heineken | 2010. március 11. | 07:14:09
a felnőttek egy része már bentlakásos intézményben lakik. valami előkészítőfélére gondol fico barátunk?
bozsós | 2010. március 11. | 06:25:02
oskar | 2010. március 10. | 21:50:42
"Csak akkor járna családi pótlék ha a gyerek rendesen jár iskolába. Ha meg jól tanul akkor tanulmányi jutalom a gyereknek." Egyetértek, sőt, magát a családi pótlékot kell ösztöndíjjá alakítani. De az ösztöndíj ne az iskolai eredményektől függjön, hanem minden évben íratni kellene felmérőt a gyerekekkel és annak érdemjegye alapján. Az iskolák finanszírozásában is érvényre kell juttatni, hogy milyen a gyerekek színvonala. Így a szülő és az iskola együttes érdeke lesz, hogy az oktatási intézmény ne csak gyermekmegőrzőként működjön.
Jager László | 2010. március 11. | 05:44:09
Hát tudom ! Júniusban nem lesz influenza!!!!/mondta Falus/
Ne nevettesen,mert nagymamám minndjárt vizes zsebkendőveltörölgeti a homlokamat!!
Ne nyilatkozzon ez az ember!!!
Vakcinájáról pedig szálljon le!!!!
CSÓK!!
J.L.
oskar | 2010. március 10. | 21:50:42
Fico ellopta Gyurcsány ötletét. A magyar miniszterelnök egyszer ugyanezt vetette fel.
Nehezen kivitelezhető. Ki mondja meg és hogyan vizsgálja, hogy a gyerek nem fejlődik saját családja környezetében???
Csak akkor járna családi pótlék ha a gyerek rendesen jár iskolába. Ha meg jól tanul akkor tanulmányi jutalom a gyereknek.
Nem csak cigány származásúaknak.
Packard | 2010. március 10. | 20:59:28
Valami megoldás csak kell.
gope | 2010. március 10. | 20:01:34
Valóban a magyar emberek ( itt én a nem cigányokat értem ), valóban nem szeretné, ha cigány családok között élne, de ez nem a cigányok bűne, hanem annak a minden téren széthúzó és a cigánykérdést is saját politikai és gazdasági hatalmára felhasználó elitnek, amely kb 20 éve nem kíván a problémával szembe nézni.
Sok igazság van a leírtakban, de a szocializmusban, amikor közveszélyes munkakerülés címén le lehetett tartóztatni valakit, amikor a cigányok által is elvégezhető (alacsony színvonalú) munka is több volt, születtek fehér bőrű gyerekek is és a cigány túlnépesedés nem volt ilyen szembeszökő, akkor mégsem volt ilyen hatalmas a cigány probléma.
Ma szinte minden pátban megtalálhatóak a képviselőik, akik egy tál lencséért eladják a népüket.
Ha így folyik tovább semmilyen megoldás sem lesz. "Ficói" sem.
toxxiq | 2010. március 10. | 19:56:53
El kell szépen költözni olyan országokba ahol nincs vagy csak nagyon kevés a cigány. Előbb utóbb megmaradnak a szinte teljességgel "cigányországok" és idővel kénytelenek lesznek a saját törvényeik szerint élni.
Vagy őket kell kitelepíteni. Nade hova? Plusz ez teljességgel elfogadhatatlan nemzetközileg és megvalósíthatatlan.
Az összes többi próbálkozás csak időpocsékolás. Jó esetben több emberöltőnyi után várható minimális változás.
Packard | 2010. március 10. | 19:21:01
daráló | 2010. március 10. | 18:38:30
Nem szeretem én sem Őket azért annyira. Egyetértek veled.
Meg attaboy-al is.
Zavar ha lármásak a buszon. Belekötnek mindenkibe.
Nem is az a lényeg.
Hanem aki mondjuk véletlen olyan kerületben él, mondjuk Pesten, ahol vannak. És mondjuk olyan helyre jár ahonnét este jön haza, például dolgozik, vagy esti iskolába, esetleg ugye télen ilyenkor már sötétedik 4-kor. És mondjuk 6-ra ér haza. És az még nem is késő! Az hogyan megy haza, ahogy hallom tereken bandáznak, meg ilyenek. Mondjuk egy idő után ismerik, oké, de nem fél? Meg mi van ha 11-re ér haza melóból, és nincs 120 kiló. Ilyesmire gondolok ám néha, hogy azok hogy mennek haza, vagy hogy félhetnek... mármint azok az emberek. Azért nehéz kikerülni őket, ha tele van a ház előtti tér. Vagy mi van olyanokkal akik falun laknak. Valami szörnyű dolog lehet.
