Extra árak és menetteljesítmények jellemzik a mezőny minden darabját, nem véletlen, hogy ez a szegmens nem teszi ki a világ autópiacának egyetlen ezreléket sem, mégis hírértéke van, ha újabb szereplővel bővül a legdrágább és leggyorsabb autók mezőnye.
Korlátozott darabszám, háromszáz feletti tempó kilométerben és milliárdos ár forintban, nagyjából így jellemezhető a világ legfrissebb szupersportkocsi-kínálata. Egymilliárd forint, ennyibe kerül a világ legdrágább közúti közlekedésre is alkalmas új sportautója, mely csak sebességével, de nem árával veri az aukciós rekordot tartó Ferrarit. Az 1957-es évjáratú 335 S Spider Scagletti változata tízmilliárd forintnyi euróért kelt el egy hónapja.
Szóval néhány évtizedet még várni kell ahhoz, hogy napjaink árrekordere, a Lamborghini Veneno Roadster ennyit érjen, de van rá esély, mert ebből a változatból csak négy készül az olaszországi Sant' Agata Bolognesében. Ebben a kategóriában nem annyira a darabadatok, mint inkább a lóerőt és árat jelző számok nagyok. Az egyértelmű, hogy ez a kiváltságosok mezőnye, de az már kérdés, hogy hol lehet kihasználni egy ilyen autót.
Zöldre váltó lámpánál nyilván verhetetlen az álló helyzetből százas tempóra három másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsuló Ferrari, ám az már kérdés, hogy közúton mennyire kihasználható a négyszázas tempóra képes sportkocsi. Ilyenkor sokan bedobják a limit nélküli német autópálya-szakaszokat, ám aki gyakran jár arrafelé, az tudja igazán, hogy a forgalom sűrűsége miatt bizony még feleekkora tempó sem érhető el, és akkor még nem szóltunk a biztonságról és az autó képességeitől messze elmaradó pilótákról.