belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Török Gábor: Schmitt Pál ezt nem élheti túl

NOL| 2012. január 13. |168 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Osszián | 2012. március 29. | 19:26:13

Alighanem ez a vég kezdete. Vagy a kezdet vége?

Osszián | 2012. március 29. | 19:25:18

Mi van taliga? Betorzultál? Púpos is vagy, picinyünk? Idegbe rágatott az eset?Minden okod megvan, a KE már nem dr. az aláírásai miatt lehet, hogy minden törvényt újra kell hozni, nem mondatható le, viszont ő feloszlathatja a parlamentet.

Na mi lesz.
Önjáró Pál, vagy elsunnyogó csaló? (mellesleg így is úgy is csaló).

Osszián | 2012. március 29. | 19:20:17

"A szenátus 33 igen és 4 nem szavazattal döntött a doktori cím visszavonása mellett. Tulassay Tivadar rektor közlése szerint az egykori kisdoktori tudományos munka nem felelt meg a szakmai, etikai kritériumoknak." (napi gazdaság)

lombik | 2012. január 19. | 19:12:36

Nemcsak bolgár sportkutatótól plagizált 183 oldal van a doktorijában, hanem egy német sportszociológus 17 oldalnyi tanulmánya is benne van!!
Mennyi a saját gondolat??
Annyi, amennyi az elmúlt két évben volt! Semennyi! Gondolkodás nélkül írt alá mindent!
Amin nem lehet csodálkozni, hiszen nem jogász, nem közgazdász, nem alkotmánybíró, csak nagyon okos ember, aki midig tudta, honnan fúj a szél, és ő szélkakas módjára tud viselkedni!!

lombik | 2012. január 19. | 19:05:52

sovi | 2012. január 13. | 15:50:36

Köszi sovi!!

Azért, hogy siettessem Schmitt ellehetetlenülését, közre adom "kutatásom" eredményét, amely szerint Schmitt olimpiai érmei nem is csillognak olyan nagyon. Itt lehet utána nézni: http://www.sports-reference.com/olympics/athletes/sc/pal-schmitt-1.html
Az eredmény:
Schmitt Pál olimpiai bajnoki címet párbajtőr csapatversenyben nyert 1968-ban, Mexikóban és 1972-ben, Münchenben. 1968-ban öten osztoztak a bajnoki címen, közülük a leggyengébb teljesítményt Schmitt nyújtotta 15 csörtében szerzett 9 győzelemmel, 2 döntetlennel és négy vereséggel (67%-os teljesítmény), egyéniben nem indult. 1972-ben, Münchenben már a csapat legjobbja volt 20 csörtéből szerzett 12 győzelemmel, de egyéniben a magyarok közül a leggyengébb teljesítményt nyújtotta, mert Fenyvesi Csaba aranyérmes, Kulcsár Győző bronzérmes lett, viszont Schmitt nem jutott a legjobb 16 közé.

lombik | 2012. január 19. | 19:01:32

Jager László | 2012. január 14. | 01:30:34
Kedves Jager László!!

Ma milyen bőbeszédű voltál, de minden szavaddal egyetértek, sokszor sokan nem is értik a mély gúnyt, amivel tíz szóban kezeled az eseményeket!
Bírom a humorod!

Schmitt Pálról annyit, nem is csalódtam benne, mert soha nem tartottam sokra, mint embert, Ismerve az előéletét, ismerve az akkori társadalmat!!
Azok az emberek, akik minden rezsimben a felsők tízezer között, jó állásokban, magas beosztásban élnek, akármilyen változások is jönnek, azokról mindig sejteni lehet és mindig kiderül, álnok köpönyegforgatók,
a hatalomhoz dörgölődzők, saját érték itéletük nincs, sorolhatnám, de minek?
Ezért lett Schmitt az álamfő!! Ő kellett Orbánnak és a kormánynak, ehhez az ámokfutás szerű törvénykezéshez, alkotmányozáshoz, a rengeteg törvénytelen rendelethez, az egész állam saját képre való átformálásához!
Ehhez egy Schmitt formátumú ember kellett!

straniero | 2012. január 19. | 18:47:49

Egy következmények nélküli országban ezt simán túléli. 2 hónap múlva már senki nem fog emlékezni erre az ügyre. Hát ennyi...

propatria | 2012. január 19. | 07:22:52

Én csak azt a kérdést teszem fel magamnak, hogy vajon Schmitt megbánta-e már, hogy belement ebbe az álamfősködésbe? Ha marad nyugalmazott sportdiplomata, soha nem derül ki, hogy diszlexiás, hogy plagizált, hogy végletesen gyenge jellem.
Illetve arra lennék még kíváncsi, hányan vannak, akik szerint ez komolyan nem számít, illetve akik szerint ez is Gyurcsány vagy Paul Lendvai vagy Kun Béla hibája.

wizes4 | 2012. január 19. | 05:33:06

Fideszben az él túl mindent akit OV hagy.

dekimi | 2012. január 15. | 07:45:40

Dehogynem éli túl Gábor! Tudod! Hol kétharmad van,ott kétharmad van......

elsore | 2012. január 14. | 23:04:02

law89 | 2012. január 14. | 14:15:36
"Schmitt Pál nyilatkozatát várja a nemzet, amelynek egységét - jelenleg - ő hivatott kifejezni."

Egységben a kétség.

law89 | 2012. január 14. | 14:15:36

Schmitt Pál nyilatkozatát várja a nemzet, amelynek egységét - jelenleg - ő hivatott kifejezni.

elsore | 2012. január 14. | 08:22:59

taliga | 2012. január 14. | 00:20:18
elsore | 2012. január 13. | 23:40:09
"Most akart is valamit mondani, vagy csak a szokásos ujjrángások a billentyűzeten...???
Ez a pár marhaság hogy jön Schmitthez, mint sportemberhez...???"

Kicsit ideges, taliga. Ez manapság népbetegséggé kezd válni a jobboldalon.