ügyifagyi | 2010. március 10. | 19:03:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
attaboy | 2010. március 10. | 19:01:03
Akkor ne haragudj kedves Packard. Habár jelenlegi pártok közül a Fidesz az a párt amelyikre még rá lehet fogni, hogy szociáldemokrata.
imre608 talán arra gondolt, hogy megjelentek azok a magyar fiatalok akik úgy gondolják, hogy "cool" amikor a cigányok bandába verődve bűnöznek és ők is ezt teszik.
ügyifagyi | 2010. március 10. | 18:56:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ügyifagyi | 2010. március 10. | 18:54:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
daráló | 2010. március 10. | 18:39:57
imre608 | 2010. március 10. | 18:25:39
Nem a szintjére. A magyarnak nagyon kell éheznie, nyomorognia, mire bűnözni kezd...
Hanem az életszínvonalára, miközben halálra dolgozza magát.
Elég lényeges különbség, szerintem, és sajnos..
daráló | 2010. március 10. | 18:38:30
Packard | 2010. március 10. | 17:49:55
Jobbik ide vagy oda, akár ők vannak kormányon, akár egy virágfüzérbe öltöztetett brazil szambatáncosnő:
hidd el, az emberek 99,9%-a nem akarja, hogy még párszázezer, vagy egymillió roma legyen az országban.
Innentől meg tök mindegy, mint mond a Jobbik, vagy milyen a szája.
Szerintem kérdezz meg egy idős nyugdíjas embert, hogy ő szeretne-e még egy párat a szomszédba. Gondolom, te sem szívesen hallanád a szájukból, hogy jó reggelt, szomszéd! Akármit is írsz, lefogadom bármibe, ha egy 10 fős család becuccolna, a te mosolyod se lenne természetes. :p
imre608 | 2010. március 10. | 18:25:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Packard | 2010. március 10. | 17:49:55
"Szerintem nem elkámpicsorodna, hanem habzana."
Igen...
Kíváncsi lennék.
Szerintem ez már a Friderikusz féle "Meglepő és mulatságos" lenne.
Packard | 2010. március 10. | 17:47:52
daráló | 2010. március 10. | 17:03:21
Megyek!
attaboy | 2010. március 10. | 16:58:59
"Packard te valami Fideszes cigány lehetsz, hogy rögtön ez jut az eszedbe."
Ez most honnét jött? :DDDDDDDDDD Nem értem az összefüggést.
Nem vagyok sem fideszes, sem cigány. Magyar vagyok, és szociáldemokrata.
Igaz, hogy a szavazófülkében döntöm majd el kire szavazok, de eddig még szociáldemokrata vagyok.
daráló | 2010. március 10. | 17:03:21
Packard | 2010. március 10. | 16:40:53
Szerintem nem elkámpicsorodna, hanem habzana.
Annak kámpicsorodna el a szája, akinek már nem csak a jobboldali, de a baloldali szomszédja is cigány lenne.
Kétlem, hogy ezek az emberek oda költözködnének, ahol 350 ezer/nm áron kelnek el a lakások, inkább vidéken, ahol ennyiért már venni lehet egy parasztházat. Ezek általában azok a falvak, ahol jelenleg is sok a roma, és aki tud, menekül: Tiszabő, Miskolc Avas lakótelep, és hasonló helyek.
Aztán meg a ballibáknak kámpcsirodna el a szája, hogy szegénykék, milyen körülmények között élnek. És ki kell őket szabadítani: legyen megint putrifelszámolási program, és kapjanak lakásokat meg munkahelyet!
Azt meg majd finanszírozzák az adófizetők. Mint most...
Arra meg én lennék kíváncsi, ha mindenki megfogadja Kuncze tanácsát, és elmennek az adófizetők az országból, ellenben beköltöznek a "segélyparadicsomba" a környező országokból a dolgozni nem szeretők, akkor hogy fog állni az itt maradók szája.
Mész vagy maradsz? Csak kérdem...
attaboy | 2010. március 10. | 16:58:59
Packard te valami Fideszes cigány lehetsz, hogy rögtön ez jut az eszedbe.
Abban igazad lehet, hogy az Mszp kormmányzása alatt rögtön befogadnák a szlovák cigányokat és még támogatnák is az integrálódásukat (megint valami támogatás amiből lecsíphetnék a maguk részét).
A Jobbik kormányzása esetén ez biztos nem fordulna elő (márcsak azért sem, mert a potenciális szavazóik elfordulnának tőlük).
Ez a válasz a kérdésedre.
Packard | 2010. március 10. | 16:40:53
Szerintem ha ideköltöznének, valószínű a Jobbik szája elkámpicsorodna.
Vicces lenne.
Packard | 2010. március 10. | 16:39:56
Hogy mi lesz ebből még...
Csak nehogy annyira elkeseredjenek ettől a jövendő intézkedéstől ott Szlovákiában a romák, hogy idetelepüljenek be a mi országunkba.
Megtörténhet. Ugyan nem vagyok nagyon járatos a vízumkérdésekben, de kit tudja.
Tényleg, most elgondolkodtató, ugyan mit szólnának hozzá idehaza, ha ide költözne még úgy 350 ezer roma származású?
Csak egy kérdés!
daráló | 2010. március 10. | 16:36:22
Csak annyi a bajom az egésszel, hogy szerintem nem fog működni.
Látott már mindenki (gondolom én) államiban nevelkedett roma gyereket, és nem roma gyereket: ég és föld a különbség kettejük között.
Tehát nekem inkább csak az eredményt tekintve vannak kétségeim: ez a módszer sem lesz megoldás semmire, ha bevezetik, legfeljebb feszültséget fog generálni.
Egyéb iránt pedig nem hiszem, hogy ép eszű embernek erkölcsi aggálya lenne, ha "kiszakítják a gyerekeket a megszokott környezetükből": vagyis egy hideg, fűtetlen putriból, ahol 12-en laknak egy szobában, éheznek, rongyokban járnak, és szinte mindenki bűnöző életmódot folytat.
Mi azzal a gond, ha egy gyerek innen bármilyen módon kikerül?!? Az a legnagyobb rossz, ha ott marad.
daráló | 2010. március 10. | 16:33:00
VALAMIT márpedig tenni kéne a cigány-kérdésben, és erre csupán annyit tudok hozzáfűzni: ideje lenne összefogni.
Mivel a problémát főleg itt, Kelet-Európában érezzük, így nekünk. Kezdetnek pl. lehetne csatlakozni Fico ötleteléséhez.
Ha ott beválik a program, átvesszük. Cserébe támogatjuk őket az EU-val szemben, ha kell. Lefogadom, van még pár ország a szomszédban, akik csatlakoznának.
Mivel az eddigi módszerek (támogatások, segélyek, a probléma szőnyeg alá seprése, közben fél szemmel figyelni, mit szólnak mások), nem váltak be, sem ott, sem nálunk.
Kipróbálják, figyelünk, aztán ha jó, csináljuk.
Könnyebb más ....val a csalánt verni. :D
Lehet szidalmazni Fico bácsit, de legalább igyekszik megoldást találni egy olyan problémára, amire sehol ezen a cakkos világon nem sikerült jó megoldást találni.
Nálunk még ott tart az "elit", hogy azon töpreng, kimondja-e végre nyíltan, hogy a probléma létezik.
Baltazár | 2010. március 10. | 15:51:53
Az alapötlet szerintem teljesen rendben van. Először is a választás önkéntes. Ha akarja a szülő megy a gyereke bentlakásos iskolába, ha nem akarja nem megy. Mi ezzel a gond?
A gondok majd akkor kezdődnek, ha a családtól mondjuk megvonják a gyerek után járó állami támogatást, hiszen nem Ő neveli a rajkót, nem ő ad neki enni (ha ad) stb... Akkor aztán majd jön a sírás, hogy "nem kapunk segíjt"
Aztán hol lesz ilyen iskola, és miből finanszírozzák?
Ki megy majd oda tanítani?
Ha nem cigány akar oda járni,-szociálisan rászoruló szlovák vagy magyar pl. - akkor mehet-e vagy teljesen faji alapon lesz majd a felvétel?
Egyetértek sok hozzászólóval, hogy semmi nem lesz ebből, pedig nem lenne hülyeség elgondolkodni rajta.
Lukrécia | 2010. március 10. | 15:09:50
math | 2010. március 10. | 12:22:59
Nem akarnak téged érteni a hozzászólók. Csak valami hájlenderes élethalálharcnak látják a dolgot. "Csak egy maradhat..."
- azt is csak kis hazánkra vonatkoztatva.
Pedig a tanulság a cikkből: Ha egy politikusnak népszerűségre van szüksége, azt mond, amit a többség(e) hallani akar. Gyors és olcsó megoldást erővel az évtizedes problémára. Nem vicces...
silenthill1 | 2010. március 10. | 15:08:00
math | 2010. március 10. | 12:22:59
Az az, zsigerből utasítsd el az ilyen ötleteket. Senki sem mondta, hogy faji eredetű kollektív törvények lesznek. Mégis mi a frász baj van azzal a felvetéssel, hogy a 12-en egy 10 nmes viskóban gyerekeknek esélyt adni a tanulásra? Nem azt mondta, hogy majd bemennek a boltos romához Pozsony belvárosában és elveszik a normális körülmények között élő gyerekét. Ha egy magyar van olyan helyzetben, hogy sáros padlós kalyibában lakik, az ő gyerekének is jobb lenne.
"Embertelenség lenne több tízezer rajkót kiszakítani természetes környezetéből. Sokkal humánusabb és eredményesebb a különböző helyi munkahelyteremtő, művelődési és egyéb felzárkóztatási programok támogatása uniós és hazai forrásokból"
persze, mert ez megoldja a problémákat. aki 16 éves koráig 1 könyvet nem olvas el és szinte analfabéta, az majd a munkahelyteremtő megoldásoktól jobb helyzetben lesz.
moszkvicssluszkulcs | 2010. március 10. | 15:02:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Wormie | 2010. március 10. | 14:09:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
buff | 2010. március 10. | 14:01:58
Elég merész elgondolás! Tehát irányított gettokat kell létrehozni, szabályozott születési arányokkal, sterilizációval, ivartalanítással, stb. Volt már ilyen régebben. Még tábla is volt a tábor felett: "Arbeit macht frei".
Mit szól ehhez a ötlethez Slota? /természetesen amikor nyilatkozik, akkor mögötte jól látható a ktömött bagoly, amit ő nagy szeretettel valami tátrai sasnak becéz/
Néhány éve a katonaság lőtt a cigányok közé, most Fico személyesen.
Érdemes lesz figyelni, mire alakulnak a dolgok a szomszédban.
eclipse | 2010. március 10. | 13:59:28
Én sem tudom a megoldást, de abban biztos vagyok, hogy a jelenlegi helyzet senkinek nem használ, sem roma honfitársainknak (csak ezt legfeljebb ők még nem tudják), sem a többségi magyar, szlovákiában a többségi szlovákoknak.
Az a jogvédő, vagy szociológus aki szerint pedig jobb, ha egy kis emberke olyan környezetben szocializálódik ahol, a szülő a 6 általánost sem végezte el és soha életében nem dolgozott (ezért sem a tanulás, sem a munka nem érdekli), az sajnos a szakmájához is hüle, így az Ő véleményére csak annyira adnák, mint Sztójka tanúvallomására.
pecutoncsi | 2010. március 10. | 13:37:28
h.genoveva | 2010. március 10. | 11:14:25
Valóban,nagyon ragaszkodnak, és szeretik a gyerekeiket. Csak el kell menni egy menhelyre, az ott lévő gyerekeknek csak a 80% roma. Akkor mi van?
Dödölle | 2010. március 10. | 13:29:44
Tanuki | 2010. március 10. | 13:22:26
"...Ezeknél a programoknál valahogy elmarad a be és kimeneti értékek ..."
Ami elsősorban elmaradt ezeknél a programoknál, az az, hogy a ráfordított sokmilliárdok eljussanak a célterületre...
Dödölle | 2010. március 10. | 13:26:52
Ismertem ( elég fiatalon - 45 év körül - meghalt ) cigány, otthonban nevelkedett fiút. L. Gyuri nem ment vissza az "övéi" közé, sofőrként dolgozott, de amikor volt egy kis pénze, mindig az anyukájának vett valamit... Annak, aki elhagyta. Nem a származás, hanem a nevelés a lényeg... Ami mostanság nincs.... Attól még szerethetjük szüleinket...
Tanuki | 2010. március 10. | 13:22:26
Szlovákiában sem kínálkozik más megoldás, mint amit Gyurcsány javasolt - meg kell szakítani a generációs láncot.
" Sokkal humánusabb és eredményesebb a különböző helyi munkahelyteremtő, művelődési és egyéb felzárkóztatási programok támogatása uniós és hazai forrásokból – nyilatkozta lapunknak."
Honan tudják, hogy eredményesebb, ameddig nem próbálták a bentlakásos iskolákat? A roma felzárkóztató programok tudomásom szerint eddig egyetlen országban se nevezhetőek eredményesnek. Ezeknél a programoknál valahogy elmarad a be és kimeneti értékek (iskolázottság, bűnözési mutatók, életmód) objektív értékelés ami a miőségbiztosítás alapja lehetne.
Dödölle | 2010. március 10. | 13:19:52
"...pedrus | 2010. március 10. | 12:10:21
Nem tudom a megoldást, de a jogvédők sem, ennek ellenére azonnal zsigerből le ütnek minden ötletet, és ezt már sportszerűen űzik...."
Sajnos, NEM sportszerűen, mert az mást takar. Sport-szerűen csinálják....
mamka | 2010. március 10. | 13:18:43
Ismerek néhány cigány állami gondozottat, már felnőttek. Kivétel nélkül, főként amelyik ismeri is a vérszerinti szüleit, örül annak, hogy otthonban nőtt fel, mert tudott iskolába járni, rendes ellátást kapott és hellye- közzel nem cigány módon szocializálódott. A jogvédők ezeket a fiatal felnőtteket is keressék meg és kerdezzék meg őket.Ráadásul itt a család megmaradna a hétvégékre, ünnepekre.
reader | 2010. március 10. | 12:28:42
Szerintem ez jó érv a roma származású Ravasz Józseftől:
"A bentlakásos iskolák a gyakran éhező, deviáns szülők gyermekeit karolhatnák fel, talán ez lenne az egyetlen esélyük kikerülni a szörnyű nyomorgásból."
math, ha Szlovákiában gyakran éhező, deviáns szülők által nevelt magyar gyerekek is vannak, akkor szerintem ők is mehetnének a bentlakásos iskolába. Az a lényeg, hogy a korábbinál jobb körülmények közé kerüljenek.
Bár Ravasz József is utalt rá, hogy ez sem oldaná meg véglegesen a romák problémáját.
reader | 2010. március 10. | 12:23:00
h.genoveva
Én úgy tudom, hogy Magyarországon az állami gondozott gyerekek közt nagyon magas a cigány származásúak aránya. (Pl. Oláh Ibolya énekesnő is cigány származású, és állami gondozásban nőtt fel.)
Az, hogy hasznos lesz-e a bentlakásos iskola, a színvonalától függ, pl. az angol oktatási rendszerben rendkívül elterjedt, a legjobb bentlakásos iskolák pedig elitképzőként is működnek.
math | 2010. március 10. | 12:22:59
mit szólnának kedves magyarok, ha Szlovákiában a magyar szülőktől elvennék a magyar gyerekeket, és nevelőotthonba vinnék?!
ugye kérem? a magyar is kisebbség, lehetnénk szolidárisabbak a cigányokkal!
komszomol | 2010. március 10. | 12:15:08
Az olasz társadalomba való beilleszkedés mit is takar? Nem akarnak a cigányok maffiózóvá válni?
bozsós | 2010. március 10. | 12:11:21
h.genoveva | 2010. március 10. | 11:14:25
"A cigányok rendkivüli módon ragaszkodnak gyermekeikhez." Pontosan ezért jó az ötlet. Ha félnek attól, hogy a gyerekeket elveszik tőlük, és nem kapnak utánuk családi pótlékot, akkor talán jobban fogják őket iskolába járatni, meg lehet, hogy a lopkodásról is lebeszélik őket.
pedrus | 2010. március 10. | 12:10:21
Nem tudom a megoldást, de a jogvédők sem, ennek ellenére azonnal zsigerből le ütnek minden ötletet, és ezt már sportszerűen űzik.
tiItott_baker | 2010. március 10. | 12:05:06
h.genoveva
nem olyan régen volt a magzatkárosító gyógyszeres (Rivotril) botrány, amit több cigányasszony kitakart arccal megerősített a kamera előtt:
http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=9645
+ tavaly elítéltek itthon cigány szülőket(volt is cikk belőle a Nol-on), mert nem járatták iskolába a gyereküket, ergo alkalmatlanok voltak. És még lehetne sorolni sokáig az elképesztő felelőtlenségeket...jogvédőkről annyit, hogy a Kerepesi iskolabotránnyal eléggé lyukrafutottak, mert a célszerű elkülönítés, speciális tanreddel nemhogy hátrányos megkülönböztetés, hanem éppen ellenkezőleg, mindenkinek előnyös.
h.genoveva | 2010. március 10. | 11:14:25
A cigányok rendkivüli módon ragaszkodnak gyermekeikhez. Aki már látott olyant, hogy a szülők alkalmatlansága miatt állami gondozásba akartak vinni cigánygyereket, ilyen szamárságot ki sem ejt a száján.
|