belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Önkormányzati választások: a Fidesz mindenütt tarolhat

A kormányoldal jelöltjei a jelenlegi politikai erőviszonyok alapján az ország valamennyi településen jó eséllyel indulnak a Sólyom László köztársasági elnök által október 3-ra kitűzött önkormányzati választásokon - vélik a politológusok.

MTI| 2010. július 15. |59 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

nimród | 2010. július 16. | 16:09:56

"vakablak | 2010. július 16. | 00:38:27

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:08:04
„Én az MSZP (+LMP, +Jobbik, +MindenkiMás) helyében nem is igen kampányolnék, sőt komolyan megfontolnám a részvételt is. Komolyan mondom.”

Teljesen egyetértek, magam is ugyanerre gondoltam. Mellbevágó lenne és gyakorlatilag kockázat nélküli, ha az ellenzék egységesen bojkottálná az önkormányzati választásokat. A Fidesz bukását katalizálná."

Álmodik a nyomor.
Már miért fogna össze az LMP és a Jobbik az agonizáló MSZP-vel?

Jager László | 2010. július 16. | 11:32:28

gabi, orsi hangsúlyozta!!
Budapest te csodás!!
paradox,de mondom!
Tényleg lüke ez a cikk!!
nézőpont és tarlós!!
Hát nem egycica!?
Ne csintalakodjatok ,mert betelefonálok!!
J.L.

lopott_villa | 2010. július 16. | 10:32:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. július 16. | 10:05:33

Nem tudom kinek mi baja van?

Most kiderül, hogy senki nem akart rendszerváltást, csak más vezetőket Kádárék helyett.
Éljen az egypártrendszer és a Főtitán sokáig.

jóskabácsi | 2010. július 16. | 09:55:49

Remélem az mszp végleg lenulázza magát!

Hunvald Cusi | 2010. július 16. | 09:44:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 16. | 09:21:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 09:01:32

Hamilkár | 2010. július 16. | 06:56:39

Csak az a baj, hogy ez nem "rendcsinálás". Ez egyszerűen a büntetőjog eszközeit is (elég sajátosan) felhsználó leszámolás. Olyanok részéről, akiknek tán még a volt kormányzópártokénál is vastagabb vaj van a füle mögött.

Jager László | 2010. július 16. | 08:50:20

Ma már munkás nincs,csak dolgozó polgár ,vállalkozó,munkanélküli,cigány,bankár,szerencsétlen,gazdag, nyugger,milliomos......!
Persze munkásőr,kommunista ,bolsevik, ÁVO-s!!
Józan ész kellene emberek!!
J.L.

Hamilkár | 2010. július 16. | 06:56:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ametiszt | 2010. július 16. | 06:43:39

"blaci42 | 2010. július 16. | 05:28:41

A főváros "több mint száz éve mindig is a liberális, illetve baloldali progresszió fellegvára volt" - fejtette ki Filippov Gábor. Baloldali progresszió, az meg mi? Hagyó nokiásdoboza vagy Wieszt borítékja? Esetleg Molnár Gyula bankszámlájára utalt 1.8 milla?"

Vagy talán Orbán Viktor 500 ezerért vett önkormányzati lakása (baráti áron), amit 62 millióért adott el néhány év múlva. Ésatöbbi.
Ügyes fiú ez is, sosem dolgozott. Csak az a gáz, hogy most éppen lenne munkája, mégsem csinálja. Vagy feléjük ezt a trágyahalmot, amit eddig összehánytak, munkának nevezik?

blaci42 | 2010. július 16. | 05:28:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

misima | 2010. július 16. | 00:52:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:42:51

vakablak | 2010. július 16. | 00:38:27

"az ellenzék egységesen bojkottálná az önkormányzati választásokat"

Nálunk "fejletlenebb" országokban meg is szokták csinálni. Itt és most elég "ciki" lenne, 3 hónappal a soros EU elnökség előtt...

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:40:12

misima | 2010. július 16. | 00:19:24

én sem "álmodozom". viszont talán abban is egyetértünk, hogy nem az "egyszerű munkás" fogja "kirrobbantani a forradalmat", hanem csak a bázist adja hozzá. (a klasszikus értelmű forradalmat - jogilag alkotmányos rend erőszakos megdöntése - nem is várok, "csak" a társadsalmi elégedetlenség/feszültség valamilyen nem kontrollált levezetődését)

p.s. nem vetem meg, nem is szánom "korunk emberét". számosat közülük segítettem is tanáccsal, ügyintézkedésre "felbújtással". Jó volt látni, ha eredményt ért el "hatalmasságokkal" (pl. munkaadójával) szemben.

vakablak | 2010. július 16. | 00:38:27

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:08:04
„Én az MSZP (+LMP, +Jobbik, +MindenkiMás) helyében nem is igen kampányolnék, sőt komolyan megfontolnám a részvételt is. Komolyan mondom.”

