belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Mit tud egy hatvanéves rendőr?

A Független Rendőr Szakszervezet tiltakozik az elvonás ellen, helyesli a romarendőrök képzésére kilátásba helyezett ösztöndíjat, és a „rendőrgyerekeknek” is hasonlót szeretne. Ellenzi a nyugdíjkorhatár 60 évre emelését.

NOL| 2009. szeptember 23. |38 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

bánáti? | 2009. szeptember 24. | 19:21:29

Én külön választanám az utcán posztoló, járőrözők, a bevetésiek és a kommandósokat az irodákban, laborokban, a portai szolgálatban dolgozókat, no és a a kapitányok autóiba lebzselő sofőröket (a minden titkok ismerőit), a szakszerv. vezetőket.
Van mindenhol toll és papír (netán számítópép),amin egy nagyon helyes kis kimutatást lehetne vezetni, hogy a rendőr mikortól-meddig van "az utcán", és mikortól választja a könnyebb benti munkát.
Amikor a rendőr a kényelmes benti munkát választja, vagy éppen vezetői posztot tölt be, attól kezdve NE KAPHASSON KORKEDVEZMÉNYT.
Esetleg a kinti időre arányosan még kaphatna valamennyi kis kedvezményt, de nem ám 20-25 éveket.

Nantal | 2009. szeptember 24. | 16:34:34

bánáti? 18:19:19

...na! Ilyesmitől "döglik a légy"...! Az ilyen "helyzetek", sajnos nem "egyediek"...!!! ...és EZ is, a "jogi ipar" terméke! :(

Samiya | 2009. szeptember 23. | 18:31:18

Jajj irriga!

Már megint olyan dologról foglalsz állást, amiről fogalmad sincs. Melyik rendőrtiszti főiskolán adnak ugyan jogi diplomát? Ekkora marhaságot már rég hallottam.
Menj inkább vissza csicskáztatni, és ne érezd úgy, hogy kötelességed minden cikkhez kommentet írni!

bánáti? | 2009. szeptember 23. | 18:19:19

irriga! Nem kapnak jogi diplomát a rendőrtisztisek, csak tanulnak jogot. Ám a főiskola elvégzése után a legtöbb levelezőre jár, hogy jogi diplomát szerezzen.
A szerezzen jó szó, ugyanis tudok olyat,(név és települést nem említek), aki 12 év után "megszerezte" a jogi diplomát, kezébe véve azonnal mindent lecseréltetett (hivatali ajtaján a névtáblát, előrenyomott formanyomtatványokat), hogy mindenhol villogjon a doktori cím. Ezen és még az egyetemi végzettséggel járó bérbesorolás mélységesen felháborította rendőrtársait. Na, nem igen volt előttük becsülete.
Karrierje folytatásáról még annyit, hogy 2002 előtt nagyon kiemelték, hamarosan nyugdíjat igényelt, és a nyugdíja mellett még több fizetést kapott, mint amikor simán dolgozott, mert ugye őt nem törte meg a rendőri szolgálat, mindig jól helyezkedett.

cherubion | 2009. szeptember 23. | 17:28:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bubus | 2009. szeptember 23. | 17:25:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lusta | 2009. szeptember 23. | 17:15:54

Nem kell neki futkározni a bűnözők után, de nagyon jól el tudja látni a porta szolgálatot, ügyfélirányítást, tájékoztatást, esetleg más dolgot, amire jelenleg külön szolgálatot működtetnek fiatal őrző-védőkkel, akik tudnának futkározni a bűnözők után.

ejnye | 2009. szeptember 23. | 17:12:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bubus | 2009. szeptember 23. | 17:08:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cherubion | 2009. szeptember 23. | 16:43:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Timót | 2009. szeptember 23. | 16:36:50

Sada! Ha mindenki rendőrnek állna, ki varrná az egyenruhát, sütné a kenyeret, vagy karbantartaná az infrastruktúrátokat?
Ráadásul nem volna kire vigyázni:-)

Timót | 2009. szeptember 23. | 16:32:31

Sada! Én is tudok olyan munkakörről, /országos szolgáltató szerviz szolgálata/,
hogy soha nem tudod, hogy mikor érsz haza. Hóban,sárban, azonnal menni, ha a munkaidő letelt, akkor is a berendezésnek üzemelni kell, hegytetőn,tornyot mászni, éjszaka, lefagyott dűlőutakon jönni,100 kilométereket vezetni, nincs mese. Másnap bemenni, munkaidő kezdetére. De ők nem jogosultak 40 évesen nyugdíjba menni, a 65-öt lehet hogy meg sem érik.
Ilyen a versenyszféra...

Sada | 2009. szeptember 23. | 16:31:06

ejnye.Azt mondtam,hogy nem irígykedni kell hanem bekell állni szolgálni.A fegyveres testületeknél is rengeteg a ingyen meló,nincs túlórapénz egyebek de
a fegyveresek nem panaszkodnak teszik a dolgukat,vagy kilépnek ,de akkor ugrik a nyugdíj.Ha valakiből fegyveres lesz az felesküdik és szolgál!

szvori | 2009. szeptember 23. | 16:26:58

Szerintem egy 60 éves rendőr ér annyit, mint egy huszonéves. Ugyanis a mi ki városunkban élő rendőrt még gyalogosan, közterületen soha nem láttam. Tehát e szempontból nincs is közöttük küönbség. Akkor meg minek a korkedvezménnyel ködösíteni? Szolnoki Tibor, a Bonbon zenekar frontembere 39 évesen, 27(!!!) igazolt munkaév után ment nyuddíjba, éppen a napokban. Veszélyes egy szakma lehet nálunk manapság zenélni...!

Laca.. | 2009. szeptember 23. | 16:26:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cherubion | 2009. szeptember 23. | 16:25:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. szeptember 23. | 16:12:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. szeptember 23. | 16:08:43

Sada: 15:54:54

...ha EGYESEK, nem maguk "tennék zsebre" a fizut, nem volna "hiányszakma"...!!!
...úgyhogy, mosolyognom KELL...!!!

ejnye | 2009. szeptember 23. | 16:04:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sada | 2009. szeptember 23. | 15:54:54

Nekem az a véleményem,aki úgy érzi,hogy korán szeretne elmenni nyugdíjba az menjen el fegyveres testülethez szolgálni. Ne írígygedjen cselekedjen,javaslom azokat a szolgálatokat ahol sohasem tudja mikor megy haza és, hogy egyáltalán élve hazamegy e. PL Tűzszerész stb.Uraim hölgyeim végig kell csinálkni mostis hiány van ezekben az ágazatokban.

ejnye | 2009. szeptember 23. | 15:45:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

berklac | 2009. szeptember 23. | 15:38:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 23. | 15:38:01

bánáti? | 2009. szeptember 23. | 15:19:51


A rendőrtiszti főiskolára azért nagy a tülekedés, mert jogi diplomát ad.
Valamelyest alacsonyabb képzési szinttel, mint az ELTE.

irriga | 2009. szeptember 23. | 15:36:08

bandyta | 2009. szeptember 23. | 15:19:19


Ez a múlté.
Az EU-ban szigorúan veszik a havi munkaidő kitöltését.

Nincs többlet!

Nantal | 2009. szeptember 23. | 15:30:05

ejnye: 14:57:33

Szerintem, korábbi nyugdíj SEHOL...!!! Hiszen arra "találták ki" a rokkantságit, nemde...?...!

Ágazatilag, persze "könnyített" beosztásra JOGOSULTSÁG, B I Z T O S Í T Á S A a "jogi ipar" + a "szakszervezetek", KÖVETKEZŐ feladata...!!!

Timót | 2009. szeptember 23. | 15:21:18

Szolgálati idő: Rendőr szakközépiskola beszámít, ipari nem.
Nyugdíjszámítás: Fegyvereseknek nettó 100%, civilnek nettó 70.
Nem ugyanaz a Magyarország...

bánáti? | 2009. szeptember 23. | 15:19:51

Nem a tisztavatáson, hanem a Rendőrtiszti Főiskola évnyitóján lett rosszul 3 fiatal. Ezek lehet, hogy a büdös életben nem lesznek a strandon kívül napon, nem is futkosnak a bűnözők után. Belőlük lehet, hogy bűnügyi, pénzügyi nyomozó, gazdaságvédelmis, esetleg vegyészként bűnügyi laboratóriumban fogják végezni rendőri tevékenységüket.
Hát ugye ehhez nem kell tűző napon való állóképesség.
60 éves korukig lehetnének ténylegesen állományban, mert nem kell ám futkosniuk, órákat napon állni - csak nagyvezetőiknek kellene jól szervezni a munkát, használni és használtatni a modern eszközöket. Mert pl. egy bűnöző elfogásához nem kell azonnal futni, elég, ha úgy látja, hogy neki már nincs lehetősége, akkor a rendőrségi "toky-voky-n" riasztja a zsiványhoz közelebb eső rendőröket és slussz.
Na, de hát a szervezés! (Egyébként a már nagyon lesajnált SZU-ban, mint túrista élőben láttam ilyen megoldást. De ezt láthatjuk a bűnügyi filmekben is).

bandyta | 2009. szeptember 23. | 15:19:19

ejnye | 2009. szeptember 23. | 14:57:33
ejnye ebbe kár volt beleszólnod amihez nem értesz abba ne kotyogj bele!!
nem tudom, hogy mit dolgozol de a hivatásos életről úgy látom fogalmad sincs, mert ha lenne nem írnál marhaságokat....
tudod egy átlag nyugis beosztású rendőr nem napi 8-órás munkaidőt dolgozik, hanem 24-órás szolgálati ideje van!! ami azt jelenti ha szól a főnöke, hogy Józsi ma bent kell maradni ellenőrzésre, razziára, szolgálatba akkor egyet tehet, azt válaszolja, hogy értettem!! legfeljebb másnap ha hazamegy beteget jelent... de ezzel az összes többi kollégáját megszívatja....
és pont így van ez katonáéknál is.....
ja és amikor a hozzád hasonló okosokkal szemben érdekében kell intézkednie az is elég komoly idegi munka... :-)
no erre találták ki annak idején a korkedvezményes nyugdíjat 25-éves munkaviszonnyal..

bubus | 2009. szeptember 23. | 15:05:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. szeptember 23. | 14:57:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cherubion | 2009. szeptember 23. | 14:53:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 23. | 14:43:41

Timót | 2009. szeptember 23. | 14:40:35

Valószinűleg mellé ütöttél.
1928-at akartál írni.

A korai nyugdíj már a Horthy csendőrségnél is működött.
Onnan örökölte a szocializmus, maj jelen rendszerünk.

Már kérdés, hogy a szocban lényegileg bárki lehetett rendőr, nem feltétlenül kellett az iskola. Később is kezdődhetett a 25 év.

irriga | 2009. szeptember 23. | 14:40:43

Há nem csak az Istenek estek a fejükre!
A rendőrszakszervezetisesek is.

Talán jobb lenne, ha a jövedelmüket a tagdíjakból fizetnék ki.
És nem közpénzből, adóforintocskáimból.

Timót | 2009. szeptember 23. | 14:40:35

cherubion!
Egyben tévedsz. Ezeknek az előjogoknak a többségét nem az "átkosban" hanem ha jól emléxem '98-ban találták ki, egy törvénymódosítással.
A 60-80-as években bizony igazoltattak, közlekedést irányítottak, stb. ötvenes éveikben járó rendőrbácsik. Senkinek nem volt feltűnő, ha egy őszhajú őrmester bírságolt meg záróvonal átlépésért. Órákig álltak az útszélén, mire kijött értük a kék zsiguli...

Timót | 2009. szeptember 23. | 14:29:35

Igaza van Pongó úrnak. A tisztavatáson sorban összeestek a jövendő tisztek, a vigyázzállástól. Mutatta a hiradó. Hogy bírnák 45 évesen? Viszont fizikai dolgozó vidáman létrázhat, épületállványon mászhat, hajnalban lapátolhatja a kemence mellett a kenyeret akár 64 évesen, nem lesz nyugdíjjogosult. Majd 65 évesen, ha le nem szédül addig a háztetőröl. Miért nem született rendőrnek.

Laca.. | 2009. szeptember 23. | 14:24:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cherubion | 2009. szeptember 23. | 14:02:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

komszomol | 2009. szeptember 23. | 13:54:08

"senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy 60 éves rendőr ugyanolyan értékű, ugyanúgy tud futni a bűnözők után, mint egy 45 éves"

A 45 éves sem nagyon tud. kb 35-ig megy a dolog. De nyomozáshoz, helyszíneléshez minek futkározni?

HIRDETÉS

A Független Rendőr Szakszervezet szerint elfogadhatatlan, hogy a kormányzat 2007-2010 között összesen 20 ezer tiszthelyettes rendőr fizetésének megfelelő pénzt vont el a közbiztonság fenntartására jogosult szervezetektől - mondta Pongó Géza, a szakszervezet főtitkára Budapesten sajtótájékoztatóján.

A főtitkár emlékeztetett rá: 2007-ben a rendőrség, a határőrség és az állomány képzéséért felelős oktatási főigazgatóság 290 milliárd forintból gazdálkodhatott. A rendőrség és határőrség összevonása után, 2008-ban már csak 251 milliárd forintból gazdálkodhatott a rendőrség és az oktatási főigazgatóság. Az idén pedig - az oktatási főigazgatóságnak a rendőrség szervezetébe való olvasztásával - már csak 198 milliárd forintot kapott a rendőrség a közbiztonság fenntartására és az állomány képzésére.

A költségvetés tervezete szerint ugyan 2010-ben 216 milliárd forint áll majd a rendőrség rendelkezésére, de a 2007-2010 között elvont 74 milliárd forintból körülbelül 20 ezer - jellemzően a közterületeken szolgáló - tiszthelyettes foglalkoztatását tudná megoldani a rendőrség - tette hozzá. Megjegyezte: a 74 milliárd forintos forráskivonás a magyarázata annak, miért hallani manapság olyan gyakran, hogy kevés az utcai rendőr.

HIRDETÉS

Pongó Géza elmondta: támogatják, hogy a kormány a mainak az ötszörösére, 300-ra emelje a roma rendőrösztöndíjasok számát, ugyanakkor azt javasolták az Országos Rendőr-főkapitányságnak, hogy ugyanilyen ösztöndíj-rendszerben támogassák a jelenlegi rendőrök gyerekeit is, akik szintén a testületnél akarnak elhelyezkedni.

Az ORFK azonban nem látott lehetőséget a „rendőrgenerációk" támogatására.

- Hatvan évre emelnék a nyugdíjkorhatárt, miközben senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy 60 éves rendőr ugyanolyan értékű, ugyanúgy tud futni a bűnözők után, mint egy 45 éves - mondta Pongó.

 

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    38 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS