Vezet a Baltikum
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb összeállítása szerint az első fél évben az EU és az EFTA piacain 8,51 millió új autó kelt el, ami 0,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Az unió bővülése tehát nem jelentette az autópiac kontinentális növekedését, pedig az újak igazán kitettek magukért, hiszen a növekedés mértékében az 52,3 százalékos Litvánia vezet a 33,7 százalékos Lettország, a 34,7 százalékos Észtország és a 29,2 százalékos Románia előtt, majd a 24,9 százalékos Lengyelország és a 20,7 százalékos Bulgária következik.
A továbbra is rohamtempóban bővülő balti államok piacain az első fél évben összesen 54 ezer új autó kelt el. Az új tagállamokban eladott 575 ezer személyautó 14,8 százalékkal és 75 ezer darabbal több, mint a tavalyi első fél évben, ám ez csak az uniós piac 6 százaléka.
Az újonnan csatlakozott országok vásárlói azért nem tudták kiegyenlíteni a régiek viszszaesését, mert a legnagyobb európai piacon, Németországban a tavalyinál 150 ezerrel kevesebb - 1,576 millió - új személyautó kelt el, ami azzal magyarázható, hogy januárban
A Német Autógyártók Szövetsége (VDA) előrejelzése szerint 2007-ben 3,15 millió új személyautó eladásával lehet számolni, hasonlóan rossz eredményt 1990-ben, 1993-ban és 1994-ben ért el az ágazat, melynek 3,8 milliós rekordja 1999-ben született. Tavaly a németek 3,47 millió új autót vettek.
A második legnagyobb európai piacon, Olaszországban 1,4 millió, az Egyesült Királyságban 1,267 millió új autó kelt el, ami az előbbi esetében 6,5, utóbbinál kétszázalékos növekedést jelent. A Franciaországban eladott 1,08 millió darab 2,6 százalékos visszaesést jelent. A legdrágább európai piacnak számító Dániában az első fél évben 76 ezer autót helyeztek forgalomba, ami 7,5 százalékos visszaesést jelent.
A növekedés mértékében a régi EU-tagok között a 152 ezer darabos Svédország vezet 5,4 százalékkal. A visszaesés mértékében a 8,5 ezer darabos Izland az első mínusz 22,7 százalékkal, aztán a 77,4 ezer darabos finnek következnek mínusz 10,3 százalékkal, és harmadik helyen áll a 84,75 ezer autós magyar piac mínusz 10 százalékkal. Estek még az eladások Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Portugáliában, Spanyolországban, Szlovákiában és Svájcban is.
Mint arról már korábban részletesen beszámoltunk, Magyarországon a JATO adatai szerint az első fél évben 84,75 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami 10 százalékos visszaesést jelent.