Teljesen egyetértek, magam is ugyanerre gondoltam. Mellbevágó lenne és gyakorlatilag kockázat nélküli, ha az ellenzék egységesen bojkottálná az önkormányzati választásokat. A Fidesz bukását katalizálná.

Jager László | 2010. július 16. | 00:29:11

Majdnem meggyőztek!
Nos nem fogok a FIDESZRE szavazni!!
Punk-tum!
J.L.

misima | 2010. július 16. | 00:19:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:18:29

Bela.Kovacs Bela | 2010. július 15. | 23:59:57

egyébként az MSZP tavaszi vereségét sem gondolom "totális"-nak. választásmatematikailag nem sokkal maradtak el attól az eredménytől (cca. 20-22%), amikortól a rendszer már őket is "premizálta" volna (azaz a szavazatarányukhoz képest több mandátumhoz juttatta volna).

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:11:11

misima | 2010. július 16. | 00:05:14

szerintem sok kérdésben másként gondolkozunk, de egyben valszeg nem: Ön sem gondolja magáról, és én sem gondolom magamról, hogy "korunk embere" lennénk abban az értelemben, amiben használta. Ez becsülendő.

Dr. Kotász | 2010. július 16. | 00:08:04

Bela.Kovacs Bela | 2010. július 15. | 23:59:57

én a hatalomban lévő fideszről mondtam, amit mondtam. Az őszi választás valószínűleg rosszabb eredményt hoz az MSZP (+LMP, +Jobbik, +MindenkiMás) részére (erről szól a fidesz törvénye...). Ebben a "versenyben" veszteni nem szégyen, ebben a "versenyben" "nyerni" csak a fidesz tud. De ez pirruszi győzelem lesz, és emiatt (szerintem igen hamar) visszaüt. Én az MSZP (+LMP, +Jobbik, +MindenkiMás) helyében nem is igen kampányolnék, sőt komolyan megfontolnám a részvételt is. Komolyan mondom.

misima | 2010. július 16. | 00:05:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bela.Kovacs Bela | 2010. július 15. | 23:59:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 15. | 23:56:21

misima | 2010. július 15. | 23:51:54

öszinte válasz: egy ponton túl, igen.

Bela.Kovacs Bela | 2010. július 15. | 23:53:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

misima | 2010. július 15. | 23:51:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol | 2010. július 15. | 23:48:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 15. | 23:44:51

"misima | 2010. július 15. | 23:38:41

Na én arra a feldühödött választópolgárra azért kiváncsi lennék aki forradalmat csinál."

lesznek. a példa, a módszer, az "ideológia" adott.

Dr. Kotász | 2010. július 15. | 23:42:00

vakablak | 2010. július 15. | 23:04:29

vakablak, mint általában, most is jól látja a lényeget. (És talán megbocsátja ezt a képzavart.)
Egyébként én örülök a Fidesz totális győzelmének. Ez ugyanis a vég kezdete is lesz: villámgyorsan törésvonalakat kreál a fidesz frakción belül (egyszerre mindenkinek kedvezni ugyanis lehetelen), a különböző területek fideszesei között. ezt egy ideig-óráig lehet majd a "központ"-ból hatalmi szóval intézni, de nem sokáig. a hatalomból kiszerulók korrumpálhatók se lesznek, azaz három és fél év után úgy állhatnak oda a választók elé, mint tiszta, a "hatalom" által nem megérintett szereplők...

misima | 2010. július 15. | 23:38:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. július 15. | 23:04:29

...előbb lámpavasra húzniuk, eredeti értelmébe visszahelyezve a forradalom szót. Ti, kis butáim, azt hiszitek, hogy ez a történelem vége, pedig dehogy. Az izgalmas rész majd csak most jön.

vakablak | 2010. július 15. | 23:04:09

lenoardo999 | 2010. július 15. | 21:29:54
„Egyszer nyugalmas perceidben leírhatnád miben bízol: visszajön Gyurcsány?”

Ha ezt meg is vitatom majd valakivel, bizonyosan nem veled. Te olvashatod majd vagy átugorhatod, ahogy kedved tartja: nekem mindegy.

Levedi | 2010. július 15. | 21:08:32
„Savanyú a szőlő, libcsikém? :) A magadfajták szépen kiíródnak innen! Csak egy rossz emlék maradtok!”

