siman | 2010. május 5. | 20:21:50
Úgy nem nyerhet a világ, hogy kevesek sokat akarnak nyerni.
bpredwing | 2010. május 5. | 18:56:03
kadar | 2010. május 5. | 03:12:13
Vágom,de most a jobb,vagy a bal elvtársakra gondolsz?
adamant | 2010. május 5. | 10:19:17
kadar | 2010. május 5. | 03:21:03
A rizikó igaz, de ezt általában a minimálisra csökkentik azzal, hogy pl. felemelik a lakástörlesztö kamatodat, vagy növelik a banki szolgáltatások árát. Vagyis a bankok a legritkábban fizetnek. Max nullszaldós az üzlet.
Ekkora hitelgaranciák mögé pedig csak gazdag államok mernek odaállni.
(Majd mindnek jelentös görög érdekeltségeik vannak, befektetéseik, fegyver üzletük, stb. Védig a saját érdekeiket is, nemcsak jótékonykodnak.)
Üdv
nablaquadrat | 2010. május 5. | 06:20:32
No, énekeljük el gyorsan az Internacionálét és menjünk Isten hírével, mert várnak bennünket az igalmas tőzsdehírek.
nablaquadrat | 2010. május 5. | 06:14:02
Ilyen zavaros időkben tényleg elkel egy belügyminiszternek látszó Pintér Sándor a kormánynak látszó izében.
kadar | 2010. május 5. | 03:52:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kadar | 2010. május 5. | 03:39:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kadar | 2010. május 5. | 03:28:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kadar | 2010. május 5. | 03:21:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kadar | 2010. május 5. | 03:12:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kadar | 2010. május 5. | 02:41:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
siman | 2010. május 5. | 00:08:04
Kubatovista
Az nem lehet a megoldás, ami létrehozta és hozza ezt a helyzetet.
Hanem az a megoldás, hogy másképp működő pénzt szükséges forgalomba hozni.
Fele részben társadalmi, vagy ha úgy tetszik szociális pénzt, másik fele meg tőke-likvid pénz. A gazdaságot kell megosztva kiegyensúlyozni, azaz nem hamisan politikailag a társadalmat. Ráadásul az igen kevéssé hatékony, és jobbára csak vezérszemélyfüggő irányításokat is meg kell haladni.
A mindössze egokárciák lángba boríthatják a világot.
_______________________________________________________
siman | 2010. május 4. | 23:58:29
MaxVal |
"ZeitGeist-hívők ne olvassák tovább a bejegyzésemet, mert a következőkben olyan vélemények hangoznak el, melyek minden bizonnyal sérteni fogják vallási érzelmeiket!"
Írod, és egyúttal el is árulod, hogy te hiszed hívőknek azokat, akik mernek tovább látni az orruknál....
A kizsákmányolás, legfeljebb csak azoknak vallás, akik kizsákmányolnak másokat.
___________________________________________________
inno-cent | 2010. május 4. | 23:43:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. május 4. | 23:26:56
feketebuli9 | 2010. május 4. | 23:19:50
:)))
feketebuli9 | 2010. május 4. | 23:19:50
"A hajósok mindig jobban találják magukat rajta, már kutat is ásnak a hátán, s ugyan örülnek rajta, mikor víz helyett zsírt meregetnek fel a kútból. A krák engedi szivattyúztatni a zsírját, hiszen van neki elég.
A hajósok a gazdag szigetre raktárakat építenek, vámot, rendőrséget importálnak rá, talán még részvénytársulatokat is alapítanak föléje. Egyszer aztán, mikor már az eleven húsáig lefúrtak, a krák azt gondolja, hogy de már ennek fele sem tréfa, s visszaszáll a tenger fenekére. Vele együtt madár, ember, hajó, raktár és részvénytársulat.
Ilyen napjai voltak a kráknak 1848-iki március közepén.
Március 13-ika volt a bécsi népmozgalom napja."
(Jókai Mór: A kőszívű ember fiai)
feketebuli9 | 2010. május 4. | 23:16:06
delain | 2010. május 4. | 18:31:28
"Előbb vagy utóbb valakinél úgy is elszakad a cérna, mert mások is érezhetik úgy ,hogy valami nincs rendben a világgal ha a föld javainak 95%-a mindössze 2%-nyi ember kezében van.És ezt nem csak szélső balon hallani ,hanem szélső jobbon is."
A kráknak megint kezd elege lenni!
"A régi kor természettudósai beszélnek egy csodaállatról, amelynek neve „krák”.
Pontoppidan norvég tudós le is írta e szörnyeteget.
A krák egy töméntelen nagy, tengeri állat, mely lenn a tengerfenéken lakik, s melynek néha-néha eszébe jut a vizek színére felemelkedni.
Mikor aztán rengeteg nagy háta felmerül a hullámok közül, befedve tengeriszappal, telenőve tengeri fügével, tengeri tulipánnal, korallerdővel, akkor a penguinok, kormoránok azt gondolják, hogy ez valami új sziget, odatelepednek, ott fészkelnek, rondítanak a hátán; a krák engedi azt békével.
Idő jártával aztán belepi a fű a hátát; a hajósok meglátják: „ni, milyen szép zöld sziget!” kikötnek rajta, birtokukba veszik, házat építenek rá; a krák mindazt tűri szépen.