Ha minden sportembert KE-nek neveznének ki, túlzsúfolt lenne a Sándor-palota. Ja. és fess ember. De nem is ez a baj vele, mint tudjuk. Nem ellensúly, inkább holt tőke.
És a 75 palotaőrnek is lenne szerintem jobb dolga. Nme kéne ennek a rezsimnek ennyire berendezkednie, nem fog ez sokáig tartani, ha egy csöpp szerencsénk van. Meg vér a magyar nép pucájában.

wizes4 | 2012. január 14. | 04:35:35

Nem kell annyira elkeseredni: úgyis kiderül, hogy SP 1992-es dolgozatáról másolta 1985-ben Georgiev, ami Lausanne-ben van.
Időutazás.

katalink | 2012. január 14. | 03:11:11

"A szóban forgó egyed úgy lett kétszeres "olimpiai bajnok", hogy 1968-ban egy másodpercet sem harcolt a páston, mert tartalék volt. A siker Kulcsár Győző, Nemere Zoltán, B. Nagy Pál és Fenyvesi Csaba érdeme, de az akkori szabályok szerint neki is adtak érmet. A Müncheni (1972 Erdős, Fenyvesi, Kulcsár, Schmitt /Osztrics/) olimpián már küzdött, de ő volt a "leggyengébb láncszem" ennyit erről...'

Jager László | 2012. január 14. | 01:30:34

Türelem uraim.
Schmitt Pál a válaszokat rövidesen megadja.
Előbb átgondolja,lefordítja,leírja,lemásolja,majd átnyujtja és végül megvédi.
20 év után ez pár nap már semmiség történelmi távlatokban gondolkodva.
Kár fölöslegesen izgulni.
A jó, szakszerű és önálló válaszhoz idő kell, ami megér egy misét.
Gondolom én.
J.L.

taliga | 2012. január 14. | 00:20:18

elsore | 2012. január 13. | 23:40:09

Most akart is valamit mondani, vagy csak a szokásos ujjrángások a billentyűzeten...???

Ez a pár marhaság hogy jön Schmitthez, mint sportemberhez...???

elsore | 2012. január 13. | 23:40:09

taliga | 2012. január 13. | 23:25:42

És még zongorázni is tud. Meg másolni. Meg garanciát adni a nyugdíjaaoknak. Kár, hogy ezek a tulajdonságok a jelenlegi munkakörében nem játszanak.

taliga | 2012. január 13. | 23:25:42

fenyesszelek | 2012. január 13. | 23:05:37

Beledumál egy válaszba úgy, hogy nem olvasta el, mire írtam!!!
"sovi" megkérdőjelezte Schmitt Pált, mint sportembert, mint teherséges párpajtőrvívót!

(Nem érdekel a mostani plágium-nem plágium vita...!!!)

Az egyetemes magyar sport, a magyar sportolók. a világversenyeken hazánk nevét öregbítő sportolók renoméját voltam kénytelen megvédeni a nemtelen és hazug támadástól!!!

Megerősítem, az elért eredményei alapján, Schmitt Pál minden idők egyik legnagyobb ha nem "A" legnagyobb) párbajtőrvívója!

Cáfoljon meg, ha tud...

fenyesszelek | 2012. január 13. | 23:05:37



taliga | 2012. január 13. | 21:54:33
Szégyelje magát, maga tornából fölmentett, pupos hátú antimagyar...!
:((((((((((

Taliga, csak azert mert maganak 5-ose volt tornabol, es a legszebb testu gerely vetonek titulaltak az Atheni jatekokon, nem adja onnek azt a jogot hogy onnel eggyet nem erto hofitarsait pupos hatu antimagyarnak hivja. Amugy, ez a Schmitt botrany nem a KE Olimpiai medaljairol szol, hanem arrol hogy mas baberjaival probalt ekeskedni. Erre meg az Olimpiai arany sem ad feloldozast.

666666 | 2012. január 13. | 22:39:49

taliga | 2012. január 13. | 21:54:33
Szépek és dicséretesek a régi babérok, de ez az asszója Schmitt doktornak könnyen harakirivel végzödhet.

elsore | 2012. január 13. | 22:04:11

Erika61 | 2012. január 13. | 21:22:47
"Pontosabban, egy európai demokráciában nem élhetné túl. Szerencséjére mi már nem tartozunk oda."

A demokrácia szünetel, mert a Orbán Viktor nem ér rá.

taliga | 2012. január 13. | 21:54:33

sovi | 2012. január 13. | 17:43:58

"Azt akartam közölni, hogy Schmitt már akkor is mások hátán jutott a magasba, amely technikát azóta is gyakorolja."

Ne hazudozzon!!

Schmitt Pál a SAJÁT, egyéni tehetségén és tudásán keresztül lett a magyar olimpiai csapat tagja.
Előtte EGYÉNIBEN nyert magyar bajnokságot!!

Ha csak politikailag akar valakit fikázni, megteheti (ezt most az egész sajtó), de mint kétszere olimpiai, többszörös világ és többszöröt magyar bajnokot nem hagyhatom a padlóba döngölni!

Minden idők egyik legnagyobb párbajtőrözője volt!
T. "sovi"!!!
Szégyelje magát, maga tornából fölmentett, pupos hátú antimagyar...!
:((((((((((

Erika61 | 2012. január 13. | 21:22:47

Pontosabban, egy európai demokráciában nem élhetné túl. Szerencséjére mi már nem tartozunk oda.

Eeyore | 2012. január 13. | 20:54:31

Kellene valami elfogadható családi indokot keresni - idegi fáradtság, nagymama ápolása, gerincbántalmak, orvosi javallat.

Angliában már zajlanának a fogadások a lemondás majdani időpontját és indokát illetően, a lapok napról napra hoznák az oddsokat.

Béla bá | 2012. január 13. | 20:22:25

Ha ennek a "közírónak" a Népszabadság néha nem csöppentene a megélhetésére egy kis alamizsnát, éhen is halna.

bizinol | 2012. január 13. | 19:25:46

Schmitt Pál még Török Gábort is túléli.

Hócipő | 2012. január 13. | 19:10:30

Szerintem, nem a tartalommal van baj / mindezt jó pár évvel korábban alaposan kidolgozta, és leközölte, a Bolgár kutató/, hanem lefordítva sajátjaként adta le a n. gojostola .De hát ki gondolta volna, hogy 20 év múlva mindez kiderül??- ez a pech !

ostobácska | 2012. január 13. | 18:38:27

Ha jól emlékszem, Schmitt Pál NOB alelnök annak idején belekeveredett egy megvesztegetési botrányba, azt valahogyan kimagyarázta.

elsore | 2012. január 13. | 18:13:53

Schmitt Pál for president!

sovi | 2012. január 13. | 17:43:58

taliga | 2012. január 13. | 15:57:12
Ez igaz, de Schmittel kapcsolatban mindig a kétszeres olimpiai bajnok címet említik meg. Azt akartam közölni, hogy Schmitt már akkor is mások hátán jutott a magasba, amely technikát azóta is gyakorolja. Mint egyén, nem sokra vitte. Semlegesnek próbálta beállítani magát, hogy megszerezze a budapesti főpolgármesteri címet, azaz a semlegesek hátán próbált meg előbbre jutni. És mérhetetlen gerinctelenségének köszönhetően emelte köztársasági elnöki funkcióba a Fidesz, miután megígérte, hogy minden törvényt aláír mérlegelés nélkül, azaz egyértelműen felült a 2/3-ad hátára.Két év alatt már háromszor látogatta meg az USA-ban élő lányait, unokáit állami pénzen, azaz a mi hátunkon. Az ilyen ember nem érdemel könyörületet.

elorand | 2012. január 13. | 17:11:01

Gabi-babi, mi az hogy halálos sebet kap. Ja hogy nem lesz belőle a Katolikus egyház feje.. mi lenne ha mondanál is valamit... es egy kicsit bátrabb lennél...

redro1 | 2012. január 13. | 16:21:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 13. | 15:57:12

sovi | 2012. január 13. | 15:50:36

Azért tegye még mellé a Világbajnoki aranyakat, Világkupagyőzelmeket (eygéniben is), sokszoros magyar bajnoki aranyakat (egyéniben is).

Tudja annak idején egy magyar bajnokság kb. felért egy Európabajnoki színvonallal...

Lucsmellyéke | 2012. január 13. | 15:52:53

NE MENJÉL PALI BÁCSI! Ki marad itt nekünk (ill. ezt tudjuk), de KI ÜL MAJD A HELYEDRE?

sovi | 2012. január 13. | 15:50:36

Azért, hogy siettessem Schmitt ellehetetlenülését, közre adom "kutatásom" eredményét, amely szerint Schmitt olimpiai érmei nem is csillognak olyan nagyon. Itt lehet utána nézni: http://www.sports-reference.com/olympics/athletes/sc/pal-schmitt-1.html
Az eredmény:
Schmitt Pál olimpiai bajnoki címet párbajtőr csapatversenyben nyert 1968-ban, Mexikóban és 1972-ben, Münchenben. 1968-ban öten osztoztak a bajnoki címen, közülük a leggyengébb teljesítményt Schmitt nyújtotta 15 csörtében szerzett 9 győzelemmel, 2 döntetlennel és négy vereséggel (67%-os teljesítmény), egyéniben nem indult. 1972-ben, Münchenben már a csapat legjobbja volt 20 csörtéből szerzett 12 győzelemmel, de egyéniben a magyarok közül a leggyengébb teljesítményt nyújtotta, mert Fenyvesi Csaba aranyérmes, Kulcsár Győző bronzérmes lett, viszont Schmitt nem jutott a legjobb 16 közé.

taliga | 2012. január 13. | 15:25:29

Hammada Patrol W | 2012. január 13. | 14:59:44
"A jobbik szerinted konzervatív? Mert szerintem náci."


Ki beszélt itt a Jobbik-ról...???

A Jobbklikk.hu-t a Navracsiék alapították.

elsore | 2012. január 13. | 15:22:41

Nem szeretem az áldozati bárányok generálását. Eddig is alkalmatlan volt, ezután is az lesz, ő is aláírt mindent, az esetleges utódja is alá fog.

Hammada Patrol W | 2012. január 13. | 14:59:44

"
taxi | 2012. január 13. | 12:37:39
...le kellene mondania Schmitt Pálnak a Jobbklikk.hu nevű konzervatív blog szerint"

A jobbik szerinted konzervatív? Mert szerintem náci.

bizinol | 2012. január 13. | 14:59:40

Gabikám!
Akár egy influenzát is túlél, nem hogy ezt!

sankoka | 2012. január 13. | 14:18:33

Azt mondják, ez a Török olyan okos, hogy már ő az MSZP fő politikai tanácsadója .

kiskondás | 2012. január 13. | 14:15:20

Schmitt Pál a botránya előtt is az ország szégyene volt és a botránya után is az. Nagyot nem esett vissza.
A Fidesz célja, hogy a médiából minél előbb kikerüljön. Nem fognak se jót, se rosszat mondani rá, semmit sem kell mondani róla.

St.simoni | 2012. január 13. | 14:03:32

Schitt Palinak távozni kell. Az ország szégyene.

mailla | 2012. január 13. | 13:44:07

Valahogy húzni kell az időt, hogy S.P-nak meglegyen a két éve, mint KE-nek, mivel csak 2 év után jár az összes juttatás ha leváltják! Addig türnie kell a megaláztatást és a szégyent!Nikolaj Georgiev lánya megmondta, ha édesapja együtt csinálta volna a tanulmányt, akkor apja feltüntette volna Schmitt nevét is! Sajnos a sportkutató meghalt , igy nem tudja elmondani az igazságot!Még az is tisztességesebb lett volna, ha Schmitt széljegyzetben feltünteti, mi alapján készitette el tanulmányát!

tusa | 2012. január 13. | 13:37:14

S.P a "Néma Levente"!

anzsuhaz | 2012. január 13. | 12:57:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anzsuhaz | 2012. január 13. | 12:55:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tusa | 2012. január 13. | 12:50:16

Ifjúsági Téli Olimpián van S.P. Ez annyira leköti mintha némasági fogadalmat tett volna.

Jöjjön már haza és szólaljon meg! Elég a sumákolásból!

timaios | 2012. január 13. | 12:47:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taxi | 2012. január 13. | 12:37:39

MÁR JOBBRÓL IS TÁMADJÁK SCHMITTET:


Konzervatív blog szólította fel lemondásra az államfőt

Az államfői hivatal tekintélyének megőrzése érdekében a plágiumbotrány miatt le kellene mondania Schmitt Pálnak a Jobbklikk.hu nevű konzervatív blog szerint.

A blogot még 2007-ben alapította több jobboldali értelmiségivel együtt Navracsics Tibor jelenlegi közigazgatási és igazságügyi miniszter. A blog szerzői között több politológus és újságíró mellett ott van L. Simon László író, az Országgyűlés kulturális és sajtóbizottságának elnöke, valamint Böszörményi-Nagy Gergely, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium főosztályvezető-helyettese.

http://www.origo.hu/itthon/20120113-konzervativ-blog-szolitotta-fel-lemondasra-az-allamfot.html

timaios | 2012. január 13. | 12:36:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

d.a.angela | 2012. január 13. | 12:32:42

nablakarát | 2012. január 13. | 11:16:32
"A képviselői visszahívhatóság 1990-ben kikerült az Alkotmányból..."

No, ez kár, pedig értelemes volt.... Ami nekem hiányzik, az a személyes tehetség megnyilvánulásának hiánya. Néha vannak, de a párt beleolvasztja magába. Néha van egy párt, amire szavaznék, de a képviselőjére a zsebkendőmet sem bíznám. Meg nem is értem, hogy különböző országrészeknek más az érdekük, mégis minden párttag egyre szavaz...nincs igazi területi képviselet, ahol párton belül is a sajátot próbálják meg érvényesíteni. De talán ilyen kérdéseket nem is feszegetnek. Csak központiakat.
Az is igaz, hogy egy párt nem felel a saját képviselője viselkedéséért, de ha kiderül valami rossz, nem kellene kiállni mellettük. Szokják meg, hogy menniük kell, el kell küldeni őket.

Egri Károly | 2012. január 13. | 12:25:43

A Nemzet Gojostolvalya (nem én találtam ki!) marad,hiszen neki kell aláírnia az általa aláírt törvények megváltoztatásáról szóló törvényeket is.Így lesz kerek a történet.

d.a.angela | 2012. január 13. | 12:21:46

nablakarát | 2012. január 13. | 11:16:32
"A képviselői visszahívhatóság 1990-ben kikerült az Alkotmányból..."

No, ez kár, pedig értelemes volt.... Ami nekem hiányzik, az a személyes tehetség megnyilvánulásának hiánya. Néha vannak, de a párt beleolvasztja magába. Néha van egy párt, amire szavaznék, de a képviselőjére a zsebkendőmet sem bíznám. Meg nem is értem, hogy különböző országrészeknek más az érdekük, mégis minden párttag egyre szavaz...nincs igazi területi képviselet, ahol párton belül is a sajátot próbálják meg érvényesíteni. De talán ilyen kérdéseket nem is feszegetnek. Csak központiakat.
Az is igaz, hogy egy párt nem felel a saját képviselője viselkedéséért, de ha kiderül valami rossz, nem kellene kiállni mellettük. Szokják meg, hogy menniük kell, el kell küldeni őket.

timaios | 2012. január 13. | 12:17:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kuvik | 2012. január 13. | 12:12:03

timaios | 2012. január 13. | 12:00:48
Egy gyors önrevíziót kérnék. Kihez, mihez illően csalta a feleségét az illető?

timaios | 2012. január 13. | 12:00:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gerencser | 2012. január 13. | 11:57:49

Csak tények:
Pali bá,még nem szólalt meg....
Emlékezzetek,hogy ki tiltakozott a kinevezés ellen..Kövér!Még a Vezérrel is összeveszett állitólag!Nem hiába volt titok miniszter!Nem akarta leégetni a Pali bát!De a Vezérnek pont Ő volt a megfelelő,mert bármikor kijátszhatta a kártyát!Nem tudom,hogy Pali bá'miért nem vette a lapot:a Vezérnek felfelé kell bukni!Lehet,hogy megtetszett neki a szerep/vagy a feleségének./

timaios | 2012. január 13. | 11:55:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

skydiver | 2012. január 13. | 11:51:31

Katalina | 2012. január 13. | 10:06:41

A jobboldal a általa elkövetett bűnökből semmit nem tanult.

class | 2012. január 13. | 11:40:30

Nem értem, hogy miért kell a kormányt összemosni orbánnal. Kormány nincs, csak orbán van, meg egy pár agyament, akiket miniszterenek neveztetnek, valamilyen megfoghatatlan mágiából kifolyólag. Csili csal-a pala bácsi is orbán bűne! Nem kicsit, nagyon. Már sajnálom szegény paja bácsit, mert mindig őt bántjuk, pedig a gazdáját kellene.

Szabotőr | 2012. január 13. | 11:22:52

Szerencsére Pál nem lett NOB elnök..csak egy kis ország közt elnöke..

nablakarát | 2012. január 13. | 11:16:32

d.a.angela: "Ezért nekünk választóknak kell okosnak lenni, mindent ellenőrizni és csak utána elfogadni."

Ez egy nagyon fontos mondat!
Nekünk, választóknak kell megítélnünk minden egyes embert, hogy alkalmas-e arra, hogy bennünket képviseljen a parlamentben, vagy akár álamfőként is!

Erre az egyik legbiztosabb módszer, ha az országgyülési választásokon CSAK egyéni körzetekben megválasztott képviselő juthatna be a parlamentbe!
És, ha nem a választóit képviseli, vissza lehessen hívni!
Ez a rendszer utoljára az átkos kommunizmusban működött!
Így került akkor a parlamentbe Várkonyi Péter helyére TGM és

"Az időközi választáson az ellenzéki jelöltek nyertek, derül ki a vokscentrum.hu [1] visszatekintéséből: Roszik Gábor (MDF) Gödöllőn, Debreceni József (MDF) Kecskeméten, Marx Gyula (MDF) Zalaegerszegen, Raffay Ernő (MDF) Szegeden, Tamás Gáspár Miklós (SZDSZ) Budapesten győzött" és került a parlamentbe!

"A képviselői visszahívhatóság 1990-ben kikerült az Alkotmányból..."

kiskondás | 2012. január 13. | 11:06:20

d.a.angela | 2012. január 13. | 10:57:49
Pajabá olyan alacsony erkölcsi szinten áll, hogy az áldoktori botrányával nyugodtan kihúzhatja sokáig, nem fog lemondani. A téma eltűnik majd a médiából, Pajabá meg előkerül.

fanibaba | 2012. január 13. | 11:05:12

helyreigazítok és elnézést kérek Katalinától. Taxi megjegyzésére reagáltam, amit Katalinának írt. Még egyszer elnézést.
Tehát a megszólítás: Kedves Taxi!

fanibaba | 2012. január 13. | 11:02:46

Kedves Katalina! Tisztelettel kérem, ne tegye ezt! Ne már a baloldalra kenje azt, hogy snitpali , a Nemzet Golyóstolla doktori címe ugyancsak ingatag lábakon áll. Magyarán szellemi terméket lopott, Egy öt évvel korábban megjelent mű anyagát emelte át a saját doktori disszertációjába. Egy oldalt bevallottan is máshonnan emelt be a doktori anyagába, a maradék harmincöt oldal pedig tele volt helyesírási hibákkal. Erről is az elmúlt nyolc év tehet? Az én lányom rohadt keményen tanult és dolgozott meg mindkét diplomájáért. Ráadásul az egyiket egy számunkra meglehetősen idegen nyelvű országban, az adott ország nyelvén és kitűnő minősítéssel.Mind a magyar, mind az idegen nyelvű diplomamunkájában egyetlen helyesírási hiba sincs.