Egyáltalán nem savanyú a szőlő. Meggyőződésesen hiszek a parlamenti váltógazdálkodásban, ezért is teljesen kézenfekvő volt, hogy a szociknak menniük kell és az ő váltópártjuké legyen a hatalom. Szánalmas nyomoronc, aki ennyit sem bír elviselni. Nekem alapvetően mindegy, hogy a Fideszt majd ki váltja: ezzel kapcsolatban semmilyen izgalmat vagy aggodalmat nem érzek.

A Fidesz ugyanis, ahogy én e pártot látom, egy tehetségtelen, pöffeszkedő, magától elszállt, ultranacionalista és egyben bolsi párt. Ilyen minőségében mindenképpen vastagon el fog kúrni mindent, amit csak el lehet. Ezt mutatja egyébként már az első két hónap is. Igaz ugyan, hogy már e pillanatban is félreérthetetlenül felismerhető, hogy a Fidesz saját hatalmát az összes elképzelhető törvény- és alkotmánymódosítással oligarchikussá és monopolisztikussá kívánja formálni, de e párt annyira tökéletlen, hogy még ezt is el fogja cseszni. Választania majd csak aközött lehet, hogy ha eljön az idő, békésen adja-e át a hatalmat valaki másnak, vagy hogy a feldühödött választópolgároknak kell-e előbb a párt színe-javát előb

mserussi | 2010. július 15. | 22:41:49

én kívánom minden majdani önkormányzati vezetőnek, hogy dícsérő levelek ezreit kapja az általuk a lakosságnak tett konkrét intézkedéseik okán. mert így érezhetik magukat majd jól mások bőrében is. amíg viszont ezeket a leveleket nem kapják meg, addig érezzék magukat rendkívül szarul, mint a dícsérő levél írására képtelen sok lakos a maga bőrében. érezzék szarul, amíg az irányítási és az igazgatási rendszer átszervezésén dolgoznak. mert abból a lakosság a bőrén még semmit nem érez majd....

talabér | 2010. július 15. | 22:31:41

Moderálási alapelvek- moderált komment -

"Mvl krmny zt csnlj, mt grt, s m kszvrg z mnd gz, nncs mt csdlkzn npszrsgn."

bszlt gyt rtk. Hvtlsn smmt sm grt. Hvtlsn smmt sm csnl. D tnylg zt csnlj, mt grt. Kmlyn.

H r szvztm vln n s zt mndgtnm, mg zt s, hgy kmly mbr nm hhtt l, mt mndtk (nm hvtlsn). Nkm s lg lnn z z "gzsg". zt kn mndgtnm, mrt mgm ltt szgyllnm mgm lgjbbn, hgy hgytm mgmt gy mgvztn.

Xr lht fdszsknk, d z lgyn z gndjk.:-)

QWERT01 | 2010. július 15. | 22:16:50

Hát persze alex696, az autópályán meg mindenki forgalommal szembe megy, csak te mész jó sávban...

alex696 | 2010. július 15. | 21:58:07

Nincs egyetlen becsületes ember Magyarország egy-egy településén, csak fideszesek vannak mindenütt??!

anonymus | 2010. július 15. | 21:42:17

Kedves
medve1942 | 2010. július 15. | 19:00:38
Az egyéni karrierérdekekkel teljesen egyet lehet érteni. Ami a 100 éves baloldali progressziót illeti; azzal már nem. Az utóbbi évek -ugyanis- nem nevezhetőek sem baloldalinak, sem progresszívnek. Megmaradnék a populista, néphülyitő, egyéni érdek kategóriánál.

Hamilkár | 2010. július 15. | 21:41:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lenoardo999 | 2010. július 15. | 21:29:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

misima | 2010. július 15. | 21:20:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 15. | 21:13:38

Folytatás "nablaquadrat | 2010. július 15. | 21:09:45"-höz

Most, mivel az MSZP nem ver (és ténylegesen nem is vert!) rá Sz. Z. kezére, akinek komoly gondjai voltak és vannak az enyém, tied, övé birtokos névmások pontos jelentésével, és az MSZP-ben sok ezer ilyen régi, kipróbált Sz. Z. létezik, és ezek közül igen sokan lesznek 2010. okt. 3.-án a választók ismét megelőlegezett bizalmából önkényeskormányzati képviselők, - így okt. 3.-a után sorban csődbe mennek az önkormányzatok az MSZP és a lágyszívű választók jóvoltából, mert bevételüket és maradék vagyonukat a sok régi, kipróbált Sz. Z. eltelefonálja.
Most akkor mit tegyünk, ha nem a FIDESZ-t akarjuk okt. 3.-án nyertesnek látni, mert nem bízunk benne?

