galéria megtekintése

Drágultak a használt kocsik

0 komment

B. J.

Hét év alatt egymillióról 1,68 millió forintra nőtt a használt személyautók átlagára a magyar piacon, ahol még mindig az újak mennyiségét meghaladó régi kocsit helyeznek forgalomba.

Folyamatos növekedése ellenére továbbra is messze elmarad a magyar piac forgalma a válság előtti közel negyedmilliós darabszámtól. A Datahouse összeállítása szerint idén három hónap alatt 19 688 új személyautó kelt el, ami 15 százalékos bővülést jelent.

Új kishaszonjárművekből 4740-et helyeztek forgalomba, ez 13 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakától. Továbbra is csak a piac ötödét adják a magánbeszerzések, és nem elhanyagolható a reexport, mely közel tízszázalékos.

 

Továbbra is hiány van a ­piacon a kisebb ­kategóriás és tízévesnél fiatalabb kocsikból, aminek magyarázata, hogy mindenki tovább használja meglévő autóját, ezért egyre ritkábbak a cserék, így nem bővül a kínálat.

Nagyobb a kereslet
Nagyobb a kereslet
Boros Jenő

A ­hiányt külföldről pótolják, ám az erős kelet-európai igények miatt alaposan megdrágultak az autók: az átlagár a tavaly év eleji 1 550 000 forint helyett az idei első negyedévben már közel 1,8 millióra ment fel. Az idén behozott 32,5 ezer használt autó 24 százalékos, a közel 20 ezer új autó 15 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

Továbbra sem mutatja a kifulladás jeleit a használtautó-piacon lassan három éve tartó emelkedés, állítja Fodor ­László, a Használtautó.hu szakértője. A szakportál összeállításában a legnagyobb arányú (30%) az alsó középkategóriás járművek részesedése, a kisautóké 25, míg a felső középkategóriásoké 16 százalék. Összetételét tekintve az elmúlt évhez képest lassú változás észlelhető: az utcai terepjárók (5,9%) és az egyterűek (8,3%) egyaránt fél-fél százalékkal növelték részesedésüket, jórészt az alsó középkategóriás állomány kárára.

A piac érdekessége, hogy egyre több használt kocsit visznek tőlünk is: a KSH adatai szerint tavaly tizenegyezernél több kocsit vittek hazánkból határon túlra, az eladások összértéke meghaladta a 14,5 milliárd eurót, köszönhetően a külföldieknek kedvező tavalyi 300-310 forintos euróárfolyamnak. Hétezernél több kocsit exportáltak Szerbiába, 1200-at Németországba, de jutott Jordániába, Nigériába, Togóba, Kínába, Malajziába és Koreába is, a Das ­Weltauto hálózata 166 gépkocsit értékesített exportra.

Új modelljének köszönhetően a magyar piacon a Suzuki vezeti az új személyautók első negyedéves eladási listáját: az esztergomi modellből 1600, Suzukikból 2247 kelt el, ami 11,4 százalékos piaci részesedést és egy év alatt 87 százalékos bővülést és növekedési rekordot jelent. Második az Opel (2024 db), majd a Skoda (1888 db) és a Ford (1847 db) következik.

NOL Piactér
Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.