belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Plusz szavazati jog járna a gyerekek után is?

Szájer József szerint a vitaindítás egyik eszköze, ha a nemzeti konzultáció keretein belül vizsgálják, hogy kapjanak-e kiskorú gyermekeik után szavazati jogot a szülők - a fideszes európai parlamenti képviselő erről pénteken beszélt az MTI-nek.

MTI| 2011. február 11. |119 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Lengyel | 2011. április 4. | 17:36:53

Vegyünk egy fiatalt, és egy öreget!
A szavazati jogaik aránya 1:1=50%

Most adjunk a fiatalnak egy szavazatképtelen 18 évet be nem töltött gyerek után egy plusz szavazati jogot úgy, hogy fogalmuk sincs a gyerekeknek arról se, hogy mi az a párt.
A szavazati jog változás 1+1:1=2:1, azaz az öregek szavazatai már nem 50, hanem csak 33%-ot ér. A bölcs öregek tehát súlytalanokká válnak. Még rosszabb a helyzet, ha a fiatal férfiakat is bevonjuk a vizsgálatunkba. Ekkor ugyanis az eredetileg 33%-os öreg arány 25%-ra változik, ha a gyerek helyett az anya szavaz.

A gyerek helyett nem kell szavazni, mert szavazati jogot 18 éves korától kaphat. Ha nem ekkor, akkor a spermiumoknak is szavazati jogot kell adni, de mivel az sokezres számban áll rendelkezésre a férfiak kapjanak spermiumonként szavazati jogot!

Miért akarja tehát a FIDESZ az öregek szavazati arányát csökkenteni?

Elég ha megemlítjük becenevüket: NYUGGEREK!

Kezd már derengeni?

Alienhunter | 2011. február 13. | 14:28:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 12. | 17:02:27

Alienhunter | 2011. február 12. | 16:00:58

miez a liberális hozzáállás? kérem szépen

Alienhunter | 2011. február 12. | 16:02:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 16:00:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nadir | 2011. február 12. | 14:57:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pöttyös | 2011. február 12. | 14:10:44

Nem is értem, hogy az Igaz Demokraták miért félnek a szavazati jogoktól?
Talán nem eléggé pártolták a fiatalok, a család érdekeit? Hát pártolják, és egyből szavazatokat nyernek!
És ha már felmerült a 65 év. Nekem 90%-os kedvezményem van, ha három gyerekkel utazom (mert hogy ötöt nevelek). Nem lenne ésszerű akkor is megkapnom, ha egyedül utaznék? Vagy tök mindegy: 65 felett mindenki egy szavazatot ér, meg egy ötgyerekes is egy szavazatot ér - célszerűbb az elsőt preferálni...

GaborDori | 2011. február 12. | 11:32:28

Alienhunter | 2011. február 12. | 11:29:17:
Veled ellentétben én egyáltalán nem sajnálom a nyugdíjasoktól a 65 év felettiek utazási kedvezményét. Veled ellentétben én nem emlegetem ilyen kontextusban - bármire rávehető nyugdíjas-kommandó - a nyugdíjasokat, akik között a nagyszüleim és a szüleim is ott vannak, talán a te szüleid, nagyszüleid is, őket is így "tiszteled meg"? Róluk is ez a véleményed?

Alienhunter | 2011. február 12. | 11:29:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

GaborDori | 2011. február 12. | 10:58:15

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:31:24::
Ja, és két gyermekem van, mégsem gondolnám, hogy ezért nekem három szavazati jog járna.

GaborDori | 2011. február 12. | 10:57:07

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:31:24:

A választójog pontosan olyan jog, amelyiknek egyenlően kell megilletnie minden állampolgárt - itt most a határon túli kettős állampolgárokra nem gondolok, ezért pontosítok: minden határainkon belül élő állampolgárt, aki közvetlenül viseli a választójogának gyakorlásából eredő következményeket.

Az adózás egy egészen más kérdés abban nem értek egyet veled. Egy minimálbérnél alig többet keresőnek nyilván sokkal nagyobb terhet jelent akár a 16 % adó megfizetése, mint egy ennél nagyságrendekkel többet keresőnek, viszont a minimálbérből, vagy a minimálbérnél - de ide sorolhatjuk az átlagbért is - alig többet keresőket sokkal jobban sújtják a megélhetéshez szükséges költségek is, pláne az azok árának emelkedése. Éppen ezért tartom azt igazságosnak, hogy aki sokkal többet keres, sokkal többel is járuljon hozzá a közös terhekhez.

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:43:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:31:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:30:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

GaborDori | 2011. február 12. | 10:28:52

"Alienhunter | 2011. február 12. | 10:22:59:
Nem attól rossz ember valaki, hogy tagja volt-e egy pártnak, hanem attól, hogy ezt a pozícióját az ország javára, vagy csak a saját és pártja érdekében használta fel."
Hadd folytassam a gondolatmenetedet: ... és minden, jelenleg a fideszben tanyázó volt párt(fő)funkcionárius az ország javára használta a pozícióját, és természetesen minden, mszp-ben és/vagy szdsz-ben tanyázó volt párt(fő)funkcionárius saját és pártja érdekében használta a pozícióját, ugye?

Na ne viccelődjünk, kérem szépen!

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:22:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:17:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:16:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 10:14:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szvori | 2011. február 12. | 10:10:10

Valószínűleg a sokadik pohár körtepálinka után fogalmazódott ez az ötlet.

