A riválisok menetrendje
Közben a Fordból 2009 novemberére készül el a Grand C Max, 2010-ben pedig a teljesen új Focus, valamint a Coupé, a Turnier, majd 2011-ben a lépcsős hátú, egy évvel később pedig a Coupé-Cabriolet.
És ha már ekkorát ugrottunk az időben, 2012-re várható a VII. generációs Golf, valamint a háztartási konnektorból is feltölthető akkumulátoros és benzines kompakt Volkswagen, a Twin Drive.
A vetélytársak közül már átöltözött a FIAT Bravo és a Corolla, melynek a ferde hátú változata az Auris nevet kapta. A Peugeot 307-ről 308-ra váltott, és az egyetlen számkülönbség minőségileg teljesen új világot hozott. A Honda Civicje annyira futurista, hogy egyelőre nem kell új ruhába öltöztetni.
A Nissan a kategóriától jelentősen eltérő fazont és nevet választott: a crossover egy kombi és SUV, vagyis sportos, kissé kupés keveréke, valamint a nem túl könnyen kiejthető Quashqai név sikert és az idei első fél évben több mint 78 ezer darabos eladást eredményezett az angliai Sunderlandben készülő modellnek, ami azért nem pótolta teljes mértékig klasszikus elődjét, az Almerát, viszont még Japánba is exportálják a brit autót.
Kompaktautók toplistája Európában (2008. I. fél év)
Forrás: JATO Dynamics
Modell | Darab | Piaci rész | (%) |
VW Golf | 306 064 | 16,9 | |
Ford Focus | 215 255 | 11,9 | |
Opel Astra | 191 250 | 10,5 | |
Peugeot 308-as | 126 756 | 7 | |
Skoda Octavia | 109 229 | 6 | |
Renault Mégane | 97 815 | 5,4 | |
Toyota Auris | 78 612 | 4,3 | |
Nissan Quashqai | 78 411 | 4,3 | |
Citroen C4-es | 75 308 | 4,1 | |
Honda Civic | 74 685 | 4,1 |