belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Varga Mihály: Nem lesz tartható a hiánycél

Varga Mihály, a Fidesz alelnöke szerint a gyengébb gazdasági teljesítményből fakadó kisebb adóbevételek, illetve az állami cégek több száz milliárdos veszteségei miatt a hiány mértéke május közepére elérheti a teljes évre tervezett 3,8 százalékot.

NOL/MTI| 2010. április 20. |37 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Jónálunk | 2010. április 21. | 19:00:25

Folyik a beetetés és a sok narancsos szemlepel mindent eltakar.Nem csak újságot kell olvasni(ezért nagyszerü az internet)bármit mit megtudsz az ország gazdaságáról ha olvasod a külföldi elemzők véleményét.Varga meg 8-vig volt a költ.biz.elnőke pénzügy min.után Ő tudna többet,ha közgaszdász lenne,s nem könyvelő.Minden hitel felvételhez kellet a kölség.biz.hozzájárulása.Akkor miről beszél,minél rosszab annál jobb a fityisznek 8 év politikája.Kik ültek akkor a parlamentbe amikor kikellet volna mondani,hogy ennyi ne tovább.

apóka | 2010. április 21. | 13:52:47

Valahogy be kell vezetni a bekövetkezendő megszorításokat. Nem teljesíthető a hiánycél, üres lesz az államkassza, nem lesz pénz, ezek mind előirányozzák a megszorításokat. A jövő héttől már lehet beszélni a konkrét megszorításokról is. Elvégre "más országban ébredtünk" 12.-én.

Donki Hó te | 2010. április 21. | 11:50:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Donki Hó te | 2010. április 21. | 11:49:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Straszi1 | 2010. április 21. | 11:35:06

Donki Hó te | 2010. április 21. | 10:07:10

Tévedsz, mert nem vagyok hithű fideszes, bármikor képesek vagyok máshova húzni az ixet, ha azzal egy kicsit jobb lesz a világ. Most keresem a szavakat, mert ugye azt nem mondhatom, hogy szebb, más, meg jobb, mert azonnal skatulyába kerülök. Az igaz, hogy jelen pillanatban nem látok alkalmasabbat, az viszont kiveri a biztosítékot, ha olyanok bizonygatják a FIDESZ alkalmatlanságát, akik még csak a saját baromságaikat tudták ország-világ előtt bemutatni.
Egy értelmes programja volt az MSZP-nek, a Széchenyi kártya, de mint tudjuk a FIDESZ hozta arról is a kormányhatározatot 2002 februárban, és a fidesz emberei működteti.
Megnézheted, hogy az MSZP-s haverok cégei mit tudnak felmutatni....maximum munkahelyteremtésre volt jó (gyáron belüli munkanélküliséggel, meg milliós látványtanulmányokkal, amit úgy ollóztak össze az internetről meg egyéb tanulmányokból )...

Straszi1 | 2010. április 21. | 11:21:41

folyt.
OV: "a választások utáni kormánynak lesz egy nagy dilemmája. El fog jönni ugyanis az igazság pillanata, amikor meg kell mondani, hogy valójában milyen a gazdaság állapota, melyek a valós gazdasági, államháztartási adatok."

Varga Mihály arról beszélt, hogy látni kell a leltárt a választás után, akkor dől el, hogy mit és mikor tehet meg a kormány, mert súlyos dolgok derülhetnek ki. Navracsics Tibor Hódmezővásárhelyen azt mondta, hogy „nehéz időszak vár az országra, melyet nem lehet leküzdeni a jövőbe vetett hit nélkül”. Kövér László arról beszélt, hogy annyira mélyen vagyunk, hogy a politikusok egyedül képtelenek lennének úrrá lenni a problémákon, „az emberek nélkül nem fog menni”.

Straszi1 | 2010. április 21. | 11:21:05

Hammada Patrol | 2010. április 20. | 21:27:24

Naponta több újságot is átolvasok, és azt olvasomom folyamatosan, hogy magas lesz a hiány és a FIDESZ is ezzel számol.
Ha nem követed a híreket folyamatában, akkor legfeljebb csak az érzelmeiddel lehet vitatkozni, amivel nem érdemes, ugyebár...

pl. márciusi hír:
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100308-egymasra-talaltak-a-vallalkozok-es-a-fidesz.html

Fidesz szerint az idei költségvetés a veszteségek elhallgatásán alapul, a nagy állami vállaltok és a kórházak konszolidációja miatt pedig pótköltségvetésre lesz szükség.


http://hvg.hu/gazdasag/20100305_allamhaztartasi_hiany_februar


http://www.privatbankar.hu/valasztas2010/fidesz_aprilisra_teljesul_az_eves_hiany_35330
A Fidesz hónapok óta megkérdőjelezi az idei költségvetési hiány fenntarthatóságát, többek között azért, mert a számokban nem szerepel például az állami vállalatok konszolidációja. A Capital Economics elemzői szerint ez a félelem nem alaptalan, hiszen például a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is a kockázatok között említette az állami cégek veszteségét a büdzsével kapcsolatban.

http://www.mfor.hu/cikkek/A_koltsegvetes_lehet_a_Fidesz_kormany_Achilles_sarka.html

Aztán egy februári cikk
: http://index.hu/belfold/2010/valasztas/nagy_baj_lesz/

OV: "a választások utáni kormánynak lesz egy nagy dilemmája. El fog jönni ugyanis az igazság pillanata, amikor meg kell mondani, hogy valójában milyen a gazdaság állapota, melyek a valós gazdasági, álla

Donki Hó te | 2010. április 21. | 10:52:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jóskabácsi | 2010. április 21. | 10:35:45

A gazdaságot be kell indítani, ezért nem lehet tartani a hiánycélt.

Donki Hó te | 2010. április 21. | 10:24:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PUBI | 2010. április 21. | 10:17:20

Szóval mégsem lesz Gyulai kolbászból a kerités,pedig szivesen beleharapnék már,de gondolom nem vagyok ezzel egyedül.Tisztelt Varga úr,talán nem önök akartak kormányt alakitani?? Most hogy beértek a célba,kezd tele lenni a gatyesz??? Kezdenek végre józanodni,hogy amit igértünk,abból semmi sem lesz?És hogyan fogják beadni azoknak akik a fideszre szavaztak? Az a duma hogy mindent rákennek a szocikra,nem sokáig fog működni!!

Donki Hó te | 2010. április 21. | 10:07:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mercury | 2010. április 21. | 10:01:49

Sajnos valószínűleg igaza lesz Vargának. Fogalmunk sincs, hogy milyen mutyik és háttéralkuk vannak az idei költségvetésben...

Straszi1 | 2010. április 21. | 09:49:21

Donki Hó te | 2010. április 21. | 09:08:36

Az MSZP bezzeg nem hablatyolt, csak suttyomban vette fel a hiteleket, aztán azt látjuk, hoyg 2002 óta többszörösére nőtt az államadósság.

Donki Hó te | 2010. április 21. | 09:08:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nonemárt | 2010. április 21. | 07:49:54

Nagyon bölcsen szólt itt valaki: tessék megmenteni a hazát ! Ezt vállalták, ezért romboltak 8 éven át, hogy ők megmenthessék. Most lehet. "Hic Rhodus, hic salta" - ahogyan a kínaiak mondják. Nem elfutni kell, szabadkozni, hujjogni, fejet rázni, csóválni, nyilvánvalóan alkalmatlan vezetőket kijelölni kamikázéknak, hanem - tökösen - közgazdálkodni, rendelkezni, utasítani, magyarázni, indokolni és elfogadtatni. Van két hét, ezalatt a Borsodban rendet lehet csinálni !? Utána gyerünk tovább. Júniusra már nagymértékű adócsökkentés lett ígérve, lássuk (a mértékéről beszélhetünk).
Ha meg nem megy, mondjatok le fiúk, ez ennél komolyabb dolog !

Mekmörfi | 2010. április 21. | 06:25:43

Varga szövegéből nyilvánvaló, hogy nem szándékoznak könnyíteni, de az is, amit persze tudtunk, hogy mindent a régi kormányra fognak kenni.

pentagram a szokásos bigott demagógiával jött elő: a kamat az a pénz, amit a már elköltött kölcsön után fizetünk. Eszerint valóban jó pár nyugdíjas 13. havi nyugdíja, egy csomó autópálya, meg rengeteg közalkalmazott bére emelkedett az ország teherbírását meghaladó mértékben.
Ezt a virtuális jólétet az ország polgárai használták ki és vettek fel ezúttal saját helyzetüket is túlbecsülve hatalmas devizakölcsönöket válogatás nélkül.
Az is persze demagóg és otromba csúsztatás, hogy a kamat mind az államháztartást terhelné.