d.a.angela | 2012. január 13. | 10:57:49

kiskondás | 2012. január 13. | 10:48:58
Nekem is ez a véleményem,, most majd kirobbantanak más pártokban is hasonlót...aztán mi meg itt megállapítjuk, hibátlan ember nincs. :)))
Aztán megszokjuk...meg a pártok is, hogy vannak bizony emberek náluk is, akik nem éppen tiszták. Ami meg majd nekik lesz kellemetlen....de legalább elindul a tisztulás. Csak kidobják a csalókat....ha már ennyire fontos nekik. De most attól függetlenül, hogy ez az eset tényleg plágium volt e vagy nem..mert nem tudhatom....

autopia | 2012. január 13. | 10:57:38

Egy marxizmus-leninizmus tanszeken szerzett egyetemi doktoratus ertekevel illik mindenkinek tisztaban lenni.
Ha meg ehhez is plagizalni kellett, akkor mar nagyon nagy a baj...
Amugy szereny velemenyem szerint a jelenlegi politikai elitben több ilyen doktori cimmel rendelkezö egyen is van - söt: magasabb tudomanyos fokozatokat is lehetett igy szerezni.
Igazabol törvennyel el lehetne törölni ezeket az egyetemi doktori cimeket, meg a jogaszok cimeit is, es csak az uj rendszer szerinti doktorok cimeit kellene meghagyni.
Nagyon nevetsegesnek tartom a nemetek Dr dr dipl ing N N tipusu neveket meg a boritekon is...

Norris74 | 2012. január 13. | 10:52:09

Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 07:23:19
"Ami meg most zajlik, az egy GYANUra alapozott lejarato kampany. Pont."....Mintha ilyen "gyanúra alapozott lejárató kampányok már indultak volna az elmúlt év(ek)ben ellenzéki politikusok ellen, vagy tévednék? Sz@r amikor a fagyi visszanyal...

kiskondás | 2012. január 13. | 10:48:58

De még mennyire, hogy túlélheti! A Fidesz nem csinál belőle botrányt, viszont csinál egy-két MSZP-s, DK-sat vagy éppen LMP-set.
Pajabá meg elüldögél addig a palotájában, majd előbukkan amikor már eltűnt a címlapokról a doktorátusa.

MaxVal | 2012. január 13. | 10:36:09

Wazull | 2012. január 13. | 08:58:29

Soha az életben nem volt magyar billentyűzetem. Kifejezetten idegesít, ha mindenféle furcsa á, é, ű, í, stb. jelek éktelenkednek a billentyűzeten. Mivel azonban Windows XP-t használok, ez semmilyen formában nem akadályoz az írásban. Napi rendszerességgel írok angol, magyar, bolgár, spanyol nyelven, de időnként görög és héber szavakat is leírok.

taxi | 2012. január 13. | 10:23:03

Katalina | 2012. január 13. | 10:06:41
Szerintem a baloldal semmit nem tanult a saját hibáiból. Szánalmas a fenti próbálkozás is.

Sajnos ez a dolog ennél többről szól, Török Gábor meg messze áll a baloldaltól.

Katalina | 2012. január 13. | 10:20:40

A hazugság hangosan ordítva is hazugság. Ötszázszor leírva is az marad.

d.a.angela | 2012. január 13. | 10:19:39

Hát azt innen nehéz eldönten, hogy másolt-e vagy sem, ahhoz valóban látni kellene a 2 írást. De abban igazat tudok adni a cikk írójának, hogy ha (HA)igen, akkor tényleg le kellene mondania. Végül is gyorsan lehet keresni helyette mást. De az mindeképpen figyelemreméltó hogy ha valaki politikus akar lenni, hát azt mostantól jól át fogják világítani.:)))
Ami sosem baj. Csak át ne menjen ez alaptalan lejáratásokba. Ezért nekünk választóknak kell okosnak lenni, mindent ellenőrizni és csak utána elfogadni. Akkor az újságok sem mernek majd előállni hamis dolgokkal. Jó lenne, ha ilyen esetekben a 2 írást közreadnák....látatlanban ne lehet ítélkezni, azért ez komoly ahhoz.

Wazull | 2012. január 13. | 10:11:32

"Katalina | 2012. január 13. | 10:06:41
Szerintem a baloldal semmit nem tanult a saját hibáiból. Szánalmas a fenti próbálkozás is."

igazad van, orban ugyanazokat a hibakat koveti el mint annak idejen rakosi. Ez tenyleg szanalmas.

sandor5 | 2012. január 13. | 10:11:11

Vigyázzatok, mert pajabá még megtanul a számítógépen írni! Ne adjatok ki titkokat! Max csak disszertációban. Azt ugyse értené!

Katalina | 2012. január 13. | 10:06:41

Szerintem a baloldal semmit nem tanult a saját hibáiból. Szánalmas a fenti próbálkozás is.

Wazull | 2012. január 13. | 10:06:15

"Hubba Bubba | 2012. január 13. | 09:59:52
Viszont plagizálás helyett ezentúl nyugodtan mondhatjuk, hogy palizálás."

:-)))

esperto | 2012. január 13. | 10:01:27

Aber was! A Gojostol a saját nevét bármikor le tudja HIBÀTLANUL írni, söt ezt boldogan meg is teszi, tehát teljes mértékben alkalmas elnöknek, oszt jónapot.

Hubba Bubba | 2012. január 13. | 09:59:52

Viszont plagizálás helyett ezentúl nyugodtan mondhatjuk, hogy palizálás.

laci_54 | 2012. január 13. | 09:57:42

Jól eljutottunk a billentyűzet kiosztásig:)
Nekem egyik nyelv sem okoz gondot, lévén Linuxom van ahol olyan billentyűzet kiosztást alkalmazok - és persze nyelvi karaktereket!- melyeket csak akarok.
Ezen a platformon ez természetes!
Ahogy egy magára valamit is adó politikusnak az, hogy ilyen vádak kiderülésekor (gyanújakor?) azonnal lemondjon!

megabyte | 2012. január 13. | 09:33:43

hoppá elírtanm nem is kell a ctrl csak a ´, így van ez ha az ember nem is figyeli a billentyüt csak gépel.

nablakarát | 2012. január 13. | 09:32:44

Wazull: "Raadasul igy nyilvanvalo hogy nem vagyok berkommentelo... :-)))"

Vagy így álcázod magad...:o)))

nablakarát | 2012. január 13. | 09:30:57

kretasan: "A Kádár-rendszerben a Párt, sportéletében Samaranch és a NOB vezérkar, politikai pályafutásakor Orbán fenekét nyalta (nyalja)..."

Azért bánj óvatosan ezzel az egyszerűsítéssel!
1998-ban, mint az MSzP polgármester-jelölt indult.... volna:
" 1998-ban megbeszélést kezdeményezett a Magyar Szocialista Párttal, felajánlva, hogy a párt képviseletében indul a budapesti főpolgármester-választáson.[16]"
http://index.hu/belfold/schmittmszp0/

megabyte | 2012. január 13. | 09:29:46

nablakarát | 2012. január 13. | 09:22:34
"Én most magyar billentyűzettel írok neked:
йцукенгшщзфъ сшкгстщгш тмсмрчлж шета"

Ez nem ördöngösség, csak a win-ben telepíteni kell a megfelelö karakterkészletet és átváltani rá. Egy bökkenö van benne. Azon a nyelven is vakon kell tudni írni vagy keresgéleheted melyik betü merre is van.
Én nem tudok magyarul vakon gépelni, így inkább a ctrl+´ utána a kivánt karakter amire az ékezet kerül módszerrel írok, így sajna nincs hosszú ö és ü de picit jobban olvasható.

Wazull | 2012. január 13. | 09:29:26

nablakarát | 2012. január 13. | 09:22:34

koszi szepen, a billentyukodokat regen ismertem en is. Biztos en vagyok igenytelen, de engem nem zavar. Raadasul igy nyilvanvalo hogy nem vagyok berkommentelo...
:-)))

balatonikaboca | 2012. január 13. | 09:26:41

@ruszt: Látod, látod.!! Nem figyeltél oda kellőképpen ha nem szopsz,nyalsz,s a megfelelő irányban taposni, úgy nemlehetsz biz köztársasági elnök ( basszus Én se lettem )

Wazull | 2012. január 13. | 09:26:18

ruszt | 2012. január 13. | 09:21:39

persze, ertelek. Eleg sokat gepelek a munkam miatt, tiz ujjal. Regen tudtam ezt magyar billentyuzeten is, de ma mar nem tudom fejbol hol vannak (lennenek) az ekezetes betuk a klaviaturan.
Oszinten mondom engem nem mar zavar. Magyarorszagra kuldott e-mailjeimet meg nem reklamalta senki hogy nincsenek benne ekezetek.

nablakarát | 2012. január 13. | 09:22:34

Wazull: "...koszi szepen, rendes vagy. Az ekezeteket en ismerem, csak a klaviaturam nem."

Én most magyar billentyűzettel írok neked:

йцукенгшщзфъ сшкгстщгш тмсмрчлж шета

És, mint a pinty, pattanok vissza magyarra.
Görögöt is szeretnél?

,' διοπ,'όυ ΄δ,ο΄'οΧ Ψ? ?ΨΛ

Néhány másodperc alatt tanítottam meg buta billentyűzetemet ezekre az okosságokra!

Ha szeretnéd, segítek!

ruszt | 2012. január 13. | 09:21:39

Wazull,

Nem akartam én nagy ügyet csinálni ebből a billentyűzet kérdésből. Csak feléledtek bennem a régi emlékek. A 90-es években még nem volt kommentelés, de én is évekig szenvedtem (a haza írt e-mailekben igyekeztem helyesen írni, cntr alt xx, stb. és ez nagyon nehéz volt) mielőtt beruháztam a billentyűzetre. De megérte, ezért vetettem fel. De nem bántani akartalak.

balatonikaboca | 2012. január 13. | 09:16:33

@liberal001: Az álmodozás, az élet megrontója.
Álmodózni szabad, ha nincs közelben bili.!

Wazull | 2012. január 13. | 09:15:16

ruszt | 2012. január 13. | 09:11:39

a sajat gepem is laptop, azon meg kicsit bonya lenne billentyuzetet cserelni.
Kulon kulso magyar billentyuzetet azert csak ne hordjak mar magammal hogy a tisztelt kommentelotarsakat ekezetes betukkel tudjam szorakoztatni, hat nem vagyok en smitt pal...

kretasan | 2012. január 13. | 09:14:51

Pali bácsi addig nem mond le, amíg meg nem mondják neki: lemondása után kinek a seggét nyalhatja.
Mert azt tette egész életében.
A Kádár-rendszerben a Párt, sportéletében Samaranch és a NOB vezérkar, politikai pályafutásakor Orbán fenekét nyalta (nyalja),
Addig, amíg új segget nem talál magának, nem fog lemondani.

ruszt | 2012. január 13. | 09:13:55

balatonikaboca | 2012. január 13. | 09:11:05

A kisdoktori 1981-ben megvolt. De nem plagizáltam. Nem is lett belőlem köztársasági elnök!

Wazull | 2012. január 13. | 09:13:22

nablakarát | 2012. január 13. | 09:08:13

ertem hogy mirol irsz, de a temavezeto akkor sem szokott biralatot irni.
A dolgozat elkeszitese soran tobbszor konzultal a dolgozat irojaval, es akkor mondja el az eszreveteleit. De hogy kulon biralatot irjon rola az elkepzelhetetlen, mert ezzel sajat magarol allitana ki hulyesegi bizonyitvanyt.

Meg egyszer: a dolgozat vedesenel a temavezeto munkajat is minositik, igy altalaban nem is szokta addig engedni a temavezeto a dolgozat leadasat amig meg nem ut egy bizonyos szintet. Ebbol gondoltam ugy hogy kertesz es takacs opponensek voltak, a temavezeto meg ha volt is, hat elfujta a szel...

nablakarát | 2012. január 13. | 09:12:41

önnálló = önálló

ruszt | 2012. január 13. | 09:11:39

Wazull

Biztos a billentyűzettel van baj, nem működnek az ékezetes betűk, ezért kell a kölcsön gép! :))

balatonikaboca | 2012. január 13. | 09:11:05

@ruszt: Látom Te már túlvagy a négy elemin. Netántán jön a kisdoktori.??

nablakarát | 2012. január 13. | 09:08:13

Wazull: "Tehat az en kovetkeztetesem az volt, hogy takacs csakis opponens lehetett. Miert irt volna kulonben biralatot?"

Mert ő is látta, hogy Schmitt álamelnökünk hozott anyagból ollózott, de nem tudta rávenni Pali atyánkat, hogy önnálló gondolatai legyenek!
Talán, sőt biztosan, ez a tulajdonsága tette őt alkalmassá, hogy a Nemzet Gojostola legyen!

liberal001 | 2012. január 13. | 09:06:49

Szerintem maradjon a Pali bácsi. Saját távozása helyett inkább legyen Orbán lejáratódásának és remélhetőleg nem túl soká bekövetkező távozásának egyik tényezője. Mellesleg, ha tényleg marad, az annak is jele lesz, hogy Orbán már ezt a veszélyt sem képes érzékelni.

Wazull | 2012. január 13. | 09:04:52

ruszt | 2012. január 13. | 09:01:42

jelenleg egy kolcsongeprol irok, mert a laptopom gyengelkedik.
Egyebkent meg nem szoktam en olyan bonyolult dolgokat irni, szerintem ekezet nelkul is ertheto.
:-)

balatonikaboca | 2012. január 13. | 09:04:08

@nablakarát: " lejjebb" Zizikém!! Te nem ismered a fidesznyikok mélységeit.!! Van még lejjebb, a homo-szapienszi mélység.





ruszt | 2012. január 13. | 09:01:42

Wazull | 2012. január 13. | 08:58:29

Én nagyon sokáig éltem külföldön (15+ év), és beruháztam egy magyar ékezetes billentyűzetre (kicsempésztem). Ez nem akadályozott az angol nyelven való írásban. Persze a svéd vagy akár a német problémás lehet, nem csak az eltérő ékezetek, hanem az eltérő betűkiosztás miatt is.

Wazull | 2012. január 13. | 08:58:29

"balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:53:24
Wazull: Szivvel adnám. Schmiti doktoriábol maradt, s csak heverészik, úgy egy zsáknyi a pajtában."

koszi szepen, rendes vagy. Az ekezeteket en ismerem, csak a klaviaturam nem.
;-)

Wazull | 2012. január 13. | 08:56:58

"nablakarát | 2012. január 13. | 08:49:21
Nem jól értetted:"

OK, itt van az az inkriminalt mondat a HVG-bol:

"Kertész Istvánhoz képest kevésbé volt kritikus a dolgozattal Schmitt témavezetője. Takács Ferenc a bírálatában szinte csak pozitívumokat írt a dolgozatról."

tehat amit irtam hogy takacsnak is opponensnek kellett lennie, nem temavezetonek. Egy temavezeto nem ir(hat) biralatot a dolgozatrol, mert nem az a dolga. Az o dolga, hogy elvigye a lovat (smittet) az akadalyhoz (fokozatvedes) hogy azt atugorja.
Tehat az en kovetkeztetesem az volt, hogy takacs csakis opponens lehetett. Miert irt volna kulonben biralatot?

balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:53:24

Wazull: Szivvel adnám. Schmiti doktoriábol maradt, s csak heverészik, úgy egy zsáknyi a pajtában.

nablakarát | 2012. január 13. | 08:53:15

A lényeg a lényeg!
Schmitt Pál álamfő felértékelte magát!

Mi? Hogy leértékelte volna?
Arról a szintről, ahova ő süllyedt az utóbbi másfél évben..... na onnan már nincs lejjebb!

nablakarát | 2012. január 13. | 08:49:21

Wazull: "A ket opponens dolga akik biraljak a dolgozatot, ezek voltak takacs es kertesz, ha jol ertem."

Nem jól értetted:

"nablakarát | 2012. január 13. | 08:36:30
Wazull: "A temavezeto soha nem fog kiderulni, mert nem fogjak bevallalni/nyilvanossagra hozni."

"Bár mind Kertész (István opponens), mind Schmitt témavezetője, Takács Ferenc egyetemi tanár.."

Lassan olvasd!

balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:46:49

@nablakarát: Se rokona, se ismerőse nem vagyok senkinek,
De vagyok mint minden ember fenség-( Ez kis ország )-nak
északfok, vad idegenség,lidérces messzefény.





Wazull | 2012. január 13. | 08:46:49

"nablakarát | 2012. január 13. | 08:42:57
Állítólag a Magyar Közlönyben januártól már megvonta magától a doktori címet!"

persze, mert uj cimet talalt ki maganak. Nem veletlenul magyarazott "kiralyi garda"-rol a testorsege cimen...

Az azert megiscsak utosebb alairas, hogy:
"smitt pall
girrajj"

nablakarát | 2012. január 13. | 08:42:57

Hmmmm: "Schmitt működése változatlanul zavartalan lesz.
eddig is csak aláírt, ezután is azt fogja tenni.
legfeljebb majd 2 betűvel kevesebbel."

Állítólag a Magyar Közlönyben januártól már megvonta magától a doktori címet!
Őncenzúra!
Vagy azt akarja, hogy mostantól hitelesek legyenek az aláírásai!
Késő bánat, eb gondolat!
Ugyanis az Új Magyar Tákolmányt még álnéven írta alá!

Wazull | 2012. január 13. | 08:42:52

"balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:38:03
Wazull: Pedig,ha tudnám hol leledzel úgy tudnék küldeni egy marék ékezetet"
:-)
koszi, de tartsd meg magadnak, 27%-os afa-nal jol jon.

Wazull | 2012. január 13. | 08:41:55

nablakarát | 2012. január 13. | 08:36:30

itt valami felreertes lesz, mert a temavezeto nem biral(hat)ja a doktori ertekezest, hiszen az o munkaja is benne van.
A ket opponens dolga akik biraljak a dolgozatot, ezek voltak takacs es kertesz, ha jol ertem. A temavezeto egy harmadik ember, aki szaktudasaval iranyitotta smittet, magyarul a "fonoke" volt, amikor a veretes munka keszult.

balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:38:03

Wazull: Pedig,ha tudnám hol leledzel úgy tudnék küldeni egy marék ékezetet

nablakarát | 2012. január 13. | 08:36:30

Wazull: "A temavezeto soha nem fog kiderulni, mert nem fogjak bevallalni/nyilvanossagra hozni."

"Bár mind Kertész (István opponens), mind Schmitt témavezetője, Takács Ferenc egyetemi tanár a legmagasabb minősítést adta az értekezésre, mindketten kritizálták is a dolgozatot opponensi véleményükben."
http://hvg.hu/itthon/20120112_Schmitt_doktori_opponensnek

Ez kis ország, itt mindenki ismer mindenkit!

Wazull | 2012. január 13. | 08:36:00

"Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 08:33:22
Azt, hogy korabban nem volt kozlemenyem, ugy ertettem, hogy a PhD alatt szulettek ezek."

akkor a temanal vagyunk, mert adott temaban a fokozatod megszerzese elott voltak kozlemenyeid. Erre utaltam az elejen is, csak kicsit lassunak tunsz.
smittnek milyen cikkei jelentek meg barhol az egyetemi doktorija elott vagy utan?

Wazull | 2012. január 13. | 08:34:03

"Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 08:28:55
Hat akkor neked igazan tudnod kellene, hogy orvosprofesszorok gyermekei hogyan szoktak PhD-t szerezni rezidenskedes mellett..."

nem, errol nem tudok semmit. A sajat PhD-mben az utolso szogig mindent magam csinaltam. Orvosprofesszorok gyerekeit is ugy lattam PhD-t szerezni, hogy ok is megdolgoztak erte.

Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 08:33:22

Wazull | 2012. január 13. | 08:26:07

Azt, hogy korabban nem volt kozlemenyem, ugy ertettem, hogy a PhD alatt szulettek ezek. Az meg, hogy impakt faktort is elvarnak... Nezd, az a disszertacio, amihez nincs if kovetelmeny az max egy diplomamunkanak tekintheto (biologia/elettudomanyokrol beszelek). Nekem 3 elsoszerzos es 3 tarsszerzos cikkem volt, 20 feletti if-fel... Ezt a temat itt lezartam...

balatonikaboca | 2012. január 13. | 08:29:10

@Hmmmm: Azt tudtam, hogy három x-et odakaristól minden fideszes beadványra
( az első x a doktóri ) Én úgy tudom a bológatásban van otthon, azt már a NOB-ban szerzett tapsztalatok is igazolják.

Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 08:28:55

Wazull | 2012. január 13. | 08:18:45
Ференц Дьюрчань | 2012. január 13. | 08:15:40

orvoskent diplomaztam, es foallasban szereztem utana PhD-t 3 ev alatt.


Hat akkor neked igazan tudnod kellene, hogy orvosprofesszorok gyermekei hogyan szoktak PhD-t szerezni rezidenskedes mellett... En az ilyesmit nem tekintem kevesbe gusztustalannak, mint a plagizalast... Ha a kiserleteket az asszisztens, meg az ilyen celra felvett hallgatokkal vegeztetik az ugyanakkora csalas... Az adatok kreativ kiertekeleserol nem is beszelve... Szoval orvosi kozegben en szazszor sulyosabb dolgokat lattam disszertaciokkal kapcsolatban, mint ez a Schmitt ugy... Dehat ebbe a temaba inkabb ne menjunk bele..

HIRDETÉS

"Schmitt Pál plágiumbotrányához hasonló ügyet – ha igaz, amit a hvg.hu állít – egy köztársasági elnök nem nagyon élhet túl. Akár lemond, akár nem, politikai karrierje halálos sebet kap, működése ellehetetlenül. Meggyőződésem, hogy a magyar államfő számára – akinek hivatala az újság állításait ugyan visszautasította, de eddig érdemben nem cáfolta – a leghelyesebb lépés a távozás lenne, ezzel megóvhatna még valamennyit saját arcából és hivatala tekintélyéből. Sokan azt gondolják, hogy a végtelenül lojális elnök lemondása már csak Fidesz hatalmi érdekei miatt sem történhet meg. De vajon igaz ez?" – teszi fel a kérdést Török Gábor.

"Nem, nem arra gondolok, amit többen állítanak, hogy az államfő számára kínos ügyet maga a Fidesz hozta elő, mert változást szeretne az elnöki poszton. Ha nem romlott el a távirányító kikapcsoló gombja, a Fidesznek minden eszköz a rendelkezésére állt, hogy – ha egyáltalán van ilyen politikai szándék – a háttérben megkérje Schmitt Pált a lemondó nyilatkozat aláírására. Ehhez nem kellett egy olyan ügy, amely a jelölő párt és a jelölő kormányfő számára is felettébb ártalmas, kellemetlen. Szinte biztosra vehető, hogy ez a forgatókönyv kizárható: a Fidesz egészen biztosan nem volt érdekelt abban, hogy ilyen módon váljon üressé az elnöki szék" – írja legfrissebb blogbejegyzésében Török Gábor.

"Fontos látnunk azt is, hogy egy ilyen botránynak a politikai elitben nagyobb a hatása, mint a széles közvéleményben. A választók természetesen érzékenyebbek a lopás és csalás klasszikus eseteire, de a döntően egyetemet végzett, a fokozatszerzés körülményeivel tisztában lévő szereplők világosan tudják, hogy mekkora botrány egy ilyen plágium. Biztos vagyok abban, hogy a Fidesz vezetői, tanácsadói és értelmiségi támogatói számára ebben az ügyben sokkal kevesebb a mentő körülmény, mintha ez egy más természetű politikai támadás lenne. Tapasztalataim szerint a konzervatív, jobboldali véleményvezérek számára is pont annyira védhetetlen az ügy, mint bármilyen más világnézetű kollégáiknak" – hangsúlyozza az elemző.

"Nem tartom véletlennek tehát, hogy a Fidesz a botrány kirobbanása óta egyelőre nem nyilvánult meg. Az elvi-morális véleményükben nem kételkedem, a kérdés csak az, hogy hatalmi-politikai szempontokból ez az álláspont nyilvánosan vállalható-e. Nem kérdés, hogy maga az ügy árt és ártalmas a kormánynak, az azonban már vitathatóbb, mérlegelés tárgyát képezheti, hogy a botrány kirobbanása után – tehát: ha már szándékuk ellenére előkerült – mi lenne jobb, hasznosabb a Fidesznek. Márpedig ez a gondolkodás döntő lehet: ha a Fidesz megvonja a bizalmat, Schmitt Pál biztosan távozik" – véli a politológus.

"A lemondás kínos, kellemetlen, politikai ára van. Észre kell azonban vennünk, hogy lehet akár haszna is a kormányoldal számára: egyrészt megszabadul a botrány miatt teherré vált politikustól, másrészt pozitív példát mutat („következmény”) és harmadrészt – ez lenne a legfontosabb és politikai szempontból talán legerősebb érvem – további két évvel meghosszabbítja a mostani kétharmad általa választott államfő mandátumát. Azaz: nem 2015-ben, a következő parlamenti ciklus elején, hanem 2017-ben, a ciklus vége felé érne csak véget a Fidesz–KDNP által választott elnök hivatali ideje. Ha 2014-ben esetleg kormányváltás lenne, ennek azért komoly jelentősége lehet" – emeli ki az elemző.

"Szerintem ez elég súlyos érv ahhoz, hogy a Fidesz – ismétlem: ha már így alakult – erősen elgondolkozzon..." – így Török Gábor.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    168 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS