Latin mumus az autóvilágban

Szaporodó járműipari beruházásaival és bővülő piacával Brazília esélyes Németország megelőzésére is, ami a világranglista ötödik helyezését jelentené.

Több világmárka is bővíti gyárát, vagy teljesen újat épít a térségben. Nem véletlenül, hiszen Dél-Amerikában tavaly 5,4 millió új autó kelt el, ami 7,8 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A régió legígéretesebb országa Brazília, ahol 2010-ben 3,3 millió új autót adtak el, és a 2018-as előrejelzések már 6,5 millióról szólnak.

A magyarázatok szerint az autópiac mozgatórugója a fejlődő gazdaság és a gyarapodó középosztály, de jelentős vásárlóerőt képviselnek azok is, akik motorról szállnak át autóra, vagy régi kocsijukat cserélik újra. A 200 milliós országban ezer emberre 6-7 autó jut, tehát van elég potenciális vásárló, ennek megfelelően rohamtempóban bővítik kapacitásaikat a már megtelepedett gyártók, és jönnek az újak.

A legnagyobb helyi gyártó, a Fiat 22 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A VW AG 1950 óta van jelen a térségben: a 21 százalékos piaci részesedésű Volkswagen do Brasil jelenleg 23 ezer embert foglalkoztat, 2010-ben 820 ezer autó készült négy üzemében: Anchieta-ban, Curitibaban, São Carlosban és Taubaté-ban. A piac harmadik helyezettje a GM/Chevrolet (18%,) majd a Ford (9%) következik, a többin osztozik a Nissan, a Renault, a Peugeot-Citroen, a Hyundai-Kia, a Honda, a Toyota és a Mitsubishi, de szaporodik a mezőny.

Új gyárat tervez a német BMW, a japán Toyota, a dél-koreai Hyundai, a kínai Chery, és bővít a Nissan-Renault. A francia-japán konszern a napokban avatta új üzemét. A ceremónián Carlos Ghosn konszernelnök kiemelte a brazil piac fontosságát, ahol Renault egy év alatt 4,8 százalékról 5,1 százalékra növelte részesedését, miközben eladásai nőttek. A Renault Brasil első üzeme 1998-ban kezdett termelni, a curutibai gyár kapacitása az új, 200 millió eurós beruházásnak köszönhetően 170 ezerről 300 ezerre nőtt, a munkahelyek száma pedig ezerrel bővült, és gazdagabb lett a termékkínálat is: a Sandero, Logan és Mégane Grand Tour után októbertől már Dusterek is legördülnek a szalagokról.

A BMW Sao Paolo városát választotta új telephelyének: a gyár méretéről és a beruházás mértékéről decemberben dönt a német autógyár igazgatótanácsa. Nyomulnak a fejlődő piacra a teherautó-gyártók is. Az amerikai Paccar néhány hete döntött arról, hogy holland márkája, a DAF a brazíliai Paraná államban fekvő Ponta Grossa város melletti 200 hektáros területen építi fel új összeszerelő üzemét 200 millió dolláros beruházás keretében. A 31 ezer négyzetméteres alapterületű telep építése még idén elkezdődik. Az új üzemben a brazil fuvarozási szektor igényeit kielégítő DAF LF, CF és XF modellek készülnek majd 2013-tól, a beruházás ötszáz új munkahelyet jelent. „Ez lesz a Paccar technológiailag legfejlettebb és leginkább környezetbarát üzeme” – nyilatkozta Bob Christensen, a társaság alelnöke. Brazíliában a hat tonna feletti jármű-kategória évi 170 ezer darabos piacot jelent, és a következő években ez várhatóan tovább nő.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.