Embolon | 2011. február 12. | 09:12:33

Én is azt hiszem ez csupán egy elterelő trükk - hogy megossza és lekösse a közvéleményt.
Szerintem nem a gyermekek száma alapján, hanem a választási ciklus 4 évéből legalább 3-ban rendszeresen fizetett adó után járjon szavazati jog.
A profi élsportolóknak azért már csak nem adnék - fizetjük drága doppingot, edzőtábort, hamit, orvost, utazást és úgyis csak az nyer ma már akinek jobb a tudományos háttere.
Az amatőrök előtt viszont minden elismerésem és tiszteletem.

bozsós | 2011. február 12. | 08:48:57

Ilyen alapon járhatna + szavazati jog azért, mert valaki sok adót fizet. Élsportolóknak is járhatnak + szavazati jog.
Nem tudom elhinni, hogy ezt a Szájer komolyan gondolja. Szerintem ez csak amolyan gumicsont, amin elrágódhat a publikum, így nem fog törődni a fontosabb dolgokkal.

robocop | 2011. február 12. | 08:32:16

Big_predator | 2011. február 12. | 08:03:52

Azért érdekes szitu lenne, ha ezek a komcsik nem szavazhatnának:

Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Vonza András - MSZMP tag
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár, Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.
Orbán Viktor; - Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár
Kövér László - KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Ligetvári Ferenc - MSZMP tag
Chikán Attila - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár

Big_predator | 2011. február 12. | 08:03:52

Egyébként az én régi vesszőparipám már eleve ennek az ellenkezője, a cenzusos szavazati jog: iskolai végzettséghez való kötés minimum!...:))) /aztán meg az összes komcsitól libsitől elvenni!/ (vicc volt) ...:)))

Big_predator | 2011. február 12. | 08:00:55

Ha már látott valaki pár hozzászólást tőlem, az tudhatja, hogy innen trollföldről mi az általános vélemény: ez a "szavazati jog kiterjesztése egy baromság, kéretik gyorsan elfelejteni...:)))

GaborDori | 2011. február 12. | 07:53:15

"Zion Mule Corps | 2011. február 12. | 01:56:39
A választójog, mint állampolgári jog, a demokrácia egyik alappillére. Ha ez alapján különbséget tennének állampolgár és állampolgár közt, azzal nyíltan megcsúfolnák a demokráciát, mint ahogyan próbálják eddig is. De hát ugyebár, a hatalom bebiztosítása érdekében mindent... Következő kezdeményezésnek nem is lenne rossz az extra szavazat a "hazáért demonstráló/tüntető" státuszért, amelyet a rendőrségi feljelentés hivatalos dokumentumai által (anno 2006), vagy ennek híján egyéb más bizonyítékok által (mint pl. fénykép) igazolhatnának."

Teljesen egyetértek! Annyira jó lenne, ha ezek a mondatok a narancsködön is áthatolnának! De talán csak idő kérdése...

kolmár | 2011. február 12. | 07:49:39

Oldfish bunkó hozzászólásából a fidesz nyugdíjas-gyűlölete tükröződik vissza. Már nem is lehet mérgelődni, már csak kínosan nevetni lehet ezen a siralmas fidesz-igyekezeten a hatalma bebetonozásának érdekében. Micsoda aljasság. És még ezek szidják a kommcsikat, akiknek méltó örökösei.

GaborDori | 2011. február 12. | 07:33:20

Bence123: Kiváncsi lennék, hogy a fiúk mit szedtek be Siófokon??

Nagyot ütött az anyag, az biztos:-D

robocop | 2011. február 12. | 07:01:14

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:43:28

Vedd figyelembe a fidesz kampányt.
Arról volt szó, hogy az országnak azért megy rosszul, mert a szocik ellopták a pénzt.
Ha most is rosszul megy, annak két oka lehet.
1. a nem volt mit ellopni a szociknak, ilyen a magyar gazdaság.
2. most a fidesz lopja a pénzt, ezért nem jut az ország semmire.

robocop | 2011. február 12. | 06:58:27

HúúúH!

Micsoda baromság ....

tyutyuka | 2011. február 12. | 06:32:30

Kedves Alienhunter,

állandó névcsere helyett kitarthatna egy mellett, hiszen a stílusán úgy sem változtat, így viszont azonnal észrevenni, hogy ki(k) ír(nak), s egyre többen vagyunk, akik kapásból átugorják ezeket a bejegyzéseket.

Ha pedig mégis kitartana eddigi módszerei mellett, akkor legyen kicsit kreatívabb. Köszönöm.