Azután elkezdik a hátát fölszántani, bevetik árpával; a krák engedi a hátát szántatni, boronáltatni; legfeljebb akkor, mikor tüzet raknak rája, gondolhat annyit magában, hogy milyen nagy baj az, mikor egy ilyen nagy állat nem tudja a hátát megvakarni.
A hajósok mindig jobban találják magukat rajta, már kutat is ásnak a hátán, s ugyan örülnek rajta, mikor víz helyett zsírt meregetnek fel a kútból. A krák engedi szivattyúztatn
belgien | 2010. május 4. | 22:59:43
Szerintem egy kicsit kevesebb ideológia és több infó kéne a dologról.#
Már csak azért is, mert a magyar gazdaság is a selyemzsinórón lóg.
feketebuli9 | 2010. május 4. | 22:56:54
"A lapok is arra figyelmeztették a kormányt, hogy ne az egyszerű dolgozókkal és a nyugdíjasokkal fizettesse meg a korrupt hivatalnokok és az adócsalók bűneit; Görögország-szerte őket tekintik felelősnek a súlyos pénzügyi helyzetért."
A magyarországi lapok erre nem figyelmeztették a kormányt, elárulták a dolgozókat és a nyugdíjasokat, így teljesen elvesztették a hitelüket a gondolkodó olvasók előtt!
És ez igaz a jobboldali és a baloldali sajtóra egyaránt!!!
Donki Hó te | 2010. május 4. | 22:38:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. május 4. | 22:25:43
immortal | 2010. május 4. | 22:14:26
Ez akkor igaz, ha saját magad nevezed meg a célcsoportot, célországot, cégeket.
Ha beszállsz egy beruházási alapba, ott már töled függetlenül mozognak, hgy hol és mennyit fektetnek be (un. Investment Fond-ok)
Nem vagyok egy Balassa, vagy André Kosztolány, úgyhogy már volt szerencsém ilyeneken bukni. (Szerencsére óvatos duhajként csak annyit, amennyi nem hiányzott a napi költségvetésböl.) És ez még nem automatikusan túlzott "nyerészkedési" vágy.
Donki Hó te | 2010. május 4. | 22:15:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
immortal | 2010. május 4. | 22:14:26
belgien | 2010. május 4. | 22:04:53
Én igen. Mivel én olyanba fektetem a pénzem ami bizton megtérül. Az a germán nyugdíjas gondolom 10%-nál nagyobb hozadékot várt el. Nyerészkedni akart és beszívta. Olyan ez mint mikor utólag okoskodtak, hogy vááság van, vááság van. Pedig minden józan gondolkodású ember láthatta előre, hogy gáz lesz.
belgien | 2010. május 4. | 22:04:53
adamant | 2010. május 4. | 21:55:54: igen, csak a baj akkor van, ha a hitelek bedöltek. Mint 2002-ben Argentinában, akkor 70 %-ot leirtak, és német "kisember" 20 milliádot veszitett. Mindenki, aki argentin állampapirokat vásárolt. Meg nyugdij alapok, meg biztositók.
Képzeld el, fizeted húsz éven át egy életbiztositásba, azután közlik veled: sorry, csak 38 %-ot tudunk fizetni, mert az argentinok rosszul szerepeltek a Maladivokon. Nagyot röhögnél???
belgien | 2010. május 4. | 22:00:03
jerryroll | 2010. május 4. | 21:53:02 - már ne is haragudj, de teljesen sötét vagy, alapvetö ismereteid sincsenek a könyvelés milyenségéröl, az auditor kötelezettségeiröl. Minden annual financial account-ot be kell küldeni az adóhatóságnak. Minden rendellenességet azonnal jelenteni kell a Jegybanknak és a pénzügyi felügyletnek.
adamant | 2010. május 4. | 21:55:54
belgien: akkor hát igaz. Most persze mondhatnák a szegény országok: ha most pénzem (ill. hitelképességem) lenne olcsón hitelt szerezni és továbbadni, csak kis, un. jelképes haszonnal (pár százalék különbség) egy néhány milliárd € hitelnél gigantikus nyereség, úgy, hogy nincs befektetett élömunka, alapanyag, blood, sweat & tears.
A világ legjobb bulija.
Nálunk nincs spórolás ez biztos. (A mai öregekkel, akik megéltek 2 háborút, forradalmat, ök még spórolnak a "haushaltban" és persze csak kicsiben.)
jerryroll | 2010. május 4. | 21:53:02
"Egy bankban nem lehet könyvelést hamisitani, ez mese."
Persze, mert azt a könyvelő cég hamisítja:D
És mivel hamisítani sem lehet, nyilván ezért nem engedték betekinteni a magyar illetékeseket a könyveléseikbe a bankmentő csomagért cserébe.
Mert minden rendben volt. :DDDDD
belgien | 2010. május 4. | 21:52:24
belgien | 2010. május 4. | 21:42:25: HÁZTATÁSOK (ez hungarikum)le vannak adósodva.
belgien | 2010. május 4. | 21:50:04
"Miféle piaci alapon működő kapitalizmus az, ahol a bankok évtizedeken keresztü meghamisítják a könyvelést, előre felveszik a fejesek a még be sem folyt profitot, aztán ha minden bedőlt a kormányok majd mentőövet dobnak?"