A vakhit és a vakbuzgalom vezethet oda, hogy pl. pentagram boldog, ha a karámon belül az egyik leghangosabban bégető polgár lehet, mindez tárgyi tudástól nem elhomályosult éleslátással.

Ja, és a potyautasok fogyasztása által generált eladósodás azért okoz nemzeti problémákat is, mert ők még forintban sem járulnak hozzá a közterhekhez. Ez sokmilliószor aprócska összeg, de rendszeresen és havonta.

medve1942 | 2010. április 21. | 05:18:19

Vargának szerintem lehet hinni. Ha azt igéri, hogy több lesz a hiány, akkor több lesz. Hiszen ŐK nem fogják a célt tartani.
Egyébként a munkanélküliségi ráta magassága egyben a termelékenység növekedésének a mutatója is. Technikai korszerűsödésé is? Vagy nem?

pentagram | 2010. április 21. | 05:16:58





Ez a pénz a KAMAT, amit MI MAGYAROK, 2010-ben fizetünk!
2321 milliárd forint, 11,6 milliárd dollár.

Hogy érzékeltessük mennyi pénz ez, néhány példa:
2321 milliárd forint AZ öt darab teljes és felépített 4-es METRO,
Vagy 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., és 21. Havi nyugdíj,
Vagy a teljes jelenleg már meglévő Magyar autópályák felépítésének költsége,
Vagy mintegy 50-szer annyi pénz, mint amennyit AZ eltörölt vagyonadóból várt a kormány,
Vagy 150 darab Grippen vadászgép,
Vagy 2321 darab Combino villamos
Vagy 46420 darab Zuschlag és általa ellopott pénz
Vagy minden magyarnak a csecsemőtől AZ aggastyánig 232000 forint.

Ennyit fizetünk csak kamatra 2010-ben.

Mit tehetünk? Előszőr is el kell érni, hogy ez közbeszéd tárgya legyen hazánkban, mert azoknak a kezében van a hivatalos és pártmédia, akik a kamatokat szedik tőlünk. Így soha, sehol nem hangoznak el ezek a számok. Az a politikus aki beszélne róla, holnaptól a süllyesztőben találná magát. r
Kik ezek a befektetők? Kik szedik a kamatokat?
David Rockefeller, Nicholas Rockefeller, Soros György.

pentagram | 2010. április 21. | 05:15:04

2. hír
Röntgen alatt Magyarország - elégedett Brüsszel AZ eredménnyel
…. Magyarország tartja a gazdasági program megvalósításának irányát, javul külső pénzügyi helyzete - állapította meg AZ Európai Bizottság, hétfőn közzétett, a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) együttműködésben készített helyzetértékelésében. (…..) Az elfogadott 2010-es költségvetés összhangban van a 3,8 százalékos GDP-arányos hiánycéllal, és jelentős tartalékok vannak benne.

Tényadat:
A vártnál kevesebb, 918,6 milliárd forint lett a 2009-es államháztartási hiány, azaz a GDP 3,6 százaléka.

Akkor most nézzük meg mit jelent ez MAGYARUL:

1. A Magyar államháztartás 2009 és 2010 között stagnál, azaz nem változik. (Most tekintsünk el a pár tízed százalékos csökkenéstől, vagy esetleges emelkedéstől.)
2. A fenti tényadatból így könnyen kiszámítható, hogy a Magyar költségvetés 1% AZ 255 milliárd forinttal egyenlő. (Sima aránypár: Ha 918,6 milliárd 3,6%, akkor 1% hány milliárd?) Tehát 1% 255 milliárd forint!
3. Idén 2010-ben 5,3% lesz AZ államháztartás elsődleges többlete. Azaz 5,3-szer 255 milliárd, vagyis 1352 milliárd forint. Ez AZ elsődleges egyenleg. Vagyis 2010-ben ennyi pluszt termel MAGYARORSZÁG. 1352 millárd forintot.
4. A 2. hír szerint mégis tartható lesz a 3,8%-OS hiány!!! Ezek szerint 3,8-szer 255 milliárd, azaz 969 milliárd forint lesz a hiány.
5. Kérdés. Hová tűnt AZ 1352 milliárd többlet és miből keletkezett a 969 milliárdos hiány. Ez összesen 2321 milliárd forint, azaz 1