medve1942 | 2011. február 12. | 04:22:32

Mint Alienhunter (nevezzük mi is így) hozzászókásaiból jól kikövetkeztethető, a dolog teljesen komoly, és meg is lesz, mert a vezetés már a határon túliak feltétlen húségében sem bízik 2014-re. Vagy azt gondolja, hogy X határon túli szavazat megnyerése X + Y határon inneni szavazat elvesztését is okozhatja. Tehát célba veszi azt a réteget, amely az utóbbi évtizedekben leginkáűbb utódok létrehozásában jeleskedett, nagyon rossz anyagi körülmények közt él, és a legkisebb költségráfordítással befolyásolható: például azzal, hogy 2013 közepén elkezdik visszakapni azokat a támogatásokat, amelyeket nemsokára elkezdenek majd elvenni tőlük. ÜGYES!
Mivel nekem szent meggyőződésem, hogy 2018-ig ez a vezetés rendíthetetlen, még csak rossz néven se tudom venni. Csak azt szeretném mondani, hogy a TEREMTETT munkahely többe kerül, mint a segély - a Kádár-világ abban omlott össze, hogy munkát és olcsó egészségügyi-nyugdíjas-iskolai ellátást akart adni a tömegeknek, a biztonság illúzióját.A tényleghes biztonság az adósság lefaragásával NEM érhető el - aki megtette, az Ceausescu volt. Nagyon sokat számítana viszont egy tisztességes elszámolás arról, hogy 1956 óta (2010-es árra átszámítva, mondjuk) mennyi hitelt vettünk fel és mire ment el. Nem azért, hogy tudjuk, ki volt a hibás, hanem hogy tudjuk, milyen hibáktól kell óvakodnunk. Vármilyen színű is legyen a kormánycica, csak tudjon egeret fogni 2018 után, hogy a nagy Maót idézzem.

Zion Mule Corps | 2011. február 12. | 01:56:39

A választójog, mint állampolgári jog, a demokrácia egyik alappillére. Ha ez alapján különbséget tennének állampolgár és állampolgár közt, azzal nyíltan megcsúfolnák a demokráciát, mint ahogyan próbálják eddig is. De hát ugyebár, a hatalom bebiztosítása érdekében mindent... Következő kezdeményezésnek nem is lenne rossz az extra szavazat a "hazáért demonstráló/tüntető" státuszért, amelyet a rendőrségi feljelentés hivatalos dokumentumai által (anno 2006), vagy ennek híján egyéb más bizonyítékok által (mint pl. fénykép) igazolhatnának.

Alienhunter | 2011. február 12. | 01:02:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:50:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:43:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

klanhaboru | 2011. február 12. | 00:38:11

Ennek méltó folytatása ez az agyament ötlet. Szájer nem gondolkozik, csak hallott valamit egy másik agyamenttől.
Számolj már egy kicsit! Egymillió cigánynak átlag 10 gyere van az (férj-feleség miatt) plusz 5 millió cigány szavazat. Ja, hogy most a Lungrodrom nekik szavaz? De mi lesz, ha majd rájönnek, hogy akár többségi szavazatot is kaphatnak így? Csak egy példa az átgondolatlanságról.
arról már nem kezdek vitát, hogy mitől ér kevesebbet annak a véleménye , akinek nincs gyereke annál,,akinek van?

klanhaboru | 2011. február 12. | 00:34:20

Szájer ezzel a szájalásával végleg kiállította a bizonyítványt arról, hogy milyen alkotmány van születőben: Meggondolatlan ötletrohamokkal teli.
Fideszesek ötletrohamaikkal betetőzik az ország pusztítását.
Először sikerült nekik Trianont betetőzniük. 90 évig áll ellent a küldő nyomásnak a megmaradt magyarság. A fidesz vélt politikai érdekeiért feláldozta ezt. Mert, ha valaki megkapja az állampolgárságot, és a szavazati jogot, és még gazdasági előnyöket, akkor bizony előbb utóbb itt találja magát vagy gyerekeit a kis-Magyarországon. hiába a retorika, a jó "akarása", az eredmény az ami majd magáért beszél

fabatka2 | 2011. február 12. | 00:28:28

Kedves alienhunter! Biztos vagy benne, hogy a te szempontjaid a legésszerűbbek?

Szerintem lehetne még rajta finomítani: mondjuk bónuszpontokat kaphatnának továbbá a kormányzó párt tagjai, a katolikusok, a kőfaragók és balett-táncosok, a takarítók (akik nélkül tudvalévőleg semmi nem működik) és hasonló értékes emberek, míg az előző kommentemben felsorolt, társadalmilag értéktelen csoportoktól meg lehetne vonni a szavazati jogot - hisz úgysem tudnák mire használni...

És akkor mindjárt igazságos lenne a választási rendszer kis hazánkban.

NaNI | 2011. február 12. | 00:28:07

Amíg a gyermekek utáni választójogra és hasonló agyrémekre társadalmi "vitákat" gerjesztenek, addig sem kéri számon tőlük senki, se a 2/3-ad, se a többiek, hogy miért ilyen badarságokkal foglalkoznak, vagy az erőltett alkotmányozással foglalkoznak ( mi pénzbe kerül tök feleslegesen az is), ahelyett, hogy valódi megoldásokat dolgoznának ki a munkanélküliség valós csökkentésére, a hajléktalanok, a kilakoltatással fenyegettek érdekében, az építőipari és más ipari termelés növelésére, a fekete munka felszámolására, a bölcsödei és óvodai elhelyezés biztosítására, hogy a hitelekkel megnyomorított családok - ha van hova- vissza tudjanak menni dolgozni, és pici gyermekeiket a munkaidő alatt elhelyezhessék. A Fidesz ún. védelemre szükség sem lett volna, ha nem vetnek ki különadókat, és a devizahitelesek gondjára tudtak volna érdemi eredményt felmutatni.

némalevente | 2011. február 12. | 00:27:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:23:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:21:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:18:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

némalevente | 2011. február 12. | 00:17:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:16:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fabatka2 | 2011. február 12. | 00:15:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NaNI | 2011. február 12. | 00:13:02

Ez szerintem agyrém, tudatos FIDESZ-es gumicsont! Gondolom az ötlet onnan született, hogy aggódnak amiatt, hogy a tündérmeséből ébredező 2/3-ad helyett nem lesz elég a határon túliak száma, szavazata a hatalmi poziciójuk tov. 4 évi bebetonozásához. Ha mégsem erről lenne szó, akkor azért agyrém a gyerekek utáni plusz-szavazat, mert ekkor viszont az aktív kereső gyermektelen adózók - akik a költségvetés jelentős befizetői- "másodlagos" állampolgárrá válnak választói súlyukat tekintve, a generációkon át eltartott kisebbségi családosokkal szemben. Akkor tényleg el fogják hagyni az országot!

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:11:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:11:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fabatka2 | 2011. február 12. | 00:11:06

A gyermektelenektől, jobbágyoktól, páriáktól, idegenszívűektől és egyéb, a törvényben később meghatározandó csoportoktól pedig el kell venni a választójogot.

Volt már ilyen Magyarországon...

Az ellenzőknek ugyanazt ajánlanám, amit a médiatörvénnyel kapcsolatban nem egyszer hallottunk, és amit Orbánék is ajánlanak Európának: nem kell előre pánikot kelteni, várjuk ki, a törvény életbelépése után milyen önmérsékletet fog tanúsítani a kormány...

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:10:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alienhunter | 2011. február 12. | 00:10:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

2x2=4 | 2011. február 11. | 23:52:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hecketaper | 2011. február 11. | 23:20:28

A szavazati jog azt illesse,aki adózó és megfelelő IQ-val bír.

pöttyös | 2011. február 11. | 22:39:23

Bocs, az ötlettel először a nagycsaládos tüntetésen találkoztam, talán még 2006-ban (de max. 2007-ben, mert akkor voltam utoljára ott).

Maga az ötlet nem pszichiátriai eset, végtelenül egyszerű és logikus. Amíg a választások ígérgetéseken múlnak, max. négyéves távlattal (jobb esetben), amíg száz forintért képesek vagyunk minden eddigi elvünket feladni, addig nyilvan rosszabb alkupozícióban vannak a tizennyolc év alattiak, mert rajtuk nem múlik a hatalom sorsa. Így aztán szélsőséges esetben, ha az iskolafejlesztés vagy idősotthonfejlesztés alternatívájában kell dönteni, egyértelműen, számolások és szakmai érvek nélkül is a szavazók szerinti döntés születik (de szép is lenne egy olyan kor, ahol nem lehet a generációkat egymás ellen kijátszani).

A megvalósítás persze számomra is kétséges.

Anus Mouthus | 2011. február 11. | 22:36:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pöttyös | 2011. február 11. | 22:36:09

Bocs, az ötlettel először a nagycsaládos tüntetésen találkoztam, talán még 2006-ban (de max. 2007-ben, mert akkor voltam utoljára ott).

Maga az ötlet nem pszichiátriai eset, végtelenül egyszerű és logikus. Amíg a választások ígérgetéseken múlnak, max. négyéves távlattal (jobb esetben), amíg száz forintért képesek vagyunk minden eddigi elvünket feladni, addig nyilvan rosszabb alkupozícióban vannak a tizennyolc év alattiak, mert rajtuk nem múlik a hatalom sorsa. Így aztán szélsőséges esetben, ha az iskolafejlesztés vagy idősotthonfejlesztés alternatívájában kell dönteni, egyértelműen, számolások és szakmai érvek nélkül is a szavazók szerinti döntés születik (de szép is lenne egy olyan kor, ahol nem lehet a generációkat egymás ellen kijátszani).

A megvalósítás persze számomra is kétséges.

Alienhunter | 2011. február 11. | 22:34:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2011. február 11. | 21:59:38

Wiener Walzer,

Egyetértek, szerintem is valami másról akarják ezzel elterelni a figyelmet.

megmindiggyori | 2011. február 11. | 21:48:58

Szájer Zsófef nem ítéli meg helyesen a helyzetet. Mivel úgyis lesz 1millió új munkahely, szinte teljes foglalkoztatás lesz. Tehát minden 3 évnél idősebb gyerek óvódába jár. Úgyhogy inkább nekik kellene szavazati jogot adni. Azt az óvónőt pedig, aki nem tudja megtanítani a gyerekeknek, h. melyik szín a narancssárga, indoklás nélkül ki lehetne rúgni.

venember | 2011. február 11. | 21:42:31

Itt már mindenki megbolondult? Azt nem csodálom, hogy ez Brüsszelben nem tűnt fel...
Már a családi adózás is egy rémálom, de ezt még lehet fokozni...

Az anya kapja a szavazatot vagy az apa? És ha a szülők szétszavaznak? És ha elválnak? Mi lesz az örökbefogadással? A FIDESZ-esek bónusz gyerekeket fognak örökbefogadni, ha nem jönnek be a külföldi szavazatok? És Szájerjózsi szerint mit fog mondani a szülő, ha a szavazásból hazajőve a gyereke megkérdezi, hogy kire szavaztál a nevemben? Kié lesz a kórház elé kitett gyerek szavazata?

Az országban kezd elhatalmasodni az önkontroll nélküli őrület.

