belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Százmillió dollárra perlik a magyar államot a Herzog-örökösök

Herzog Mór Lipót örökösei Washingtonban beperelték a magyar államot és a felügyelete alatt lévő több múzeumot, hogy visszakaphassák a néhai bankár 1944-ben elrabolt műgyűjteményének Magyarországon található darabjait - jelentette szerdán a New York Times.

NOL| 2010. július 28. |85 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

submarin | 2010. július 30. | 19:40:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2010. július 28. | 20:10:52

Mi több, a Herzog-örökösök az én szememben (persze, ez jogilag vagy hivatalosan nyilván semmit sem számit, magánügy) méltatlanok arra is, hogy Weiss Manfréd hagyományára hivatkozzanak. Nem igazán utódai annak az embernek, aki Csepelen gyáróriást és lakótelepet teremtett.
A Grecók megszerzésének történetét a "Csetei-Herzog család egyik tagjának" elbeszélése nyomán leírja Bálint Lajos egykori kritikus és dramaturg (Ecset és véső, 1973, 198. old.).

Jager László | 2010. július 28. | 20:04:20

2010
Kit érdekelnek a most jelentkező unokák!!
Nagymamám bögréje senkit nem érdekel!!
Ha vára,kastélya,palotája,földje,birtoka lenne az most jól jönne!!
Mátyás az igazságos forog a sírjában!!!
J.L.

medve1942 | 2010. július 28. | 19:57:30

Akit a téma valóban érdekel, olvasható pl.
http://www.kieselbach.hu/cgi-bin/kieselbach.cgi?HIRID=482&MENUID=HIREK
Mrávik László reneszánszkutató Királyok, hercegek, grófok címmel alaposan feldolgozta a magyar műgyűjtés történetét, azt is, hogy mi történt a tárgyakkal 44-ben és azután.
Érdemes megnézni az úgynevezett Aranyvonat történetét is. Különösen tetszik nekem belőle, amikor amerikai katonatiszteklkel visszahozatnak otthonról pesti zsidó milliomoscsaládok porcelán szervizeiből elvitt darabokat. Mert ilyenek az amerikai jogászok.
Csak közben volt egy kis történelem is.

medve1942 | 2010. július 28. | 19:49:24

Csaszi és a többiek: az antiszemitizmus ronda dolog, de ezeknek a "törvényszéki hiénáknak" (amerikai filmcím) és az általuk mozgatott örökösöknek semmi közük Mózes népének vallásához. A bárói cím fontosabb volt.
És semmi közük a Hatvanyak, Kohnerek, Kornfeldek "fajtájához" sem, akiknek sokat köszönhetett a magyar kultúra. Kétségtelen, hogy a magyar muzeológiában használt "szerzeményezve" kifejezés a zabrálás finom megjelölése, de olyan is van, hogy elbirtoklás. És itt bizony erről van szó.

jucika | 2010. július 28. | 18:48:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. július 28. | 18:26:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 28. | 18:04:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 28. | 17:31:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. július 28. | 17:01:48

Hamilkar.
Rovid es talan velotlen osszehasonlitasert alljon itt egy 1945-os vicc.
Kohn hazajon a munkaszolgalatbol, poros, piszkos, ruhaja cafatokban log rola.
Becsenget a szomszedhoz. A szomszed mosolyogva udvozli; "draga baratom, hat megjottel, miben tudok segiteni?"
"Hogy visszaadnad az oltonyom ami eppen rajtad van" - felelt Kohn.

A deportalasok alkalmat adtak a kisemberek teljes kifosztasahoz. A nemzeti es hazafias szolamok mellett a gyors kiszalitas a rablas sietoseget tamasztottak ala, kevesebb jusson a ruszkiknak.
Kesobb az allamositasok, most pedig a ciganyokra fogott mindennemu tolvajlas uborkalopas es egyeb gaztett jovatetelre szorul a nemzeti koztudatban.
Ma az uborkatolvajokat csaladostol akarjak kipusztitani fent Szabolcsban. Csak nem akarozik visszadni az oltonyoket, lakasokat, butorokat, szonyegeket no es persze a mukincseket, amiket akkor raboltak.

jucika | 2010. július 28. | 16:42:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 28. | 16:42:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. július 28. | 16:37:31

"Jucika egy kicsiket butacska
De Jucikanak a szive kitarva
Gondoltam, hogy en is majd beferek
De Jucikanak hiaba beszelek"

csaszi/2 | 2010. július 28. | 16:30:07

Antipasti.
A David de Csepeli nev jogos es torvenyes ugyanis a csepeli baro Weisz Mannfred leszarmazottaink tobbsege Amerikaban telepedett le.
Ismertek a korulmenyek ahogyan szerncsesen es sikeresen elhagyhattak az orszagot, mely korulmenyek egeszen masok voltak mint ahogyan tobbszazezer mas ember hagyta el az orszagot.
Tudomasom van arrol, hogy Amerikaban elo egyes magyarok, akik szeretnenek tarsadalmilag tobbnek latszani nevuk ele a francia nemesi 'de' szocskat teszik. Nem a nemet von vagy a holland van hanem a francia es spanyol 'de'.
Igy vannak de Tothok, de Kovacsok stb.
A Weisz csalad Amerikaban a Csepeli nevet vette fel allampolgarosodaskor, torvenyesen.
Baroi rang ott hivtalosan nincs. A de Csepeli talan ezt probalja potolni.
Torvenyes, megis szamomra kisse nevetseges.

jucika | 2010. július 28. | 16:20:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sampinyon | 2010. július 28. | 16:18:30

Antipasti: Ja, tényleg, igazad van. Kosz. :)

samester | 2010. július 28. | 16:15:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

benedek | 2010. július 28. | 15:44:03

"Végtelen Határok"...- A pofátlanság végtelen határai...

Dödölle | 2010. július 28. | 15:42:54

Antipasti | 2010. július 28. | 13:13:10
És a sarkított alatt azt értettem, hogy Castor Troy egyetlen félmondatából - kifelejtvén a folytatásból a japánokat, az inkákat, Spanyolországot - , rögtön kiszűrted, hogy antiszemita.... A tulajdonjogokat illetően lényegében egyetértünk, bár néha nem árt annak a kérdésnek utána járni: Hol vette a király a várát ?....

Hamilkár | 2010. július 28. | 15:23:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sampinyon | 2010. július 28. | 15:00:31

NEm egészen értem ezt a beperlosdit. Hogyan mukodik a jog ilyen szempontbol? Akkor azoknak a parasztoknak és foldbirtokosoknak a leszármazottai is perelhetnék a Magyar Államot, akiknek a kommunizmus idején vették el a foldjét, birtokai vagy a lakását, illetve hurcolták oket munkatáborokba meg internalták oket? Az o utódaik is visszakovetelhetnék az elrabolt foldjeiket, lakásaikat? Hogy van ez?

csaszi/2 | 2010. július 28. | 14:51:56

Antipasti.
Felhaborodasod jogos, megtudom erteni, hasonloan erzek. A gerentologiat mint mento korulmenyt hoztam fel.

Hamilkár | 2010. július 28. | 14:50:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. július 28. | 14:47:16

submarin.
Jucika altalaban megemliti beirasaiban, hogy nem egeszen tajekozott az ugyben amirol ir, igy ez ebben az esetben is fenall, s mi elfogadhatjuk mint mentseget.
Mindenestre hasznos volt reszedrol tajekoztatni Jucikat a mualkotasok tuladonrendszererol, mivel e tekintetben, lathatoan, semmirol fogalma nem volt.

Döbrögi | 2010. július 28. | 14:45:22

libertyMUC | 2010. július 28. | 14:15:10

"nem álnacionalista meggyözödésböl a zsidókra fröcsögni"

Komolyan mondom, én vastagon lesz@rom, hogy ki zsidó és ki nem. DE! Elég 3 cikket elolvasni, amiből világossá válik számomra, hogy Kb.200 zsidó család annyi pénzre perli a hazámat, ahol élek, a jövőmet és a gyermekeim jövőjét, hogy ha megítéli azt a bíróság, akkor minden magyar állampolgárnak kb. 300000 Ft-ot kellene befizetnie. És ez csak 200 zsidó család sarjainak kárpótlási igénye! Gondolj már bele, ember! Mi lesz, ha mind előáll ilyen nevetséges perlekedéssel??? Ez Abszurdisztán! És te ezzel egyet értesz? Szégyentelen, hazátlan senki vagy!

csaszi/2 | 2010. július 28. | 14:40:56

Antipasti. 2010 juliua 28 12:56:58

Velemenyem szerint medve ugyan velem ellentetben meg jol a 70 alatt van de mert nem egyforman oregszunk utobbi beirasai alapjan korai gerentelogiai eset, igy a szerint kezelheto.

Hamilkár | 2010. július 28. | 14:33:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

submarin | 2010. július 28. | 14:33:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. július 28. | 14:25:13

Gog es de Magog.
Hazank elveszitett 2/3-aert legyen neked vigasz OV 2/3-a. Sajnos nekem ez sem vigasz....

libertyMUC | 2010. július 28. | 14:25:09

Hamilkár | 2010. július 28. | 13:52:04
„Mo. nem volt szuverén állam 1944 márc. 19 útán, így a MÁV sem önszántából fuvarozott. „
A MÁV a magyar állam tulajdona. Akkor is az volt, ma is az. A mai magyar állam az akkori fasiszta rezsim jogutódja. A MÁV (nem csak a máv, hanem a szlovák és a német vasút is) jól keresett a holokauszton. A felelösséget a MÁV tulajdonosa – a magyar állam – viseli.

„Azaz nincs jogalapja a pernek.“
De van.
“ Az USA viszont szuverén -- pontosabban győztes -- hatalomként lopta el az akkor 4 mrd (!) USD-ra becsült Werfen-vagyont, benne -- újra mondom -- tetemes zsidóktól elkobzott javakkal.“
Ha loptak, be lehet öket perelni. A bíróság meg eldönti kinek van igaza.

“Hogy jönnek ide a nyilasok, a jobbik, stb.??”
Nagyon egyszerüen. A nyilasok és torzszülötteik a jobbikban ugyanazon a perverz müsoron, ugyanazon a barbár ideológián utaznak, mint azok, akik meglopták, elüldözték herczógékat és milliónyi más embert. Most éppen a nyilasok mai torzszülöttei ágálnak herczógék jogos követelései ellen. Az egész antiszemita banda felizgult.

adamant | 2010. július 28. | 14:18:16

Ha jogerösen is megítélik a javak visszaszolgáltatását, javaslom, hogy a MÁV szállítsa ki az elsö európai kikötöig a képeket...
(Fuvardíj a MÁV ellenes per tárgyából levonható.)

Revans az élet...
:((

Castor Troy | 2010. július 28. | 14:16:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2010. július 28. | 14:15:10

Döbrögi | 2010. július 28. | 13:28:54


„Azokért a javakért perlik Magyarországot az USA-ban, amit az USD ellopott“
“USD? Ellopott”? Itt egyvalaki lopott el herczogéktól valamit: a magyar állam.
„. Egyébként pedig már megint a bankár-zsidók és a pénz“.
Jaj ne már… kis szociális irígység átitatva egy kis antiszemituzmussal, pont ezt vártuk töled.. Már hiányzott. :(
„ismét előássák a múltat.“
Kérdezem én: a családodat elüldözték volna a nácik m.o.-ról, vagyonukat elvették volna. Te nem próbálnál meg mindent, hogy visszaszerezhesd a család vagyonát?
„Miért nem perelték anno Kádáréktól?“
Azért amiért m.o. sem perelte be a szovjetuniót az ellopott magyar mükincsekért. Nem volt a jogi rendezésre még esély sem. Ma van, jogállamunk, nemzetközi integrációnk a garancia rá. Ennek mindenkinek örülnie kéne, nem álnacionalista meggyözödésböl a zsidókra fröcsögni. Persze ez töletek nem várható el; a ti sötét világotokban az áldozatok a tettesek és a tettesek az áldozatok.

DFK01 | 2010. július 28. | 13:58:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

verszacse | 2010. július 28. | 13:55:48

Góg és Magóg fia!
Inkább demagógra kéne a neved változtatni.
Neked pl. megvan a nyugtád a 10 évvel ezelőtt vásárolt tévédről.
És a (tőled?) elrablott 2/3-ad hazának mi köze ahhoz, hogy a Herzog családtól ellopták a vagyonukat csak azért mert zsidók voltak? (Mellesleg a 2/3 -nyi elrablottMagyarország 3/4-én egy deka magyar sem élt.)

Hamilkár | 2010. július 28. | 13:52:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. július 28. | 13:51:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. július 28. | 13:49:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Góg és Magóg fia | 2010. július 28. | 13:35:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. július 28. | 13:33:03

Csak egy kis logikai bukfenc!
Pici visszatekintés.
1848 után vagyonhoz jutottunk.
1919 után vagyonhoz jutottunk.
1945 után vagyonhoz jutottunk.
1989 után vagyonhoz jutottunk.
2010 után vagyonhoz juthassunk!!!!???
Gondolom nem értelmes,mert ez nem vezet sehová!!!
Be kellene fejezni!!!!
J.L.

Szamok Embere | 2010. július 28. | 13:30:55

Szovjet hadizsákmány-ügyben is a jelenlegi birtokosok a jogos tulajdonosok?

Döbrögi | 2010. július 28. | 13:28:54

libertyMUC | 2010. július 28. | 13:04:44

Azokért a javakért perlik Magyarországot az USA-ban, amit az USD ellopott. Előbb vissza kell perelni az USA-tól, majd visszaadni a zsidóknak. Egyébként pedig már megint a bankár-zsidók és a pénz. Válság van, nem nő a bankaszámla megfelelő ütemben, ettől fusztráltak lesznek és ismét előássák a múltat. Miért nem perelték anno Kádáréktól?

libertyMUC | 2010. július 28. | 13:04:44

Hamilkár | 2010. július 28. | 12:21:23
"OK, ideje, hogy a magyar állam is perelje az USA-t a Werfen-vonat elzabrálásáért (benne tetemes zsidóvagyonnal!)"

megint kevertek.. gondolom nem véletlenül. nem az USA pereli m.o.-t, hanem magánszemély(ek). azért pont az USA-ban mert a károsultak az USA állampolgárai. (ettöl függetleül nem tart vissza senki, be lehet perelni au USA-t is, ha gondolod - magánszemélyként is)
az is érdekes, hogy te beperelnéd az USA-t, de ha pl a MÀV-ot perelik a holokauszt-túlélök, akkor azt te biztosan holokauszt-iparnak nevezed.

nem lehet hogy a szemüveged, amivel a világot szemléled, piros-fehér csíkos és nyilaskereszt vagy/és jobbikos tetkó is van rajta?

libertyMUC | 2010. július 28. | 12:58:01

Jager László | 2010. július 28. | 11:45:19

"Persze könnyű,így javakhoz jutni!!!"

tévedés.. nem könnyü a sajat vagyonát visszaszerezni annak, akit vallása miatt üldözött a korabeli fasiszta magyar állam.
itt tényleg javak szerzéséröl van szó: a saját javak VISSZAszerzéséröl.

csaszi/2 | 2010. július 28. | 12:56:57

reMszarvas.
Mi "ujra de nem utoljara"????

csaszi/2 | 2010. július 28. | 12:51:03

Kedves medve.
Eszreveteled hasonlo a karterites kapcsan irottakkal nehany hettel ezelott. Ket eves voltal, nemcsak neked de ugy latom csaladodnak sem volt nagyerteku kepgyujtemenye.
Jelen esetben az "ahogy az oreg Herzog torvenyes svindlivel megszerezte...." kifejezest furcsalom. Milyen a svindli ha torvenyes.
A de Csepeli nev szurrealis darabban valo felhasznalasa viszont szellemes.

rénszarvas | 2010. július 28. | 12:39:46

Újra, de nem utóljára!

pumpkin | 2010. július 28. | 12:38:32

haha, az idozites bizonyosan nem veletlen!

Hamilkár | 2010. július 28. | 12:21:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jóskabácsi | 2010. július 28. | 12:18:20

Pont ez hiányzik most az államnak!

Köszönjük! Biztos igazi hazafiak!

Hozzá Szóló | 2010. július 28. | 12:17:52

Orbán Viktor most biztosan odáig és vissza lesz ettől, ezért ki is fogja vetni a Herzog-adót.

medve1942 | 2010. július 28. | 12:16:29

"Georg Pencz festő egyik portréja 8,5 fontért kelt el a Christie's idén júliusi árverésén..." - itt a 8,5 után valami kimaradt... Ezer vagy esetleg millió, egy Dürer-kortársról az is feltételezhető. 8-9 fontos képekért csak nem perelnek...

medve1942 | 2010. július 28. | 12:09:48

Ez a David de Csepel nem rossz név egy szürrealista darabban.
Már az öreg Herzog se volt akármi, például, ahogy törvényes svindlivel megszerezte a Grecókat, Nemes Marcelltől. Utódai méltók hozzá.
Mravik Lászlónak talán nem kell tanúskodnia, fent van az interneten az egész sztori, több folytatásban. Érdemes elolvasni.
Letétben voltak a Schliemann-aranyak is a berlini állatkerti raktárban, mégis a Puskin Múzeumban vannak kiállítva. A Herzog-gyűjtemény volt kincseire ki lehet tenni egy cédulát a múzeumban, hogy "Herzog Lipót Mór gyűjteményéből". David de Csepel legyen büszke rá.


Castor Troy | 2010. július 28. | 12:08:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. július 28. | 11:45:19

Butaság ez a Herzog per!!
Itt 1000 évig mindenki perelhetne!!
Persze könnyű,így javakhoz jutni!!!
J.L.

Dödölle | 2010. július 28. | 11:26:23

Antipasti | 2010. július 28. | 11:17:21
Kicsit sarkítva fogod fel a dolgot. A Louvre, a Tate, a British Múzeum néhány pókhálóval rendelkezne, ha az ellopott, csempészett, rabolt műkincseket vissza kellene szolgáltatniuk, mondjuk Egyiptomnak, Görögországnak, Iránnak, Iraknak, Indiának, stb, stb, stb.....

Castor Troy | 2010. július 28. | 11:23:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Castor Troy | 2010. július 28. | 11:03:12

Kíváncsi vagyok a gázai népirtás palesztin áldozatainak rokonai mikor perlik be Izraelt, vagy a hirosimai atombomba által legyilkolt 200000 japán halott rokonai mikor követelnek kártérítést az USA-tól.

Vajon az inkák mikor perlik be a Spanyol Királyságot?

Oktár | 2010. július 28. | 10:01:03

"Az állam nyert a Herczog-perben
Harmincegy kép sorsa dőlt el

Index
2003. október 2., csütörtök 17:06

Herzogék leszármazottai nem kaphatják meg Munkácsy Mihály, Szinyei Merse Pál, Székely Bertalan, Benczúr Gyula és Barabás Miklós festményeit, amelyeket ötven év óta igyekeznek visszaszerezni a magyar államtól. A Fővárosi Ítélőtábla csütörtökön kihirdetett határozatával ugyanis megváltoztatta a Fővárosi Bíróság elsőfokú ítéletét, amelyet tavaly hozott egy 400 millió forintos műkincsperben. Martha Nierenberg amerikai-magyar állampolgár Herzog Mór Lipót örököseként 1999 októberében indított polgári pert a magyar állam, a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria ellen."

Hozzá Szóló | 2010. július 28. | 09:58:19

Kíváncsian várom, hogy mi fog kisülni ebből...

libertyMUC | 2010. július 28. | 09:37:40

"Több mint százmillió dollárra perlik a Herzog-örökösök Magyarországot"

"műtárgyat követelik vissza"

akkor most kátérítést akarnak, vagy a mütárgyaikat követelik vissza?

feldolgozatlan gyalázatos múltunk még mindíg visszaköszön..:(

HIRDETÉS
Martha Nierenberg, a Her...
Martha Nierenberg, a Herzog-gyűjtemény örököse – aki pert nyert a magyar állam ellen – egy 2000-es budapesti sajtótájékoztatón ügyvédje, Varga Tamás társaságában. A képen: Pásztori Balázs, a Zsidó Világkonferencia megbízottja, Nierenberg és Varga
Népszabadság - Szabó Barnabás

Herzog Mór Lipót örökösei Washingtonban beperelték a magyar államot és a felügyelete alatt lévő több múzeumot, hogy visszakaphassák a néhai bankár 1944-ben elrabolt műgyűjteményének Magyarországon található darabjait - jelentette szerdán a New York Times.

A helyi idő szerint kedden a washingtoni kerületi bíróságon beadott kereset példátlan fordulat a Herzog-gyűjtemény ügyében, ugyanis a felperesek nem csak azt a 40 műtárgyat követelik vissza, amelyeket kifejezetten sajátjukként azonosítanak, és amelyeknek összértéke több mint 100 millió dollár, hanem ügyvédjeik azt is követelik a magyar kormánytól, hogy adjon leltárt a birtokában lévő összes Herzog-műkincsről.

Két évtizedes jogi huzavona és több amerikai szenátor fellépése ellenére 2008-ban egy magyar bíróság úgy döntött, hogy Magyarország kormánya nem kötelezhető a műtárgyak – köztük El Greco, Velázquez és Zurbarán képei – visszaszolgáltatására. David de Csepel, Herzog Lipót Mór dédunokája a mostani keresettel kapcsolatban a New York Timesnak azt mondta, igazságot akarnak annak a műgyűjtőnek, aki korában Európa egyik legnagyobbja volt.

A washingtoni per a Magyarországgal szemben érzett frusztrációnkat tükrözi – tette hozzá a 12 örökös nevében megszólaló, Los Angelesben élő férfi. Magyarország bizonyult a legkevésbé együttműködőnek azok között az országok között, amelyek elrabolt műkincsekkel büszkélkedhetnek – jegyezte meg Michael S. Shuster, a Herzog-család ügyvédje. A gyűjtemény a második világháborúban és utána került Magyarországra, gerincét a megőrzésre itt hagyott és a náciktól visszaszerzett alkotások képezik.Földvári Gábor washingtoni magyar főkonzul-helyettes az amerikai napilapnak úgy nyilatkozott, nem arról van szó, hogy a magyar kormány ne lenne hajlandó az együttműködésre: a bíróság, és nem a politika döntött a gyűjtemény sorsáról.

HIRDETÉS

Magyarország nem egyedüliként áll szemben a Herzog-családdal. Az évek során az örökösök Lengyelországban, Oroszországban és Németországban is kerestet nyújtottak be. Berlin tavaly három műalkotást szolgáltatott vissza, egyiküket a család aukcióra is bocsátotta: Georg Pencz festő egyíik portréja 8,5 fontért kelt el a Christie's idén júliusi árverésén. (Arra a kérdésre, hogy a most magyarországi múzeumokban lévő, esetleg visszaszolgáltatott műtárgyak is aukción végeznék-e, Schuster azt mondta, még nincs döntés a kérdésről.) Az ügyvéd szerint a pert már csak azért is elindították, hogy megtudják, a Herzog-gyűjtemény hány darabját lehet eltűntnek nyilvánítani.

– Csak növeli a család nyugtalanságát, hogy lehetetlen információkat szerezniük arról, hány műalkotás veszett oda – mondta a jogi képviselő. Oroszországban 1999 óta zajlik Herzog-per, többek között Goya és Renoir képeiért.


Lucas Cranach festménye is magyar múzeumban van
A mostani washingtoni kereset előtt a család többször is próbált megegyezésre jutni a magyarországi múzeumokkal. Tizenöt évvel ezelőtt az örökösök hajlandóak lettek volna arra felosztásra, hogy a gyűjtemény egy részének fejében több műtárgy Magyarországon maradjon. Német és osztrák múzeumoktól eltérően a magyarok ezt elutasították. – Nem hajlandók felelősséget vállalni - szögezte le ezzel kapcsolatban a New York Timesnak Charles A. Goldstein, annak az amerikai bizottságnak (Commission for Art Recovery) az egyik tanácsosa, amely nonprofit szervezetként segít a náci műtárgyfosztogatás áldozatainak.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Herzog-örökösök nyertek már pert Magyarországon lévő festmény visszaadása ügyében. 2005-ben a Fővárosi Bíróság arra kötelezte a Szépművészeti Múzeumot, hogy viszaadja El Greco A szent család című képét a Herzog-örökösönek. A nevükben fellépő Martha Nierenberg tizenegy festmény visszaszerzéséért indított pert a Szépművészeti Múzeum és a Nemzeti Galéria ellen.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    85 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS