belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Esik a forint, zuhan a tőzsde

Esik a forint, zuhan a tőzsde: az euró 275, a svájci frank 192, a dollár 211 fölött, a BUX 862 pontos csökkenéssel zárt. Frissítve

NOL| 2010. május 4. |89 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kadar | 2010. május 5. | 05:53:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Több fényt! | 2010. május 4. | 23:28:04

1998-ban is így kezdődött, csak akkor a távol-keleti válságra fogták...

spartacus | 2010. május 4. | 21:48:24

Kubatovista | 2010. május 4. | 21:14:30

Jeeee, forrast ketem, es nyomtalanul eltunt a szelsojobberes kommentelo. Hmmmm, hmmm…

spartacus | 2010. május 4. | 21:37:51

Kubatovista | 2010. május 4. | 21:14:30

Szep neved van, hiaba, mindenkinek mas a hose.
„tévedésböl lefolytatott egy háborút, pár százezren belehaltak.”
Te ezt komolyan irod?

Ajanlanam a wikipediat, de nem az Irak cimszot, hanem a Szaddam Husszein fejezetet.

Masik alap dolog. Forrassal termeszetesen: mennyi az iraki haboru aldozatainak szama? Mennyit oltek meg ebbol az ameriakiak, es mennyit robbantottak fel a talibok, mennyien pusztultak el a belso vallashabooorukban. Egyebkent hallottal mar Vegyi Alirol?

Ha mar szazezrekrol beszelsz, akkor ajanlanam a Saddam altal kezdett Irak-Irani habiorut:
”The bloody eight-year war ended in a stalemate. There were hundreds of thousands of casualties with estimates of up to one million dead”
wikipedia.org, Saddam Hussein

Es volt meg egy Kuwait elleni agresszio is a szamlajan, meg nemi kurd nepirtas. Egyetertunk, mondvacsinalt indokokkal tamadtak meg (nagyreszt ebbe bukott bele Bush egyebkent), viszont a vilag sokkal jobb es biztonsagosabb lett nelkule es a rendszere nelkul.

immortal | 2010. május 4. | 21:37:34

Megint gyengül a Ft? Ez a szerencsétlen Vitya most melyik nagykutyát offshore-lovagozta le?

Kubatovista | 2010. május 4. | 21:14:30

spartacus | 2010. május 4. | 20:55:53

"Ami persze nem jelenti azt, hogy itt ne probalkoznanak, csak alkotmanyos es mentalitasbeli garanciai vannak, hogy ebbe az illeto bele is bukjon."

Azért , mielött kinyílt az amerikai polgár szeme, az US hadsereg elment Irakba, mert állítólaga Szaddamnak volt tömegpusztító fegyvere, meg benne volt a Szpt.11 merényletben. Egyik sem jött össze, Amerika tévedésböl lefolytatott egy háborút, pár százezren belehaltak.

Ja tudom, forrát kérsz. Keresd a wikipediában az Irak címszó alatt...

spartacus | 2010. május 4. | 20:55:53

Gaspar | 2010. május 4. | 20:46:07

Ami persze nem jelenti azt, hogy itt ne probalkoznanak, csak alkotmanyos es mentalitasbeli garanciai vannak, hogy ebbe az illeto bele is bukjon. A programokat szamon kerik, beturol beture raolvassak az elnok es partja fejere.
Lehet hulyenek lenni itt is (Bush nem volt egy Einstein, ugye), de a valasztok befizetnek neki egy repuloszonyegre. Raadasul itt epp forditva van, ha valaki elkezd ingyen dolgokat igergetni, akkor elfordulnak a valasztok tole. Most eppen a szegenyebbek reszere bevezetendo egeszsegugyi ellatasok miatt all a bal, mivel itt az atlagvalaszto tisztaban van vele, hogy semmi nincs ingyen. Barmikor bemehetsz a polgarmesteri hivatalba es elkerhetsz barmilyen szerzodest, aktat. Ha itt valaki a kormanyulseket megprobalna 80 evre titkositani a'la Viktator, azonnal belebukna.
Szoval ennyi.

spartacus | 2010. május 4. | 20:52:06

Gaspar | 2010. május 4. | 20:46:07
spartacus,
Melyik országban élsz? Szívesen élnék egy olyan országban, ahol a legkisebb hazugságot is számon kérik a politikusokon.”

USA

Gaspar | 2010. május 4. | 20:46:07

spartacus,

Melyik országban élsz? Szívesen élnék egy olyan országban, ahol a legkisebb hazugságot is számon kérik a politikusokon.

spartacus | 2010. május 4. | 20:10:58

Gaspar | 2010. május 4. | 19:54:51

spartacus,

Ne haragudj, de amit írtam, szerintem nem engem, hanem a Fideszt és általában a politikusokat minősíti. Persze kaphatsz gutaütést is, ah soha nem tudod elfogadni, hogy a politikusok hazudnak. Ezzel persze nem azt mondom, hogy egyetértek azzal, hogy hazudnak.”

A politikusok olyanok, mint a polgarok, ok termelik ki maguk kozul. Egy hazug oszragnak hazugok a politikusai is. Ne gondold, hogy gutautest kapok, csak arrol van szo, hogy nem fogadom el. Lehet, azrt, mert en maskepp elek, lehet, azert, mert egy olyan orszagban elek, ahol a legkisebb disznosagot is a hazug politikus orrara huzzak.
Alap dolog: hazugsagokkal csak hazug, diktatorikus rendszereket lehet epiteni. Es az is alap, hogy az az allampolgar, aki elfogadja, hogy a hazugsag resze a mindennappi eletnek, politikanak, az meg is erdemli, hogy hazudjanak neki.

