Hazai autópiac: a válság előtti évekre nem szabad gondolni

A magyarországi személyautó-piacon az idén már kismértékű növekedés valószínű, de a válság előtti évek robbanásszerű bővülésére nem lehet számítani - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, az első féléves újautó-értékesítési adatokat értékelve.

A Datahouse autópiaci adatszolgáltató kedden tette közzé, hogy Magyarországon az év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
Az Opel 2736 személyautót értékesített az első félévben, amely 10,07 százalékos piaci részesedést biztosít, és ezzel az év közepén második helyen áll a márkák rangsorában. Az elmúlt év azonos időszakának adata 3196 volt, tavaly a cég az első helyen végzett, mind a személygépkocsi-, mind a kisteherjármű-értékesítésben.
A cél az első hely megtartása - jelezte Koncz Gábor.

Az ügyvezető igazgató hozzátette: a hosszúra nyúlt tél utáni hónapokban már élénkülést tapasztalnak a magánértékesítésben és a szervizforgalomban is. Az Opel eladásaiban a piaci átlaghoz hasonlóan 70 százalék körül alakul a flottaértékesítés aránya, a többi vevő magánszemély. A haszonjárművek szegmensében az összpiac 13 százalékkal esett vissza, itt a 8. helyen áll az Opel, és nem is számítanak növekedésre.

Koncz Gábor kitért arra, hogy a magyar autópiac mínusz 2,2 százalékos féléves teljesítménye kedvezőbb, mint az Európai Unióé, amely mintegy 5 százalékkal zsugorodott, ezen belül Nyugat-Európában 6 százalékkal, Németországban 9 százalékkal esett vissza az eladás.

A magyar autópiacon a regisztrációs adó múlt évi csökkentése óta egyre nagyobb szerepet kap a reexport, amely során az új autót Magyarországon forgalomba helyezik, majd rögtön ki is vonják, és egy másik országba értékesítik. Tavaly a forgalomba helyezett, majd azonnal kivont autók aránya 9 százalék körül volt, az idén az első félévben pedig már közel 14 százalékos. A reexportot az Opel nem bátorítja, eladásaiban elhanyagolható szerepet játszik - hangsúlyozta Koncz Gábor.

Felhívta a figyelmet arra, hogy miután a hazai hivatalos statisztikák a forgalomból kivont autókkal nem csökkentik a piaci számokat, a reexport torzítja a valós piaci képet. "Az Opel esetében ez azt jelenti, hogy a valós hazai eladásokkal számolva piaci részesedésünk 1,26 százalékkal lenne több" - jegyezte meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.