KannibálTatárÚr | 2011. február 11. | 21:38:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Wiener Walzer | 2011. február 11. | 21:38:00

Az a gyanúm, valami nagyon lényeges, nagyon húsbavágó dologról akarják ezzel a hülyeséggel elterelni a figyelmet. Bedobták, a sok "hülye" meg ugrik rá és csócsálja... Jó lesz figyelni... másfelé!!!!

betyar52 | 2011. február 11. | 21:36:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2011. február 11. | 21:32:41

Nem tudom, van-e erről is megfelelő Kubatov-lista, de ha bevezetik a rendszert, Farkas Flórián lesz a következő miniszterelnök. Vona talán tudna tanácsot adni.
Szerintem a szavazati jog alapja a befizetett adóról szóló igazolás kellene legyen. (Tudom, ez álom.)

1kritikus | 2011. február 11. | 21:31:42

GaborDori | 2011. február 11. | 19:39:50

"Mindenesetre ezzel az ötlettel fix piacot teremtettek a pszichiátereknek, ugyanis aki ezt a gondolatot csak egy pillanatra is komolyan veszi, az konkrétan elmekórtani eset."

Szájerrel kell kezdeni a beutalást, ő vetette fel, méghozzá úgy, mintha már korábban is szóba került volna. Nem semmi, miket fantáziálnak össze a fideszesek jódolgukban.

Szájernek nem Brüsszelben kellene az EU-ban képviselni az országot? Miért nem ott ügyködik, ahova a mandátuma szól? Idejön kavarni, és olyan ötlettel, amit demokráciában egyáltalán nem ismert. Mit akarnak ezek? Egyiptomot Európa közepén?

balboa | 2011. február 11. | 21:27:26


Szerintem ha valaki katolikus kapjon még külön szavazatot!
A magzat, mint méhen belüli élet hány hetes kortól fog szavazati joggal rendelkezni?
A kiskondás meg a falka farka után is leszavazhat ?
A hatökör az már kormányzati titulus lesz?

balboa | 2011. február 11. | 20:55:28

"– Engem Orbán Viktor önmagában egyáltalán nem érdekel – ábrándított ki Kéri. – Õ legfeljebb csak kitűnő amatőr színész, tehetséges ripacs, aki a legjobban tudja hozni azt a szerepet, amit a többiek megértettek vele. Nem az Orbán az érdekes, nem a Kövér, nem a Wermer, senki nem érdekes – csak a csoport együtt! Az a maximum tizenöt ember, és még a körülöttük lévő másik tizenöt, akik velük együtt élték meg azt az évtizedet, és akik együtt elszánták magukat: márpedig mi vagyunk a jövő! Itt nincsenek egyéni tulajdonságok. Csak fölhalmozott csoport-adottságok, -ismeretek, -képességek vannak, és csak ezek számítanak. "

bundasmalac | 2011. február 11. | 20:44:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

balboa | 2011. február 11. | 20:37:35


Szerintem ha valaki katolikus kapjon még külön szavazatot!
A magzat, mint méhen belüli élet hány hetes kortól fog szavazati joggal rendelkezni?
A kiskondás meg a falka farka után is leszavazhat ?
A hatökör az már kormányzati titulus lesz?

Bence123 | 2011. február 11. | 20:35:29

A következő csudálatos döntésük minden bizonnyal az lesz, hogy a 30-on túli szingli nőket nyilvánosan
1.)megkövezik (hogy lehet, hogy nem szült eddig jövőbeni adófizetőt)
2.)megdugatják mondjuk Semjénnel (hogy mégiscsak szüljön jövőbeni hivő adófizetőt)

Kiváncsi lennék, hogy a fiúk mit szedtek be Siófokon??

zsiga60 | 2011. február 11. | 20:30:15

Basszus ezek már annyira félnek a választástól, hogy mindennek szavazati jogot adnának aminek körme van csak a helyükön maradhassanak.

Gyorsan rendbe kell tenni lipótmezőt, hogy mindegyiknek legyen saját homokozója ahol kiélheti magát.

némalevente | 2011. február 11. | 20:26:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Musika58 | 2011. február 11. | 20:25:14

És, ha megjelenek szavazni, és ők persze tudják, hogy hány gyerekem nevében is szavazok, de én tájékoztatom őket arról, hogy a gyerekek úgy eresztettek utamra, hogy nem szavazhatok a nevükben, akkor mi van?
És hogyan osztozok a párommal, övé Peti, enyém Tomika, Zsófi nevében meg vesszünk össze? Pláne, ha nem egyfelé szavazunk. 50-50%? Nem hagyom egyik gyerekemet sem félbe vágni!

radexozo | 2011. február 11. | 20:23:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bence123 | 2011. február 11. | 20:17:44

Na persze, a sok "értékteremtőnek" adjunk plusz felhatalmazást, pl. egy szép, nagy család:
Kolompár Romeo, Kolompár Dzsennifer, Kolompár Winetu, Kolompár Szintia, Kolompár Dzsoki stb.

Itt tessenek aláírni, ha nem tudnak írni, elég 3x:
XXX

Vazz, ezek teljesen hülyék! (És ne jöjjön senki, hogy rasszista lennék, mert nem vagyok, csak realista!)

Musika58 | 2011. február 11. | 20:15:18

Én ma megkérdeztem a még 18 alatti gyerekeimet, és unokáimat, hogy jó lenne-e, ha a mami szavazna a nevükben, és kikérték magukanak, mert én mindíg mást akarok amit ők, például időben lefeküdni, sok zöldséget enni, megcsinálni a házi feladatot, és különben is, mami, te csak csináld, amit jónak látsz, de bennünket hagyjál békén. Na, most, hogyan szavazzak a nevükben?

KaszaP | 2011. február 11. | 20:09:53

Ha az apuka 16 éves, az anyuka 14, a nagypapa meg el van tiltva a közügyektől, akkor ki szavaz az újszülött után? Ilyen esetben összeadódik a szavazati jog vagy unoka után már négyzetesen jár?
Egyébként meg mi van a nagykorú, korlátozottan cselekvőképes személyekkel, akiknek pl. Strasbourgban szavazati jogot adnának? Utánuk a gondnok szavaz vagy velük nem foglalkozunk?
Tényleg ez a baromság most a legfontosabb?

lamucat | 2011. február 11. | 20:06:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lamucat | 2011. február 11. | 20:03:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

saman | 2011. február 11. | 20:02:36

En teljesen egyetertek ezzel.

Azzal viszont bajom van, hogy miert a FIDESZ tesz fel kerdeseket.

A civivilgyilkos zsakmanyszerzo partokracia nem kepes ertelmes tarsadalmi vitat lefolytatni a demokracia deficitekrol. Marpadig hamar alkotmanyozunk, akkor arrol kellene beszelni, hogy mitol mukodhetne jol a hazai demokracia. Milyen keretszabalyok kellenek ehhez.

A kormanyprogramnal meg nagyon fontosnak tuntek ezek a kerdesek.

De azota visszatertek a regi kerekvagasba. Marpedig a civilgyilkos zsakmanyszerzo osveny egy tevut.

reszvetelidemokracia.blog.hu

nyugger56 | 2011. február 11. | 19:59:48

Akkor a bölcsiben is lesz szavazás, a kiscsoportban mozgóurna, ahogy elképzeltem (hiába vizuális lény vagyok), mert a kicsikék menni se tudnak még, azt meg ne képzelje a Fidesz, hogy átveszik a szavazati jogukat, amelyik párt több csokit ad, arra szavaznak, még mindig jobb, mint ami 2010-ben volt, akkor elég volt a csokit sejtelmesen megemlíteni is. Úgyhogy nem aggódok, egy bölcsis is lehet annyira intelligens, mint egy tavalyi fülkeforradalmár...

lamucat | 2011. február 11. | 19:59:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zoli4 | 2011. február 11. | 19:57:48

Szerintem most a kdnp-nek kapni kellene az alkalmon, és követelni a fidesztől, hogy a megfogant magzatok jogán is kapjanak a szülők szavazati jogot. S, ha a szülök orvosi igazolással igazolják, akkor az ikrek után annyit, ahány iker várható! :)
Komolyra fordítva a szót: Valószínű, hogy itthon a fidesz-kdnp szavazótáborának jó része támogatja ezt a blőd ötletet is, mármint a 18 év alatti gyermek utáni szavazati jogot. De néha nem gondolkodnak el "odafönt", hogy az egész világ röhög rajtunk az ilyen ötletelések nyomán?

taxi | 2011. február 11. | 19:51:26

"kapjanak-e kiskorú gyermekeik után szavazati jogot a szülők?"

Ezek a fideszes majmok megőrültek...

Xavi | 2011. február 11. | 19:51:25

pampa124 | 2011. február 11. | 19:47:43

utolsó adat 15000 ember volt, vagyis kérelem, azóta nem jött újabb irás...lehet nőtt...

pampa124 | 2011. február 11. | 19:47:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lamucat | 2011. február 11. | 19:47:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nyugger56 | 2011. február 11. | 19:39:58

Ha egyetértetek, akkor az összes bundásmalac szavazati jogát a malacoknál valamivel intelligensebb lényre kéne ruházni! Nem szégyenled magad így utólag, hogy ilyesmit írtál te rózsabokorban talált gyerek, vagy lombikbébi voltál?

GaborDori | 2011. február 11. | 19:39:50

Mindenesetre ezzel az ötlettel fix piacot teremtettek a pszichiátereknek, ugyanis aki ezt a gondolatot csak egy pillanatra is komolyan veszi, az konkrétan elmekórtani eset.

daráló | 2011. február 11. | 19:36:41

Hol is kezdjem, hol is kezdjem...?
1: Mit ugráltok, kétharmaddal simán bevezetik. Az egyetlen cél a Fidesz uralmának bebetonozása, és a KDNP által erőltetett abortusz szigorítást is ezért vétózták meg, mert belebukhatnak. Most az őket támogató egyik rétegnek négyszeres, ötszörös, hatszoros szavazati erőt adnak, két kiló száraztészta eztán nem egy, hanem négy, öt, hat plusz szavazatot jelent, ész nélkül.
2:Kézcsókom, azt miért nem akarják bevezetni, hogy csak az szavazhasson, aki adót fizet(ett)? Nem, ne válaszoljon senki, költői kérdés volt.
3:Aztán majd lehet menni négykézláb meaculpázni az EU-ba, mert megint az orrukra koppintanak. Demokráciában nem lehet ilyen ...et bevezetni.
4:Gondolom már kinyomtatták a következő fordulóra a kampányplakátokat: Szavazz ránk, és megduplázzuk a nyugdíjminimut!
Kisnyugdíjastól, GYES-es nőkön át a segélyen élőkig mindenki jól jár, egy tollvonással elintézhető.
Az a szerencsétlen 3 millió marha meg majd megteremti hozzá az adót, hogy amit ígértek, valóra tudják váltani.

Ezek észen vannak még legalább nagyjából?????

Okos Tóbiás | 2011. február 11. | 19:31:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2011. február 11. | 19:28:27

bundasmalac | 2011. február 11. | 19:23:35

Aha, értjük, szóval pusztuljanak az öregek? Neked biztos nem is voltak szüleid, téged a gólya pottyantott le. :))

Okos Tóbiás | 2011. február 11. | 19:26:32

Az egyértelmű diszkrimináció elkerülése végett, a már nagykorú gyermek után is, illetve a nagyszülőknek az unokák, dédunokák után is, valamint az elhalálozott házastárs-élettárs után is járjon + egy szavazat.

1kritikus | 2011. február 11. | 19:26:06

Készülnek az új Fidesz-jelszóra:

Mindenki fogadjon örökbe még egy gyereket!

nemválaszolok | 2011. február 11. | 19:26:02

szavazó | 2011. február 11. | 19:19:27

Akkor gondban lesz a Fidesz, mert nagyon sok nyugdíjas szavazott rá.)

És helyedben nem bántanám a nyugdíjasokat, talán azért mégsem ők a hibásak azért, ami ebben az országban van, hanem az úgynevezett, magát annak tituláló politikai elit tejes egésze, a Fidesszel egyetemben.A saját szüleidet is így tiszteled? Nekem sajnos korán meghaltak a szüleim, és tudod, nagyon hiányoznak, még akkor is, ha nyugdíjasok lennének.

radexozo | 2011. február 11. | 19:23:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bundasmalac | 2011. február 11. | 19:23:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2011. február 11. | 19:22:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

GaborDori | 2011. február 11. | 19:21:23

"lamucat | 2011. február 11. | 19:13:00
Megértem, ha ilyen kis örömökkel is beéritek, hogy a nyugdíjasokat szóljátok le primitív, sértő stílusban, amikor éppen arról van szó, hogy a gyerekeken keresztül is megpróbálnák manipulálni a szavazások eredményét!
Csak arra vagyok kíváncsi, hogy a családotokban lévő nyugdíjasokról is ilyen hangnemben beszéltek-e otthon, vagy már elzavartátok őket a pusztába? És mit terveztek magatokkal, hogy ne érjétek meg a nyugdíjas kort?"

Bár én nem vagyok nyugdíjas - sőt, ahogy a dolgok állnak, soha nem is leszek -, de tökéletesen egyetértek veled!!! Aki így nyilvánul meg, az egyben a saját szüleit, nagyszüleit is ócsárolja.

GaborDori | 2011. február 11. | 19:20:00

Gaspar | 2011. február 11. | 19:08:38
"P.s.: Kíváncsi lennék, melyik szülő szavazati jogát szaporítána a sok gyerek? Persze, mivel állítólag a KDNP-nek akarnak kedveskedni, alighanem az apáét. Apropó, a családfő státuszát nem akarja visszaállítania Fidesz? Itt az idő, hogy ismét módosítsák a Ptk-t."

Hoppá, akkor én gondban lennék! Özvegyen nevelek két gyereket - kénytelen lennék örökbe fogadni egy apukát, hogy szavazhassak???:-DDD Idióták!!!

szavazó | 2011. február 11. | 19:19:27

Olyan frankó ötletnek ez is tűnik,mint az hogy a gázártámogatásnál a gyerekek nem számítottak 1 egésznek,csak 0,9-0,8-0,7-nak.Az MSZP által annyit emlegetett ellensúly legalább meglenne.Nem csak a nyugdíjasok döntenének a választások kimeneteléről.

lamucat | 2011. február 11. | 19:13:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2011. február 11. | 19:08:38

Aha. Milyen kár, hogy Lipótmezőt bezárták!

Mégis, hogy akarják lenyeletni az EU-val, hogy most mát az általános, titkos választójogot is megkérdőjelezik?
Amúgy remek ötlet, és illik a polgári kormányhoz, hogy azm aki esetleg egész életében semmi mást sem csinált, mint egy rakás gyereket, szavazati jog szempontjából mondjuk 6x annyit ér, mint egy többdiplomás, munkája mellett önkéntesként is dolgozó, de meddő nő. Gratulálok!

Persze a valószínűbb verzió az, hogy ezzel akarják tavasszal elterelni a figyelmet a készülő megszorításokról.

P.s.: Kíváncsi lennék, melyik szülő szavazati jogát szaporítána a sok gyerek? Persze, mivel állítólag a KDNP-nek akarnak kedveskedni, alighanem az apáét. Apropó, a családfő státuszát nem akarja visszaállítania Fidesz? Itt az idő, hogy ismét módosítsák a Ptk-t.

bundasmalac | 2011. február 11. | 19:05:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

oldfish | 2011. február 11. | 18:55:47

nem biztos, hogy a gyerekek jól járnának, de a jelenleg minden választást eldöntő nyugdíjasoknak elkennék a száját rendesen.

Hegyi | 2011. február 11. | 18:52:07

Nagyon okos! Számos nehezen,vagy sehogyan
sem akaródzó feladatra lehetne így ösztönöz-
ni a lakosságot. Vállalja,hogy csak magyar
árút vásárol(+szavazat)Vállalja:csak Orbán
Viktorra szavaz(+ 5 szavazat)Müveli a kert-
jét(+ 3 szavazat)Vállalja: nem fog megölni
50-év alatti magyar állampolgárt(+2 szavazat)
Ígéretet tesz:a nyugdíjkorhatár elérése előt-
ti napon önkezével vet véget nyomorult éle-
tének.(+ 50szavazatra jogosult) Így tovább
a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen.
Hajrá agyirokkantak!

junius18 | 2011. február 11. | 18:51:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nonemárt | 2011. február 11. | 18:50:19

Komolyan felvetném ennek a csürhének a kényszer-gyógykezeltetését. Még megharapnak valakit !

lombik | 2011. február 11. | 18:49:31

Nahát ez már mindennek a teteje!!! Ez borzasztó! Fel vagyunk háborodva, Milyen ez a gyülekezet ami benn burjánzik a parlamentünkben?! Igen, a mi parlamentünkben, azoké akik nem mentek el szavazni a FIDESZRE, azoké, akik nem rájuk szavaztak, és azoké is, akik ugyan FIDESZ-esek, de talán maradt még a tisztességnek egy szikrája bennük, és mivel összefogásban van az erő, próbáljanak együtt ellenállni az ilyen lehetetlen, nyomorúságos, eszement ötleteknek.

Bázsán | 2011. február 11. | 18:40:52

Helyes: szinglik 30 fölött meg nem szavazhatnak...

tyutyuka | 2011. február 11. | 18:39:46

Akkor már menjünk a végsőkig: járjon szavazati jog minden petesejt és ondósejt után.

nemválaszolok | 2011. február 11. | 18:36:39

És akkor már csak azt tudom mondani, hogy ezeknél elmentek otthonról. Azért minden baromságnak van határa. Az egész bagázs elmeorvosi vizsgálatra szorul. Vagy netán ennyire rettegnek a bukástól? Mert az lesz, nem is kicsi. Vagy Egyiptom.

Xavi | 2011. február 11. | 18:33:39

telehaz | 2011. február 11. | 18:22:11

tömegesen kérik az állampolgárságot...szám szerint nem tudom...:)

telehaz | 2011. február 11. | 18:22:11

Mivel már kiderült, hogy a határon túli magyarok többsége nincs túlságosan oda sem a kettős állampolgárságért (leginkább a nem EU-tag országokból érdeklődnek, hogy szabadon, vízum nélkül utazgathassanak Európában), sem a szavazati jogért, ki kellett találni valami mást, hogy a fogyatkozó itthoni szavazókat pótolni lehessen.
Inog a hatalom alattuk, csak még igyekeznek titkolni. Ha kihúzzák a ciklus végéig, akkorra szavazóbázist kell teremteni minden áron, mert a meglévővel bukta van.

2x2=4 | 2011. február 11. | 18:21:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tainio | 2011. február 11. | 18:14:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2011. február 11. | 18:10:51

a jobbik nekük is esett, hoyg akkor a romák, egy magukba hány szavazatot fognak kapni?

HIRDETÉS

Sajtóhírek szerint a Fidesz-KDNP Siófokra kihelyezett ülésén a politikus arról beszélt, hogy a szülők kapjanak minden 18 évesnél fiatalabb gyermekük után egy-egy plusz szavazati jogot.

Az MTI-nek Szájer József úgy nyilatkozott, hogy a témát korábban a fideszes Révész Máriusz, illetve a Nagycsaládosok Országos Egyesülete vetette fel, ők pedig most egy vitát szeretnének elindítani az ügyben.

Indoklásként hozzátette, hogy az alkotmányról szóló nemzeti konzultáció keretében vasárnap hozzák nyilvánosságra azokat a kérdéseket, amelyeket az állampolgárok megválaszolhatnak, és ezek között várhatóan ez a téma is szerepelni fog.

HIRDETÉS

Hangsúlyozta, hogy a frakcióülésen erről nem döntöttek, egyelőre a társadalmi vitát akarják elindítani.

Arra a kérdésre, hogy miért most került elő újra a téma, azt válaszolta, most zajlik az alkotmányozás és ez a kérdés a közjogi berendezkedés egyik alapvető intézményét érintené.

A képviselő arra a kérdésre, hogy miként nézne ki technikailag a javaslat, azt felelte, ezek a kérdések akkor merülnek fel, ha a kezdődő társadalmi vita eredményeként úgy döntenek, hogy azt vegyék be az alkotmányozásba.

Úgy fogalmazott, már vannak létező minták, hiszen a családi pótlék esetében is el kell dönteni, hogy az melyik szülő után járjon, de váláskor is ki kell jelölni egy, a gyermekért felelősséget viselő személyt. Szavai szerint ezek olyan technikai kérdések, amelyekkel nem akarják terhelni a mostani vitát.

Szájer József úgy fogalmazott, nagyon büszke lenne arra, ha Magyarország lenne az első, amely megvalósítaná a választójog ilyen mértékű kiterjesztését, mert a 18 év alattiak az állampolgároknak az utolsó nagy csoportja, amelyik nem vehet részt a közügyek intézésében. Hozzátette, hogy ebben az ügyben külföldön is, például Németországban, komoly szakmai, tudományos és politikai vita zajlik.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    119 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS