Az autós toplista tükre egy országnak, nincs két egyforma: a kínaiaknál az egyterű, vagyis a „van" típus, az európai piacon a ferde hátú kompakt, az USA-ban a terepjáró, Indiában pedig a mini a legkeresettebb új autó.
Még a szakértőknek is meglepetés, hogy a világ legnagyobb piacán a legkeresettebb modell a Kínában évek óta listavezető, ám globálisan kevéssé ismert Wuling Hongguang, mely a SAIC-GM kínai-amerikai vegyes vállalat terméke, és a vanek kategóriájába tartozik. Az már egyáltalán nem meglepetés, hogy évek óta a Toyota Corollából fogy a legtöbb a világon, így nem véletlen, hogy a japán kocsi áll a modellek listája élén: 1966-os bemutatásától napjainkig 43,156 millió kelt el.
A múlt század elején még elképzelhetetlen volt, hogy távol-keleti darab legyen a favorit, hiszen az autót a németek, a tömeggyártást viszont az amerikaiak honosították meg. Nem véletlen, hogy majd fél évszázadon át „Made in USA" modell tartotta a rekordot, amit a hatalmas hazai piac mellett annak is köszönhetett, hogy már a múlt században sikerült a százezres széria miatt ötszáz dollárra leszorítani a legolcsóbb T modell árát, amit még a Ford munkásoknak is elérhető volt, hiszen 1914-ben már napi öt dollár volt a bérük.
Az első klasszikus tömegmodellből, a Bádog Böskének is becézett T Fordból 1908 és 1927 között 15 007 033 készült, sokáig ez volt a világrekord, amit a Volkswagennek 1972 februárjában sikerült túlszárnyalnia, és 2003 júliusig Bogárból összesen 21,6 milliót adtak el. Jelenleg a Toyota Corolla tartja az abszolút csúcsot, a modelleknél második az 1974-től gyártott Volkswagen Golf, melyből az idei év elejéig 32 690 025 darab készült. Miközben a japán márka első generációs Corollája még orrmotoros és hátsókerékhajtású volt, a német népautó az indulástól kezdve fronthajtással készült, vagyis több mint negyven éve azonos a konstrukciója.