galéria megtekintése

Könnyű gépészet

Az írás a Népszabadság
2015. 02. 04. számában
jelent meg.


Boros Jenő
Népszabadság

Eredetileg az Alfa Romeónál használták a Superleggera jelzést, de a könnyű építési módot más gyártók is alkalmazták, többnyire sportkocsijaik sebességének növelésére.

Manufaktúrában készült az erősen retró stílusú Mini Vision villanyautó
Manufaktúrában készült az erősen retró stílusú Mini Vision villanyautó

A Superleggera nevet a Milánó közeli Carrozzeria Touring kocsiépítő cég tulajdonosa, az olasz Felice Bianchi Anderloni tüntette föl először az autóin, amelyeket az egykori Isotta-Fraschini üzemben gyártott, többnyire Alfa Romeo, Aston Martin, BMW, Ferrari, Lancia, Lamborghini és Maserati szerkezeti alapokra. 1926-os megalapítása óta a Touring Superleggera a fejlett autóipari járműtervezés és egyedi, kézzel készített karosszériák előfutára. Az olasz műhely azon ritka cégek egyike, amelyek egészen az első skiccektől megtervezik a karosszériát, és az egyedi autó életnagyságú mását, miközben részletesen elemzik annak szerkezeti felépítését, és végigviszik az összes felületkezelési és összeszerelési eljárást. A Touring Superleggera egyetlen példányban készülő, valamint limitált szériás modelleket és prototípusokat is készít.

Ilyen egyedi darabot rendelt az olasz stúdiótól a BMW-csoport: a Mini Superleggera Vision a nyitott tetős kétüléses élményautók exkluzív újraértelmezése. A modell klasszikus kétüléses roadster, amely kompakt méreteivel és agilis irányíthatóságával a vezetés érzelmi oldalát hivatott kifejezni az elképzelhető legminimalistább stílusban, miközben a karosszériába bújtatott villanymotoros hajtáslánc jellegzetesen modern dinamizmussal ruházza fel.

 

A Mini és a Touring Superleggera együttműködéséből született és a legapróbb részleteiben is kidolgozott, egyedülálló modell egyesíti a klasszikus karosszériaépítés hagyományait a kisautó hamisítatlan egyéniségével. Érdekes a keret nélküli szélvédő, és a hatvanas évek brit sportkocsijait idézi az, hogy a belső visszapillantó tükröt fémrúdra építették.

A 4,2 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,2 méter magas sportkocsiban egymásra talált a brit modernizáció és az olasz temperamentum: a Mini ikonikus stílusát, egyszerre elegáns és izmos karosszériáját a kortárs stílusjegyekkel fűszerezték. A klasszikus olasz karosszériaépítés és a kézzel formált lemezek valószínűleg senkit nem hagynak érzelmileg érintetlenül. A Superleggera Vision tanulmányautó elkészítésekor a karosszéria és az utastér esetében is a legletisztultabb formára törekedtek a tervezők, akik a vezetés élményét állították a középpontba. Az utastér mind anyaghasználati, mind formatervezési szempontból a hagyományos karosszériaépítés sajátosságait tükrözi, amit a Mini belső stílusjegyeivel kombináltak.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.