Drága ponyvakiadás

Felpörgött a kereslet a kabriók iránt, de nem az újak esetében, hanem a használt autók piacán, ahol a kínálat közel felét három márka adja.

 

Nem éppen tömegsport: nyitott Infiniti Q 16,5 millióért
Nem éppen tömegsport: nyitott Infiniti Q 16,5 millióért
Boros Jenő

Darabszám alapján itthon szinte elhanyagolható szegmens, mert eladásai idén is éppen csak két számjegyűek. Az európai piacon nemcsak mennyiségében, hanem arányaiban is népszerűbbek a nyitott autók, melyekből az idei első fél évben 75 ezer, tavaly egész évben 160 ezer kelt el, ami 12 százalékos esést jelent az előző évhez képest. A kabriók között az eladási listát a VW Golf vezette (14 184 db), majd VW New Beetle Cabriolet (14 039 db) és a Mercedes SLK (12 449 db) következett.

Alaposan leszűkült a nyitott autók hazai kínálata: vagy a kereslet hiánya miatt, vagy azért, mert több klasszikus kifutott, és még nem érkeztek meg a szalonokba az utódok. Eltűnt a listáról a sikeres Renault Mégane CC, a Ford Focus CC, a BMW 1-es, valamint 3-as, a Lexus IS250-es Cabrio, a Nissan Micra CC, a VW Eos és Golf Cabrio. A következő újdonságok várhatók: Alfa Romeo 4C Rodster, Audi TT Roadster, BMW 4-es Cabrio, Mazda MX5-ös, Ferrari California, BMW M4-es, Morgan 2+2-es, Rolls- Royce Wraith Convertible.

Jelenleg tizenhárom márka magyarországi kínálatában szerepel kabrió, ami a motorváltozatokat nem számítva húsz típust jelent, köztük egy hazai gyártásút is: Győrben készül az Audi A3-as, melynek ára még éppen tízmillió forint alatt van. Made in Hungary a motorja az Audi A5-ösnek és a VW New Beetle-nek. Szentgotthárdi motor hajtja az Opel Cas cade Cabrioletet. A legkisebb és legolcsóbb a Cabrio Smart For Two, melyet 4,369 millió forintért kínálnak, a nyitott 6-osBMW ára közel 25millió forint. Az igényesebb változatok húsz másodpercnél rövidebb idő alatt és menet közben is képesek a tetőt lenyitni vagy eső esetén becsukni.

Gazdagabb a kínálat a használtaknál, melyek között keveset futott és elérhető árú darabok is találhatók. A kabrió kategória egyfajta luxusérzéssel párosul, ami egyrészt abból is következik, hogy jelentős részüket második vagy harmadik autóként, szezonálisan üzemeltetik. Ugyanezt erősíti az a tény is, hogy az ilyen kivitellel meghirdetett összes autó átlagára közel négymillió forint, ami több mint két és félszerese az összes meghirdetett személyautó alig másfél milliós átlagárának. A kabriók közül jelenleg a legtöbbet – több mint 65 millió forintot – egy Ferrari 458 Italia Spiderért, egy 800 lóerős Ford Mustang Eleanor Shelbyért húszmilliót kérnek. A paletta másik végén 120-150 ezer forintért lehet válogatni a huszonéves kabriók között, igaz, ezen az árszinten a legtöbbször valamilyen hiányossággal is számolni kell: az ilyen darabok vizsgáztatásra és nagyobb javításra, olykor fődarab pótlására szorulnak, márpedig ez akár tízszerese is lehet a kikiáltási árnak.

A Használtautó.hu adatai szerint nyáron a szezonon kívüli hónapokhoz képest másfélszeresére ugrott a nyitott utasterű autók iránti kereslet és kínálat, melyben az autók 40 százalékát három márka, a BMW, a Volkswagen és a Mercedes adja, 6–6 százalékkal van jelen a palettán az Opel és az Audi. Az eladásra kínált autók átlagkora 12,5 év. B. J.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.