencsak kezes autó. Kényelme, takarékossága, anyagai, kezelőszerveinek pontossága, finoman kidolgozott részletei elismerésre méltók, fedélzeti rendszere felhasználóbarát. A Passat valamennyi motorja harmonikus, s egy jó hibrid is van a kínálatban. Akadnak említésre méltó egyedi extrák is, például a Trailer Assist, amely az utánfutóval való parkolást teszi gyerekjátékká.

Hasonló szempontok alapján ugyancsak hat ponttal díjazta a Passatot Gajdán Miklós, az Autó Magazin vezető szerkesztője, aki két ponttal többet adott viszont a Mercedes C osztálynak, mert annak utastere még csendesebb, igényes és vadonatúj a futóműve, amely – különösen a légrugókkal megfejelve – még finomabban nyeli el az úthibákat. Prémiumautó lévén az utasterében felhasznált anyagok még igényesebbek, felszereltsége még fényűzőbb és a motorválasztéka is szélesebb, miközben belőle is kínálnak hibridet – méghozzá dízelelektromosat. Mindennek a tetejébe némelyik változata – hasonló teljesítményű motorral – mindössze tíz százalékkal drágább a Passatnál.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.