”Nem, nem mindenkinek rossz a gyenge árfolyam. Az import termékek árának növekedése visszafogja a fogyasztást, de elindíthatja a gazdaságot. ”
En ezt ertem (meg tiudom is:-), viszont oszinten, az allami szektort leszamitva (ahol ugye legkevesbe, vagy egyaltalan nem fog ez a visszatarto ero jelentkezni) ugyan hol akarsz meg fogyasztast visszafogni? Ezt mar Bajnaiek nagyon bolcsen es tanitanivalo menedzselessel megoldottak. A problemak az osztogato, pazarlo ellatorendszerekbol jonnek (egeszsegugy, oktatas, kozigazgatas stb.) Ezeket kell atalakitani, enelkul soha nem maszunk ki a spiralbol.

Spekulativ toke

Martens | 2010. május 4. | 20:09:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Martens | 2010. május 4. | 19:56:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2010. május 4. | 19:54:51

spartacus,

Ne haragudj, de amit írtam, szerintem nem engem, hanem a Fideszt és általában a politikusokat minősíti. Persze kaphatsz gutaütést is, ah soha nem tudod elfogadni, hogy a politikusok hazudnak. Ezzel persze nem azt mondom, hogy egyetértek azzal, hogy hazudnak.

Mellesleg én nem hallottam sírni a Fideszt a devizahitelesekért, annál inkább az MSZP-t, aki a forint árofolyamának erősödését amaga érdemének tudta be.

Nem, nem mindenkinek rossz a gyenge árfolyam. Az import termékek árának növekedése visszafogja a fogyasztást, de elindíthatja a gazdaságot. Az ide látogató turisták örülnek annak, ha olcsóbbak vagyunk. Azok a befektetők is, akik remélhetőleg itt akarnak valamit létrehozni. Itt persze a tényleges befektetésekre gondolok, nem a spekulatív tőkére.

spartacus | 2010. május 4. | 19:32:49

Martens | 2010. május 4. | 19:30:11
jujj, de jó hogy visszanéztem: sparti: nézd már meg! nem azt írtad, hogy "több mint 10 éve, hanem azt, hogy "bo tíz éve" na ez a maszat sparti :)”

Te komolyan beteg vagy. akkor mi is a kulonbseg a bo tiz eve es a 13 ev kozott? Bocsasd meg, hogy nem irtam be pontosan a halalozasi datumat. ;-)
latom, azt kaptad hazifeladatnak, hogy talalj valamit a kommentjeimben, ami nem allja meg a helyet, de hidd el, a gazdaid azert valami ennel komolyabbat varnak toled.
Na, jo etvagyat, aztan tovabbi sikertelen probalkozasokat! :-)

Martens | 2010. május 4. | 19:31:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 19:30:35

kivagyunk szolgaltatva,

helyesen:

ki vagyunk szolgaltatva

Martens | 2010. május 4. | 19:30:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 19:29:46

Gaspar | 2010. május 4. | 19:18:28
spartacus,
Nem, nem illogikus. Azzal pedig szerintem nem nagyon kell törődni, hogy a Fidesz mit mondott évekig ellenzékben. ”

Hmmmmm. Erdekes mentalitas. Marmint a kommentiro hozzallasa. En ezt szoktak erkolcsi relativizmusnak nevezni. A Biblia csak siman a szlka-gerenda hasonlattal hivatkozik a dologra.


”Egyes ágazatoknak rossz, másoknak jó a gyenge forint: például jó az exportnak, a turizmusnak és az esetleges, reménybeli külföldi befektetőknek is.”
Kerlek, olvass is, ne csak irj. Errol irtam, hogy kivagyunk szolgaltatva az importnak, mindent kulfolrol szerzunk be, es negativ a kulker merlegunk. Szoval nem hogy nem jo, hanem kibaltazottt rossz az arfolyameses, es mindenkinek. Egyebkent az is erdekes, hogy eddig azzrol volt szo, hogy szegeny devizahitelesek, most meg sz.arjuk le.

Meg ne haragudj, de en SOHA nem fogom elfogadni, hogy valaki hazudozik. Megvaltozhat a velemenye valakinek, de akkor ne maszatoljon, hanem alljon ki a zemberek ele, es mondja azt: elnezest, tevedtunk/hazudtunk, amit eddig szajkoztunk, abbol egy szo sem igaz. Ezt es ezt igertuk, de sajnos ezt es ezt fogjuk tenni helyette.

spartacus | 2010. május 4. | 19:25:32

Martens | 2010. május 4. | 19:18:37
Na látod ez a bajod sparti: 13 éve halt meg ... tehát nagyjából ismered a tényeket, de maszatolsz, mint az elvtárskáid :)”

Meg fogsz lepodni, utananeztem a wikin, mielott bemasoltam a nevet, mivel franciaul egy kukkot sem tudok. Szoval milyen maszatolas is az, ha azt irom, hogy tobb, mint tiz eve a tizenharom helyett. Gyerekes egy probalkozas volt, de toled ennel tobbet varni hiu remeny volna.

spartacus | 2010. május 4. | 19:24:01

Martens | 2010. május 4. | 19:22:44
Mellékesen hívtak vacsorázni ...és bár ez egy kellemes társaság itt, most viszont a táplálkozás szentélyébe vonulok ... de még visszanézek :) Jó étvágyat mindenkinek (sparti, éhen ne halj a gyenge fiorino miatt! ) :DD”

Jo etvagyat. Lehetek oszinte: nekem a gyenge forint csak jo, mert dollarban es sekelben kapom a fizetesem. ;-)

Martens | 2010. május 4. | 19:22:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Martens | 2010. május 4. | 19:18:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2010. május 4. | 19:18:28

spartacus,

Nem, nem illogikus. Azzal pedig szerintem nem nagyon kell törődni, hogy a Fidesz mit mondott évekig ellenzékben.
Azt is várhatod, hogy majd nyíltan azt fogják kommunikálni, hogy gyengíteni akarkják a nemzeti devizát.
Egyes ágazatoknak rossz, másoknak jó a gyenge forint: például jó az exportnak, a turizmusnak és az esetleges, reménybeli külföldi befektetőknek is.

Valóban, az állandóan ingadozó árfolyan mindenkinek rossz, de egy nagyobb esés után meg lehet próbálni alacsonyabban is beállítani az árfolyamot.

A devizahitelesek pedig majd nyögik a törlesztőrészleteket, amit esetleg kordában lehet tartani valamennyire, ha a kormány más módon nyújt nekik segítséget.

Tudod, ha a nem is a fidesz politikusok, de hozzájuk közel álló közgazdászok, mint Matolcsy is, hónapok óta a gyengébb árfolyamaot sürgetnek.

Martens | 2010. május 4. | 19:16:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 19:13:12

Martens | 2010. május 4. | 19:04:03
spartika: Tudod még mindig egy nagy bajod van: hülye vagy :))))
magyarázat: nem tudsz eligazodni a TÉNYEK tengerében :)”

Ne haragudj, de nincs velem a buvarharangom, igy keptelen vagyok lemenni a szintedre, meg egyebkent is, olyan melysegekben csak nehany polip lakik es az athatolhatatlan sotetseg. Sajnos Jacques-Yves Cousteau meghalt bo tizeve, igy hirtelen nem is tudok kit ajanlani, aki hajlando lenne leszallni hozzad a melysegbe, szorakoztatni teged.
Javaslom, olvasd vissza sajat marhasagaidat, szerintem massodjara mar te is hangosan, teleszajjal fogsz rohogni magadon.

Jo szorakozast!

spartacus | 2010. május 4. | 19:09:39

Gaspar | 2010. május 4. | 19:04:54
spartacus,
Az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a Fidesz kormány épp gyengíteni akarja a forintot? Lehet, hogy ez a devizahiteleseknek nem jó, bár az ő gondjukra taln más megoldást is lehet találni, de a gazdaságot aligha fogják tudni 250 forintos euróárfolyamon beindítani.”
'
Nem, ez nem jutott eszembe. Egyreszt, mert ugye, nem ezt kommunikaljak, es 8 even keresztul a tizedekkora arfolyamvesztest is nemzethallalkent kommunikaltak. Masreszt az ilyen, hektikus arfolyameses tonkrevagja a gazdasagot, elvesztik a befektetok a bizalmat, es finanszirozhatatlanna valik a mar duplajara emelet gazdasagi hianycel. Szoval roviden, nem, mert illogikus, es mert abszolut tonkreteszi az orszagot.
Raadasul ugye az orszagnak negativ a kulkereskedelmi merlege, szinte minden teren import fuggok vagyunk, szoval ez eleg rossz duma. Es meg nem is beszeltem arrol, hogy eleg sokan adosodtak el devizaban, igy ez az addossag novekedeset is jelenti.

Gaspar | 2010. május 4. | 19:04:54

spartacus,

Az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a Fidesz kormány épp gyengíteni akarja a forintot? Lehet, hogy ez a devizahiteleseknek nem jó, bár az ő gondjukra taln más megoldást is lehet találni, de a gazdaságot aligha fogják tudni 250 forintos euróárfolyamon beindítani.

Martens | 2010. május 4. | 19:04:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Martens | 2010. május 4. | 19:02:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 18:58:44

Martens | 2010. május 4. | 18:54:47
Gratulálok sparti: a bakancsom fölötti stílusodhoz és szellemiségedhez :))))”

Koszonom, de inkabb ne. Eleg baj lenne, ha hozzad hasonlitgatnam magam. Nem szeretnek vakok kozott felszemu kiraly lenni. Az, hogy valaki nalad ertelmesebb, esetleg szellemesebb, nem egy nagy eredmeny, az a minimum.

spartacus | 2010. május 4. | 18:57:07

Es igazan csak attol szomoru az egesz, hogy amikor a valasztasokat eros ketharmaddal megnyertek, akkor a piac azt (eros kormanytobbseg) szepen be is arazta, felfele. Aztan jottek az elso nyilatkozatok (IMF hitel ujratargyalas, novekvo hianyszamok, majd a tamadasok a fuggetlen jegybank elnoke ellen, ilyen sincs sehol a vilagon), es a forint megkezdte a melyrepuleset. Lehet a gorog helyzetre fogni, csak ez hazugsag. Eloszor is, mi bukunk az eurohoz kepest is, nem csak a dollarhoz, masreszt, amig a legtobb valuta 1.2-15% kozotti ertekvesztest szenved el, addig a forint 4% felettit.

Lehet hinni, csak a realitas, a kozgazdasagi tenyek nagy ivben tesznek a ti hitetekre. Tolem hozsannazhattok barmeddig Orbanya Viktatornak, de a kulfold az nem vevo a demagogiara. Ebbe fog belebukni a felcsuti mini ducse, amivel nem lenne semmi baj, csak magaval fogja rantani az orszagot is.

Martens | 2010. május 4. | 18:54:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 18:53:16

financialtimes, aprilis 28.
”The Hungarian forint dropped sharply yesterday as comments from the country's premier in-waiting raised worries over its fiscal position.
The forint and Hungarian stocks rose sharply on Monday as news that the Fidesz party had swept to a landslide victory in Hungary's general election at the weekend reduced political uncertainty and buoyed local markets.
But the forint dropped sharply yesterday as investors digested comments from Viktor Orban, Fidesz leader.
Mr Orban said Hungary's fiscal deficit would be higher than the target set by the International Monetary Fund, which bailed out the country last year.
He added Hungary should negotiate with the IMF to widen the deficit further in an attempt to boost growth.
Lars Christensen at Danske Bank said the remarks only confirmed his view that the positive reaction on the Hungarian markets to Fidesz's win was overdone.
By midday in New York, the forint was down 3.7 per cent at Ft203.65 against the dollar and lost 2.3 per cent to Ft269.17 against the euro.”

spartacus | 2010. május 4. | 18:52:40

Martens | 2010. május 4. | 18:44:42
”Persze tudom, hogy nálatok ott az elvtársias légkörben kemény küzdelmet folytattok az ellen, hogy a tények befolyásolják az éleslátásotokat :))) Mellékesen mindössze egy állításomat cáfold tényszerűen, lehet, hogy áttekintem a nézeteimet... Ajánlom rögtön így elsőként: Ma Magyarország miniszterelnöke Bajnai Gordon ... Te lépsz sparti :)))”

Nincs mit cafolni, Bajnai a miniszterelnok. Viszont neki es kormanyanak a forint jelenlegi mozgasaghoz semmi koze, ugyanis a piac nem az o tevekenysegukkel foglalkozik,hanem a leeendo kormanyzopart nyilatkozataival:

Ime:
Financial Times, aprilis 28.

”The dollar rose 1.2 per cent to $1.5266 against the pound, climbed 1.3 per cent to SFr1.0869 against the Swiss franc and gained 1.3 per cent to $0.9151 against the Australian dollar.
The yen fared even better, boosted by reports that the Bank of Japan was set to move its consumer price index forecast for the 2011 fiscal year out of negative territory in its twice-yearly outlook report due on Friday. The yen rose 0.8 per cent to Y93.14 against the dollar.
The Hungarian forint dropped 4.1 per cent at Ft205.02 against the dollar and lost 2.6 per cent to Ft270.20 against the euro, as comments from the country's premier in-waiting raised worries over its fiscal position.
The forint and Hungarian stocks rose sharply on Monday as news that the Fidesz party had swept to a landslide victory in Hungary's general election at the weekend reduced political

bpredwing | 2010. május 4. | 18:50:39

Egyébként kívánom hogy a következő évek sokkal sikeresebbek legyenek Magyarországnak.Nekem mindegy ki kormányoz,saját magam ellen csak nem drukkolok.

spartacus | 2010. május 4. | 18:48:46

Varhato volt, akkor elolrol:


Wotan | 2010. május 4. | 18:38:21
Mondjatok már valami biztatót! Lécci.”

— Magyarorszag nem lehet ellenzekben!
— Igen, Orban ur, igen, de beszelne arrol, hogy megis, mikeppen szeretnek finanszirozni a tervezett 6.5%-os hianyt?
— Magyarorszag legyen a magyaroke!
— Nyugodjon meg, kedves Miniszterelnok ur, senki nem akarja elvenni magatol a kiralysagat.
— Eleg volt a mocskos kizsakmanyolo rablotokebol…
— Nos, hmm, igen, ertettuk. Akkor sajnos ennyi, es meg csak azt sem tudom mondani, hogy viszontlatasra.

— Jol megmondtam a kis mocs•koknak, ugye, Lacikam?!
— Viktor, tudod mit csinaltal?!
— Persze, elkuldtem a kis bu•zi•kat a 3.14csaba. Mostantol a liberalis ssajto is beall a sorba, mert idehaza mi fujjuk a passzatszelet. Nehogy mar hianyrol meg ilyen marhasagokrol kerdezgessenek meg probaljanak meg kioktatni a kis firkaszok! Hat nem?!
— Viktor, a sajtotajekoztato meg csak most fog kezdodni. Ez az IMF targyalodelegacioja volt.
— Huuuuuu, bam•mmeg, ezt elkur•tuk!

bpredwing | 2010. május 4. | 18:47:56

Barátaim
8 éve ez a stílus nálunk,ti honosítottátok meg,a Magyar Nemzetben,a Hír tv-n nem zavart Benneteket a rengeteg csúsztatás,hazugság,rágalom,és most néhány hergelő komment miatt így berágtok?Még csak nem is a NOL állítja,hogy a még hivatalban sem lévő Orbán-kormány miatt bukik a forint.(hülyeség,persze)Szokjatok hozzá egyébként.Most mások ülnek kényelmesen a fotelben,és bolondítanak.Tét nélkül.

spartacus | 2010. május 4. | 18:47:12

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Wtn | 2010. mjs 4. | 18:38:21
Mndjtk mr vlm bzttt! Lcc.”

— Mgyrrszg nm lht llnzkbn!
— gn, rbn r, gn, d bszln rrl, hgy mgs, mkppn szrtnk fnnszrzn trvztt 6.5%-s hnyt?
— Mgyrrszg lgyn mgyrk!
— Nygdjn mg, kdvs Mnsztrlnk r, snk nm krj lvnn mgtl krlysgt.
— lg vlt mcsks kzskmnyl rbltkbl…
— Ns, hmm, gn, rtttk. kkr sjns nny, s mg csk zt sm tdm mndn, hgy vszntltsr.

— Jl mgmndtm ks mcskknk, gy, Lckm?!
— Vktr, tdd mt csnltl?!
— Prsz, lkldtm ks bzkt pcsb. Mstntl lbrls ssjt s bll srb, mrt dhz m fjjk pssztszlt. Nhgy mr hnyrl mg lyn mrhsgkrl krdzgssnk mg prbljnk mg kkttn ks frkszk! Ht nm?!
— Vktr, sjttjkztt mg csk mst fg kzddn. z z MF trgyldlgzj vlt.
— H, bmmmg, zt lkrtk!

Martens | 2010. május 4. | 18:44:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Martens | 2010. május 4. | 18:39:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. május 4. | 18:39:22

Martens | 2010. május 4. | 18:34:08

Stilusod es a „kommentjeid” tartalma alapjan teljesen egyetertek nevvalasztasoddal: szellemi es erkolcsi szinvonalod valahol egy bakancs kornyeken stagnal.

