nimród | 2009. szeptember 9. | 18:46:09
misoer | 2009. szeptember 9. | 16:50:34
Ami itt előadtál, az enyhén szólva szamárság. Az, hogy a vízierőmű párti reális zöldek mit állítanak, nem sokat számít. Bős-Nagymaros a természetromboló létező szocializmus jelképe volt és maradt. Ami pedig a magyar és a szlovák elnök intellektuális rangját illeti, a szlovák elnök nincs Sólyommal egy súlycsoportban. Sólyom nemzetközi renoméval rendelkező jogász, aki több nyugati országban volt vendégprofesszor. Perfekt német és angol nyelvtudással rendelkezik. Mint az alkotmánybíróság első elnöke, annak lényegében fő létrehozója, pedig különösen nagy nemzetközi elismertségnek örvendett. A szlovák elnök pedig valamelyik vidéki szlovák főiskolán volt tanár. Vajon mi lehet ellenséges elfogultságod oka? Csak nem a magyarellenesség?
misoer | 2009. szeptember 9. | 16:50:34
Azt hiszem Solyom Laszlo ur nem a profi megoldasok mestere. Korabban olyan megbizatast is elvallalt a Duna kor jogasza es aktivistajakent, amelyrol ma vilagosan lathato, hogy celt tevesztett. A Bos-Nagymaros-i vizieromure gondolok. Amennyiben 20 ev tavlatabol azt sem kepes mondani, hogy botcsinalta termeszetvedo voltam (vagyok), akkor a legutobbi "faux pas" utan ne varjunk el Tole semmilyen korrekciot. Indoklasok: http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=513, http://racionalitas.blogter.hu/170586/a_duna_kor_merlege_avagy_a_kornyezetvedelem_racionalitasa, http://www.parameter.sk/blog/bodok/2008/05/06/15-eves-bosi-eromu . Azert persze minden relativ. Az eddigi szlovak koztarsasagi elnokok listajat tanulmanyozva (Gasparovic urat beleertve) az a velemenyem, hogy az atkos utan megvalasztott elnokeink barmelyikuket magasan tulszarnyaljak ugy szellemi kapacitas, nyelvtudas akar moralis teren.
misoer | 2009. szeptember 9. | 16:39:07
Azt hiszem Solyom Laszlo ur nem a profi megoldasok mestere. Korabban olyan megbizatast is elvallalt a Duna kor jogasza es aktivistajakent, amelyrol ma vilagosan lathato, hogy celt tevesztett. A Bos-Nagymaros-i vizieromure gondolok. Amennyiben 20 ev tavlatabol azt sem kepes mondani, hogy botcsinalta termeszetvedo voltam (vagyok), akkor a legutobbi "faux pas" utan ne varjunk el Tole semmilyen korrekciot. Indoklasok: http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=513, http://racionalitas.blogter.hu/170586/a_duna_kor_merlege_avagy_a_kornyezetvedelem_racionalitasa, http://www.parameter.sk/blog/bodok/2008/05/06/15-eves-bosi-eromu . Azert persze minden relativ. Az eddigi szlovak koztarsasagi elnokok listajat tanulmanyozva (Gasparovic urat beleertve) az a velemenyem, hogy az atkos utan megvalasztott elnokeink barmelyikuket magasan tulszarnyaljak ugy szellemi kapacitas, nyelvtudas akar moralis teren.
ni1218 | 2009. szeptember 9. | 16:31:53
misoer | 2009. szeptember 9. | 16:21:12
Off
A vízierőmű elleni mozgalom, benne Sólyom akkori tevékenységének értékeléséről sajnos egyet kell értsek veled. Azt az erőművet meg kellett volna építeni.
On
misoer | 2009. szeptember 9. | 16:21:12
Azt hiszem Solyom Laszlo ur nem a profi megoldasok mestere. Korabban olyan megbizatast is elvallalt a Duna kor jogasza es aktivistajakent, amelyrol ma vilagosan lathato, hogy celt tevesztett. A Bos-Nagymaros-i vizieromure gondolok. Amennyiben 20 ev tavlatabol azt sem kepes mondani, hogy botcsinalta termeszetvedo voltam (vagyok), akkor a legutobbi "faux pas" utan ne varjunk el Tole semmilyen korrekciot. Indoklasok: http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=513, http://racionalitas.blogter.hu/170586/a_duna_kor_merlege_avagy_a_kornyezetvedelem_racionalitasa, http://www.parameter.sk/blog/bodok/2008/05/06/15-eves-bosi-eromu . Azert persze minden relativ. Az eddigi szlovak koztarsasagi elnokok listajat tanulmanyozva (Gasparovic urat beleertve) az a velemenyem, hogy az atkos utan megvalasztott elnokeink barmelyikuket magasan tulszarnyaljak ugy szellemi kapacitas, nyelvtudas akar moralis teren.
ni1218 | 2009. szeptember 9. | 16:13:15
staropramen
A két külügy által előzetesen egyeztetett programról a sajtón keresztül üzengették két napon keresztül, hogy nem szerencsés. Elismerésem a magyar külügynek, hogy ezt elengedték a fülük mellett. Gönczová biztosan nem így tett volna. A látogatás napján adtak át a szlovákok egy jegyzéket, ami hivatalossá tette az egyeztetett program felrúgását. Elismerésem az egész magyar kormánynak, hogy egységesen visszautasította ezt a példanélküli szlovák lépést.
Csak a Nol sólyomfóbiásai hajtogatják: úgy kellett...
staropramen | 2009. szeptember 9. | 14:30:30
ni1218 | 2009. szeptember 9. | 13:36:52
SL KE-el napokkal előbb közölte a szlovák fél, hogy nem tartja szerencsésnek magánlátogatását.Ha már ennyire jártas vagy a diplomáciában-ez ugye azt jelenti, hogy kérik ezegyszer maradjon otthon.
Ha ezt hivatalos, előkészített látogatás esetén teszik meg ok nélkül, akkor az esetleg lehet országot ért sértés, bár annak is lehetnek megfelelő indokai.
SL tudomásul vette a figyelmeztetést, de a hídon azért eljátszotta a hattyú halálát és teátrálisan levonult.Azóta sokan szeretnék elérni, hogy a hazát ért pofonként értékeljük a SL számára adott ingyenes protokolltovábbképzést.
Nem állítom, hogy a szlovák lépés elegáns lett volna ,de okos ember értett volna belőle.Személy szerint nem az zavar, hogy SL nem tudott felnőni egy bonyolult helyzethez és durcás ovodást alakít, hanem az , hogy a stábja nem figyelmeztette, tájékoztatta és óvta .Pedig állítólag ők profik.
Én nem minősítelek téged a véleményemet mondtam el.Ostobácska jelződet pedig határozottan visszautasítom.
ni1218 | 2009. szeptember 9. | 13:36:52
Staropramen, Spartacus, Duma, Beamter és mások: nagyon 1 ügyű hozzászólásaitokat így lehet összefoglalni: Sólyom hülye, megérdemelte, úgy kellett, káposztába hús kellett...
Nem tudom elér-e a tudatotokig, mindenesetre mégegyszer elmondom: itt a Magyar Köztársaságot, a hazánkat alázták meg. A Sólyom látogatást a Külügyminisztérium készítette elő. Az nem Sólyom magánbulija volt. A "magánlátogatás" egy diplomáciai kifejezés, a kiutazó közméltóság kormányának aktív közreműködése nélkül nem lehetséges.
Van az angolban egy jelző: simple. Bizonyos fajta emberekre alkalmazzák. Magyarul sokkal kevésbé hangzik sértőnek, ha azt mondom, ne legyetek egyszerűek.
staropramen | 2009. szeptember 9. | 13:17:56
Sólyom L.-ra sajnos bő a KE jelmeze.Lötyög rajta.Sokadik vonalbeli színészként ripacskodik,ráadásul ostobácska tetteivel olyan idióták alá ad lovat,akiknek zárt szobákban volna a helyük.
Ilyen , hát ilyen, de legalább a liebhuszárjai kiokosíthatnák.
Mi szükség volt arra, hogy teátrálisan elmenjen a híd feléig, majd remegő szájszéllel durcásan hazagyalogoljon, ha tudta, hogy úgysem lép be Szlovákiába?Csak az, hogy személyes sérelmét az országot ért csapásnak állíthassa be.
Nem tárgyal a szlovák elnökkel, hát nem tárgyal.Diplomáciából és jómodorból már úgyis levizsgázott.
nimród | 2009. szeptember 9. | 11:02:06
spartacus | 2009. szeptember 8. | 22:06:49 írja:
"vegre kialakulna valami parbeszed, erre a marha Kakukk keresztbe tesz. (meg kozben a Fityesz is, az EU-nal probalkozik ezerrel.)"
Slotával és Ficoval értelmetlen tárgyalni. Nekik a legfontosabb eszközük a magyarellenesség. Aki ezt nem veszi észre, az hazudik vagy gyengeelméjű. Ezek nem meggyőzhető emberek. De legyőzhetők, például éppen az EU-ban. Nagyon is jó helyen próbálkozik a Fidesz.
ni1218 | 2009. szeptember 9. | 10:13:04
evianna | 2009. szeptember 9. | 02:14:33
Majd akkor kell találkozni KE szinten, ha előtte a diplomácia el tudja rendezni, hogy miről beszélnek, és mi lesz a beszélgetés várható eredménye. Baluval egyetértve, itt nincs helye sértődésnek. Viszont minden magára adó ország elvárja egy ilyen esetben az elégtételt attól a féltől, aki ilyen sértő módon viselkedett. Ennek az elégtételnek a megadásáig jegelni kell a felső szintű kapcsolatokat.
Jaffar | 2009. szeptember 9. | 08:47:59
Spartacus:
Én a szlovákokat nem néztem le, ellenben a vezetöiket már igen. Még ök vannak megsértödve. Mondd mi rossz van abban, ha egy államfö meglátogat egy szomszédos államban élö kisebbséget. Ha nem lennénk az EU-ban, akkor még csak-csak, de így. Pfff (s messzemenökig nem jobboldali gondolkodású vagyok, de ezt másképp nem lehet lereagálni. Ha ez máshol történt volna akkor már világraszólo botrány lenne belöle. Pl Franciao és Németo között)
duma | 2009. szeptember 9. | 07:29:04
Javaslom Sólyomnak, ha majd egyszer végre valami szlovák kolléga elé kerül, ne fogjon vele kezet! Evvel elérheti akár az egyes szlovák politikusok szintjét is.
pharmacyli | 2009. szeptember 9. | 06:32:09
Amikor Sólyom László megállt a határponton, akkor Szili Katalintól és Bajnai Gordontól azt vártam volna, hogy másnap beülnek egy kocsiba és tiszteletüket teszik Szent István szobránál.
Nagyon helyes, hogy Sólyom László nem találkozik Gasparoviccsal.
evianna | 2009. szeptember 9. | 02:22:05
Jaffar:
nem addig van az.
ez a magánlátogatás + hivatalos program a rákfenéje az egésznek.
mert ha meghívják és visszaküldik, az égre kiált.
ha át akar menni sörözni és nem engedik be, az is.
de ha megkérik, hogy egy kisebb város lakosai által küldött meghívásra most, speciel, ne jöjjön, mert nem akarnak balhét Szt István ünnepén (az milyen lett volna, mondd?), akkor elmenni a határvonalig és onnan morcosan visszafordulni, az a lehető legostobább viselkedés.
szerintem mostanra már Sólyom is tudja, azért ilyen tétova.
evianna | 2009. szeptember 9. | 02:14:33
ni1218:
érzem én a dolog súlyát, hogy ne érezném, de ezzel azt akarod mondani, hogy nem kell erről államfői szinten tárgyalni?
miért nem?
és ha nem, akkor hogyan másként oldódik meg a dolog?
evianna | 2009. szeptember 9. | 02:10:51
Balu, értem én, amit írsz, de a KE éppenséggel belevonta már a külügyet is, a kormányt is a magánlátogatásának viszontagságaiba, és a legkevésbé se hajlandó saját maga hozzájárulni a megoldáshoz. ("magánemberként" - KE minőségében azonban kutya kötelessége!)
az a "haragszomrád" tőlem származik, úgyhogy akkor bővebben kifejteném:
a négy ország államfői találkozóján KE minőségében vesz részt, emellett lett volna lehetőség arra, hogy szintén KE-ként tárgyaljon a kollégájával, és ő ERRE mondott nemet.
szerintem az a fő baj, hogy makacsul ragaszkodik a magánlátogatás intézményéhez, holott ha nem gyalogol el a híd közepéig, akkor is ugyanúgy intézhettek volna a szlovákokhoz diplomáciai jegyzéket, ugyanúgy tiltakozhattak volna az Uniónál.
ahogy elnézem, a szlovákok a szép fényes eurójukkal előbb-utóbb kormányt váltanak és akkor lesz egy új helyzet, de ha ez csak egy új magyar államfő idején valósul meg, akkor örök tüske is maradhat.
az pedig mindenkinek rossz, a határon túli magyaroknak a legrosszabb.
spartacus | 2009. szeptember 8. | 22:06:49
" Nem vagyok nagy tisztelöje a mi Sólyom Chicken Lászlónknak (Tóta W. után szabadon, hehe), de ez egyszer végre úgy cselekedett, ahogy az ország megkívánta. Talán elöször, remélhetöleg nem utoljára."
jaffar:
vegre kialakulna valami parbeszed, erre a marha Kakukk keresztbe tesz. (meg kozben a Fityesz is, az EU-nal probalkozik ezerrel.) nagyon ostobaban vagy irredentanak kell lenni ahhoz, hogy valaki a parbeszed felujitasa helyett egy ilyen szituacioban neki alljon hozongeni. Es ti vagytok olyan ostobak, hogy helyeseltek. Gratulalok. Ezert mondom, nekem ez a balfarok nem a Koztarsasagi Elnokom. Ugyanolyan barom, mint a masik hatalommanias, a Mini Duce, akit soha nem erdekelt ez az orszag, csak a hatalom. Ha a fel orszag (vagy az egesz) is ramegy, o keresztbe tesz a kormanynak. Aztan hogy emiatt egy egesz orszag szopoagon, az mar nem erdekli a barmait.
Mas. Egy szlovak semmivel nem kevsebb (vagy tobb), mint te. Szlovaki semmivel nem tobb (vagy kevesebb), mint Magyarorszag. Keretik tisztelettel beszelni a szomszedokkal / rol, hiszen maskepp te sem varhatod el a hasonlo tiszteletet.
Jaffar | 2009. szeptember 8. | 21:35:25
A szlovákok bekaphatják, annak ellenére, hogy messzemenökig nem vagyok jobbikos 1 bites.
Túl sokat képzelnek magukról, miközben valójában még kisebbek, mint mi, minden tekintetben. Aki azt mondja, hogy Bajnai ártott a levelével, netán azt (jobbik vélemény), hogy "benyalt" nekik, az csak a saját sötétségéröl árulkodik. Európai módon próbált kommunikálni, de a túloldalt úgy látszik csak BARMOK laknak és mindenáron szítani akarják a feszültséget. Lenéznek minket és a cseheket is. Eljön ennek még a böjtje. A határon túli magyarokat sajnálom, de azért vannak ök elegen ahhoz, hogy amennyiben érdekükben áll, a sarkukra állva kiharcolják azt, amit akarnak. Ha én lennék a kormányfö, bár tudom nem lenne szép dolog, de visszaadnám azt a szép gesztust, amit ök nyujtottak a mi államfönknek. Meghívnám közös találkára és a határon feltartóztatnám és visszafordíttatnám, plusz még meg is sértödnék. Na akkor lenne aztán hepaj, pedig csak a kölcsön lenne "visszafizetve". Nem vagyok nagy tisztelöje a mi Sólyom Chicken Lászlónknak (Tóta W. után szabadon, hehe), de ez egyszer végre úgy cselekedett, ahogy az ország megkívánta. Talán elöször, remélhetöleg nem utoljára.
Finnugor | 2009. szeptember 8. | 21:23:24
Balu 18:43:32 Igazad van, a KE és ME teszik a dolgukat az ország és nemzet érdekében, tehát érdekünkben. Ne sértegessük őket, legalábbis ebben a helyzetben nem.
Hurvinek | 2009. szeptember 8. | 21:15:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 8. | 20:36:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vadfoka | 2009. szeptember 8. | 20:14:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 19:26:57
Balu | 2009. szeptember 8. | 19:24:18
Jól értettelek és egyetértek.
Balu | 2009. szeptember 8. | 19:24:18
Lehet, hogy én is félreérthető voltam, de ezzel (magyar KE, ME) arra szerettem volna utalni, hogy teljesen nem ide valóak az olyan megjegyzések, hogy "Sólyom ne sértődjön meg", meg hogy "úgy kell neki", meg "ne játssza a haragszomrádot". Az ilyen esetekben kevés jelentősége van a személynek, a diplomácia nyelvén az ilyen gesztusok a Magyar Köztársaságnak szólnak. Ezek diplomáciai ügyek, amelyekben nincs egyáltalán helye a sértődésnek. Talán még a középkorban sem volt, bár ott tényleg nagyon úgy nézett ki, hogy országok azért keveredtek viszályba egymással, mert az uralkodóik rosszban voltak egymással.
Beamter Pubi | 2009. szeptember 8. | 19:24:16
Köszönjük, miszter prezident, eleget botladozott. Nyilvánvalóan ön az, aki sosem értette, mi a szerepe. Ön sosem testesítette meg a nemzet egységét, minden megnyilvánulásával megosztotta a közvéleményt. Azzal pedig, hogy elfogadta a pitiáner politikai manőverrel felkínált állást, leértékelte a köztársasági elnöki funkciót. Amit utána művelt, az már csak egy fuldokló kapálódzása.
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 19:20:14
chili | 2009. szeptember 8. | 18:52:06
Ez most nem a sólyom-, illetve orbánfóbiátokról szól, te egyszerű.
Sólyom egyébként nem szól, nem szólhat bele a külpolitikába, ami egyértelműen a kormány kompetenciája. A külügyminisztérium (KM) hozzájárulása nélkül nem tesz, nem is tehet önálló lépést. Más kérdés, hogy lépéseket javasolhat a KM-nek.
pentagram | 2009. szeptember 8. | 19:19:01
Ez így működik, adok-kapok. Ez a diplomácia alapja!
Érdemes megtekinteni!
http://elegvolt.blogter.hu/365132/az_agyalagyult_hazaarulasa
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 19:10:49
Balu | 2009. szeptember 8. | 18:43:32
Mindenki tudja ki a KE és a ME. Egyszerűbb a nevükön szólítani őket, nekem legalábbis.
Amit a Bajnai beszédről írsz, az igaz lehet, ennek ellenére úgy érzem, hogy nem erősítette a pozíciónkat. A teljes szlovák politikai elit kiállt Sólyom kitiltása és a nyelvtörvény mellett, nemcsak Slota. Ha folyamatukban nézzük a dolgokat, a magyarellenesség eszkalációja évek óta tart. Ez az igazi probléma, ezt viszont a levél nem, vagy ha nagyon megengedő vagyok, akkor csak szőrmentén említi meg.
chili | 2009. szeptember 8. | 18:52:06
Solyom teljesen tevedesben van, amikor beleszol a magyar kulpolitikaba. Orban most nem mondja, hogy nem "osztottak lapot neki", mint anno Goncz Arpadnak egy kisebb ugyben, mert OV-nak az a jo, ha minel rosszabb. Szavazzatok ra batran!
Balu | 2009. szeptember 8. | 18:43:32
Többszörös félreértés jellemzi a hozzászólásokat minden fronton.
1. Nem Sólyom Lászlót tiltották ki Szlovákiából és nem Sólyom László fog vagy nem fog részt venni találkozón, hanem a magyar KE. Aki ezt a distinkciót nem érti, annak úgyis fölösleges magyarázni.
2.Nem Bajnai írta a cikket sem a SME-ben, hanem a magyar ME az aláírás szerint, valójában egy többkörös egyeztetésen átesett szövegről van szó, ami a külügytől ered.
3. A cikk valójában erőteljes balegyenes (vagy jobb horog, kinek mi tetszik inkább), nem pedig békejobb a szlovák kormánynak. Békejobbként csak a szlovák nép, egy új kormány irányában értelmezhető, valójában a szlovák, a hazai és a nemzetközi közvéleménynek szól és részben Fico azon törekvéseit szeretné kivédeni, amellyel a atlálkozó témáját már eleve szerette volna előre meghatározni (lásd: a nyelvtörvény nem fontos). A cikk azért jelent meg, mert a magyar kormány már nem vár békülékeny gesztusokat a Fico kormánytól, nem vár különösebb előrelépést a vele való tárgyalásoktól sem (Fico csak bizonyítani akarja, hogy ő tárgyal) csupán diplomáciai, kommunikációs fronton igyekszik a helyzetet megnyerni. Persze, a magyar fél békeszándéka számomra nem kérdéses, de éppen azért kényszerül ilyen eszközökhöz nyúlni (cikk megjelentetése, külföldi offenzíva), mert a szlovák féltől (ettől a kormánytól) már nem várható semmi egy újabb agresszív lépésen és alázáson kívül.
immortal | 2009. szeptember 8. | 18:23:14
Jaj, sólyom úr! Besértődtünk? Látogasson el inkább az avason pár napja brutálisan meggyilkolt lány szüleihez...
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 18:13:55
Bajnai békülékeny cikkével rontotta pozícióit a szécsényi tárgyalásokra. Egy ilyen gesztus előtt diplomáciai csatornákon tapogatózni kellett volna annak lehetséges fogadtatásáról. Fico simán semmibe vette a gesztust, ezért meg sem kellett volna tenni.
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 18:09:24
evianna | 2009. szeptember 8. | 17:54:07
És mit mondanának egymásnak?
"Elnök ú, ööö.. mi a francért is tiltottatok ki?"
"Ööö..., hát csak, Elnök úr."
Vannak itt, akik nem érzik a súlyát annak, ami történt. Köztük te is.
evianna | 2009. szeptember 8. | 17:55:36
mármint a 4 államfő együtt lesz, gondolom, együtt ebédelnek is, pohárköszöntő, miegymás, csak ketten lesznek haragszomrádban. (legalább szórakoznak egy kicsit a többiek.)
evianna | 2009. szeptember 8. | 17:54:07
ni1218:
úgy értem, az államfői találkozó mindenképpen meglesz, csak annak kapcsán leülhettek volna beszélni.
így viszont el fognak tölteni egy teljes napot vagy kettőt egy konferencián, de nem beszélnek egymással - ez nagyon nagy hiba!
spartacus | 2009. szeptember 8. | 17:12:38
Azt hiszem, most mar tenyleg itt az ideje, hogy Kakukk elhuzzon a 3.14csaba!
várakozó | 2009. szeptember 8. | 16:31:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ni1218 | 2009. szeptember 8. | 16:21:27
A kitiltás után a minimum az, hogy Sólyom nem találkozik az egyik kitiltóval. A magyar diplomácia melléfogásait nem kellene halmozni, azok után, hogy Bajnai elment a fogadásra a szlovák állami ünnepen, és a miniszterelnöki találkozó időpontjául elfogadtuk Csehszlovákia megalakulásának napját. Plusz a békülékeny Bajnai cikk a Sme-ben. Ez a szlovák vezetés a kinyújtott kezet a gyengeség jelének veszi.
Frenchman | 2009. szeptember 8. | 16:12:36
Sólyom mondjon le. Vegyen példát Sziliről. Ismerje be, ha a ráosztott szerep túlnő rajta és ő ezzel nem képes megbírkózni. Nem lehet személyes ügyként kezelni két ország kapcsolatát és folyamatosan sérelmi politikát folytatni. Itt nem róla, az egykori NDK-s akadémikusról van szó, hanem a Magyar Köztársaságról. Főként akkor nem teheti meg, hogy nem áll szóba a szlovák államfővel ha az és a szlovák miniszterelnök másra sem vár, csakhogy -nem létező- erejét fitogtathassa és a magyarokra mutogathasson.
|