Már ne is haragudj, de sivó baromságokat beszélsz. Attól tartok, te még életedben nem láttál bankot belülröl. Kis agyadban egy-két amerika gangszter bank cikázik. Egy bankban nem lehet könyvelést hamisitani, ez mese.
belgien | 2010. május 4. | 21:42:25
adamant | 2010. május 4. | 19:48:51: Ez a dolog lényege, igy lesz a hitel olcsóbb, mert hitelek átümezéséröl van szó. De nem a német állam vesz fel pénzt, a német budget csak garanciát ad. A kölcsönt a Bank für Wiederaufbau (a Mashall-hitel után alapitott német állami fejelesztö bank). De persze, hogy igy van. Ha a görögök nem csödölnek be, akkor még keresnek is rajta.
Èn pedig most láttam a Bayern 3-on, hogy Görögország, Portugália, Irország, Spanyolország és Olaszország összesen 560 milliárd € tartoznak német bankoknak. A nagy probcsi a német megtakaritási kvóta magassága. Amig pl. a német 1 €-ból 25 centet megtakarit, addig a magyar 2 €-ad ki. Igy Mo-on az a furcsa helyzet állt elö, hogy mind az állam, mind a vállalatok (ez a szektor klasszikusan mindig el van adósodva) és a HÁZTATÁSOK (ez hungarikum).
jerryroll | 2010. május 4. | 21:36:52
Olvastátok a 280 milliárd EUR- os spanyol IMF- csomag hírét???!!! :DDDDDDD
APA KEZDŐŐŐŐDIIIK!
Bankárok, bankárok zsebében lévő politikusok, lassan itt a végelszámolás, nem kell vele megvárni Szent Pétert!
immortal | 2010. május 4. | 21:32:53
Végre egy bátor, tökös nemzet aki szembe mer szállni az ördöggel. Itt sajnos nem lesz semmi mivel a szocik kapásból benyaltak a rendszernek, Vityát pedig beijesztették a forintgyengítéssel. Még most is otthon ül a felcsúti házában, issza a pálinkát és néz mereven előre és ezt mondogatja: "akkor is offshore lovag...akkor is offshore lovag"
MaxVal | 2010. május 4. | 21:27:31
http://osbutasagok.nolblog.hu/archives/2010/01/06/ZeitGeist/
MaxVal | 2010. május 4. | 21:26:50
Láttam, isznyatos butaság volt.
Donki Hó te | 2010. május 4. | 21:24:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Donki Hó te | 2010. május 4. | 21:21:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
delain | 2010. május 4. | 21:15:13
Kubatovista | 2010. május 4. | 21:07:29
Nekem ez tűnik problémának.
"A Helsinkiben működő, a World Institute for Development Economics Research elnevezésű ENSZ-intézmény igazgatója, Anthony Shorrocks leegyszerűsítve mindezt úgy írta le, hogy amennyiben a világ népességét 10 ember képviselné, akkor közülük egy birtokában lenne a javak 99 százaléka, a többiek pedig a megmaradó 1 százalékon osztozhatnának. "A szupergazdagok gazdagsága groteszkebb, mint 50 esztendeje volt" - fogalmazott."
jerryroll | 2010. május 4. | 21:13:55
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Tljsn flslgs z MF, , Vlgbnk mndnfl htlzk lvrst tltljstn, lbb- tbb z sszs mdtrrn rszg b fg dln, ztn mjd lht Észk- Klt- Nygt rp nt kkltn, hgy mgsszk mgnktl z R- lrtklst.
Szvl hmrsn z lszk, spnylk s dssg- lngdsrt fgnk knyrgn.
zt mg nhz lsz bdn tbbknk, hgy "d nkk lht, mrt csk".
Nm kll bxrn, csk jlnlg bnkrndszr mlk ssz, zrt mg nm kr.
k prdktv mnkt vgz nnk nncs flnvlj, d k pnzgy trkkkbl lt, rr bzny szks sztndk s tln gzsgszlgltts/nptlt vr
Kubatovista | 2010. május 4. | 21:10:05
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:56:20
"MaxVal | 2010. május 4. | 20:51:17
Akkor te nagyon alulinformált vagy."
Az nem a fö baj vele, hanem hogy yegle. Kapott valahol egy (kicsit ) jobban fizetett állást, most azt hiszi, hogy a zsebében vana világ. Majd benö a feje lágya :)
Kubatovista | 2010. május 4. | 21:07:29
Egyébként a közel egy milliárd éhezö tényleg létezik, ezen nem kell élcelödni, de ez nem okvetlenül a "kapitalizmus" vagy a "globalizáció" müve.
Létezik egy lemélet, melyszerint a - mindenkori szinvolnalon - az emberek által elöteremthetö javak mindig szükösek lesznek, mert a populáció egy kicsit mindig gyorsabban nö.
A tudomány legyözte járványokat, ugyan akkora termöterületröl sokkal több élelmiszert tudnak betakarítani, elszaporodtak az emberek. Van egymilliárd éhezö, de vagyunk is vagy hét milliárdnyian.
Am i a gazdasági válságot illeti: a pénzgazdálkodás egyszerüen elszakadt a valós gazdálkodástól, ennek a megállapítása még nem tesz valakit kommunistává. Több ellenörzés a bankoknak, szigorúbb körülmények közt osztogatni a hiteleket, ez a megoldás. Ez természetesen fékezi a növekedést, de megakadályozza a vadhajtásokat is!
A cikkhez: a görögök elbaltázták, de nagyon, van egy egészségtelenül túlburjánzott hivatalnok seregük, ötven évesen mennek nyugdíjba, nem kell köszivü pkapitalistának lenni ahhoz, hogy az ember megállapítsa, ez így tarthatatlan.
delain | 2010. május 4. | 21:02:13
MaxVal | 2010. május 4. | 20:51:55
http://tudomany.ma.hu/tart/cikk/h/0/68858/1/tudomany/Tobb_mint_egymilliard_ember_ehezik_a_Foldon
Csak neked egy pár napos cikk.Ha akarod hiszed ha nem akkor pedig hazudnak az ENSZ-ben neked.
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:58:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:56:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
delain | 2010. május 4. | 20:55:41
"Az ország teljes népessége 146,6 millió fő, ezzel a Föld hetedik legnépesebb országa, ami méreténél fogva óriási népsűrűséget jelent. (1002 Fő/Km²). A népesség 23%-a él városokban. A születéskor várható élettartam a férfiaknál és a nőknél is 61 év. A népességnövekedés 1,9%-os. A lakosság 56,1%-a írástudatlan, 83% él 2 dolláros napi jövedelem alatt.Az évről évre visszatérő árvizek és egyéb természeti hatások kiszámíthatatlanná teszik a termés beérését, ezért gyakorik az éhínségek."
Ez Banglades a kedvedért,hogy számolj egy kicsit.
MaxVal | 2010. május 4. | 20:54:50
Donki Hó te,
neked is elmondom: kevesebb kommunista filmet (zeitgeist pl.) nézz!
http://osbutasagok.nolblog.hu/archives/2010/01/06/ZeitGeist/
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:53:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
MaxVal | 2010. május 4. | 20:51:55
870 millió éhező? ha-ha-ha
engem is beleszámoltak, mert ma nem ettem kaviárt?
MaxVal | 2010. május 4. | 20:51:17
a kommunizmus is az volt, aminek eredetileg kitalálták
a kapitalizmus is az
delain | 2010. május 4. | 20:50:51
"Az ENSZ szerint 870 millióan éheznek a Földön, ebből 200 ezren Magyarországon. Csaknem 1 milliárd ember nem jut ivóvízhez, minden ötödik ember analfabéta."
Ez fél %? De benépesítettük a földet...
jerryroll | 2010. május 4. | 20:50:26
MaxVal | 2010. május 4. | 20:46:35
Téged fizetnek ezért a sok hülyeségért? Véded itt a védhetetlent.
Ez nem "kapitalizmus", mint ahogy a "kommunizmusnak" nevezett valami se az volt, aminek eredetileg kitalálták.
Miféle piaci alapon működő kapitalizmus az, ahol a bankok évtizedeken keresztü meghamisítják a könyvelést, előre felveszik a fejesek a még be sem folyt profitot, aztán ha minden bedőlt a kormányok majd mentőövet dobnak?
Miközben minden más ágazatban HALLANI sem lehet adósság- konszolidációról??? Hagyják csődbe menni (egészségügy, közszolgáltatások, oktatás, stb, stb)
MaxVal | 2010. május 4. | 20:46:35
siman,
"No ez a tévhit. Úgy beszélik, hogy éppen hogy az van a jueszéjben, hogy bizony kamatra ad minden dollárt a politikusoknak a központi, de amúgy magánbank. - Mókás nem?"
Mókás, mivel nem igaz. NÉZZ KEVESEBB ZEITGEIST KOMMUNISTA PROPAGANDÁT, OLVASS KEVESEBB KURUCINFÓT!
MaxVal | 2010. május 4. | 20:45:24
komszomol
éhező országok nincsenek
vannak éhezők afrika egyes vidékein, ennyi, a világ népességének kb. fél %-a
a kapitalizmus teremtette a mai jólétet, melyhez hasonló még sosem volt a világban
a megoldás: TÖBB KAPITALIZMUS, ELMÉLYÜLŐ GLOBALIZÁCIÓ, s a mindenféle magyar- és más országok szuverenitása utolsó nyomainak is a megszüntetése
jerryroll | 2010. május 4. | 20:45:15
Szóval nekünk se kell nagyon törni magunkat, hogy az 5-ös tanuló IMF- Világbank- csicskát játsszuk! Főleg, hogy a felvett hitelek nagy részét is a bankrenszer és multi- leányvállalatai (Strabag, Siemens, DBR, stb) szivattyúzták vissza.
MaxVal | 2010. május 4. | 20:42:55
jerryroll
"Te, Oroszország, Kína és az egész muzulmán világ nem számít?"
Ott is ugyanolyan bankrendszer van, csak nem a nyugati bankok irányítanak, de a rendszer gyakorlatilag ugyanaz.
jerryroll | 2010. május 4. | 20:42:45
Azért nemcsak a kormányok, bankok a felelősök. Olyan ország ahol 9- kor kezdik a munkát, 10-től 11- ig kávéznak, majd 1-től 3-ig sziesztáznak nem képes tartósan fennmaradni. Bedől(het) még: Olaszország, Spanyolország, Portugália, (Dél)- Franciaország, de ahogy hallom a briteknek is kb 150 milliárd GBP- t kellene hipp- hopp lenyírni jövőre.
Előbb- utóbb a nagy országok fognak az adósság- elengedésért könyörögni, mint ahogy Afrikát meg D- Amerikát kiszipolyozták, úgy most őket is egy nagyobb persze fiktív pénzzel bíró hatalom. Vége a Zúnijónak, szép volt, jó volt, elég volt.
Nagyot borul a nagybili nagy tartalom ömlik ki belőle!
