Csak most váltak el, de máris újítanak

Ideális kapcsolatnak indult, ám a parádés kézfogó után elmaradtak a mézeshetek, aztán jött a veszekedések korszaka, majd a héten hivatalos lett a válás.

2009 decemberé ben a világ akkori harmadik (mára első számú) autógyártója, a VW konszern 1,8 milliárd euró ért megvásárolta a Suzuki Motor Corporation 19,9 százalékát, pontosabban 1,9 százaléknyi saját részvénnyel fizetett érte. A kapcsolat technológiák cseréjére és közös modellek gyártására épült, a német vezetők még Esztergomba is ellátogattak egy közös magyarországi modell érdekében. Néhány hónap múlva kiderült, hogy az eltérő kultúrájú vezetés képtelen együttműködni. Erről először még finomabban, később kritikusabban fogalmazott a japán konszern elnöke, Osamu Suzuki: „Nem akarunk a németek tizenharmadik márkája lenni!”

Több fórumon is jelezték válási szándékukat a japánok, a napokban pedig megszületett a háromszáz oldalas ítélet, amelyben a londoni székhelyű Nemzetközi Kereskedelmi Kamara döntőbizottsága kötelezte a németeket a Suzuki-részvénycsomag 3,4 milliárd euróért történő értékesítésére. A VW AG egy befektetési bankot bízott meg az ügylet lebonyolításával, és az már biztos, hogy akárhová kerülnek a részvények, a németek megduplázzák az üzleten a befektetésüket. A döntőbizottság szerint a VW AG a szerződésben foglaltakhoz hű magatartást tanúsított, és kártérítést kérhet, miközben kimondta azt is, hogy a Suzuki jogszerűen mondta fel a szövetséget.

A 2016-os Suzuki Baleno
A 2016-os Suzuki Baleno
Gyártó

Van még vitás kérdés, de az biztos, hogy a Suzuki a válási ítélettel egy időben mutatott először hivatalos fotót legújabb modelljéről, a Balenóról.

Az autó szép, a konstrukció ígéretes, de hogy mennyire szerencsés Balenóra keresztelni, majd a vevők döntik el. A Suzuki abban bízhat, hogy az érdeklődők már elfelejtették a rossz emlékű és nem túl sikeres elődöt, amelyből volt ferde hátú, szedán és kombi változat is, aztán 2002-ben mindegyik eltűnt az európai piacról. Utóda, a Liana sem ért el nagy sikereket, ezért inkább Baleno néven tért vissza a kompakt kategóriába a Suzuki, amely IK–2-es kódon tavasszal már bemutatta az alapul szolgáló tanulmánymodellt.

A jelenlegi Swiftnél hosszabb (4 méter) és szélesebb (1,9 m), ám sportos formája miatt hat centiméterrel alacsonyabb (1,45 m) és hosszabb tengelytávú (2,52 m) karosszéria divatos külsőt kapott, egyértelműen kiemelkedik a jelenlegi Suzuki-trendből. A Balenóban mutatkozik be a Suzuki egyliteres, háromhengeres benzines turbómotorja, a Boosterjet, amely nagyobb teljesítményű, miközben takarékosabb is a mai 1,2 literes szívómotoroknál, bár drágább is lesz. Újdonság a SHVS- (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) rendszer, vagyis a gyújtásgenerátorral felszerelt rásegítő hibridmegoldás, amelynek része a hatékonyságot tovább javító fékenergia-visszatápláló- és motorleállító rendszer. A Baleno Indiában készül, európai forgalmazása 2016 tavaszán várható.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.