A jövő kétségtelenül a villanyautóké, ám tömeges elterjedésükre még több évet, globális dominanciájukra pedig évtizedeket kell várni, addig is van még mit finomítani a belső égésű motorokon. És persze a ráépített karosszériákon.
A feladat egyszerű: megfelelni a funkciónak, és csak annak. Egy városi kocsinak például nem kell óriási csomagtér, erős hajtómű és széles kerék. A hétköznapi közlekedéshez könnyen manőverezhető modell kell, mely képes kis helyen parkolni, vagyis legyen kisebb egy pingpongasztalnál, és szűk utcában is tolatás nélkül tudjon megfordulni.
Forma–1-es mérnök tervezte a városi minit Gordon Murray Design |
Elkészült a Forma–1-es csapat kreációja, mely háromszemélyes, és ülésrendje is legendás sportkocsit idéz. Nem véletlenül, mert a McLaren F1-eshez hasonlóan ezt a minit is Gordon Murray tervezte: tehát a középen ülő pilóta mellett mindkét oldalon egy-egy személy utazhat. A Gordon Murray Design által szabadalmaztatott iStream modell a hétköznapi embereknek is megfizethetővé tenné a Forma–1-es technológiát, és optimalizálná az újrahasznosítást is.