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:36:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lakatos | 2010. május 4. | 20:35:00
Mint például Észak-Korea.
komszomol | 2010. május 4. | 20:31:41
"MaxVal | 2010. május 4. | 20:04:01"
Az éhező országok 90 %-a kapitalista, ill. kapitalisták (fél)gyarmata. Minő meglepetés!
hapsi | 2010. május 4. | 20:27:24
Donki Hó te:minden írásod tökéletes.Ezt ráadásul évekkel ezelőtt tudták.Csak a kormányok nem voltak hajlandóak ellene tenni,mert a bankok megvették őket.És a válságban kik segítettek rajtuk a bankokon?Hát a kormányok.A neoliberális gazdaságot támogatták,hogy a piac mindent megold.Megoldotta.A világ meg ül a sz arban nyakig.
jerryroll | 2010. május 4. | 20:23:14
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:16:03
Azért ahogy írtam Kínának és az Oroszoknak valamint az arab világnak is lesz egy- két szava ezekhez. Épp most tárgyalnak a hellének Putyinnal is.
A muzulmán bankok nem szednek kamatot- miért nem hozzájuk fordultunk mi vagy akárki itt az EU- ban???
Mert ez az EU az angolszász- izraeli bankrendszer gyarmata.
siman | 2010. május 4. | 20:17:20
"a bankjegyeket nem a bankok nyomják, hanem az államok, akkor is ha formailag valamely központi bank csinálja"
No ez a tévhit. Úgy beszélik, hogy éppen hogy az van a jueszéjben, hogy bizony kamatra ad minden dollárt a politikusoknak a központi, de amúgy magánbank. - Mókás nem?
Donki Hó te | 2010. május 4. | 20:16:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jerryroll | 2010. május 4. | 20:09:00
MaxVal | 2010. május 4. | 20:04:01
:DDDDDDD Te, Oroszország, Kína és az egész muzulmán világ nem számít?
Úgy látom nekik se nagyon tetszik ez az egész.
Szóval csak idő kérdése és vége a neoliberális "fegyverrel és gazdasági bérgyilkosokkal" exportált demokrácia ideológiába bújtatott profitkiszivattyúzásnak.
MaxVal | 2010. május 4. | 20:04:01
nem bukott meg a bankrendszer, de ha akarod te elköltözhetsz kubába vagy észak-koreába, messze a gonosz imf hatalmától, jerryroll
jerryroll | 2010. május 4. | 20:00:40
MaxVal | 2010. május 4. | 19:56:53
Tökmindegy mit hablatyolsz, a lényeg ugyanaz: ez a bankrendszer megbukott, aki még most is ragaszkodik hozzá, az a haszonélvező bankvezér vagy a lefizetett "gazdasági iskolái". IMF, Világbank egyetemek (Pl.: CEU)
Ajánlom a témában, korát megelőzve a bankok, tőzsdecsalók manipulációiról
Emilé Zola: A Pénz c. könyvét. Tökéletes leírása annak, ami zajlik
ostoba 90 | 2010. május 4. | 19:59:54
Szerintem az Unio, és a közös pénz nem rossz dolog .
Az meg hogy az egyik lakó nem fizeti a közös költséget , a többiek meg összedobják , nem sokáig fog menni ...
jerryroll | 2010. május 4. | 19:57:51
adamant | 2010. május 4. | 19:48:51
Ádehogy, senki se keres az üzleten és a hitelt se kell visszafizetni, sőt még tengerpartot, szigetet sem fognak a görögöktől követelni érte!:DDDD
Aki a mai bankrendszerben bankban dolgozik, az csak tisztességtelen surmó, nyerészkedő alak lehet! A semmiből, fedezet nélkül hitelt adni- 0 kat irkálni egy számlára- cserébe valódi értéket követelni és/vagy kamatot is követelni. Uzsora törvényesített formája, csak itt még saját jövedelme sincs a banknak.
MaxVal | 2010. május 4. | 19:56:53
jerryroll,
a bankjegyeket nem a bankok nyomják, hanem az államok, akkor is ha formailag valamely központi bank csinálja
Donki Hó te | 2010. május 4. | 19:55:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Donki Hó te | 2010. május 4. | 19:50:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Dulifuli_81 | 2010. május 4. | 19:49:06
Ezek még nálunk is sötétebbek.
Olyan a kép, mintha a görögök elkényeztetett
dagigyerekek lennének, akik tüntetnek,
mert nem tud a papa-mama a letiltott
hitelkártyáról PS3-at venni az
XBOX mellé.
adamant | 2010. május 4. | 19:48:51
MaxVal, Belgien!
Egy félmondatot kaptam el német nyelvü rádióadón (talán a Bayern 1 ??), melyszerint vagy a német állam, vagy a hitelkonstrukciót lebonyolító bankok keresni fognak ezen a görög segélyprogramon, mivel alacsonyabb kamatlábbal kap a német állam (mint AAA+ adós) hitelet, mint amennyiért továbbadja...!??
Létezhet ilyen ?
jerryroll | 2010. május 4. | 19:46:11
MaxVal | 2010. május 4. | 19:24:31
Igazad van, elég lenne az ebből nyerészkedő bankárokat mind lámpavasra húzni.
Miféle pénzszűke? Lassan annyi bankót nyomnak, hogy teljesen értéktelen lesz a pénznek nevezett papírfecni, aztán majd lehet fejet vakargatva azon gondolkozni, hogy meg lehet- e enni...
bpredwing | 2010. május 4. | 19:44:27
MaxVal | 2010. május 4. | 19:27:06
Kösz az info-t.
adamant | 2010. május 4. | 19:42:41
bpredwing | 2010. május 4. | 19:07:54
Erröl asszem MaxVal-nak is lenne egy-két szava...
:))
fideSS | 2010. május 4. | 19:37:21
komszomol . Ez egy kicsit ellentmond a kommunista progressziós tervgazdaságnak ..
gyozike | 2010. május 4. | 19:34:00
menekül2
"Akik az elefáncaonttornyaikból irányítják azok az igazi bűnösök. Amíg nem kezdik el fellógatni őket addig nem tanulnak.."
Honnan menekültél? Budáról? Közelebbről, Hűvösvölgy környékéről?
Oszt holtukban hogyan is tanulnának azok a nyomorult elefántcsonttornyaikból irányító igazi bűnösök?
MaxVal | 2010. május 4. | 19:33:44
igen, így igaz
belgien | 2010. május 4. | 19:32:38
MaxVal | 2010. május 4. | 19:24:31: a krapek (jerryroll) igen nagy marhaságot mondott, mert amit mondott,az egyszerüen nem igaz.
Bretton Woods megszünése óta minden pénz számlapénz (saját érték nélkül), de a "pénzteremtés" monopóliuma a központi banké.
MaxVal | 2010. május 4. | 19:29:19
pontosítom: LAKOSSÁGI BANK van egy
MaxVal | 2010. május 4. | 19:27:06
bpredwing,
"Figyelj már,nem tudod magyarként le lehet telepedni Kubában,legálisan?"
Ennek semmi akadálya.
"Teszem fel itthon eladok mindent,összejönne egy nagyobb összeg ,vennék egy kis házat valami faluban a tengerparton,többi a bankba.Oszt havonta mennék a kamatért"
A tervedben van egy "kis" gond:
- Kubában nem vehetsz ingatlant, se kis házat, se nagyot, se semmi mást.
- Kubában a bankrendszer állami, egyetlen bank van, s a kamat minimális.
menekült2 | 2010. május 4. | 19:26:58
Az biztos, hogy ez a mostani világrend nagyon nincs rendben. Akik az elefáncaonttornyaikból irányítják azok az igazi bűnösök. Amíg nem kezdik el fellógatni őket addig nem tanulnak. A görögök sztrájkja csak az első és nem az egyetlen. A következő ország Írország lehet. A bankok megsegítésére kivásárolta az állam bedőlt hiteleket és azokat egy állami alapkezelőbe tette. Ezek nagy többségben ingatlanspekulánsok hitelei tehát a mögöttük lévő ingatlanfedezet jó ha eléri az összes hitel 10%-át, mégis megvette az állami alapkezelő 47%-on. 55.000.000.000EUR hitelt vesznek fel, hogy ezt kielégítsék, továbbá államosítják az egyik legnagyobb Ír bankot, ami további miliárdokba kerül. 10 évvel ezelőtt mindenki az Ír csodán ámult, jövőre 5.500.000.000EUR lesz csak a kamatteher amit a hiteleik után fizetniük kell. Kiváncsi vagyok, hogy a buta írek mikor mennek utcára...
belgien | 2010. május 4. | 19:26:43
Polemius | 2010. május 4. | 17:57:43: nem tudom, mit olvasott, de attól tartok egy kicsit kiismeri magát, mert ez a szitu ti.
Neked meg halvány lövésed sincs a dolgokról. Ez talán túl komplex??
MaxVal | 2010. május 4. | 19:24:31
jerryroll, ha megtörténne amit javasolsz, az katasztrófa lenne, mert hirtelen a pénz ára hatalmas lenne, mert olyan pénzszűke állna be, hogy a gazdaság visszaesne a cserekereskedelem állapotába, az emberek négyötöde munkanélkülivé válna, a cégek bezárnának
a pénzteremtés a modern bankrenszer alapja - amit lehet tenni, az maximum a szabályokon szigortíni, de arendszert visszavinni 500 évvel korábbra öngyilkosság
szóval gondold ezt végig, s ne a zeitgeist-féle kommunista alkotások propagandáját, meg a vele azonos újnáci szövegeket hallgasd!
belgien | 2010. május 4. | 19:23:53
komszomol | 2010. május 4. | 19:17:59 ezt meséld el valamelyik vajdának, ha nem köp szemem, akkor majd kiröhög. Egy roma az nem paraszt, két kezével dolgozzon. Vagy ezt a ötletet a német mezögazdaságban dolgozoknak ajánlottad???
belgien | 2010. május 4. | 19:21:08
sman | 2010. május 4. | 18:41:07: ezt ajánlom a magyar bankbetétesek és állampapirok tulajdonosainak is. Töröljék el a bankok és az állam adóságait és akkor minden paletti. Ugyan nem old meg sokmindent,mert holnap megint ugyan ugy el kell adósodniuk, de a betéteteseknek nem lesz gondjuk, mert nem kell azon törni a fejüket, hogy mire költség a megtakaritásaikat meg a kamataikat.
komszomol | 2010. május 4. | 19:17:59
Sokkal több embernek kellene dolgozni, de sokkal kevesebbet. Ugyanis mindenből túltermelés van, miközben munkanélküliség is van. Mindkettő nagyon nagy baj.
Vissza kéne térni a kézi munkával történő növénytermesztésre. Hihetetlen mértékben csökkentené a környezetszennyezést, a bűnözést, és a nyomort is.
belgien | 2010. május 4. | 19:15:06
Attól tartok, hogy a magyar agy egy kis fáziskésésben van.
Szó sincs arról, hogy a görögöknek egy fillért is kellene fizetni az EU, hanem pont forditva van: az EU-nak kell azért a felelölenségért fizeti, hogy annak idején bevették a görögöket az euro-zonában (igaz, lehazudták a csillagokat az égröl;hasonló innovációval dolgoztak különben a magyarok is.
Nagyon gyorsan el kéne gondolokozni az EU normálisabb országainak, hogy milyen eszeközökkel lehetne megvalósitani egyes országok kizárását az EU-ból. Mert a görögöket villánygyorsan ki kell dobni, mint macskát szarni.
bpredwing | 2010. május 4. | 19:07:54
Cuba Libre c.C. | 2010. május 4. | 18:42:04
Figyelj már,nem tudod magyarként le lehet telepedni Kubában,legálisan?
Teszem fel itthon eladok mindent,összejönne egy nagyobb összeg ,vennék egy kis házat valami faluban a tengerparton,többi a bankba.Oszt havonta mennék a kamatért.Lógatnám a lábam..Gondolom nem,mert különben a gazdag nyugatiak már régen ezt csinálnák.Te tudsz erről valamit?
Hasta la victoria siempre!
zoli79 | 2010. május 4. | 19:07:25
Inkább mennének végre dolgozni. Ez az állandó sztrájk csak arra jó, hogy kivívják a világ ellenszenvét, ami nem utolsó szempont egy olyan országnál, aminek fő bevételi forrása a turizmus...
Cuba Libre c.C. | 2010. május 4. | 19:06:55
Donki Hó te !
Teljesen igazad van !
Üdv:CL.............hasta siempre !!!
jerryroll | 2010. május 4. | 19:06:39
Amíg a "töredékbetétes bankrendszert" (fractional reserve banking system) lélegeztetőgépen tartjuk ez csak ismétlődni fog újra meg újra.
Vissza kell állni a valódi betétekre adott hitelezéshez. Az nem megy, hogy nem létező betétekből osztogatjuk 10:1- hez arányban a hiteleket! Nem létező pénzből "teremtjük" a pénzt.
Megy tovább a lufifújás, pedig már kipukkadt párszor!
http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8
Donki Hó te | 2010. május 4. | 18:46:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Cuba Libre c.C. | 2010. május 4. | 18:42:04
"....amihez képest a szakszervezeteknek egyelőre meglepően kevés embert sikerült a fővárosi utcákra vinniük."--Amihez képest ugyebár az egész ország sztrájkol, megszállják az Akropoliszt, tv-ket stb.Én remélem, hogy a görögök és a görög kommunisták harca sikerrel jár, mert értünk is teszik.Nem ez az első alkalom, hogy a görögök élen járnak. A perzsáktól sem ijedtek meg és jól tették.
Üdv:CL............hasta siempre !!!
siman | 2010. május 4. | 18:41:07
"A tekintélyes gazdaságtörténész szerint hiú ábránd a hitelezési kedv újjáéledésétől várni a válság megfékezését, hiszen a válság eleve a túlzott eladósodottság miatt robbant ki. Az egyetlen megoldás a tartozások elengedése vagy radikális csökkentése.
„Elárulom, hogy mi a teendő a válság megoldása érdekében: el kell törölni az adósságot. Van rá történelmi precedens” – nyilatkozta a Vanity Fair magazinnak Niall Ferguson brit történész."
http://www.metazin.hu/node/1652
________________________________________________
pecutoncsi | 2010. május 4. | 18:36:36
A görögöknél nemzeti sport az adócsalás, sokkal inkább mint nálunk. Aki volt kint láthatta, rengeteg ház felső szintje nincs kész, így nem kell adót fizetni. Igaz már húsz éve kiadja a sok apartmant a tulaj, de így elkerüli az adózást. Röhej, és sok mindennel így vannak, vagány dolog adót sumákolni. Most meg kiborult a bili, ajvékolnak a segélyért, de azt nem látják be, hogy ez nem mehet tovább. Ahol nincs gazdasági teljesítmény ott ne tapsoljanak el nagy pénzeket.
jerryroll | 2010. május 4. | 18:34:17
Ha a görögöknek helyén van az esze nálunk miért nem beszél senki az adósság- elengedésről????!!!
A sok 40- 50 ezer Ftból élő nyugdíjas mind fizetni akar az IMF- nek meg a Világbanknak Kádár 40 éve alatt meg a rendszer-lopás után felvett 20.000 milliárdért? Ami nagyrészt az elvtársak és az elvtársurak luxuskiadásaira ment el?
siman | 2010. május 4. | 18:34:07
jerryroll
Az erőszakkal csak a csalók malmára hajtják a vizet.
Kikacagni ezeket, és nem szót fogadni a megoldás!
delain | 2010. május 4. | 18:31:28
Előbb vagy utóbb valakinél úgy is elszakad a cérna, mert mások is érezhetik úgy ,hogy valami nincs rendben a világgal ha a föld javainak 95%-a mindössze 2%-nyi ember kezében van.És ezt nem csak szélső balon hallani ,hanem szélső jobbon is.
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 18:25:09
Föl, föl, ti rabjai a földnek...
jerryroll | 2010. május 4. | 18:19:39
Helyes! Remélhetőleg pár napon belül bankárok, tőzsdecsalók, pénzügyi ügyeskedők fognak lógni a lámpavasakról! Nem mindenki nyeli le az IMF és a Zunió diktátumait!
www.hangthebankers.com
siman | 2010. május 4. | 18:10:07
Ez a mára világszerte kialakult profithajsza: mentális betegség!
siman | 2010. május 4. | 18:04:41
Egyáltalán nem azért élünk, hogy rabszolgák legyünk!
Pláne nem a kevesek rabszolgái, egy igazságtalan világban!
Polemius | 2010. május 4. | 17:57:43
"- jóléti kiadások fedezt nélkül
- segélyt osztogatni boldog boldogtalannak, teljesítményelvárás nélkül
- fikázni a stréber, eminens deutschokat, hogy milyen halvérű népek, nem tudnak élni
- majd az izzadtságszagú kommunista, nagy barátság, mindenki mindenkiért jelszó alatt kuncsorogni segélyért<...>
- majd a - JOGOSAN!! - negatív válasz után, taknyos kölök módjára megsértődni, személyeskedni"
Ezek szerint olvastad a Jobbik programját? :D
Nemfontos | 2010. május 4. | 17:56:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Nemfontos | 2010. május 4. | 17:56:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ostoba 90 | 2010. május 4. | 17:48:50
Azért kiváncsi volnék részleteiben erre a " brutális " görög megszoritó csomagra .
Szerintem mi csak röhögnénk .
ostoba 90 | 2010. május 4. | 17:45:26
Megvonják a 13. és 14. havi fizetést a görög közalkamazottaktól , ők az utcára vonulnak , és az EU / mi is valószinüleg / ad nekik egy htalmas segélyt , de Ők fel vannak háborodva ...
Nem egészen értem .
http://index.hu/gazdasag/vilag/2010/05/04/szlovakia_gorog_terhei/
kunadam | 2010. május 4. | 17:31:04
A világon elég kevés helyen van betiltva a sarló és kalapács. Nálunk - jogosan - igen.
A görögök meg rengeteg pénzt bezzsebeltek az EU-tól, de válságban már nem lehet a német adófizetők pénzéből zorbázni egész nap. És ez nem tetszik a görögöknek.
Ők persze máshogy élik meg. Szerintük ők védik Európát a törökország felől érkező fenyegetés ellen, s ezért illik őket megfizetni.
jozansag | 2010. május 4. | 17:29:57
En gyakran megfordulok Gorogorszagban munkambol kifolyolag es azt uzennem a gorogoknek /most eppen nem ott vagyok, de egy par het mulva megint elvezni fogom Athen csendes nyugodt hangulatat; DOLGOZNI KELLENE TOBBET ES NEM HOBOROGNI. A gorogok szeretnek lenezni mindenkit de foleg a feketeket. Szegeny albanokrol nem is beszelve. Indulj el reggel 9- 10 korul es lathatod, ahogy dugig vannak a presszok,Coffeek, kocsmak stb. A nok szamara a munka kimondottan budos. Persze orditozni mindig konnyebb, mint kemenyen dolgozni. Ez mindenhol es mindenkire igaz. Ebben szerintem egyeterthetunk.
fideSS | 2010. május 4. | 17:27:55
Baron Blum von Sukoró
Kicsit se zavarjon,de az elmúlt években Görögországban a jobboldal volt hatalmon.tavaly volt választás és a szocialisták nyertek te marha.
Gege | 2010. május 4. | 17:20:11
Baron!
Nevedre jól rímel a baro...
Kb ennyit is ér a hozzászólásod, mintha ama állat böfögött volna ide :)
adamant | 2010. május 4. | 17:16:46
Baron Blum von Sukoró | 2010. május 4. | 17:10:35
Bocs Baron, Te most Görögországról írtál, vagy...???
:)))
Baron Blum von Sukoró | 2010. május 4. | 17:10:35
ez a vége, ha bármilyen szocialista-kommunista kormány kezébe adnak tartósan hatalmat.
- jóléti kiadások fedezt nélkül
- segélyt osztogatni boldog boldogtalannak, teljesítményelvárás nélkül
- ostobán, maflán ülni a tohonya, korrupt államgépezet tetején
- evltársaknak kijátszani a lóvét
- fikázni a stréber, eminens deutschokat, hogy milyen halvérű népek, nem tudnak élni
- majd az izzadtságszagú kommunista, nagy barátság, mindenki mindenkiért jelszó alatt kuncsorogni segélyért ugyan azoknál a németeknél
- majd a - JOGOSAN!! - negatív válasz után, taknyos kölök módjára megsértődni, személyeskedni és nácizni...
a svéd baloldalon kívül az összes többi hitvány emberanyaga miatt tart ott, ahol tart. Ráadásul magukkal rántják az országaikat is...
tooop | 2010. május 4. | 17:06:33
Ez várt volna ránk is, ha Bajnai nem lép - pedig itt is volt ellenszél és lázítás bőven, csak hál'Istennek a magyarok "józanabbak".
adamant | 2010. május 4. | 17:00:44
1./ Azért tessék megnézni, kik lázítják Európáf fölkelésre?? Thürmekék helyi
elvtársai tiltott önkényuralmi jelképek mellett...
2./ Ha már ennyire elbokázták az elmúlt évtezedeiket, kicsit csöndesebbnek kelle lenni bármennyire is szimpatikusak a görögök.
3./ Ha sokat sztrájkolnak, még nehezebb lesz összevakarni azt a 30 milliárdos megszorítást.
|