Audi: modelloffenzíva

A típusválasztékát és kapacitását is növelő Audi 10,8 milliárd eurót fordít fejlesztésekre a következő öt évben.

Két legjelentősebb piacára összpontosít az Audi, így újdonságainak többsége is az amerikai és európai igényeknek megfelelően készül. 2006-ban havonta átlagosan egy új autó-, illetve motorújdonságot mutat be: elsőként kerül a piacra a Q7-es, az allroad quattro, a TT Coupé, valamint az S6 és S8-as, 2008-ig pedig további hat teljesen új modell bevezetését tervezi a négykarikás ingolstadti márka. Az új típusok fejlesztésére és gyártásának előkészítésére tavaly 1,4 milliárd eurót költött az Audi, mely 2007-ig évente 2 milliárd euróval növeli éves befektetéseit, ez 2010-ig összesen 10,8 milliárd eurót jelent majd.

A modellválaszték mellett bővül a kapacitás is, és 2008-ban eléri az évi egymillió autót, ennek hat százaléka készül majd Győrben, ahol évente negyedmilliárd eurót ruház be az anyacég. Az Audi Hungáriánál továbbra is a motorgyártásé lesz a főszerep, ez már 1,65 millió benzines és dízelerőforrást jelent évente. 2006-ban ismét felfuthat az autó-összeszerelés, mely tavaly már az évi hatvanezres kapacitás negyedével működött. Ennek magyarázata, hogy a sportautó divatcikk, és avulása még a hétköznapi autókénál is gyorsabb, az első TT sorozatgyártása pedig 1998-ban indult, így a Coupé és a Roadster is kiöregedett a piacról, a következőt pedig legkorábban márciustól forgalmazzák.

Először a négyüléses Coupé, aztán a kétüléses Roadster, majd a Crossower változat kerül sorozatgyártásra. Utóbbi leginkább az Avant Audiknál bevált recept jegyében született: a Shooting Brake is megpróbálja kielégíteni a tágas, ám mégis sportos megjelenésű autók iránti vásárlói igényt. A divatos megoldás jelölésére kategóriát is kreálták, ez a Crossower. Az új TT-sorozat első darabját 2006 márciusában láthatja a nagyközönség a genfi autószalonon. A Coupé után egy évvel később kerül piacra a kétüléses Roadster.

A tulajdonos Volkswagen AG egységesítési stratégiájának megfelelően az új 4,2 méteres Audi sportkocsi is a 2,5 méteres tengelytávú padlólemezre épül, és a motor mellett a sebességváltó is csereszabatos a konszern más modelljeivel. Az Audi-hagyományokhoz hűen a nyitott TT-ből is lesz quattro, vagyis állandó négykerék-hajtású változat. Az is hagyomány, hogy a sportkocsikba az autószereldével szomszédos motorgyár termékeit építik. A csúcsváltozat hathengeres, huszonnégy szelepes, 3,2 literes, 250 lóerős teljesítményű benzinmotorjával álló helyzetből hat másodperc alatt éri el a százat, és 250 km/órás sebességre képes. A quattrohajtás mellett az autó stabilitását növeli a változó karakterisztikájú adaptív lengéscsillapítású futómű, melynél a folyadék viszkozitása elektromágneses úton változtatható. Az autó kompakt, erőteljesen atlétikus, vagyis minden részletében megőrizte elődjének agresszív sportosságot.

A karosszéria dinamizmusát fokozzák a karbon féktárcsák hűtését szolgáló légbeömlő nyílások, a két kipufogó, a széles hátsó oszlop és a trapéz alakú oldalüveg, mely optikailag egybefolyik az elsővel. A magas övvonal, a kidomborodó kerékjárati ívek mellett a világító diódás fényszóró és a hűtőrács formája a harmincas évek Nuvolariját idézi.

Egy divatcikk avulási mértéke

A sportkocsi divatcikk, emiatt igencsak gyorsan avuló termék. Ma már egy hétköznapibb családi autónál sem engedhető meg hétévesnél hoszszabb modellciklus, és az Audi TT első példánya 1998-ban jelent meg a piacon, a következő generációs változatot pedig 2006 márciusától forgalmazzák majd. Az autó jellegéből adódóan nagyjából elődjéhez hasonló értékesítési görbével lehet kalkulálni. Az első TT-ből az indulás évében 13,7 ezer, 1999 és 2003 között már évi 53-55 ezer, tavaly 15 ezernél kevesebb kelt el. Az új TT-sorozatból háromszázezer Coupé, Roadster és Shoting Brake gyártását tervezik Győrben.

A TT-sorozatból először a 2+2 üléses kupéváltozat sorozatgyártása indul Győrben FOTÓ: MOTORPRESSE

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.