pentagram | 2010. április 21. | 05:14:24

A lenti adatokat erősen őrzik a nyilvánosság elől. A MI célunk viszont AZ, hogy minél több ember tudja meg őket. Küldje tovább minden megbízható ismerősének! Ha egyetért velünk, segítse munkánkat, azzal, hogy terjeszti anyagainkat. Az elmúlt egy évben már 2 honlapunk "fagyott" Le "véletlenül". E-mail kommunnikációnkban a Szabad Európa szóösszetétel használata sokszor AZ e-mailküldést megakasztja. Nem csoda, AZ adatok megdöbbentőek, és még megdöbbentőbb, hogy egyetlen Magyar politikus sem beszél róla, még évértéklésben sem.

Olvasson a sorok között!

Íme két hír, amit AZ emberek 99,9%-a el sem olvas, és nem is ért.

1. hír
Az ország államháztartási és külső finanszírozási helyzete látványosan javult. … A Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni befektetési részlege átfogó összehasonlító elemzést állított össze a Magyar és a lengyel költségvetési helyzetről. A ház számításai szerint a Magyar államháztartás strukturális elsődleges egyenlege AZ idén (2010) a hazai össztermék (GDP) 5,3 százalékának megfelelő többletet mutat majd, …

huttinger | 2010. április 21. | 00:57:09

Úgy vágyom rá, hogy 1db újságíró végre megkérdezze bármely fideszes vezetőtől, hogy az a bizonyos 1millió/10 év új munkahely az nettó avagy bruttó? Mert nagyon nem mindegy ám! Ha nettó akkor a mai 450e munkanélküli mellé honna szereznek 550e munkavállalót? Ha bruttó akkor meg sikerült az elmúlt 20 év legrosszabb eredményét e területen választási programként eladni.

Attila | 2010. április 20. | 23:19:24

De itt azt kellene végre már megérteni, hogy állambácsi nem tudja ellátni ezerrel az egészségügyet, az oktatást, a nyugdíjrendszert, a további szociális ellátásokat, a tömegközlekedést és stb., stb. Szerintem égi csoda, hogy ez az ország 20 év alatt így áll, és ennyit fejlődött, komolyan mondom, égi csodának tartom.

b41ci | 2010. április 20. | 23:18:51

Hát igen! Alakul a Fidesz program, amiről lassan fog kiderülni sok minden. Adócsökkentés az idén nem lesz. A hiánycél pedig pláne nem tartható. Hiszen először is ki kell fizetni a támogatókat. Vitézy, Széles és a többiek. Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen. Növelni kell a foglalkoztatottságot, de nem tudjuk, hogyan. Ó, a választási törvényt azt megváltoztatjuk! Azzal majd jól lakik a magyar. Bizony a világgazdaságban sok változásnak kellene történnie, hogy a magyar gazdaság növekedni tudjon, aki a piacról él tudja. De a világgazdaság sincs olyan állapotban, hogy növekedni tudjon. Még be sem fejeződtek a választások, már kezd kiderülni, hogy humbug volt a program. Gyurcsány csak másfél hónap múlva ismerte be.

sampinyon | 2010. április 20. | 22:44:54

tommer: Bokros Lajos gazdaságpolitikájával szerintem az a probléma, hogy neoliberális, azaz abban hisz, hogy minden szektor úgy mukodik a legjobban, ha minél kevesebb állami beavatkozással, csak a piac szabályai szerint mukodnek. Én nem vagyok egy kozgazdász, de nekem úgy tunik, hogy mára a legtobb országban (nyugatiakat is ideértve) már belátták, hogy ez a modell ilyen tiszta formában nem mukodik. Ennek az egyik jele a mostani gazdasági válság is. Bizonyos teruleteken szukséges az állam valamilyen szintu beavatkozása a jobb mukodés érdekében.

tommer | 2010. április 20. | 22:27:41

Yossarian mondok egy újságot,2002ben a drága Fidesz ugyanúgy megszavazta a 13.havi béreket a közszférában,és az 50%-os emelést is,amiről köztudott volt hogy hitelekből fogjuk fizetni,ezzel meg is indultunk a lejtőn,akkor miért nem voltak felelősségteljesek?Mert populistának kellett lenni OV vezér utasítására.1 hónapja még radikális adócsökkentésről volt szó és az államháztartási hiány 7-7,5%-ra való emeléséről,erre már nem is emlékeztek igaz,egyébként jobb is,mert nem lesz belőle semmi :-) Most már arról van szó hogy több száz,esetleg ezer, embert kell kirúgni az önkormányzatoktól.Tehát nem kell túl sok ész belátni,hogy ha azt akarják,hogy emelkedés legyen azt kell csinálni amiről Bokros Lajos beszél.

mrtonn | 2010. április 20. | 22:19:57

Már megint jól bealtatták a népet.
"juuuuj de jóóó lennne,,,,ha meglenne a 2/3"

gyozike | 2010. április 20. | 22:19:30

Varga Mihály: Nem lesz tartható a hiánycél
Kövér úr szerint idén már biztos elmaradt a nagy dérrel, dúrral reklámozott adócsökkentés.

Akkor most mi újság? Igérgettünk, igazmondó vitézek?

Vagy elkezdődött a jövő? Ami abból áll, mi csinyánánk, de nem tuggyuk, mer a hazaárulók elszabták. Sajnájjuk, nem hittük vóna, hogy ekkor a baj. Mint Mohács után.

Csak nem ezt ordítozták az urak nyolc évig. Hanem azt úlykolták a Nagy Magyar Fejekbe, ők majd megmentik a Hazát. Mert mindent jobban tudnak. Mi az, amit jobban tudnak?

tatu | 2010. április 20. | 22:14:53

Orban Viktor junius kozepere var egy beszamolot a magyar gazdasag helyzeterol, es a bizottsag meg ezutan kb 2 honapig fog mukodni. Mindezt a jelenlegi parlament Koltsegvetesi Bizottsaganak vezetojenek vezetesevel, Varga Mihallyal. Nem egeszen ertem, ha a fidesz es VM nem ismeri pontosan a gazdasag helyzetet (ugye nonszensz az allitas), akkor honnan tudjak, hogy a hianycel nem tarthato. Plane, honnan tudjak, hogy az IMF-fel majd mi alapjan targyalhatnak, hiszen a hianycel lazitasaert cserebe reformokat kell beigerni. Az az erzesem, a Fidesz a gyozelmeert az adofizetokkel fizetteti meg a szamlat a tamogatok fele.

Nemfontos | 2010. április 20. | 22:06:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Attila | 2010. április 20. | 21:46:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

yossarian | 2010. április 20. | 21:31:39

Nadir mondok egy újságot, azt az adósságot kell majd törleszteni, amit a szadesz mszp kormány 2002 óta felhalmozott ( a gdp arányos adósság kb. 50%.-al nőtt 56% körüliről 80%körülire 8 év alatt). Lehet fikázni Vargát, de az tény, hogy az erre az évre tervezett hiányt teljes egészében elköltötték, tehát nem kell túl sok ész belátni, hogy a hiánycél nem lesz tartható...

Hammada Patrol | 2010. április 20. | 21:27:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

agadou | 2010. április 20. | 20:59:38

A minisztériumok által közölt adatok alapján, 2011-ben az új kormánynak összesen 309 milliárd forint előre lekötött költséggel kell számolnia. Az ismert - a táblázatban látható, több évre előre vállalt - kötelezettségek összesen 1142 milliárd forintot tesznek ki. A minisztériumok összesen 8,98 milliárd forint lejárt tartozást halmoztak fel.

Ebben az összegben jelentős részt tesz ki a ppp konstrukció melynek fő (hanem a legfőbb) haszonélvezője a Wallis.

Forrás: http://www.kozszolga.hu/hirek/hossz%C3%BA-t%C3%A1vra-elad%C3%B3s%C3%ADtotta-ppp-konstrukci%C3%B3-mi

Jónálunk | 2010. április 20. | 20:55:17

Jön a porhintés,hogy nemtudja mivan a szerződésbe,mia fasznak ült 8-ig a költsévetési bizotság elnöki székébe.Maszatolás késziti elő a terepet a hitelezőknek,mert fogják tartani a markukat.

Nadir | 2010. április 20. | 20:26:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol | 2010. április 20. | 20:15:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

"Az év elejétől folyamatosan mondjuk, hogy ebben a költségvetésben nincsenek elszámolva olyan tételek, amelyek ebben az évben meg fognak jelenni" - mondta a politikus keddi sajtótájékoztatóján, Kiskunhalason. Varga Mihály hangsúlyozta: nem lehet teljes körű az a költségvetés, amely nem tartalmazza az állami cégek tartozását. Példaként a MÁV-nál felhalmozott 270 milliárd forintos, illetve a BKV-nál meglévő 80 milliárd forintos veszteségre utalt, amelyeket a következő kormánynak rendeznie kell.

'Több sebből vérzik'

A politikus szerint a költségvetés bevételi oldala "több sebből vérzik", hiszen olyan adóbevételek maradnak el, amelyekkel a jelenlegi kormány számolt. Információi szerint az áfából és a jövedéki adóból jelentős elmaradása van a költségvetésnek. Ha ez a tendencia marad a költségvetésben, akkor május közepére a hiány mértéke eléri a teljes évre tervezett hiány összegét, a következő kormánynak ezért nagyobb hiánnyal kell számolnia - fűzte hozzá.
"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezt a hiányt minél kisebb szinten tartsuk, de abban biztos vagyok, hogy az ez évre tervezett 3,8 százalékos hiány nem lesz tartható".

HIRDETÉS

Konzulltálna az IMF-el

Az MTI kérdésére az első Orbán-kormány pénzügyminisztere azt nem tudta megmondani, hogy hitelt kell-e felvenni az IMF-től vagy sem, mert a kormányzati átadás-átvétel után lehet arról tájékozódni, mi is van ebben az IMF-szerződésben, mire vállalt kötelezettséget a jelenlegi kormány, és mekkora összeget tud a piacról finanszírozni az új vezetés. "Abban biztos vagyok, hogy az IMF által szervezett hitel az még életben van, egy futó hitel, ezért a következő kormánynak mindenképpen konzultációt kell majd folytatni a szervezettel" - mondta. Varga Mihály szerint arról is tárgyalni kell az IMF képviselőivel, hogy a szerződés ezzel a kifutással vállalható-e az ország számára. Információi szerint a hitel teljes összegét nem hívta le a jelenlegi kormány, szeptemberig hosszabbították meg a hitelfelvétel futamidejét, de arról, hogy milyen tételeket hívtak le, azoknak milyen feltételei voltak, csak a kormányzati átadás-átvételkor lesz pontos információjuk.

Olyan terhet róna

A fideszes politikus utalt arra, hogy az adósságtörlesztés legnagyobb terhei 2011-ben és 2012-ben következnek be. Ha addig a magyar gazdaságban és a világgazdaságban nem történik érdemi elmozdulás, akkor ez olyan terhet róna az országra, amelyet képtelenség a mai helyzet alapján csak a piacról finanszírozni - magyarázta.

Alapvetően magyar

Varga Mihály kitért arra, hogy Magyarországon egymillióval emelni kell a foglalkoztatottak számát. A munkahelyteremtés ezért az új kormány egyik legfontosabb feladata lesz, mert el kell érni a hasonló nagyságú országok foglalkoztatottságát. Csehországot, Ausztriát és Portugáliát említette, ahol a foglalkoztatottság meghaladja a négymilliót. "Azért tűztük ki ezt a célt, hogy az ország ezt a versenyképességi hátrányt ledolgozza" - hangsúlyozta, majd az új kormány egyik kiemelt feladatának nevezte az Európai Unióval kötött, a külföldiek földvásárlását tiltó moratórium három évvel történő meghosszabbítását. "A hároméves időszakban kell felkészülnie a következő kormánynak arra, hogy lehetőség szerint a moratórium lejárta után is a termőföld, a hazai föld alapvetően hazai, magyar tulajdonban legyen" - mondta.

Vállalkozóknak szólt

Varga Mihály a sajtótájékoztató után a Sóstói Csárdába meghívott vállalkozóknak beszélt az ország gazdasági helyzetéről, az új kormány legfontosabb feladatairól. A Fidesz alelnöke Lukács László képviselőjelölt támogatására érkezett a városba. A település alpolgármestere, a Fidesz-KDNP képviselőjelöltje Bács-Kiskun megye 8., Kiskunhalas központú választókerületében a szavazatok 49,04 százalékát kapta meg az országgyűlési választások első fordulójában. Lukács László mögött, a második helyen a Jobbik jelöltje, Vizi István végzett a szavazatok 20,44 százalékával, míg a harmadik Szabó Károly, az MSZP képviselőjelöltje lett a szavazatok 17,5 százalékával. Bács-Kiskun megye tíz választókerületéből most vasárnap csak itt tartanak második fordulót.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    37 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS