Amerikai körútján sem tagadta meg önmagát Ferenc pápa, aki az USA piacán elérhető legkisebb autót választotta protokollmegjelenéseihez. Sőt, az egyházi elöljáró Kubában sem használt luxuskocsit.
Igencsak fura látványt nyújtott a háromtonnás páncélozott terepjárókból álló konvojban az 500-as FIAT, amely Ferenc pápát fuvarozta, méghozzá leeresztett nyitott ablakkal. A titkosszolgálat vezetői a szokásosnál is jobban izgultak eddigi legnagyobb feladatuk, a katolikus egyházfő amerikai programjának biztosítása miatt, pláne, hogy a puritán Ferenc pápa közlekedési szokásaival is számolniuk kellett.
Miközben a biztonsági szolgálatoknál komolyan aggódtak, a FIAT Chrysler Automobiles (FCA) vezetői nagyon is örültek, hogy az ő kisautójukat választotta Ferenc pápa, aki ezzel nemcsak szerénységét illusztrálta, de a londoni bejegyzésű olasz–amerikai autókonszernnek is komoly gesztust tett.
Merthogy az FCA konszernnél joggal reménykednek abban, hogy az esemény után többen választják majd a pápa által favorizált modellt, már ami az autóvásárlást illeti. Szüksége is van erre a FIAT-nak, mert a remélt évi százezernél jóval kevesebb autót értékesített az USA piacán, ahol az első fél évben is estek eladásai, pedig a jelentős dílerhálózattal rendelkező Chrysler-kereskedésekben is forgalmazzák a miniket. Amerikai útján Ferenc pápa hat darab FIAT 500L-t és egy nyitott Jeepet használt, utóbbi is az FCA csoport terméke.