Wotan | 2010. május 4. | 18:38:21

jobbferi és "elvtársai",

Mondjuk angolul nem tudtok. No problem. Attól még lehettek qurva világos-gondolkodású és rendes emberek.
De az ég áldjon mámmeg benneteket! Legalább magyarul próbáljátok már elvasni, majd ÉRTELMEZNI a spartacus hozzászólását.
Egyébként a "borzalmak" az angol szövegben vannak..

Lehet, hogy mos nézünk elébe a széllel nem lehet kisérletes bizonyításának?

Mondjatok már valami biztatót! Lécci.

spartacus | 2010. május 4. | 18:35:38

catroot | 2010. május 4. | 18:34:41
spartacus | 2010. május 4. | 17:30:31
Arra a FT-ra hivatkozol, amelyik arról cikkezett, hogy a magyar nyugdíjast irigylik a nyugaton élő nyugdíjasok? Nincs több kérdésem...”

Nekem van. Betudnad masolni az altalad hivatkozott cikk linkjet?!
Kis hazug!
Bocs,
Nagy hazug!

catroot | 2010. május 4. | 18:34:41

spartacus | 2010. május 4. | 17:30:31

Arra a FT-ra hivatkozol, amelyik arról cikkezett, hogy a magyar nyugdíjast irigylik a nyugaton élő nyugdíjasok? Nincs több kérdésem...

Martens | 2010. május 4. | 18:34:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

midtownhm | 2010. május 4. | 18:34:05

Szerintem a nagyobb baj az, hogy a forint ilyen szintű mozgásra képes néhány óra alatt. A deviza árfolyamok mindig változni fognak, de az ilyen erős változás a kiszámithatatlansághoz vezet. Senki nem akar egy olyan valutával hosszú távon számolni ami pillanatok alatt képes elértéktelenődni. Ez szerintem azért is van mert nincsenek az országnak komoly cégei a világ piacon.

Martens | 2010. május 4. | 18:25:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jerryroll | 2010. május 4. | 18:22:22

Egy megoldas van:

www.hangthebankers.com

tothjani | 2010. május 4. | 18:20:19

Ez már Orbán és a Fidesz miatt van vagy ezt is lehet még Gyurcsányra kenni??
Egy hónapja még lett volna megoldás a helyzetre hol van most Okos és Szeretett vezérünk??

spartacus | 2010. május 4. | 18:11:53

Ferike, ha kommentelsz, nyugodtan leveheted a narancssarga szemuvegedet.

nugát | 2010. május 4. | 18:04:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jobbferi | 2010. május 4. | 18:02:10

Orbannak mi koze van ehhez? Szinte semmi. A forint a spekulativ kategoriaban szerepel a penzpiacon es gyakran jatszanak is a forint-euro vagy forint-usd arfolyamvaltozasokra. Gyakorlatilag a gazdasag teljesitmenyetol es fokent Orban aznapi hangulatatol fuggetlenul hajtjak le vagy fel az arfolyamot. Az MNB hatasa is minimalis. Mindaddig igy lesz, amig nem lesz euronk.

7tttt | 2010. május 4. | 18:00:25

Most meg az lesz a gond,hogy O.V. tegnap este azt mondta nem időszerű a jegybank elnök személyi kérdése.
Ez adekvát válasz arra,hogy mennyire vagyunk függetlenek a nemzetközi gazdasági problémáktól.
Az a szomorú,hogy Európában elég sötét felhők gyülekeznek sok ország felett és ez minket is magukkal ránthat.

spartacus | 2010. május 4. | 17:58:46

lla971 | 2010. május 4. | 17:51:31
Hát-hát azért ezt nem is kell úgy értenünk, hogy OV 280-as eurót akar!”

Irigylem az optimizmusod. A dolgok jelenlegi allasat es Orbanya Viktator akarnaksagat tekintve, lesz az meg 330-340 Ft is.

spartacus | 2010. május 4. | 17:56:56

Gaspar | 2010. május 4. | 17:38:01
„Azt hiszem, Orbán pontosan tudja, milyen hatást váltanak ki a nyilatkozatai.”

FOLYT.:. Ami — a magyar sajto igenytelensegenek es az atlag magyar valaszto szellemi alulvezereltsegenek koszonhetoen — ugyan elment(?) belpolitikai szinteren, de nem megy el a nemzetkozi politikaban, gazdasagban. Egy IMF-targyalonak nem lehet azt mondani, hogy lesz egymillio munkahely, csak akarni kell. Oket a szamok, a kivitelezes is erdekli.

Lehet szembepisalni a szellel, csak annak ilyen gyaszos eresmenyes lesz, mint amit most lathatunk eppen. Aztan lehet hugyos keppel arrol papolni, hogy elvarjuk a szomszedos orszagok tiszteletet, nagy es eros Magyarorszagot epitunk stb. Szomoru, de ezzel az emberrel mi leszunk Kozep-Europa bohocai.

lla971 | 2010. május 4. | 17:51:31

Hát-hát azért ezt nem is kell úgy értenünk, hogy OV 280-as eurót akar!
Mi meg szépen beledöglünk, mert a törlesztő részlet szépen nő!

De hát a 2/3 az 2/3. Ezt akarta a sok-sok nép.

Örüljünk, vigadjunk.

spartacus | 2010. május 4. | 17:51:05

Gaspar | 2010. május 4. | 17:38:01
„Azt hiszem, Orbán pontosan tudja, milyen hatást váltanak ki a nyilatkozatai.”

Eloszor is koszonet a kulturalt hangnemu valaszert, egesz meglepett. :-)

Masodszor: itt az a legnagyobb problema, hogy Orbannak egyreszt goze nincs arrol, hogy milyen hatast valtanak ki a nyilatkozatai, masreszt mivel hosszu evek ota csak kritikatlan alattvalok veszik korbe, igy nincs is, aki esetleg szolna neki, hogy Fonok, most komolyan, ezt mar nem kellene! Persze, ezen nincs mit csodalkozni, aki esetleg megprobalt gondolkodni, ellentmondani neki, azt mar reg elpaterolta a part kornyekerol. Igen, ez a diktatorok sorsa, vegul egyedul maradnak.

Ez az ember egyetlen percet nem dolgozott meg eleteben (kiveve a politikusi, allamfoi mukodeset), semmifele elkepzelese vagy tapasztalata nincs sem a rendszerszervezes, sem az iranyitas, sem a GAZDASAG teruleten. (A „Ne mi nyerjuk a legtobbet” tipusu gazdasagi tevekenyseget ugye ne vegyuk ide, meg azt is Kekessy nagykovet-uzlettars intezte Ovi nejevel, nem o.)En ebben latom Magyarorszag tragediajat, hogy meg a baloldalon is csak arrol papoltak, hogy Orban nem meri elmondani a programjat az esetleges nepszerusegvesztes miatt, mikozben sajnos a dolog ennel sokkal egyszerubb: semmifele programja nincs. Lozungok vannak, es ami igazan veszelyes, o maga is kezd ezen lozungokban hinni. Ami — a magyar sajto igenytelensegenek es az atlag magyar valaszto szellemi alulvezereltsegenek koszonhetoen — ugyan elment(?) belpoliti

Gaspar | 2010. május 4. | 17:38:01

spartacus,

Persze, nyilván a költségvetési hiánymértéke is a piacok magatartását befolyásoló makroadatok közé tartozik, mint ahogyan egy választás kimenetele is befolyásolja a befektetők magatartását.
Különösen igaz ez egy jövendő kormányfő hivatalos nyilatkozatára az IMF-fel folytatandó tárgyalásokról.

A túlzott fontosságot arra értettem, hogy egyesek a tervezett új kormány névsorának tulajdonítják a forint árfolyamának esését.

Azt hiszem, Orbán pontosan tudja, milyen hatást váltanak ki a nyilatkozatai.

spartacus | 2010. május 4. | 17:30:31

A vege lemaradt. :-)
FOLYT.:


Ja, es ezt nem a komcsi-libsi-zsido-cigany-hazaarulo-stb. Spartacus irja, hanem a vilag legrangoasabb penzugyi organuma, a Financial Times.

spartacus | 2010. május 4. | 17:29:56

FOLYT.:

Ugyanaznap, masik cikk:

”The dollar rose 1.2 per cent to $1.5266 against the pound, climbed 1.3 per cent to SFr1.0869 against the Swiss franc and gained 1.3 per cent to $0.9151 against the Australian dollar.
The yen fared even better, boosted by reports that the Bank of Japan was set to move its consumer price index forecast for the 2011 fiscal year out of negative territory in its twice-yearly outlook report due on Friday. The yen rose 0.8 per cent to Y93.14 against the dollar.
The Hungarian forint dropped 4.1 per cent at Ft205.02 against the dollar and lost 2.6 per cent to Ft270.20 against the euro, as comments from the country's premier in-waiting raised worries over its fiscal position.
The forint and Hungarian stocks rose sharply on Monday as news that the Fidesz party had swept to a landslide victory in Hungary's general election at the weekend reduced political uncertainty and buoyed local markets.„

Lehet a dolgot az euro esesere fogni, csak amig az euro adott idosszakban jellemzoen 1.2-1.4 %-os mozgasok voltak, addig a forint eseteben 4.1%-os eses tapasztalhato. Es ha valakinek ketsegei lennenek az okokat illetoen, annak ajanlom figyelmebe az utolso mondatot:

„The forint and Hungarian stocks rose sharply on Monday as news that the Fidesz party had swept to a landslide victory in Hungary's general election at the weekend reduced political uncertainty and buoyed local markets.”

Ja, es ezt nem a komcsi-libsi-zsido-cigany-hazaarulo-stb. Spartacus

spartacus | 2010. május 4. | 17:25:55

Gaspar | 2010. május 4. | 17:05:01
MIntha sokan túl nagy fontosságot tulajdonítanának Magyarországnak az ún. piacon sé általában is.
Nem hiszem, hogy egy new Yorkban egész nap a monitorja mögött ülő brókernek bármi fogalma is lenne arról, hogy kicsoda Pintér Sándor vagy Navracsics Tibor.”


financialtimes, aprilis 28.
”The Hungarian forint dropped sharply yesterday as comments from the country's premier in-waiting raised worries over its fiscal position.
The forint and Hungarian stocks rose sharply on Monday as news that the Fidesz party had swept to a landslide victory in Hungary's general election at the weekend reduced political uncertainty and buoyed local markets.
But the forint dropped sharply yesterday as investors digested comments from Viktor Orban, Fidesz leader.
Mr Orban said Hungary's fiscal deficit would be higher than the target set by the International Monetary Fund, which bailed out the country last year.
He added Hungary should negotiate with the IMF to widen the deficit further in an attempt to boost growth.
Lars Christensen at Danske Bank said the remarks only confirmed his view that the positive reaction on the Hungarian markets to Fidesz's win was overdone.
By midday in New York, the forint was down 3.7 per cent at Ft203.65 against the dollar and lost 2.3 per cent to Ft269.17 against the euro.”

FOLYT:

Gaspar | 2010. május 4. | 17:16:11

Az a legmulatságosabb, hogy ha jól emlékszem a néhány nappal ezelőtti becslésekre, erre ahétre 255 HUF/1EUR árfolyamot jósoltak az elemzők.

spartacus | 2010. május 4. | 17:13:58

marindaa | 2010. május 4. | 16:57:22
spartacus
Te milyen szemüvegen át nézed a világot? Gondolom ha fáj a fogad, azt is Viktorra fogod.”


Halaistennek rendben a latasom, meg az ertekrendem is. Ellentetben veletek.

lescsi | 2010. május 4. | 17:09:35

Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 16:41:14

Az exportőr cégek megszenvedték a túlértékelt forintot. Az exportőr cégek közül csak azzal foglakozzunk, akik nem egy nyugati cég leányvállalataként dolgozik itt úgy, hogy beszállítja az alkatrészeket, amin néhány (környezetszennyező) műveletet elvégeznek és utána visszaszállítják a terméket, az elszámolás (behozott érték – kivitt érték) kénye kedvére van kiszolgáltatva.

Azokra gondolok, akik terméket akarnak eladni az EU-ban, vagy itthon. A Euró árfolyamtól függ, hogy terméke versenyképes-e külföldön és itthon.

Az Euró árfolyamát spekulánsok határozták meg. Legutóbb 318 Forintot kaptak, amikor Forintra váltották a befektetésre szánt pénzüket. Állampapirokat vettek 11%-os kamatra, majd 262 Forintonként kapták vissza pénzüket Euróban. Ez piszok jó üzlet volt.

Ki fogja ennek kárát megfizetni, hát természetesen a devizahitelesek. Miért voltak olyan könnyelműek, hogy nem gondoltak az árfolyam kockázattal.

Gaspar | 2010. május 4. | 17:05:01

MIntha sokan túl nagy fontosságot tulajdonítanának Magyarországnak az ún. piacon sé általában is.
Nem hiszem, hogy egy new Yorkban egész nap a monitorja mögött ülő brókernek bármi fogalma is lenne arról, hogy kicsoda Pintér Sándor vagy Navracsics Tibor.
Magyarországot, kb. még 180, befektetési lehetőséget kínáló országgal egyetemben alighanem néhány makroadat, az irányadó kamat és a nemzetközi környezet alapján ítélik meg.

marindaa | 2010. május 4. | 16:57:22

spartacus

Te milyen szemüvegen át nézed a világot? Gondolom ha fáj a fogad, azt is Viktorra fogod.

spartacus | 2010. május 4. | 16:53:34

nablaquadrat | 2010. május 4. | 13:53:30
"Már 270 forint fölött az euró"
A lehető legmeggyőzőbb bizonyítékaként a Bajnai (félre)vezette, kutya-wellnesst és Joav Blum von Sukorót preferáló kormány sikeres válságkezelésére.”


Van aki a narancssarga szemuvegetol nem lat semmit. Nem baj, nyomjad csak, minket jol szorakoztatnak az ilyen erkolcsi es szellemi fogyatekosok!

spartacus | 2010. május 4. | 16:52:07

Koszonkjuk szepen, Viktor es tarsasaga elkezdte a „munkat”. Ugye jol emlekszem, tegnap mutatta be a kormanyat? Nos, itt a piac reakcioja.

bpredwing | 2010. május 4. | 16:51:11

Egyébként nincsenek kételyeim afelől,hogy fordított választási eredmény esetén a Magyar Nemzet,a Hír Tv,meg többiek a szoci győzelemre fognák az egészet.Akkor az lenne a hülye aki ezt a nyilvánvaló összefüggést nem látja.

Gaspar | 2010. május 4. | 16:46:10

lescsi,

Azért jöttek ide a befektetők, mert magas hozamokat fizettünk. Az euró, a dollárés a svájci frank irányadó kamata - ha lehet ilyenről beszélni - 0 és 1 százalék között mozog.
Addig, amíg ennél jóval többet fizettünk a befektetőknek, és nem kellett az ország fizetésképtelenségétől félniük, ide hozták a pénzüket és bezsebelték a magas hozamokat, amit mi mindannyian fizetünk. Ahogy csökkennek a hozamok, úgy leszünk egyre kevésbé érdekesek.
Persze nyilván a görög válság, az amerikai csirketenyésztők rossz negyedéves eladásai és a fene tudja mg mi is belejátszik.

Érdekes, 2008 óta mindig a devuzahitelesek sirámait hallgatjuk, azt azonban soha nem hallani, hogy mennyibe került az országnak a magasan tartott árfolyam.

Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 16:41:14

lescsi | 2010. május 4. | 16:32:46
Akkor barátkozzunk.
Exportőr cégeink jól fognak járni, tovább javulhat a külker mérleg. Vásároljuk hazai terméket, nem importot.
Te meg vehetsz akkor most eurót, hogy 300-nál visszaadd.
Ahogy egy ismerősöm mondta: nem érdekel, hogy gyengül-e a forint vagy erősödik, a lényeg, hogy megy valamerre :)

kadar | 2010. május 4. | 16:39:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 4. | 16:37:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bpredwing | 2010. május 4. | 16:35:08

Ha az én kommentemből azt olvastátok ki hogy Orbán és a Fidesz miatt romlik a forint,akkor nem nekem kell megtanulnom olvasni.Bocsánatkérés elfogadva.

lescsi | 2010. május 4. | 16:32:46


kadar | 2010. május 4. | 16:28:00

Meg kell barátkozni a 300 Forintos Euróval.

Kartalan | 2010. május 4. | 16:31:53

A görög nő kifogása érthető, hisz az 1100 euro most kb 300 ezer forintnak felel meg. Abból ha ők nem tudnak megélni, nekünk miért kell kevesebből is?

kadar | 2010. május 4. | 16:28:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 4. | 16:25:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mouth Hero | 2010. május 4. | 16:22:54

A devizahitelesek elég nagy része 5-én fizeti a törlesztőrészletet. Hosszú idők óta mindig előtte pár napon belül esik a forint (nyilván benne van a nagyszámú vásárlás is, de nem ilyen mértékben). Ez egyszerűen a bankok ügyes trükközése, Viktor ezen alig rontott (max. 2 forintot a Simor-b@sztatás miatt).

jerryroll | 2010. május 4. | 16:22:01

hehehe... A görög nép és szakszervezetek nem fogják lenyelni az IMF diktátumait. Elvégre ahogy egy görög nő fogalmazott:
"képtelenség megélni 1100 EURÓból"
Éljenek a görögök!

twitter.com/hangthebankers

lescsi | 2010. május 4. | 16:20:49

A 318 Forintos Euró megvolt már 2008-ban is, a tőzsde is lebukott 12 000 alá.

Dominique Strauss-Khan IMF ügyvezető igazgató és Joaqín Almunia, EU pénzügyi biztos segítette ki a szocialista kormányt, eddig tartott ez a segítség.

Agymosott_panelnyugger | 2010. május 4. | 16:20:49

Nem baj, sok barom lesz még, aki Ovira fogja fogni a forint gyengülését.
Értsétek már meg: a görögök miatt szívunk mi is és a régiónk is. Beadták az eurót, sok nagyhal EUR/USD paritást vizionál, és ha a nagy pénz vizionál, ott realitása is lesz a dolgoknak.
A tőzsde pedig egy egyéves iszonyatos bikapiacot készül kikorrekciózni. Ez a tőzsde rendje, realizálni is kell.
És erre Ovi, még ha aranyeret is kap nagy erőlködésében, akkor sem tudna hatni.

straniero | 2010. május 4. | 16:20:46

Görögország miatt van ez részben. Persze jó lenne, ha nem lennénk Görögországgal egy kalap alá véve, de ez ellen nem nagyon tehetünk semmit. Ugyanúgy nemzeti sport az adócsalás nálunk is, mint ott, ugyanúgy IMF és EU segítség kellett nekünk is.

kadar | 2010. május 4. | 16:19:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

marindaa | 2010. május 4. | 16:14:17

Érdekes, nem csak a forint zuhan, hanem a lengyel zloty, cseh korona és román lej is. Úgy tűnik néhány hozzászóló szerint O.V. elintézte, hogy velünk együtt egész kelet-közép Európa elsüllyedjen. Ehhez a meglátáshoz csak gratulálni tudok!

zemilke | 2010. május 4. | 15:50:22

Csak forint gyengülést várhatunk az Orbán kormánytól!
1-év és a támogatásuk 20%-körüli lesz!
A következő választást ismét az mszp nyeri!
De nem 70% körüli eredménnyel hanem 85%- eredménnyel!
Mert a következő ország ami a csődszélére kerül azok mi leszünk,mert 1998-2002 között be bizonyították hogy semmire nem képesek! Csak stagnált minden!

bpredwing | 2010. május 4. | 15:28:49

Megy a Bajnai,jön Orbán,máris esik a forint.Pedig még csak a minisztereket jelölte meg.Nablaquadrat,butaságokat ilyen könnyű írni.

lescsi | 2010. május 4. | 14:20:52

Van-e az Eurónak reális Forint értéke és az hol van?

Ha az utóbbi évek Forint inflációját hasonlítjuk az Euró inflációjához, valahol 290 – 300 Ft körül tarthatunk.

Kérdés: miért tartotta ilyen erősnek a spekuláció a Forintot.
Aki tudja a választ kap egy libacombot.

nablaquadrat | 2010. május 4. | 13:53:30

"Már 270 forint fölött az euró"

A lehető legmeggyőzőbb bizonyítékaként a Bajnai (félre)vezette, kutya-wellnesst és Joav Blum von Sukorót preferáló kormány sikeres válságkezelésére.

HIRDETÉS

Délután kettőkor 273, öt után pedig már 275 fölött járt az euró árfolyama, miközben tegnap délután még 269,88-as szinten járt az árfolyam és körülbelül erről a szintről indított reggel is a kereskedés. Délre azonban már 271 fölé gyengült a forint, majd folyamatosan csökkent az árfolyam. 

A kereskedők további forintgyengülést valószínűsítenek. Gyengült a forint a dollárral szemben is: a dollárt délután négykor 209, ötkor pedig 211 forint felett jegyezték, szemben a hétfői 204,58 forinttal. A frankihetelesek is foghatják a fejüket, miután folyamatos gyengüléssel már a 190 forintos határt is simán áttörve délután négykor 191,50-nél járt az árfolyam, majd ötre átlépte a 192 forintot is.

A múlt hét elején még a 263-as euró jegyzés környékén mozgott forint árfolyama, majd a térségi devizákkal együtt jelentősen gyengült a görög adósságválság elmérgesedése miatt. A hét végére aztán az adósságrendezés körvonalazódó ütemtervének hatására valamelyest megnyugodtak a piacok, és a térségbeli devizák korrigálhatták az elszenvedett veszteségek egy részét.

HIRDETÉS

A kereskedők szerint azonban a piaci hangulatot változatlanul nyomasztják a görög mentőcsomag feltételeinek teljesíthetőségével szemben felmerült kételyek, illetve a szigorú megszorítások által támasztott politikai kockázatok.

A kelet-európai devizák pedig részben a görög, részben a saját, ország-specifikus problémák miatt továbbra is érzékenyek, és a gyengülés irányába mozognak. Az euró hétfőn 1,32 dollár alá csúszott, délután fél hatkor 1,3179 dolláron jegyezték az eurót, kedd délelőtt pedig 1,3162 volt a jegyzés.

 

Rossz idők járnak a tőzsdére is: a BUX 862,43 pontos, 3,51 százalékos csökkenéssel, 23 688,03 ponton zárt kedden. A lejtmenet az összes vezető részvényre igaz, ezek közül a Mol árfolyama 3,25 százalékkal 19 620 forintra csökkent, az OTP részvények ára 3,71 százalékkal 6 851 forintra esett.

Meredeken estek a vezető nyugat-európai értéktőzsdék kedden, mert a befektetőket továbbra is aggasztja az euróövezeti adósságválság kilátása. A kereskedés végén a londoni értéktőzsde fő mutatója, az FTSE-100 2,58 százalékkal, a frankfurti DAX-30 2,34 százalékkal, a párizsi CAC-40 3,31 százalékkal volt az előző záróértéke alatt.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    89 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS