belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Matolcsyt meglepte az állami nyugdíjrendszert választók aránya

Matolcsy György szerint minden várakozást felülmúlóan sokan döntöttek úgy, hogy az állami nyugdíjrendszert választják.

MTI| 2011. január 27. |164 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

schola | 2011. február 3. | 01:10:11

Matolcsy számára egy 120 kilós valaki lephetné meg az egyik bv. intézetben - hátulról...

csataval | 2011. január 31. | 14:36:39

"Matolcsyt meglepte az állami nyugdíjrendszert választók aránya"
Ha a magánnyugdíj-pénztárt választom elvesztem az állami nyugdíjat, hiába fizeti be munkaadó a dolgozó után a 24 %-os nyugdíjjárulékot mégsem kap állami nyugdíjat.
Annak kell a nyugdíjpénztárnál nyilatkozni, aki marad. Normális esetben annak kell nyilatkozni aki menni akar, aki szerződést bont.
Ezt nevezi valaki egyenlő választási lehetőségnek, az nem normális.
Van pofája Orbánnak az emberek véleményét figyelmen kivül hagyni és a magánnyugdíj-pénztárban megtakarított pénzemet ellopni?

schola | 2011. január 29. | 14:01:22

Nem túl kedves miniszter "úr"!

Engem pedig az lep meg, hogy ilyen szinten, minden várakozást alulmúló agyi kapacitással kaphat valaki miniszteri bársonyszéket. Segítek, nem az államiba akartak visszalépni ennyien, hanem az ócska zsarolásotok miatt, ennyien nem választották az MNYP-t. Egy valamirevaló jogállamban ugyanis nem arról kell nyilatkozni, fenntartom-e a határozatlan idejű szerződést, hanem, fel akarom-e azt bontani.

kovacs.janos | 2011. január 28. | 20:31:51

Kedves barátaim!
Nem értem, miért fáj az bárkinek is, hogy anno kötelező volt belépnie a magánnyugdíj-pénztárba? Vesztett ezzel egy fillért is? A munkáltató az éppen aktuális járulékot átutalja az államnak, a saját befizetésem pedig nem az állatira megbízható magyar rabló államnak megy, hanem magánszámlára... Így sem, úgy sem tarthatom meg...
Egyébként pedig az általunk olyannyira irigyelt USA-ban mindenki hetente bruttó fizetést kap: ha fizet belőle, van nyugdíja, egészségbiztosítása, ha befizeti az adóhivatalnak az államot megillető részt, nem kerül börtönbe... Egy ilyen rendszerben vajon a nagyon tudatos magyar állampolgárok (én is az vagyok) hány ezreléke maradna életben????

pedro_amigo | 2011. január 28. | 17:02:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bánat | 2011. január 28. | 16:00:55

dekol84 | 2011. január 28. | 15:40:52

Orbánnak mi köze van a reálhozamokhoz?!
Tudtommal a reálhozamot a MNYP-ak fizetik!

papomen | 2011. január 28. | 15:59:57

Az sem mindegy,hol szondázzák az embereket,a Rózsadombon,vagy a nyugati aluljáróban!Miért van az,hogy én még soha nem találkoztam ilyen közvéleménykutatokkal? Kérdezzék csak meg azokat akiknek nincs munkájuk!Kérdezzék meg azokat az embereket akik azért mentek át az állami nyugdíjba,mert nem volt más lehetősége.Érdekes eredmény jönne ki!Az viszont előre érezhető,hogy a tavasszal már nem ez lesz az eredmény"!"

Pasolini68 | 2011. január 28. | 15:59:25

Rodolfo nagy bűvész volt. Mindenki meglepődött, ámult és bámult. Viszont Rodolfo mindig elmondta a trükk előtt: "A kezeimet figyeljék, mert csalok!"

Gondolom, Matolcsy is így lepődik meg saját meglepődésén, főleg akkor, ha visszaemlékszik arra, hogy annak idején az ő magánnyugdíjpénztárral kapcsolatos ügyeit a felesége intézte... Ez is egy jó trükk..

papomen | 2011. január 28. | 15:59:15

Csak úgy szemrebbenés nélkül?
Nos, ehhez a 3,8%hoz nem volt semmi köze a Fidesznek!

Matolcsy György szerint az ország "nagy dobás előtt áll". Hozzátette: Magyarország óriási sikert ért el azzal, hogy tavaly 3,8 százalékra csökkentette a hiányt.

papomen | 2011. január 28. | 15:54:41

Az sem mindegy,hol szondázzák az embereket,a Rózsadombon,vagy a nyugati aluljáróban!Miért van az,hogy én még soha nem találkoztam ilyen közvéleménykutatokkal? Kérdezzék csak meg azokat akiknek nincs munkájuk!Kérdezzék meg azokat az embereket akik azért mentek át az állami nyugdíjba,mert nem volt más lehetősége.Érdekes eredmény jönne ki!Az viszont előre érezhető,hogy a tavasszal már nem ez lesz az eredmény"!"

Laci2010 | 2011. január 28. | 15:48:27

Meglepődik ezen? Mindent megtettek azért, hogy így legyen! Ő neki biztos nem kell aggódni majd nyugdíjas korában, csak félre kell tennie az új adó szabályok miatt nála eddigiekhez képest pluszban maradó pénzt, olyan bankba, ahol nem tőzsdézik el, mint állítása szerint tették ezt a magánnyugdíjpénztárak.
Azon is meglepődik majd 20-30 év múlva, ha azok az állami nyugdíjkasszához most visszalépők, és akkori nyugdíjukkal nem megelégedők számon kérnék tőle a garanciát a nyugdíjukra?

Orlando35 | 2011. január 28. | 15:47:02

a median mérte,és ezt a két vitatott döntést a többség nem támogatta
a bibi ott van, hogy sok a bizonytalan,aki egy pártra sem szavazna
én is így vagyok vele épp, de ez majd változni fog, ahogy lesznek új pártok remélhetőleg
egyelőre ez a fidesz szerencséje, de majd elmúlik ez is idővel
már várom

dekol84 | 2011. január 28. | 15:40:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Orlando35 | 2011. január 28. | 15:25:06

a median mérte,és ezt a két vitatott döntést a többség nem támogatta
a bibi ott van, hogy sok a bizonytalan,aki egy pártra sem szavazna
én is így vagyok vele épp, de ez majd változni fog, ahogy lesznek új pártok remélhetőleg
egyelőre ez a fidesz szerencséje, de majd elmúlik ez is idővel
már várom

kitiltott2 | 2011. január 28. | 15:15:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2011. január 28. | 14:30:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Orlando35 | 2011. január 28. | 13:49:43

gunpowder

Amikor a 40es években a az állam a nagybirtokosok földjét szétosztotta a parasztok között és magántulajdonosok lettek, majd ezt a kommunisták néhány év elmúltával államosították, akkor az "ellopának" számított!

Most az a különbség, hogy az államiba maradásra "kényszerítenek".
A kommunisták ennél sokkan tisztábban játszottak.

Egyszerűen hányás ez így.

Orlando35 | 2011. január 28. | 13:42:39

juditeva

37 éves vagyok
14 éves korom óta figyelem a közéletet
semmi közöm a baloldalhoz

De ekkora pofátlan, nagyképű, vérlázító nyilatkozatot még életemben nem olvastam mint most ez!
A kormánynak megvolt a felhatalmazása, hogy átalakítsa a nyugdíjrendszert.
O.K.
Megvolt a felhatalmazása, hogy ezentúl többet ne menjen pénz a magánnyugdíjpénztárakba, mert szerinte nem ez az üdvözítő megoldás.
O.K.
De az, hogy a személyes nevemen llvé több milliós, az én munkám által megtermelt, az én jövőbeni nyugdíjamra félretett, és örökölhető pénzt, megzsarolva kikényszerítse tőlem, az mindennek a teteje, és ezek után, még nyilatkozik egy ilyet.Huhh.Hihetetlen indulatok dúlnak bennem emiatt.

Én egyet tudtam tenni, nem hagytam magamat zsarolni, nem adom oda ezt a pénzemet(a a gazdagok adócsökkentésének finanszírozására, Derce Tamás életjradékának finanszírozására, Demján Úr Milleniumi városrészébe éptendő 100 milliárdos kongresszusi központjának finanszírozására, Orbán személyes terrorelhárító magánhadseregének finanszírozására, a mindenhol az állami megrendelések esetén 10% ot követelő állami,és fidesz párthívők finanszírozására, stb.)

Lesznek szép pertársaságok, ahol vissza fogom perelni az állami nyugdíjjogomat.

Rmary60 | 2011. január 28. | 13:38:01

Engem nem érint ez, de nem vagyok nyugdíjas, dolgozom.

Ugyan Matolcsy!

Úgy lett ez kitalálva és biztos is sokan egyetértenek ezzel amit most leírok:

SAJÁT HÁZZAL-LAKÁSSAL RENDELKEZŐK NYILATKOZZANAK ARRÓL, HOGY A SAJÁT HÁZUKBA-LAKÁSUKBA SZERETNÉNEK LAKNI!! Mert máskülönben nem lesz továbbra az övéké v.a miénk.

Hát ez a magánnyugdíj dolog is ilyen. /Én szégyenlem magam a Matolcsy kitaláló helyett/ Meg fog Ő még lepődni!

Nekem ez a példa jutott eszembe. JÓ MI??

bánat | 2011. január 28. | 13:33:12

Hát ha itt valakik meglepődnek ,az nem biztos hogy a visszatérők lesznek!

"Kérdéses az egészségügyi ellátás a pénztárban maradóknál
2011. január 28. | 11:42


Talán a törvényhozási kapkodás miatt a mostani szabályok szerint a magánnyugdíjpénztárban maradó több tízezer ember jelentős része nyugdíjasként elesik az ingyenes egészségügyi szolgáltatástól - írja az Index. Ők vagy a kórházi ellátásukért lesznek kénytelenek fizetni, vagy egy most havi 5100 forintos fix díj befizetésével kell hogy megvásárolják majd az egészségügyi ellátásra való jogot."

mserussi | 2011. január 28. | 13:33:02

nezvál béla 131152, rossz példa a manyupokra az Enron. tessék jobban utánanézni. a vállalati saját nyugdíjalap problémája ugyanis más ügy...ahogyan más egy kirívó nagyvállalati csőd, kiváltképp ha a cég azért éldegélt ideig-óráig jól, mert az állami emberek korábban támogatásokat intéztek el neki, azaz a felelőtlen nagyúr helyzetébe hozták....persze a csalók, trükközők érdekösszefonódása általában idővel meghozza a maga gyümölcsét...

narancsdömping | 2011. január 28. | 13:29:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sok X | 2011. január 28. | 13:20:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nezvál Béla | 2011. január 28. | 13:11:52

Ne lepődjön meg, Miniszter Úr ? egyrészt jól volt szervezve, másrészt a BIZTONSÁG !!!
A napokban olvastam egy U.S.A.-beli tanulmányt, ott is a válaszadók 84 %-a a rendszeres, élethosszig tartó nyugdíjat választaná, ha lehetne!
Példa : ENRON
Hat ember kifosztott 10 ezret, TB járulék, nyugdíjalapok, jutalékok lerabolva, munkahelyek megszüntetve. Kinek kell ez ???

flamingo | 2011. január 28. | 12:57:50

Miért választhatott volna a király eszesebbet?? A komcsi "HHH"- t követte.

flamingo | 2011. január 28. | 12:55:02

Hoppá! Nézzünk már szét,hogy a volt komcsik, melyik pártokban söprögettek és söprögetnek.

flamingo | 2011. január 28. | 12:52:53

Érdekes, az Mnyp-be történő belépés valóban (volt akiknek kötelező volt), és a mostani kilépés nem volt-e kötelező, persze arról az egyszerü szavazók nem tehetnek, hogy van egy gazasággal kapcsoltban, hozzá nem értő kormányuk, alakult és van.

schola | 2011. január 28. | 12:34:30

Matolcsyt meglepte, hogy milyen sokan engedtek a zsarolásnak.
Megjegyzem, Gyurka, akik semmilyen nyilatkozatot nem tettek, azok a barom törvényetek ellenére sem léptek vissza az államiba. Ugyanis ezen emberek nem azt nem jelezték, hogy nem maradnak, hanem azt, nem bontják fel az érvényes szerződésüket!

Azért a király választhatott volna magának kicsit eszesebb szent-jobbot...

pedro_amigo | 2011. január 28. | 12:25:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gunpowder | 2011. január 28. | 11:54:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gunpowder | 2011. január 28. | 11:51:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pedro_amigo | 2011. január 28. | 11:32:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kivándoroltfiatal | 2011. január 28. | 11:09:10

32éves vagyok. Saját pénzből munka mellett szereztem jeles diplomát - a jó tanulmányi eredményem miatt még Köztársasági Ösztöndíjat is kaptam, 20ezer forintot fél évre. Kivándoroltam 7éve. Multinak dolgozom, nem EUs országban. Amíg otthon dolgoztam -és tanultam- befizettem minden adómat járulékomat és magánnyugdíjpénztári tag vagyok egy nagy biztosítónál. Egy nagy banknál pedig önkéntespénztáram van. Mindkettő nyereséges (a magán 30%ot, az önkéntes csak 15%ot hozott) 4éve élek és dolgozom és fizetek adót egy olyan országban amivel Magyarországnak nincs kölcsönös társadalombiztosítási szerződése (de még a jogosítványt sem ismertetik el mint EUs színvonalú) a magyar nyugdíjszámítási szabályok szerint vesztettem 4év szolgálati időt amit nem kapok vissza. Kicsit megtolom és az már 5év, fél évtized. Nő vagyok tehát az már számít. Maradok. Magánnyugdíjpénztár-tag és kivándorolt. Ide szülök majd gyereket és nem oda. Nem éltem szavazati jogommal a tavalyi választások során értem egyik pártnak sem kell kepesztenie- esélytelenek. Majd akkor megyek haza ha látom a biztonságot. Addig maradok. Szomorúan.

Orlando35 | 2011. január 28. | 09:21:58

juditeva

37 éves vagyok
14 éves korom óta figyelem a közéletet
semmi közöm a baloldalhoz

De ekkora pofátlan, nagyképű, vérlázító nyilatkozatot még életemben nem olvastam mint most ez!
A kormánynak megvolt a felhatalmazása, hogy átalakítsa a nyugdíjrendszert.
O.K.
Megvolt a felhatalmazása, hogy ezentúl többet ne menjen pénz a magánnyugdíjpénztárakba, mert szerinte nem ez az üdvözítő megoldás.
O.K.
De az, hogy a személyes nevemen llvé több milliós, az én munkám által megtermelt, az én jövőbeni nyugdíjamra félretett, és örökölhető pénzt, megzsarolva kikényszerítse tőlem, az mindennek a teteje, és ezek után, még nyilatkozik egy ilyet.Huhh.Hihetetlen indulatok dúlnak bennem emiatt.

Én egyet tudtam tenni, nem hagytam magamat zsarolni, nem adom oda ezt a pénzemet(a a gazdagok adócsökkentésének finanszírozására, Derce Tamás életjradékának finanszírozására, Demján Úr Milleniumi városrészébe éptendő 100 milliárdos kongresszusi központjának finanszírozására, Orbán személyes terrorelhárító magánhadseregének finanszírozására, a mindenhol az állami megrendelések esetén 10% ot követelő állami,és fidesz párthívők finanszírozására, stb.)

Lesznek szép pertársaságok, ahol vissza fogom perelni az állami nyugdíjjogomat.

flamingo | 2011. január 28. | 08:59:48

Ez mi?

narancsdömping | 2011. január 28. | 08:58:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

flamingo | 2011. január 28. | 08:54:48

juditeva: A nemzeti kormányuk adott-e arra lehetőséget, hogy szabad válaszási lehetőség legyen, aki akar menjen aki akar maradjon?

nemválaszolok | 2011. január 28. | 08:52:45

Farszi | 2011. január 28. | 08:49:30

:)) Így igaz.

Farszi | 2011. január 28. | 08:49:30

A "Gyurcsány-rajongó" jelző pedig még itt is sokakat sért (pld. engem). Attól, hogy valaki nem ért egyet a magánnyugdíjpénztárak felszámolásával, még nem feltétlenül baloldali (n.b. megítélésem szerint Gy. Feri "bácsi" sem volt az).

nemválaszolok | 2011. január 28. | 08:48:32

juditeve: Javasolnám, hogy ne a hülye népszabadság oldalán terjessze ostobaságait. Különben pedig, első körben. 98-ban nem volt kötelező a pénztártagság, önként lehetett belépni.Utána lett kötelező, tehát csak azt tudom Önnek mondani, hogy Tanulni, olvasni, tanulni!

Farszi | 2011. január 28. | 08:47:09

Juditeva,

Már megbocsásson, mégis a Maga korosztálya tartott ki tűzön-vízen át Gyula, Péter, Feri bácsik mellett.

juditeva | 2011. január 28. | 08:40:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2011. január 28. | 08:38:45

bozsós | 2011. január 28. | 07:37:10

Maga ugyanolyan szűk látókörű, mint t. pártja. Itt nem kurucos ballib virtusról van szó, hanem egyszerűen arról, hogy 1 hónap nem elegendő arra, hogy valaki az egész életét meghatározó kérdésről döntsön megfelelő információk híján (mert amit a kormány adott, az minden, csak nem megfelelő tájékoztatás), másfelől pedig az időt is szándékosan rövidre szabták. Miért is nem lehetett nyomtatványon,vagy neten jelezni a maradás vagy távozás tényét? - Ja, mert az egyszerűbb lett volna. Azért van a kormányzati portál, hogy ilyeneket is el lehessen intézni pl.

nemválaszolok | 2011. január 28. | 08:33:47

Az egész banda egy cinikus, hazug társaság, Matolcsysól, Orbánostól, mindenestől. És most, hogy lenyúlták a pénzeteket, "majd gyökerestől felforgatják" a nyugdíjrendszert, és mindenki megszívta. Svéd modell nem lesz - ezt mondták még a kampányidőszakban, azt mondták, hogy hazudik az akkori kormány. Nos, mára világossá vált, hogy ők tényleg ezt akarják bevezetni, csak előbb ellopják a pénzt az emberektől. Neszenektek kétharmad.

pál péter | 2011. január 28. | 08:04:33

Matolcsy nemcsak tolvaj és rabló hanem CINIKUS maffiózó.

flamingo | 2011. január 28. | 07:49:55

Korlátok megvannak pld. Debrecen esetében.

flamingo | 2011. január 28. | 07:48:09

"Kurcos virtus nem annyira erős a ballibeseknél", az a baj,hogy a FIDESZ-KDMP szavazók (MNYP tagok.) is ráfizettek.

fpetya | 2011. január 28. | 07:44:56

"Matolcsy György szerint minden várakozást felülmúlóan sokan döntöttek úgy, hogy az állami nyugdíjrendszert választják."

Matolcsy úr! Nem választják, csak bejött az a mocskos húzás, hogy aki nem nyilatkozik, az automatikusan visszakerül. Az emberek birkák, nem törődnek a saját dolgukkal ill. erősen félre- ill. alulinformáltak a kormény szándéka szerint. Választani az ember helyes és alapos információk birtokában és kényszer nélkül tud, ezek itt nem álltak fenn.

bozsós | 2011. január 28. | 07:37:10

Úgy látszik a kurucos virtus nem annyira erős a ballibeseknél. Mennyien hőbörögtek e lap kommentelői között is, hogy kilépnek, de úgy látszik az emberek többségénél győzött a józan ész.
Egyébként, ha több lett volna a dolog kettőnél, a kormány biztos megkeserítette volna az MNYP tagok életét további járadékelvonásokkal és pénztárellenőrzésekkel. Ha kicsi marad az átlépők száma, akkor lehet, hogy a kormány nagyvonalú lesz. Bár Esztergom és Szeged példája mutatja, hogy a Fidesz nagyvonalúságának is megvannak a maga korlátai.

flamingo | 2011. január 28. | 07:33:45

Persze, hogy mindenki tudja, hogy mindenkire egyformán jó megoldás a nyugdíjrenszerben nincs és akkor lehetett volna azt mondani, hogy ne legyen kötelező az MNYP, de itt nem erről van szó.

flamingo | 2011. január 28. | 07:25:21

Hagyjuk, már békén a történelmet, 1953-ra gondoltam. Boris: a 80-as években szazvati arányok megoszlása mi volt? Volt két jelölt aki közül lehett választani egyik az MSZMP jelöltje volt a másik meg a Hazafias Népfronté.

eszes66 | 2011. január 28. | 07:21:06

Higgadtabban. Mindenki tudja, hogy szinte nincs mindenkire egyformán jó megoldás a nyugdíjrendszerben. Függ az életkortól, megszerzett jogviszony idejétől, jövedelemtől, stb. Bár véleményem szerint a manyup biztosította volna hosszútávon az állami nyugdíj tehercsökkenését, s kb. 30 év múlva, amikor fokozatosan nyugdíjba mentek volna a több pilléren álló nyugdíjasok, csökkent volna az állami kiegészítés is, ebből adódóan a nyugdíj-kiegészítés az állam részéről a nyugdíjkasszába,mint ilyen fokozatosan megszűnt volna. Nem lenne kérdés,hogy kevesebb befizető van,mint nyugdíjas, mert mindenki csak a befizetése szerinti arányban kapott volna ellátást, s kiegészítette volna a manyup-ban illetve önkéntesben félretett pénzéből.Értelem szerűen nem beszélhetünk a nagyságáról lévén mindkét esetben nagyon sok külső körülmény befolyásolja (pl. az ország mindenkori gazdasági helyzete, az aktuális politikai irány stb).

flamingo | 2011. január 28. | 07:21:03

Irena és a kamatokat miből írták volna jóvá? A MNYP rendszer volt az állami kötvények legnagyobb vásárlója.

Boris | 2011. január 28. | 07:15:49

Szabad választás.
98%
1953

flamingo | 2011. január 28. | 07:14:52

Meglepte?? Hadüzenettel egyenértű ultimátum volt az a lépésük, hogy aki marad a MNYP-rendszerben, attól kezdve a munkáltatói befizetés után nem kap állami nyugdíjat, nesze neked demokrácia.

radnoti | 2011. január 28. | 07:14:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaius | 2011. január 28. | 07:12:03

Irena | 2011. január 28. | 06:59:41

"Azt hiszem, lehetett volna zsarolás mentesen is."

A Fidesz? Erőszakmentesen? Na ne már? Akkor hol a hatalom demonstrálása? Ezek frusztráltak lesznek ha nem demonstrálhatják hatalmukat! EZ a lényeg, erővel, keményen, nem foglalkozva senkivel! Ez a világ vár ránk, az országra, diktatúra!
Orbának, és a FIDESz-nek buknia kell, hasonló módon az MSZP-hez, mindkét párt eljátszotta az emberek bizalmát!
Előre civilek :)

eszes66 | 2011. január 28. | 07:11:58

A kommunista pártba, kisz-be, munkásőrségbe is (anno)Önként lépettbe mindenki ugye? Nem azért mert sokszor ezen múlott az órabér emelés és a többi juttatás, gusztustalan.

eszes66 | 2011. január 28. | 07:09:17

Bakker, én hülye megettem a szendvicsemet s utána ezt a gusztustalan, cinikus, gyomorforgató matolcsy cikket nyitottam meg. Nem csoda, hogy a reggelim visszafelé jön!!! Legalább ne lennének ilyen arrogáns bunkók.

Irena | 2011. január 28. | 06:59:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Irena | 2011. január 28. | 06:53:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sasa2 | 2011. január 28. | 06:38:43

Nyugdíjjárulék beszedése nagy és jó üzlet. Az állam szolidaritási alapnak nevezi az így befolyt összeget, hisz ebből fizet kedvezményes nyugdíjat és és egy csomó szociális járulékot.

Előző időszakban kötelező volt a járulékok egy részét bankok kezelésére bízni. Itt volt egy döntési lehetősége az embereknek, ez a magasabb jövedelműeknek kedvezett. Valójában ezt a pénzt a bankok kapták meg, nem rendelkezhetett vele senki szabadon nem vált a járadék befizető tulajdonává ez az összeg . Az így kieső bevételt az állam kölcsönökből pótolta.
Az állam rossz gazda. Ennyi.

bandi bácsi | 2011. január 28. | 06:35:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hóvirág | 2011. január 28. | 06:33:26

Micsoda egy undorító, mocskos, cinikus szöveg. Egy csomó ismerősöm egész egyszerűen NEM MERTE a magánnyugdíjpénztárat választani. Érti Matolcsy úr? Nem merte!!!!!!!!!

egyfelháborodott | 2011. január 28. | 06:12:51

Ha akad olyan ember aki kiigazodik a magánnyugdíjpénztárakba befizetett pénzén (pl. magas kockázatnál ami bizonyos kor alatt automatikus; volt le kellet mondani vagy beraktak ), hogy a tőzsdén mely részvényekbe fektetek be; azok közül a veszteség a tagoké lett a nagy profit a vezetők rokonaihoz ment.
szal szerintem az állami is olvad de jobban bízok benne; 4 évente ellenőrzik (remélem)

Halford | 2011. január 28. | 05:41:54

VÉRLÁZÍTÓ VAGY MATOLCSY!!!

steamengine52 | 2011. január 28. | 05:33:26

Micsoda sikertörténet!!!

A mnyp-tagok 98%-a lépett vissza önként az állami rendszerbe.
Persze. SZ@.rban van a büdzsé, pénzt kellett szerezni valahonnan. Az IMF delegációt hazaküldték, onnan már nem jön több zsé.

1950 táján is, mikor sz@,rban volt a büdzsé, pénzt kellett szerezni valahonnan. Nosza, elvtársak, jegyezhettek békekölcsönt. Önkéntesen.
De, ha nem jegyeztetek, az ÁVH mégiscsak gondoskodott róla, hogy meggyőzzenek.

Meglepően sokan voltak, akik önként jegyeztek,,,

De most, demokrácia van: nincsenek ÁVH-s módszerek, de ha nem léptek vissza az államiba, beígérjük, hogy egy árva kanyit sem kaptok.

Ugye, micsoda sikertörténet?
És milyen meglepően sokan léptek át...!

boros0208 | 2011. január 28. | 05:22:38

A Fidesz nem a médiatörvény miatt fog bukni, hanem a hülye Matolcsy miatt.

loewe | 2011. január 28. | 01:20:44

A Közgáz szégyene, hogy egy ilyen alak, mint matolcsy, közgazdászdiplomát kaphatott. Ha azt mondta, amit a cikkben írtak, akkor fogalma sincs semmiről - bár ezt eddigi működése is fényesen bizonyítja.

Osszián | 2011. január 28. | 00:13:29

Ekkora ocsmány cinizmust, megáll a levegő.
Hát mi az, hogy átlépett?
Átcibálták a 3 millió balekot, nem átlépett.
A megtakarításaikat meg beszórják a Dunába.

nonszensz | 2011. január 28. | 00:12:00

mégis van elég buta aki tapsol ezek után is, ilyenkor mi van? :)

bpredwing | 2011. január 28. | 00:08:26

Ez a Matolcsy-féle nyilatkozat a pofátlanság, az aljas cinizmus teteje. 2008-ban eldöntöttem hogy többé nem megyek szavazni. Visszavonom. Mindig el fogok menni,és mindig ezek ellen fogok voksolni.
Akár még az MSZP-re is, ha kell.

nonszensz | 2011. január 28. | 00:06:08

ekkora cinikus "szerszámot"

Wazull | 2011. január 27. | 23:50:11

"Matolcsy György szerint minden várakozást felülmúlóan sokan döntöttek úgy, hogy az állami nyugdíjrendszert választják."
hat ez az elvtars nagyon vicces. Befenyitenek mindenkit hogy aki nem megy at annak elvagjak a torkat, aztan meg meglepodik, hogy mennyire sikeres volt ez a felhivas.

NaNI | 2011. január 27. | 23:41:31

Matolcsy úr szerint jövőre és azután már jelentős megtakarításai lesznek a magyar gazdaságnak. Javaslom neki, kezdjen -még az idén - a frakcióvezetői luxuskocsi bérleten és a kormány többi luxus kiadásain spórolni, valamint a IV. kerületi Fidesz főtámogató életjáradékán! Ha a kormány és hivatalai saját kiadásán tudna spórolni, és akkor talán nem lett volna "szükséges" elvenni 3 millió magyar állampolgár magánynugdíj-pénztári megtakarításait. Sz. figyelmét felhívnám arra is Matolcsy úrnak, hogy ha a Fidesz elterjeszti a IV. kerületi gyakorlatot, és netán még több Fidesz-csatlóst díjaznak élete végéig olyan jelentős összegekkel - közpénzből - mint amit ma hallottunk 350 eFt+ járulékai/hó, nehéz lesz beadni a népnek, hogy a megszorításaikra szükség van! A közszférában dolgozókat 98%-os adóval sújtották , és pl. 20 évi munka után indoklás nélkül utcára dobhatják a dolgozót, - rásütve a bélyeget, hogy "igazságtalanul" nagy végkielégítést kapna -, miközben másoknak életjáradékokat osztogatnak, és nőtt az előzőhöz képest a kormány kiadása, és a párttagjai luxusban tobzódnak! Ez nem "pofátlan" kettős mérce?

Sigismundus | 2011. január 27. | 23:12:17

"Matolcsy György szerint minden várakozást felülmúlóan sokan döntöttek úgy, hogy az állami nyugdíjrendszert választják."

Vajon miért gondolják, hogy az emberek megalázása kifizetődő?

csőrike | 2011. január 27. | 22:53:21

Hát, ehhez a Matolcsy bejelentéshez azért arc is kellett. Olyan arcbőr, amelyhez képest a víziló bőre vékony kis pergamen.:-)

Speaker | 2011. január 27. | 22:48:53

Cinizmus.

sydney | 2011. január 27. | 22:35:25

Ez nemcsak testi hibás, hanem szellemileg is az. Hát hogy a francba léptek volna át pár nap alatt 3 millióan? Ez olyan Matolcsycsycsykám, mint ha 3 millió állampolgárt arra köteleztetek volna, hogy egy hónap alatt személyesen járuljon elétek és jelentse ki, hogy továbbra is marad a lakásában, nem költözik. Ezt nevezik a hatalommal való visszaélésnek, aminek előbb-utóbb megisszátok a levét!

Orlando35 | 2011. január 27. | 22:28:18

Nem vagyok egy indulatos ember, de elmegy a bús. -ba a miniszter úr.
Ebben a dologban a helyében meg sem szólalnék.
Egyszerűen forr a vérem, ha erre az egész dologra, és az arcátlan nyilatkozataira gondolok!
Van ismerősöm aki az állami nyugdíjbiztosítónál dolgozik, és a héten minden kollégájával érzékeltették, hogy fel se merüljön bennük, hogy nyilatkoznak, mert...

Szömörcsög | 2011. január 27. | 22:24:01



A cikkhez meg annyit: amilyen Mat0lcsy és a mostani nyilatkozata, olyan a Fidesz, és a Fidesz-kormány is. És a kormányzásuk is...

Vagyis az EU szégyene az egész ahogy van.


Szerintem nagyon sokan sejtették 1998-2002 után, hogy ha ezeknek 2/3-a lesz, nem fogják tudni magukat türtőztetni. De ez lesz a vesztük legkésőbb 2018-ban.


Szömörcsög | 2011. január 27. | 22:20:41

aranybika | 2011. január 27. | 20:07:14


Részben igazad van, de szerencsére nem mindegyik Fideszes olyan ostoba mint akinek a kommentjére válaszoltál.

De sajnos nagyon sok az ostoba közöttük. Annyira ostoba, hogy már nem is érdekli az embert mit beszél, mert menthetetlen...

karaj21 | 2011. január 27. | 22:18:53

Van képe a miniszter úrnak érzelemmentes döntésről beszélni.Legalább most hallgatna !

rosta96 | 2011. január 27. | 22:17:32

És vajon mennyi lett volna várakozása szerint azok száma, akiknek hasonló feltételek mellett (ld. félfogadási helyek száma, félfogadási idő stb.) az állami nyugdíjba való átlépésről kellett volna nyilatkozniuk?

Hogy mi a pék ...-ért nem lehetett a maradási nyilatkozatot Ügyfélkapun keresztül intézni?!? Vagy a "dejónekünkamipénzükből" Kormányablakoknál?

hunt | 2011. január 27. | 22:07:51

bizinol | 2011. január 27. | 21:51:33

Lehet, nem csak kevés, de egy senki vagyok. Egy azért vagyok, egy szavazat. A véleményem egy gyakran megnyilatkozó közszereplő tettei, szavai, gondolatai, remélem szavai azokat fejezik ki, mondtam el. Megerősítem, vállalom.
Önnek a rólam alkotott véleményéhez elég volt egy mondat. Gratulálok a teljesítményéhez!

Gaius | 2011. január 27. | 22:06:42

jajj, szerinted a fidesz nem lop, hidd el nekem, ők rekordot döntenek!
Szerinted miből fizették az eddigi kampányokat?

Gaius | 2011. január 27. | 22:03:56

Orbánnal? A fidesszel?

rocky | 2011. január 27. | 21:51:55

Eleinte bíztam benne, hogy Orbán élni fog a lehetőséggel, és nagyot durrant!
A durranás meg volt, megalázták a demokráciát, a köztársasági elnöki hivatal tekintélyét. Megnyirbálják a szólásszabadságot, és alapvetően az új alkotmányukkal létrehozzák az orbáni irányított demokráciát!

Szerinted ez bizalomra ad okot? Az, hogy egy erőpolitika van kiépülőben?
Szerinted ez elnyerte az emberek támogatását?

Biofegyver | 2011. január 27. | 22:01:01

Engem az lep meg, hogy 2%-a az embereknek bevette a MASZOP-os faxságot. A legnagyobb gond ezekkel az volt eddig is, hogy az enyveskezű pártbábjátékosok kezében volt. Inkább vállalja ezt az állam értünk és ne az ország ferije. Ezeket a ragacsos kezű hiénákat el kellene távolítani ebből az országból egy jóképű Marokkói börtönbe.

Gaius | 2011. január 27. | 21:55:49

a szadesznek annyi, és ha az mszp nem változtat, akkor neki is. ennyi, én nem várom vissza, pedig mszp-s voltam. baloldali értékem viszont megmarad.
Viszont örömmel veszem bármi új megjelenését, ami nem olyan romlott mint a jelenlegi csapatok!!!!!!!!!!!!!!!
leszerepeltünk? mi ez a többes szám? akkor veletek mi lesz?
TI LESZTEK AZ INTŐ példa, hogyan nem szabad politizálni :) remélem nincs harag :)

kompetitív | 2011. január 27. | 21:53:36

Zidane | 2011. január 27. | 21:28:45

Ne csüggedj, minden relatív! Még az is, hogy a proli mindig rosszul jár.

rocky | 2011. január 27. | 21:51:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bizinol | 2011. január 27. | 21:51:33

hunt | 2011. január 27. | 21:41:07
Ön pedig nem csak hü.., hanam kevés is.
Gaius!
Hagyjátok már ezt az erölködést! A kutyának sincs szüksége egy új mszpdsz-re. Leszerepeltetek. Örökre.

Gaius | 2011. január 27. | 21:44:20

Rocky

Az mszp-re piszkosul ráfért a bukás, vagy tanulnak belőle, vagy kuka.
Nem arra gondoltam, hogy a passzív szavazók kire szavaznak, hanem arra, hogy a fidesz pl: az alacsony részvétel melletti győzelmet (lásd. EU) is világraszóló győzelemként könyvelte el. A gond ott van, hogy az emberek beleuntak a korrupt politikai elitbe, MINDENKIBE. A fidesz orbánsága, demokrácia gyalázása pedig ezt a folyamatot erősíti, bár remélem pozitív irányba, eltűnik az összes romlott párt, és talán kialakul egy tiszta politikai közélet.

rocky | 2011. január 27. | 21:43:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hunt | 2011. január 27. | 21:41:07

Én egy kommentemben azt írtam nekünk nem szabad elragadtatnunk magunk. De... Kedves Miniszter Úr! Ön hülye!

kompetitív | 2011. január 27. | 21:40:31

kobakaba | 2011. január 27. | 21:36:06
kompetitív | 2011. január 27. | 21:15:29
ébresztő! A mnyp-ak 80%-ban államkötvénybe kellett, hogy fektessék a pénzt. Ezt azért még fel bírod fogni?



Szívesen tartok Neked egy 30 órás önköltséges tanfolyamot ebben a témában, ha nem akarsz bekötött szemmel lövöldözni a 22-es aknában ahol kialudt a bányászlámpa.

rocky | 2011. január 27. | 21:40:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kobakaba | 2011. január 27. | 21:38:57

rocky
Te meg az igazság köszönő viszonyban sem vagytok egymással egykomám.

rocky | 2011. január 27. | 21:38:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

maximilien | 2011. január 27. | 21:36:29

az államadósság 2002-2009 közötti növekményének igen jelentős része származott ebből a mnyp-konstrukcióból. azt is látni kell, h még konzervatív becslések szerint is olyan mértékű az ország államadóssága, hogy 10-20 éven belül államcsődhöz vezet, ha nem törik meg az adósságspirált a következő néhány évben, vagy hát inkább most. tehát a status quo is fönntarthatatlan volt. az más kérdés, hogy ezt a pénzt Matolcsyék valóban lényegében zsarolásos rablással szerezték meg. ezzel együtt nincs teljesen kizárva, hogy ez a lépés később még jó húzásnak bizonyul. (persze nem biztos)

mellesleg a mnyp-ak abszolút alkalmatlanok voltak eddig a feladatuk teljesítésére: "A magánnyugdíjpénztári rendszer nettó hozama a 2000 és 2009 közötti időszak átlagában 6.5% körül volt. Az inflációs ráta mértani átlaga 2000-09 között: évi 5.9%. Az elért hozamokat inflációval diszkontálva megállapítható, hogy a magyar tőkefedezeti rendszer jelen állapotában képtelen ellátni feladatát: reálhozamai nem térnek el jelentős mértékben a NULLÁTÓL, így nem növekedhet a felhalmozott tőketartalék reálértéke. Az éves reálhozam mértéke: 0.3-1% [!!!]."
-
eközben évi kb. 2%-kal növelte az államadósságot ez a rendszer.
Hát ez nem valami fényes mérleg, Matolcsy ide vagy oda.

kobakaba | 2011. január 27. | 21:36:06

kompetitív | 2011. január 27. | 21:15:29
ébresztő! A mnyp-ak 80%-ban államkötvénybe kellett, hogy fektessék a pénzt. Ezt azért még fel bírod fogni?

kobakaba | 2011. január 27. | 21:33:52

rocky
Te meg az igazság köszönő viszonyban sem vagytok egymással egykomám.

Gaius | 2011. január 27. | 21:30:24

ááá, tudtam :)
Szóval, jöttök a 2/3-al. Mennyiből? Mekkora a választási részvétel? Hmmm, persze úgy már nem is olyan szép a győzelem, de sebaj, majd Ti megmondjátok a tutit.
Mint a magánnyugdíj esetében! Miért is nem lehetett népszavazást rendezni az ügyben? Azért mert félő, véleményt formálnak az emberek és ez megüli a hőn utált nagy vezető gyomrát, meg az elvtársaiét.
A lényeg: ez az ügy a demokrácia szabályait megszegve került elrendezésre

kompetitív | 2011. január 27. | 21:30:19

Xavi | 2011. január 27. | 21:18:12
és most majd kaptok valami alamizsnát :)


A mostani (mindenkori) nyugdíj szerintem is alamizsna. Ezért vannak az adórendszer által is támogatott öngondoskodási formák, a magánnyugdíj pénztár nemtartozik ebbe, és nem jártál volna vele jobban.

Zidane | 2011. január 27. | 21:28:45


Minden Európai jogállam hátat fordít nekünk, ismétlem NEKÜNK, nem Önnek, nem a (szintén) mélyen Tisztel Miniszterelnök úrnak, hanem NEKÜNK!!!
Én nem szeretném, ha ezek az "óriási sikerek" visszalöknének a Balkánra bennünket.
Miért?
Hát azért, mert sem Ön, sem a Miniszterelnök úr, nem fog hiányt szenvedni semmiben, ellenben én a proli munkás illetve ki családom igen...

Zidane | 2011. január 27. | 21:28:28

Első körben jelezném, ha nem ismerném a moderálási alapelveket akkor nagyon-nagyon csúnyán ám érthetően írnám le véleményemet erről a arrogáns vérlázító és bicskanyitogató nyilatkozatról...
De ismerem így nézzük a cizelláltabb verziót...
"A miniszter szerint mindenki számára egyértelmű az üzenet: volt döntési lehetőség, hiszen több 10 ezren maradnak a magánnyugdíj-pénztári rendszerben, de a döntő többség hosszú távú, racionális, érzelmektől mentes döntést hozott, azzal, hogy visszatér a nemzeti szolidaritást is jelentő állami nyugdíjrendszerbe"
1, igen mindenki számára egyértelmű volt az üzenet átlépsz vagy nyugdíjasként éhen döglesz!!!
2, az is döntési lehetőség ha azt mondom mélyen Tisztel Miniszter Úr, hogy vagy önkezével vet véget az életének vagy én oltom ki élete lángját (nem tenném meg, csak a konklúzió kedvéért) mindkét esetben az Ön számára kedvezőtlenül alakul a sorsa, de VÁLASZTHATOTT!!!!
3, a döntő többség félve a nyugdíjának 2/3-ának elveszítésétől, hozott hosszú távú döntést
4, a kommentem elején leírtam, hogy valójában mit is írnék, ez jelzi a döntésem érzelemmentességét is, mely valóban a racionalitás alapján áll ám ezt már kifejtettem a 3. pontban
És végül de nem utolsó sorban, jelezném, amennyiben nem változik ez a szánalmas gazdaságpolitikának nevezett tákolmány, nem hogy "600-650 milliárd forintos megtakarítást" nem tudnak összegründolni(hacsak nem teszik rá a kezüket az egészségpénztári befizetésekre), de 3 százalék alatt sem lesz a hiány!
Sőt

rocky | 2011. január 27. | 21:26:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ökofasi | 2011. január 27. | 21:26:47

Matolcsy derülátó. Reméljük, nem téved. Ha mégis, elküldjük "verni a kis eszközét".

Gaius | 2011. január 27. | 21:25:45

hehe, ez nekem szólt? bolsevik?
ajjaj, lapozz kérlek, pár évtizedet :)
bár megvallva rosszat mondtam, hiszen újra diktatúrát építünk, nem is kell sokat lapoznod. amúgy nincs harag :)

rocky | 2011. január 27. | 21:24:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kompetitív | 2011. január 27. | 21:22:37

tark | 2011. január 27. | 20:37:36
Aljas, cinikus, hazug. Tipikus bolseviktor talpnyaló


Kire érted? A cikkíró vagy Matolcsy vagy egészen más?

Gaius | 2011. január 27. | 21:21:40

na ne már, itt még beszélhetünk! a demokrácia ereje a sokszínűség, szal. szükség van a nol-ra és a hozzá hasonló újságokra. Fidesz förmedvényeket olvashatunk eleget.

rocky | 2011. január 27. | 21:19:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaius | 2011. január 27. | 21:18:53

Ajjaj, sarkosan fogalmaztam. Szóval, nem volt sok választási lehetőség. Vagy átmész, vagy nagyon pórul jársz.
Ez a fidesz demokráciája, csináld azt amit mi mondunk, és nem lesz baj. Remélem az alkotmánybíróság megküzd a diktatúrával. Remélem ez már nem lesz moderálva, és még egyszer elnézést a sarkos fogalmazásért.

Xavi | 2011. január 27. | 21:18:12

kompetitív | 2011. január 27. | 21:15:29
és most majd kaptok valami alamizsnát :)

rocky | 2011. január 27. | 21:18:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rocky | 2011. január 27. | 21:17:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaius | 2011. január 27. | 21:16:24

Moderálási alapelvek- moderált komment -

z rhj, FDSZ cnzms mr mr ndrrl tlt l, vlszts lhtsg dtt, dglj mg, vgy dglj mg.
rg, gy s gy s lpnmzzk pnzd, s vzr mg tlpnyl pdg tvbbr s gzdgdnk. z MSZP s krrpt vlt, d tsztltbn trttt szblykt, prsz zrt mg s bktt. fdsz s rbnk nm tsztl smmt s snkt, vlk m lsz? Hg? :)
Szvl, vlszthttm, mgtrtm pnzm, n nncs nygdj, vgy tmgyk s "vn" nygdj, n mg kszpnzt s kpsz, h, d j zlt, z fdsz dmkrc, z fdsz "npbrt" pltkj.
rbnnk s Fdsznk bkn kll.

kompetitív | 2011. január 27. | 21:15:29

aranybika | 2011. január 27. | 19:39:53
de fidesznyikek! az az elkötött pénzt amit 12 évig sporoltak emberek azt ki, és honnan fogja pótolni egy 20 év mulva????


Ezt a pénzt az emberek nem spórolták, hanem a D209-es elvtársék odaatták az államkasszából a Kulcsár félék kezelésébe a mi kárunkra, és azt ígérték nekünk, hogy az államtól majd kaptok 75% nyugdíjat, a Kulcsár féléktől meg majd 25%-ot. És ez nektek olyan jó lesz, hogy csak csuda.

Kattintós Kőkorszak | 2011. január 27. | 21:12:35

Mellesleg lehet rinyálni a kormány módszerei miatt, de sokkal diktatórikusabb lépés volt az, hogy addig nem kezdhet el dolgozni egy pályakezdő, amíg nem választ magának magánnyugdíjpénztárat.

Akkor nem féltették a demokráciát ballibék, mert a saját zsebükről volt szó.

Igaz most is arról van szó, csak éppen üríti a kormány. :)))))

HIRDETÉS

A nemzetgazdasági miniszter a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón a magánnyugdíjpénztár-választásról szóló határidő hétfői lejártával kapcsolatos kérdésre válaszolva aláhúzta: a jelenlegi adatok szerint a 3,1 millió magánnyugdíj-pénztári tag 2 százaléka körül lesz azok száma, akik a magánpénztárakban való maradás mellett döntenek.

Úgy vélekedett: ez a szám lényegesen alacsonyabb annál, mint amelyek az előrejelzésekben megfogalmazódtak; a kormány legfeljebb 10 százalékos maradói részaránnyal számolt, a más számítások 3-5 százalék közötti arányt valószínűsítettek.

Matolcsy György felidézte, hogy a legutóbbi hírek szerint 58 ezer azok száma, akik a magánynyugdíj-pénztári rendszert választották. Lehetségesnek nevezte, hogy a két további munkanapon a maradók számra meghaladja a 60 ezret.

HIRDETÉS

A miniszter szerint mindenki számára egyértelmű az üzenet: volt döntési lehetőség, hiszen több 10 ezren maradnak a magánnyugdíj-pénztári rendszerben, de a döntő többség hosszú távú, racionális, érzelmektől mentes döntést hozott, azzal, hogy visszatér a nemzeti szolidaritást is jelentő állami nyugdíjrendszerbe. A reálhozamokat február végéig számítják ki - hívta fel a figyelmet azzal, hogy arról az érintettek dönthetnek, a hozamot felveszik-e, átviszik-e önkéntes, vagy az állami nyugdíjpénztárba.

Kifejtette: a kormány február 16-án tárgyalja első olvasatban a Növekedési és Stabilitási Programot, amelynek a ciklus végére kell biztosítania a 600-650 milliárd forintos megtakarítást. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón megjegyezte: ahhoz, hogy Magyarországon 2013-14-re biztonságosan, közép távon fenntarthatóan 3 százalék alatt legyen az államháztartás hiánya, szükség van a Növekedési és Stabilitási Programra, amely a növekedésre helyezi a hangsúlyt.

Hozzátette: 2013-ra a költségvetést a programnak legalább 600-650 milliárd forinttal kell konszolidálnia, ebből 2012-ben az összegnek nagyjából a felére van szükség, de 2011-ben is "valamit hoznia kell" az új programnak. A kormány február 28-án véglegesíti a programot - fűzte hozzá a miniszter.

Matolcsy György szerint az ország "nagy dobás előtt áll". Hozzátette: Magyarország óriási sikert ért el azzal, hogy tavaly 3,8 százalékra csökkentette a hiányt. Most már mindenki, aki "aggódott, vagy nem hitt benne" tudja, hogy idén 3 százalék alatt lesz a hiány, sőt az állami pillérbe átlépő magán-nyugdíjpénztári tagok vagyonának beszámításával "szufficites lesz Magyarország büdzséje" - fűzte hozzá.

Úgy vélekedett: most már azt is mindenki látja, hogy Magyarország "rendkívüli módon" elkötelezett az államadósság 70 százalék alá csökkentése mellett a ciklus végére. Az ország úton van egy olyan helyzet felé, amelyben mindenki számára világossá válik, hogy egy új sikertörténet bontakozik ki Közép-Európában - fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter. Hozzátette: ehhez nagy szükség van egy átfogó, kiérlelt, súlyos döntéseket is tartalmazó strukturális reformra.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    164 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS