Színükben sem mindig zöldek a premiermodellek

Ahogy a korábbi években, úgy a 85. genfi nemzetközi szalonon is dúskálni lehet az újdonságokban, amelyek között akad feltámasztott német márka, minőségi kínai sportterepjáró, de leginkább a szupersportkocsik dominálnak.
Egy benzines és három villanymotor hajtja a Honda NSX sportkocsit
Egy benzines és három villanymotor hajtja a Honda NSX sportkocsit
Gyártó

Elszabadultak a ménesek a Palexpóban, és bármennyire is szigorú a közlekedési fegyelem Svájcban, ahol egyetlen kilométernyi sebességtúllépést is büntetnek, a pavilonokban dúl a lóerők csatája. A legtöbb márkának van hibridje vagy villanyautója, ám ezek szinte elvesznek a 106 ezer négyzetméternyi területen, ahol a rivaldafény és a tömeg a szuperkocsikra fókuszál.

A teljesség igénye nélkül íme a háromszáz lóerőseknél erősebbek mezőnye: Audi R8, Aston Martin, Bentley EXP, Porsche 911 GTS, GT4 Cayman, Mercedes AMG GT, BMW B6 Grand Coupé Alpina, Audi RS3, Ford GT és Focus RS, Ferrari 488 GTB és FXX, Mercedes CLA Shooting Brake AMG, Lamborghini Aventador LP 750, Lotus Evora és a McLaren 675 LT. A La Finale névre keresztelttel és a 450. Veyronnal véget ért a Bugatti 1001 lóerős limitált sorozata, és jön az 1500 lóerős széria, de ez kevés, mert itt áll az 1800 lóerős Koenigsegg Regera...

Győri motorral is készülő Bentley
Győri motorral is készülő Bentley
Gyártó

Igazi álomautó a Honda NSX sportkocsija, amelyet dupla turbós, V6-os benzinmotor és három villanymotor hajt, lassításkor utóbbiak energiát termelnek az akkumulátorba. A szuperautó premierjén ott volt Jenson Button Forma–1-es pilóta. Azonban a szolidabb hajtáslánca ellenére a magyaroknak izgalmasabb volt a Civic Type R, melynek szomszédságában Michelisz Norbert arról beszélt, hogy az idei túraautó-világbajnokságon már az ő autóját is 400 lóerős teljesítményű motor hajtja.

A kicsik között több érdekes tanulmányt is bemutattak: az ik2-es és im4-es a jövő Suzuki modelljeit jelzi, a Nissan Sway a Micra utódját sejteti.

A kiállítási darabokhoz hasonlóan látványosak a segédkező lányok, akik nemcsak szépek, de három nyelven is készségesen magyarázzák a rájuk osztott autók paramétereit. Ez nem jellemző sem a detroiti, sem a frankfurti szalonra, a pekingiről már nem is beszélve. Apropó, Kína: az áprilisban nyíló sanghaji autóexpóról tényleg kitiltották a túlságosan frivol öltözetű manökeneket. Sokaknak hiányoznak majd. Van már egy évtizede annak, hogy az első kínai márka bemutatkozott Genfben, aztán hosszú szünet következett. Idén harmadik modelljével lépett színpadra a minőségéről és biztonságáról Európában is elismert Qoros – természetesen egy sportterepjáróval. Nem véletlenül, hiszen Svájcban a legmagasabb a négykerék-meghajtású autók aránya, akad belőlük bőven a Palexpóban is: itt tartotta új sportterepjárója premierjét a Mazda (CX5), az Infiniti (QX30), a Renault (Kadjar), a Hyundai (ix35) és a Mitsubishi.

 Ferrari 488 GTB

Ferrari 488 GTB
Gyártó

 

Jelentős publicitást kapott a feltámasztott Borgward autóméretű jelvénye: a márka 1961 óta aludta Csipkerózsika-álmát, melyből Christian Borgward, az 1919-ben alapított cég elnöke, a névadó unokája ébresztette fel. Az, hogy az időpont mennyire megfelelő, még nem itt, az Alpokban dől el. Az EU– EFTA régióban 2,5 százalékos Svájc részesedése: 2014-ben 301 ezer új autó kelt el, ami az ACEA adatai szerint 1,9 százalékos csökkenést jelentett az előző évhez képest, az első két hónapban forgalomba helyezett 36 ezer darab viszont már 10 százalékkal marad el a tavalyi számoktól.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.