Fotó helyett grafika
A következő három évben hat olyan új modellel jelenik meg a piacon az Audi, mely eddig nem szerepelt kínálatában. Ezek között magyarországi gyártásra esélyes autók is szerepelnek. Középtávú tervei szerint 2010-ig 10,8 milliárd eurót fektet be a német konszern, 8 milliárd euró jut új modellek fejlesztésére.
Az már biztos, hogy 2012-ig Győrben készül a TT-sportkocsi második generációjának három változata, a Coupé, a Roadster és a Shooting Brake. Arról még nem született döntés, hogy a kompakt terepjáró gyártóhelyéül is az Audi Hungáriát választja-e a konszern. A sportkocsikba az autószereldével szomszédos motorgyár termékeit építik.
A legerősebb, a hathengeres, huszonnégy szelepes, 3,2 literes, 250 lóerős teljesítményű benzinmotoros TT hat másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/órás sebességre képes. Győrben tavaly 1,65 millió benzines és dízelmotor készült. Az új Audi TT-ből is lesz Quattro: a négykerék-hajtású változat mellett a sportkocsi stabilitását növeli a változó karakterisztikájú, adaptív lengéscsillapítású futómű, melynél a folyadék viszkozitása elektromágneses úton módosítható.
A karoszszéria minden részletében megőrizte elődjének agreszszív formáját. A sportosságát fokozzák a hatásos lassítást és megállást biztosító karbon féktárcsák hűtésére szolgáló légbeömlő nyílások, a két kipufogó, a széles hátsóoszlop és a trapéz alakú oldalüveg. A magas övvonal, a kidomborodó kerékjárati ívek mellett a világító diódás fényszóró és a hűtőrács formája a harmincas évek Nuvolariját idézi. (B. J.)