Kézzel is polírozzák a világ legjobbját
A zsűri első lépcsőben 28 új modellt javasolt, majd titkos szavazás után hármat juttatott a döntőbe: a Mini, a győri összeszerelésű Audi TT és a Lexus viadalában a Toyota-tulajdonú luxusmárka győzött.
A japán Év autója cím elnyerése után a Lexus LS 460-as luxuslimuzin megkapta a világ legjobb autója címet is. Győzelmét a kiugróan magas minőségi kidolgozásaival és műszaki megoldásaival magyarázta a 44 tagú zsűri, mely többségében amerikai szakemberekből áll. A 380 lóerős motor teljesítménye nyolcfokozatú automata sebességváltón át hajtja a hátsó kerekeket. Világcsúcs a 3,3 mm vastag, vagy inkább vékony, hitelkártya-méretű indítólapocska, műszaki érdekesség a kormányoszlopra épített és a vezető éberségét ellenőrző infrakamera is. Mindezek mellett elszürkül a térdlégzsák, valamint a sávfigyelő-, a távolságtartó-, önfékező- és parkolórendszer, melynél elég az érintőképernyőn megjelölni a kiválasztott helyet, és a kocsi magától beáll. A Lexus érdekessége, hogy gyártásakor keveredik a legkorszerűbb technológia és a kézi munka: a főtengelyt például kézzel polírozzák, a motorrezgéseket sztetoszkóppal vizsgálják. A Lexust LS 460-as a magyar piacon 24 millió forintért forgalmazzák.
Az Év zöldautója címet környezetvédő technológiájának és tiszta dízelmotorjának köszönhetően a Mercedes E320 CDI Bluetec kapta. A címre esélyes volt a győri összeszerelésű Audi TT sportkocsi, mely végül a World Car Design díjat nyerte el. Egy másik Audit, az RS4-est a legjobb élményautónak járó Performance Car of the Year címmel honorálták. A díjat a New York Auto Show-n adták át.