A tízfutamos világbajnoki sorozat 2014. november 15-én rajtolt Pekingben, az idényzáró londoni kettős futam a tervek nek megfelelően átcsúszott 2015 júniusára. A helyszínek között volt Bangkok, Berlin, Buenos Aires, Miami, Putrayava, Róma, Monaco, Rio de Janeiro és Moszkva.
|
Moszkva: Vörös tér, zöld Renault Maxim Shemetov / Reuters |
Az előzetesen a Formula E bukását jósoló Bernie Ecclestone is meglepődött, hogy a Forma–1-es futamoknál izgalmasabbra sikeredett az első villanyautós sorozat. A versenyek ráadásul demonstrálják, hogyan lehet hang- és légszennyezés nélkül száguldani a citykben.
Tíz csapat 36 pilótája és 42 autója indult a pontversenyen, melynek első egyéni világbajnoka ifjabb Nelson Piquet lett, míg a csapatok versenyét az Alain Prost által irányított e.Dams nyerte. Az idény alatt Sebastien Buemi, Sam Bird, Piquet, Antonio Felix da Costa, Jerome D’Ambrosio, Lucas di Grassi és Nicolas Prost tudott futamot nyerni.
Ahogy a villanyautó-piacon, a szériában is a Renault volt a legaktívabb, és elsők között nevezett. Sokan fanyalogtak, hogy a Spark–Renault SRT_01E-es milyen csendben gurult ki először a közönség elé, de a villanyautók gyorsasága nem a motor hangján, hanem a teljesítményén múlik. Gyorsulásban és végsebességben azonban felveszi a versenyt a királykategóriás autókkal, állította már az első rajt előtt Patrice Ratti. A Renault Sport Technologies elnök-vezérigazgatója azt is elárulta, autóik fejlesztésé ben részt vettek az autóversenyzés legnagyobb nevei: a McLaren, a Williams, a Dallara és a Michelin.
Az első évadban még csak a Spark–Renault autóival versenyeztek, az ősszel induló második szezonban már nyolc konstruktőr színesíti a mezőnyt. A Citroën új márkájával, a DS-szel száll be: a csapat neve Virgin Racing Formula E Team. A főtámogató Richard Branson Virgin-vezér pár éve a Forma–1-gyel próbálkozott, most a Formula E-nek jósol fényes jövőt. Eljön az idő, talán már 4-5 év múlva, amikor a Formula E megelőzi a Forma–1-et, nyilatkozta.
Az F1-es Red Bull csapatfőnöke nem hagyhatta ezt szó nélkül. „Néztem a versenyt, amely szerintem inkább a GP3-a, és nem az F1 riválisa. Az autók lassúnak tűntek, a fél távnál történő autócsere meg nem biztos, hogy a legjobb üzenet a fenntartható energiával kapcsolatban. Szép dolgokat értek el, de ez a széria nem hasonlítható össze a Forma–1-gyel. A rajongókkal való szoros interakció viszont jó dolog” –mondta Christian Horner.
Hasonló véleményen van Jenson Button: „A Formula E remek kiegészítője a motorsportnak, de semmi több. Az persze jó, hogy városokban versenyeznek, és bárki közel kerülhet az autókhoz, amik nem is zavarnak senkit, mert szinte némák. Én főleg a pilóták miatt néztem a futamokat, mert ők tették naggyá ezt a sorozatot.”
Ki tudja, Button is ülhet még valamelyik villamos hajtásúban.