nablaquadrat | 2010. július 15. | 21:09:45

@ vakablak | 2010. július 15. | 19:54:02

Mára virradó éjjel (csak kis részben érvekkel, inkább csak a személyemre vonatkozó, csak igen kis részben helytálló kritikád megalapozott részével) meggyőztél arról, hogy nem teszem helyesen, ha azt követelem, vagy akár csak támogatom, hogy az egész politikai osztály 20 éven át elkövetett gazemberségeiért egyedül -a csínyek volumenében és számában kétségtelenül elöl járó - Gyurcsány és társai vigyék el a balhét.

Most ezt írtad:
"Hajrá, fiúk! CSAK A FIDESZ!"

Végezzünk el egy gondolatkisérletet! Tegyük fel, hogy 2010. okt. 3.-án nem csak a FIDESZ veszi jól a kanyart, hanem az MSZP is. Nézzük, mi történik ennek következtében? Jön a frissen nyertes Sz.Z.(MSZP) VII. kerületi Önkényeskormányzati képviselő, és mint rendesen, ismét felvesz pár önkormányzati mobiltelefont, hogy 1-2 év alatt, mint rendesen, ezeken (közpénzen) ismét összehozzon úgy 10 millió forintnyi telefonszámlát, mint azt tette az elmúlt 8 évben is.

Most, mivel az MSZP nem ver (és ténylegesen nem is vert!) rá Sz. Z. kezére, akinek komoly gondjai voltak és vannak az enyém, tied, övé birtokos névmások pontos jelentésével, és az MSZP-ben sok ezer ilyen régi, kipróbált Sz. Z. létezik, és ezek közül igen sokan lesznek 2010. okt. 3.-án a lágyszívű választók ismét megelőlegezett bizalmából önkényeskormányzati képviselők, - így okt. 3.-a után sorban csődbe mennek az önkormányzatok az MSZP és a lágyszívű választók jóvoltából, mert bevételüket és maradék vagyonukat a sok

Levedi | 2010. július 15. | 21:08:32

vakablak | 2010. július 15. | 19:54:02

A Fidesz-pártállami feelinghez valóban szervesen hozzátartozik, hogy az állam minden elképzelhető szegletében fideszes droidokba ütközzön az állampolgár. A Fidesz abszolút felelőssége is így lesz minden szinten teljes. Legyen csak narancs az egész ország, legyen minden pozíció csak a Fideszé. Nagy felelősség, nagy elkúrás, nagy bukás.

:)

Hajrá, fiúk! CSAK A FIDESZ!



Savanyú a szőlő, libcsikém? :)
A magadfajták szépen kiíródnak innen! Csak egy rossz emlék maradtok! :DDD

mserussi | 2010. július 15. | 20:31:54

tarlósra szavazok, ha választás előtt esküvel megfogadja: személyesen vagy megbizottjai útján összeszedik a kutyaszart Budapesten. nem elég csupán említeni a programjában, pláne nem elég abban csak olyanokat írni, hogy lesz számbavétel....

Toleranciaterror | 2010. július 15. | 20:29:27

vakablak | 2010. július 15. | 19:54:02

Nekem úgy tűnik az imádottjaid nem osztják ezt a nézetet, mert kézzel-lábbal kapálóznak, hogy 1-gyel több %-ot elérjenek. :)

misima | 2010. július 15. | 20:26:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Milanovics Szvetiszláv | 2010. július 15. | 20:17:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Milanovics Szvetiszláv | 2010. július 15. | 20:16:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. július 15. | 19:54:02

A Fidesz-pártállami feelinghez valóban szervesen hozzátartozik, hogy az állam minden elképzelhető szegletében fideszes droidokba ütközzön az állampolgár. A Fidesz abszolút felelőssége is így lesz minden szinten teljes. Legyen csak narancs az egész ország, legyen minden pozíció csak a Fideszé. Nagy felelősség, nagy elkúrás, nagy bukás.

:)

Hajrá, fiúk! CSAK A FIDESZ!

pumpkin | 2010. július 15. | 19:40:57

ahol a fidesz fog tarolni, ott meg is erdemlik!

misima | 2010. július 15. | 19:40:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

blaci42 | 2010. július 15. | 19:25:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Toleranciaterror | 2010. július 15. | 19:24:40

Mivel a kormány azt csinálja, amit ígért, és ami kiszivárog az mind igaz, nincs mit csodálkozni a népszerűségén.
Ha ehhez még rágondolunk az elmúlt 8 év ámokfutására, akkor meg főleg egyértelmű a választás kimenetele.

Mundzuk | 2010. július 15. | 19:13:42

"Önkormányzati választások: a Fidesz mindenütt tarolhat"


Nagyon helyes.
Demszkigrádon a legföbb idő rendet rakni a 20 éves mszp/szdsz Augiász
istállójában...

medve1942 | 2010. július 15. | 19:00:38

"Budapesten a jelenlegiek szerint biztosra vehető a jobboldali győzelem, holott a főváros "több mint száz éve mindig is a liberális, illetve baloldali progresszió fellegvára volt" - fejtette ki Filippov Gábor."
Egyéni karrierérdekek működnek itt, nem oldalak. Tarlós is SZDSZ-esként kezdzte 1990-ben.

koka7677 | 2010. július 15. | 18:50:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Szomszéd Orsolya, a Nézőpont Intézet vezető elemzője emlékeztetett: az államfő eddigi gyakorlatát követve a lehető legkorábbi időpontot választotta a voksolásra. Az Országgyűlés emellett az elmúlt hónapban megváltoztatta a választási eljárási törvényt is, így egyebek mellett rövidebb kampányra, illetve ajánlószelvény-gyűjtési időszakra készülhetnek a pártok - fűzte hozzá.

Sólyom László döntésével minden bizonnyal a kampányra jellemző "bizonytalanságot és megosztottságot" szerette volna lerövidíteni - fejtette ki Filippov Gábor, a Progresszív Intézet elemzője. Hozzátette: a tényleges kampány ugyanakkor mindig jóval a jogszabályban előírtnál korábban kezdődik, így a hivatalosan 12 nappal rövidebb felkészülés ellenére az valójában már Horváth Csaba szocialista főpolgármester-jelölt május 1-jén bejelentett "jó híre" után elkezdődött.

A Progresszív Intézet munkatársa úgy látja, hogy a lehető legkorábbi időpont kijelölésével "paradox módon" a Sólyom Lászlóval "hűvösebb" kapcsolatba kerülő Fidesz-KDNP járhat a legjobban. A kormánynak ugyanis alapvető érdeke, hogy a megmérettetés minél távolabb essen a jövő évi költségvetés vitájától, amely óhatatlanul felszínre hozza a kabinet szűk mozgástere miatt elkerülhetetlen konfliktusokat - mutatott rá Filippov Gábor, aki szerint ezt támasztja alá, hogy a kormánytöbbség az államháztartási törvény módosításával októberre tolta a büdzsé benyújtásának határidejét.

HIRDETÉS

Mindkét szakértő egyetértett azzal, hogy a Fidesznek kiemelkedőek a választási esélyei, ugyanakkor Filippov Gábor aláhúzta, hogy októberben elsősorban a tavaszi választásokon szoros eredményt produkáló, illetve a jelenleg is ellenzéki vezetésű településeken folyhat kiélezett harc. Filippov Gábor szerint a választói optimizmust és a "győzteshez húzás" effektusát a kormány eddigi népszerű intézkedései - például éppen az önkormányzati képviselők számának csökkentése - tarthatja életben, amit csak "jóvátehetetlen kommunikációs hibával" feledtethet.

Az elemző a főpolgármester-választást nevezte az idei önkormányzati választások legérdekesebb részletének. Budapesten a jelenlegiek szerint biztosra vehető a jobboldali győzelem, holott a főváros "több mint száz éve mindig is a liberális, illetve baloldali progresszió fellegvára volt" - fejtette ki Filippov Gábor.

Szomszéd Orsolya azt hangsúlyozta, hogy az erőviszonyok nem változtak érdemben az áprilisi választások eredményéhez képest, a Fidesz továbbra is őrzi jelentős előnyét. Az MSZP ezzel szemben egyelőre nem tudott javítani helyzetén, a tisztújítás még kevés a pozitív változáshoz, a főpolgármester-jelölt kiválasztása körüli huzavona pedig nem növelte a párt esélyeit - fogalmazott a Nézőpont Intézet elemzője.

Az LMP és a Jobbik számára a láthatóság jelentheti az egyik fő kihívást, vagyis az, hogy kezdeményezéseik milyen arányban kerülnek a vezető hírek közé - emelte ki a Nézőpont Intézet vezető elemzője, aki megjegyezte továbbá, hogy a választási rendszer arányosságának csökkenése a komoly fölénnyel rendelkező Fidesznek kedvez, míg az ellenzéki oldal összefogásának hiánya ugyancsak a fideszes jelölt, Tarlós István főpolgármesterré választását könnyítheti.

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    59 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS