Villanyautók és hibridek özönét ígérik a gyártók. Nemcsak konnektorról tölthető változat készül, de olyan is, amely hidrogénnel táplált tüzelőanyag-cellából maga termeli az áramot. Ezzel a megoldással a jármű hatótávolsága lényegesen nagyobb a jelenlegi villanyautóknál – igaz, drágább is lesz.
A hangzatos bevezető ellenére sem kell búcsúzni a hagyományos belső égésű motoroktól, melyek egyre kisebbek és takarékosabbak, és közben egyre erősebbek. De nem csak ezért dominálnak továbbra is annak ellenére, hogy egyre többen értékelik a zöldtechnológiákat, ám a környezetbarát elhivatottság még kevés a vásárláshoz: egy villanyautó kétszer annyiba kerül, mint egy azonos méretű és minőségű benzines modell ugyanattól a márkától. A hidrogénből áramot termelő változatok pedig még ennél is drágábbak. Az idei évre tervezett kilencvenmillió új autóból legfeljebb egymillió lesz elektromos hajtású és hibrid.
Klasszikus és sportos konstrukció a Lexus CL500-as: orrmotor hátsókerék- hajtással Lexus |
Az alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érdekében komoly diétába kezdtek a gyártók: acél helyett egyre több alkatrész és karosszériaelem készül alumíniumból, karbonból: a receptet mindegyik gyártó ismeri, ám alkalmazása már költséges, emiatt leginkább csak drágább luxusmodellek és sportkocsik készülnek könnyebb anyagokból.