Drágábban lehet tekerni

Lehet, hogy két kerékkel kevesebbjük van, de az autókhoz hasonlóan a bringáknál is legalább annyira fontos vásárlói szempont a divatos fazon, mint az ár.

Éveken át a terepbringák hódítottak, most pedig megjelent a tekerős chopper, egyik sem praktikus túrázásra, de a megjelenésnek sokan bedőlnek, olyan ez, mint terepjárós fazonú autó, mellyel soha nem hagyják el vezetőik az aszfaltot, sőt, még csak földútra sem merészkednek, nemhogy dagonyás vidékre. A piaci igényeknek megfelelően persze a bringagyártók is bővítik kínálatukat, vagy éppen azért dobták be a chopperdivatot, hogy nőjön a kereslet...

Magyarországon évente félmillió új kerékpár kel el, és a használtak piaca sem elhanyagolható, hiszen a nyitott határoknak köszönhetően felgyorsult a szürkeimport: az ausztriai lomitúrázók ontják a cuccokat, és rontják a hazai kereskedések forgalmát, de ez ellen nem sokat lehet tenni, legfeljebb igényesebb szolgáltatással és megbízható termékkínálattal próbálkozhatnak. Az árakkal már nehezebb felvenni a versenyt, hiszen az áruházláncok is beszálltak az üzletbe, igaz, ennek ellenére egy év alatt tíz százalékkal drágultak az új kerékpárok.

Józanul

Ne az legyen a szempont, hogy kötelező vagy nem, önmagukban a szabályok még nem jelentenek biztonságot, a bukósisak és a fényvisszaverő mellény viszont igen, hiszen egy kisebb esésnél is megvédik a fejet, ami különösen a gyerekeknél nagyon fontos. Az autók fényszóróját visszatükröző ruhadarab rossz látási viszonyok között, például sötétben is meszsziről észlehető, nem mellesleg a csíkos ruhadarab a széltől is véd, könnyű, összehajtogatva alig foglal helyet, ráadásul bármelyik áruházban vagy benzinkútnál néhány száz forintért beszerezhető. Vezetni kerékpárt is csak józanul szabad, és nem csak a szabály miatt.

Ami biztos, a minőségért ebben a műfajban is fizetni kell, a vevők igényeinek és lehetőségeinek megfelelően. A magyar vásárlók közül sokan megelégednek a húszezer forintossal, de van, aki egymilliót is elkölt biciklire. A kereskedők tapasztalata, hogy az elmúlt években - talán a sok ráfizetéses akciós terméknek is köszönhetően - igényesebbek lettek a vevők, márkaboltba mennek, és drágább modelleket vesznek, a vevők többsége egyre jobb és igényesebb kerékpárra vágyik, ezért két-háromévente modellt vált.

Általános tanács, hogy érdemes szaküzletben vásárolni, ahol drágábbak, ám jobb minőségűek és szükség esetén meg is reklamálhatóak a termékek. Egy gyermekbicikli ára 20 ezer forint, a normál felnőtt túragépé 26 ezer forint körül van, a campingért és túrabicikliért harmincezret, a minőségibb trekkingért hatvanezernél többet kell fizetni. Újdonság a gyermek- és felnőttméretű chopperek, árai 27 ezer forintnál kezdődnek.

Egy BMX 44 900 forintba, a kétüléses, vagyis a tandem már százezernél többe kerül. Az igényesebb, alumíniumvázas, 21 sebességes, V fékes és teleszkópos terepkerékpár ára hatvanezer forint, de a kínálatban egymillió forintnál drágább darabok is szerepelnek.

A Porsche autókból több fogy el, de az azonos jelvényű biciklik is kelendőek, és már az Audi-, BMW-, Mercedes- meg Volvo-szalonokban is lehet kerékpárt venni. Az autóscégek patinás kerékpárgyártóval közösen fejlesztett modelleket kínálnak. A Volvo a Cannondale céget választotta, a munkában a terepvilágbajnok, Cadel Evans is részt vett. A BMW 21 sebességes Shimano STX mellett kívánságra hétfokozatú Fichtel & Sachs elektronikus automataváltóval is szállítja gépeit. A csúcsmodell hidraulikus fékrendszeréhez tárcsák és lengéscsillapítók is járnak. A rali-világbajnokságban sikeres Subaru kétkerekűjénél sem mondott le az összkerék-hajtásról: csuklókból és kardántengelyekből álló szerkezet hajtja a kormányzott kereket.

A Peugeot 1882-ben készítette eltérő kerékméretű, Bi nevű biciklijét, négy évvel később kezdte meg a Rover a lánchajtásúak sorozatgyártását, Magyarországon az immár Schwimm Csepel képviseli az ágazatot, szinte minden kategóriában.

A bringázás divat, hobbi, sokan túráznak, ám az autókkal zsúfolt városokban kevesen használják munkába járásra, mert kiépítetlen a kerékpárút-hálózat, és bizony kevés munkahelyen lehet megérkezés után zuhanyozni, átöltözni, ráadásul az irodaházak, iskolák többségében bringatároló sincs.

Új kerékpárok árai
Típus Ár (Ft)
Pluto (gyerek) 20 900
Boss Fully 25 800
Boss túra 26 800
Cserkész 28 100
Camping 29 600
Touring 30 900
Budapest 31 300
Camping (összecsukható) 31 600
Ranger 39 900
Balance BMX 44 900
Race Avenue 50 300
Cruiser 53 500
Trekiing Tarction 64 900

Forrás: Népszabadság gyűjtés

A vevők egyre jobb és igényesebb kerékpárra vágynak, ezért két-három évente váltanak
A vevők egyre jobb és igényesebb kerékpárra vágynak, ezért két-három évente váltanak
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.