Szokásához híven a Renault a legkonzervatívabb szegmensben is megpróbál valami extravagánsat alkotni, de merész dobásra készül az Alfa Romeo is. Nagy kérdés, hogy melyiknek sikerül majd vevőket elhódítania a német vetélytársaktól?
A középkategória minden autógyártónak komoly kihívást jelent. A szakzsargonban ezt D szegmensnek hívják, de talán könnyebben tudja azonosítani mindenki, ha azt írjuk: a Passatról és osztálytársairól van szó. Ezekből összesen évente hétszázezer fogy el. Ezt a kategóriát egészítik ki a méretükben azonos, de igényesebb kidolgozású és drágább prémiummárkák modelljei. Utóbbiból félmilliót adnak el, és a D szegmenssel közösen az európai piac tíz százalékát adják.
A JATO Dynamics összevont tavalyi listáját a 3-as BMW vezeti 166 ezer darabbal, ami 12 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ezt a modellt többnyire magánemberek vásárolják. A klasszikus középosztályt évek óta vezető Passat főleg az erős flottaeladásoknak köszönheti sikerét: a VW-modellből 2014-ben 152 654 kelt el. Az sem változtatott jelentősen az eladáson, hogy az év elejétől már a modell nyolcadik generációja is kapható: mindössze egy százalékkal esett vissza az értékesítés a frissítést kivárók miatt.
Darabszámban két prémiummárka követi a Passatot: a Mercedes C 124,4 ezer darabos eladásától csak hétszázzal maradt le az Audi A4-es. Ezt követi az Opel- és a Vauxhall-jelvénnyel forgalmazott Insignia (93 ezer), a Skoda Superb (46 ezer), valamint a Ford Mondeo (45 ezer). Utóbbinál egy év alatt tízszázalékos volt az esés, mert már alaposan kifutott, és az újat csak idén tavasszal kezdték forgalmazni Európában. A Volvo V60-as stagnáló 43 ezer darabjától alaposan elmaradtak a francia és a japán vetélytársak. A D szegmensben versenyez még a Peugeot 508-as, a Toyota Avensis, a Mazda 6-os, a Hyundai i40-es, a Citroën C5-ös. Alacsony értékesítési darabszáma miatt eltűnik az európai piacról a hét éve bemutatott és már kifutó Honda Accord.