belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Csodaló

Szabadrúgás

Izgatott tónusban jelentette a Duna Televízió tudósítója, hogy "a szlovákok is büszkék Overdose-ra. A Hospodárske Noviny például az összes cikkében szlovák csodaparipaként emlegeti a lovat", azon egyszerű oknál fogva, hogy Overdose tulajdonosa, Mikóczy László szlovák állampolgár.

Megyesi Gusztáv, az Élet és Irodalom munkatársa| Népszabadság| 2009. április 22. |92 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

mirmolya | 2009. május 13. | 22:14:10

fel nem foghatom miért Csodaló eme "csodás" karcolat címe, ha egy szó nem esik Overdose-ról a csodáról! persze értem én, h sokan belemagyaráznak mindenféle történelmi tragédiát... de nekem ez egy percig sem jutott az eszembe! tavaly októberben olvastam Romhányi Tamás írását Overdose-ról, és azóta a rajongója vagyok. amúgy meg Megyesi tudhatná, h a szabályok szerint azért magyar a ló, mert itt trenírozzák... (és még valami: tisztelt Megyesi úr! megnézte akár egyetlen futamát is? mert ha igen, és szereti a lovakat bizonyosan elérzékenyült volna és ez az írás soha nem születik meg...)

staropramen | 2009. április 25. | 17:26:58

brysis
Téved ,nem keltette fel az érdeklődésemet.

medve1942 | 2009. április 25. | 12:25:27

Úgy látom, képesek volnánk elqrni országunkat egy lóért. Én a magam részéről már csak Ovinak becézem Overdose-t.
brysis olvtárssal, azt hiszem, felesleges vitatkozni, őt csak Pap-Váry Elemérné reggeli iskolás versikéje nyugtatná meg. (Ha valaki nem tudná: Hiszek egy Istenben, hiszek egy Hazában, Hiszek egy isteni örök igazságban, Hiszek Magyarország feltámadásában...) Hajrá, Overdose, ne törődj a kétlábúak baromságaival! Négy láb jó, két láb rossz!

brysis | 2009. április 24. | 13:38:35

staropramen ÖRÜLÖK, HOGY FELKELTETTEM AZ ÉRDEKLŐDÉSÉT..persze!! MINŐSÍTENI ÉN IS TUDOK, CSAK A SZÖVEGE ANNYIRA ÜRES, HOGY KÁR A MINŐSÍTŐ SZÓÉRT..is!

autopia | 2009. április 24. | 10:36:04

Vakablak: nem a cikkre akarok reagalni, hanem arra a leirt allitasra, hogy a magyar korona a kiralysagot jelkepezi. Ez nagy tevedes, sohasem erröl volt szo.
Nepszerüen fogalmazva: a nemzet egyseget jelkepezi. Magyarorszag soha sem volt egynemzetisegü orszag. Magyar az, aki elismeri a koronat, lojalis hozza. LOJALIS, ismetlem. Akar ne is beszeljen magyarul, de a szive huzzon ide... Ez egy ma is modern es civilizalt nemzetdefinicio, es ezzel a törtenelemben az elsök között voltunk. Erre a definiciora büszkek lehetünk.
A fent leirt okokbol a korona nyugodtan lehet a parlamentben, jelentese nagyon is aktualis.

staropramen | 2009. április 24. | 08:36:39

@brysis
Ön legalább annyi marhaságot írt, mint az alapcikk szerzője.Egyik nem mentség a másikra.Igaz, hogy Simicska szerint ez egy szabad ország, itt mindenkinek joga van hülyének lenni.

brysis | 2009. április 23. | 19:40:42

staropramen! Ha nem tűnt volna fel Önnek, akkor Megyesi böfögött össze vissza minden szamárságot arról, hogy milyen az ha egy csomó ember örül a sok KORMÁNYSZERVEZTE KUDARC UTÁN egy olyan győzelemhez, amibe viszont gyurcsányék - hála Istennek - nem ütötték bele az orrukat...TALÁN EZÉRT LETT SIKERTÖRTÉNET A "GEBE TÖRTÉNETE"..

brysis | 2009. április 23. | 19:35:27

szegfűszeg és társai! Csak semmi izgalom...Persze úgy maradhatnak ostobák, ahogy vannak, de ettől még Romsics remek könyveit elolvashatnák, talán jobban értenek, hogy miért vannak abban a kátyúban, amiből ki sem látszanak...

sterneschii | 2009. április 23. | 18:50:03

@szegfüszeg :)) :))

staropramen | 2009. április 23. | 14:11:27

@brysis
Akkor örüljél, de ne hordj össze egy gebe ürügyén ennyi marhaságot.

brysis | 2009. április 23. | 13:08:33

zokni! Nem az a lényeg, hanem az, hogy ne örüljön..a ló nem magyar...mert a felmenői hetediziglen nem itt születtek: így érvel egy igazi Megyesi...

zokni67 | 2009. április 23. | 13:03:28

Most akkor szurkolhatunk vagy nem a lónak,mert nem láttam,hogy jobbra vagy balra fut csak azt,hogy gyorsan!?

brysis | 2009. április 23. | 13:03:28

ASZINKRON!!Nincs is. Mert a rendőrség azokat veri, akik békésen tüntetnek a randalírozók pedig élik világukat...

brysis | 2009. április 23. | 13:02:00

NoDE ebben a kérdés a kiindulópont mégis csak az, hogy egy magát magyarnak valló embernek van egy lova, amlyiket Magyarországon tartanak, itt készítik fel a versenyre, a magyar himnusz szól ha nyer miért volna idegen? Miért ne lehetne kellene magunkénak érezni..RÁADÁSUL!ezt a magyar embert a véletlen megajándékozott egy lóval, amelyik különleges tehetséggel bír ÉS Ő AZT A LEHETŐSÉGET NEM KÚRTA EL MINT A KORMÁNY 2002-2009 KÖZÖTT!! VAGYIS SZERENCSÉVEL, MUNKÁVAL BE LEHET TÖRNI MÉG AZ OLYAN ELIT-PIACRA IS MINT A VERSENYLOVAK VILÁGA!

aszinkron degenerátor | 2009. április 23. | 13:00:47

viszont én minden tömeges utcai "grasszálás" alkalmával azt az "érvet" hallom, hogy itt nincs demokrácia. sőt! diktatúra van, azért kell szétverni a fél várost
innentől viszont már nincs messze, hogy azok a bizonyos keresztek nem csak a "forradalmárok" tetoválásaiként láthatók, hanem felkerülnek a zászlóikra is.

brysis | 2009. április 23. | 12:55:34

vakond! tudja olyan ez mintha azt írnám: konnotáció van a majom alfele és az ön arca között.. jó, jó de ha valaki olyan mint a Moricka, akkor annak minden konnotál, mert mindenról AZ JUT AZ ESZÉBE.....de még ez is rendben van, de miért akarják kivinni a OGY-ből az államiságot megtestesítő koronát, miértfasisztáznak az árpádsávos zászlótól, miért zavarja őket a kokárda...?

vakablak | 2009. április 23. | 12:42:09

brysis, drága, kezdesz fárasztani. Az iménti hsz-omban elmondtam, hogy szerintem miért akarták visszaköltöztetni a koronát, olvasd el ott. A lyukas zászlóról is írtam, hogy nem magyarázom el, mert mindenki tudja. De akkor most gyorsan, csak neked: a lyukas zászló 56 jelképe volt, a Kádár-rendszer pedig ennek leverésével kezdődött, az '56-os forradalom ellentételezésére építette fel magát. Mivel diktatúra volt, nyilván nem tűrt el olyan jelképet, amely a saját illegitim voltára emlékeztethetné.

"miért tartják lim-lomnak a történelmi zászlót egye kormánypártiak"
Nincs olyan, hogy A történelmi zászló, egyes számban. Sok történelmi zászló van, vagy három tucat legalább. Ezek közül sincs baj egyikkel sem, az árpád-sávossal sem, csak azokkal, akik hurcolják, meg azzal, amit kiabálnak közben.

"Konnotáció.. akkor lenne, ha rajta lenne a nyilas kereszt.."
Nem, drága brysis, akkor nem konnotáció lenne, hanem egyezés.

"de nincsaz árpád-sávoson sincs rajt a nyilaskereszt"
Valóban nincs, de akik most hordozzák, azért teszik, mert egy időben volt. Most gyávák felvarrni rá, de mindent megtettek, hogy odaképzeljük. Sajnos maguk a szélsőjobboldaliak érték el, hogy ez a történelmi zászló ma már minden kiegészítő szimbólum nélkül az egykori nyilas zászló szinonimájává váljon.

"Mások meg az internacionálét énekelve mondják teli pofával, hogy ők az igaziak..."
Mindenki azt hiszi magáról, hogy ő az igazi, a kérdés az, hogy egyben azt is hangoztatja-e, hogy mindenki más viszont semmi. A jobboldal ezt teszi, a baloldal ezt kategorikusan nem teszi. Az internacionálé éneklése részükről óriási baromság volt, és ma már tudjuk, hogy ez egy egyszemélyi partizán-akciója volt egyik idióta tagjuknak.

Részemről lezártam ezt a vitát. Ha bármiben úgy érzed, hogy meggyőztelek, jó, vagy ha úgy érzed, hogy nem győztelek meg, úgy is jó.

brysis | 2009. április 23. | 12:14:02

vakablak! Mások meg az internacionálét énekelve mondják teli pofával, hogy ők az igaziak...

brysis | 2009. április 23. | 12:11:59

vakablak! Konnotáció.. akkor lenne, ha rajta lenne a nyilas kereszt.. hogy értse a zászlón a lyukat.. akkor lenne tiltakozás, ha rajta lenne a rákosi címer.. de nincsaz árpád-sávoson sincs rajt a nyilaskereszt, mint ahogy nem volt rajta úgy 900 éven keresztül sem...

brysis | 2009. április 23. | 12:09:24

vakablak! Jó, jó, de árulja el nekem:Miért akarták kivinni az OGY-ből a koronát, miért volt betiltva a lyukas zászló, miért tartják lim-lomnak a történelmi zászlót egye kormánypártiak, miért kap vértólulást az mszp elnöke a az árpád-sávos zászlótól.. CSAK NEM A MÉRHETETLen BÜSZKESÉG OKÁN???No ilyenek a maga győzelmei!

vakablak | 2009. április 23. | 11:55:21

Brysis, úgy látom, vége a nemzeti jelképek állítólagos szégyellnivalóságáról folytatott vitának. Én győztem, állításodat bizonyítani ugyanis nem tudtad. Feltettél ugyan most egy rakat kérdést, de ezek egyike sem kapcsolatos a szégyennel. Innentől számomra más vitát folytatunk.

Amennyire én tudom, a koronát azért akarták volna visszavitetni a parlamentből a helyére, mert Mo. államformája köztársaság, és mint ilyennek, nincs szüksége a királyságot jelképező relikviákra a törvényhozás helyén. Ezáltal a korona értéke és jelképisége egy fikarcnyit sem csökken. Jelképezi az ezeréves államiságot, nemzeti jelkép, és ezen túl történelmi relikvia. (Nem szégyen.) Sok ember szerint nem a parlamentben való, mert ott hibás asszociációkat kelt. Ezzel én is egyetértek.

Az árpádsávos zászló ellen azért szoktak tiltakozni, mert egyértelmű a konnotációja a nyilaskeresztes mozgalommal. Igen, tudjuk, nem ennyi csík hanem annyi, és nincs rajta nyilaskereszt. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy akik lóbálni szokták, azok mind szélsőjobboldaliak, tipikusan irredenta, soviniszta, gyűlölködő, antiszemita és rasszista dolgokat ordibálnak, és ezzel szellemi rokonaik a nyilasoknak. Más történelmi zászlóval nem nagyon szoktak parádézni, érdekes is.

"miért viselik nehezen még ma is a lyukas, rákosista rárakódástól megtisztított zászlót?", kérded.
Én ezt nem tudom értelmezni. Mo. nemzeti jelképe a piros-fehér-zöld trikolór, nincs rajta lyuk. Lyuk 1956-ban volt, amikor a felkelők kitépték a közepén lévő kommunista ihletettségű címert. Az ilyen zászló ma 1956-ot jelképezi, és viselje, aki rá akar hivatkozni. Nem tudok olyanról, aki "nehezen viselné". A lyukas zászlót a Kádár-korszakban tiltották, de nem magyarázom el hogy miért, mert mindenki tudja.

Arról sem tudok, hogy valakit zavarna a kokárda. Engem azok az emberek zavarnak, akik kokárdával a mellükön nagy pofával azt szajkózzák, hogy csak ők az igazi magyarok, a velük egyet nem értők pedig mind nemzetárulók. Ez azonban nem a kokárda hibája, az így nem is zavar senkit, csak a példabeli hülye tahója, aki viseli. Az emberek többsége azonban nem ilyen. Hordja a kokárdát amikor annak ideje van, és ezen senki sem izgul.

brysis | 2009. április 23. | 11:35:41

asszinkron!A fene akarja megvédeni azt a néhány száz renitenskedőt, akikhez az angol rendőrség anno néhány hét alatt elbánt..pl. úgy, hogy összeszedte őket az események előtt...DE A RENITENSKEDŐKET SZEDTE ÖSSZE ÉS KÖZBEN VOLT RAJTUK AZONOSÍTÓ, NEM HAZUDTAK CSALTAK ERŐSAKOSKODTAK ÁRTATLAN CIVILEKKEL, NEM ZAKLATTÁK ŐKET AZ UTCÁN, NEM LŐTTÉK KI A SZEMÜKET...

brysis | 2009. április 23. | 11:31:37

vakablak!Látom még mindig nem képes átvinni az értelmet. Vajon miért akarták kivinni a koronát az Országházból, miért tiltakoznak az árpád-sávos zászló ellen, miért viselik nehezen még ma is a lyukas, rákosista rárakódástól megtisztított zászlót?Miért volt a lyukas zászló évtizedekre betiltva? Miért nem bírja elviselni egy nem kis csoport a történelmi zászlókat..miért zavart egyeseket még 2002-ben is a kokárda miközben egy naponta esküt tevő USA gyerek tetőtől talpig zászlóban szaladgál...???

vakablak | 2009. április 23. | 11:24:13

Kedves brysis, kértelek, hogy áruld el nekem, miben látod a szégyent a "lyukas zászlóval" kapcsolatban, de nem válaszoltál. Te vetetted fel először (brysis | 2009. április 22. | 22:01:29), hogy a nemzeti jelkép szégyen volna, és azóta hiába kérdezgetlek, hogy miként nyilvánul ez meg. Most felsoroltál egy rakat dolgot, hogy te mi mindent nem szégyellsz, és én ennek örvendek. Terelnéd a szót arra, hogy valakiket esetleg "zavar" a korona a parlamentben, meg az árpádsávos zászló, de nem ez volt a kérdés. A téma továbbra is a szégyen, a kérdés a hol, mi, és mikor. Egyetlen konkrét esetet tudtál megnevezni, ahol (állítólag) TGM "ócska relikviáknak" nevezett valamit - én nem tudom hogy mit, keresem a neten, nem lelem, biztosan ezt mondta? És ha ezt mondta, kit érdekel? Hiszen ez egyetlen ember véleménye, nem a közé, és ebben sem volt szó szégyenről.

Számomra igazolhatatlannak tűnik, hogy bármilyen magyar nemzeti jelkép viselése szégyenként hatna, de ezt te nem vagy hajlandó beismerni. Próbáljuk meg elképzelni: te meg én együtt bandukolunk az utcán, és az általad választott magyar nemzeti jelképeket hordozzuk. Milyen helyzetbe kellene keveredjünk, hogy szégyellnünk kellene magunkat?

aszinkron degenerátor | 2009. április 23. | 10:57:09

viszont én minden tömeges utcai "grasszálás" alkalmával azt az "érvet" hallom, hogy itt nincs demokrácia. sőt! diktatúra van, azért kell szétverni a fél várost
innentől viszont már nincs messze, hogy azok a bizonyos keresztek nem csak a "forradalmárok" tetoválásaiként láthatók, hanem felkerülnek a zászlóikra is.

brysis | 2009. április 23. | 10:48:41

aszinkron! Az önkényuralmi jelképhez önkényuralom kell... ha önkényuralom van, akkor a jelvényt BÁRMIRE RÁ LEHET PINGÁLNI.. MÉG AZ ÖN HOMLOKÁRA IS...!Én azonban mindig mondom: Szabó Albert volt 98 előtt az ügyeletes fasiszta..nem volt képes a Kuncze _Horn kormány megfékezni. Jött Orbán és Szabó előbb az utcáról, aztán az országból tűnt el...a rossz nyelvek szerint Izraelbe disszidált.. mások szerint nem ő hanem a szülők..

aszinkron degenerátor | 2009. április 23. | 10:41:35

"ha nincs rajtuk az önkényuralmi jelkép, a nyilas kereszt"

ami késik, nem múlik...

brysis | 2009. április 23. | 10:31:45

Vakablak! Bennem nincs se felháborodás se szégyenérzet amiatt, hogy a Parlamentben van a magyar államiságot jelképező korona., nekem nem okoz gondot, hogy emberek árpád-sávos zászlót lengetik, ha nincs rajtuk az önkényuralmi jelkép, a nyilas kereszt, engem az se zavar, ha koronás vagy Kossuth-címeres zászlót látok.. nem fogom egyiket sem ócska relikviának nevezni, ahogy azt TGM tette 1989. márc. 15-én a B.örökmécsesnél... vannak azonban még a hivatalban lévők között is akiket zavar a korona, az árpád-házi királyok zászlaja...

vakablak | 2009. április 23. | 09:20:36

Kedves brysis, természetesen tudom, hogy mit jelent a lyukas zászló, de a kérdés nem ez volt, hanem az, hogy a lyukas zászló (és a többi általad felsorolt tétel) hogyan kapcsolódik ahhoz, hogy a magyar nemzeti jelképek valamiféle szégyent jelentenének. Konkretizáljuk. Lyukas zászló, 1956, hol itt a szégyen? És ha ezt megválaszoltad, akkor térj át végre a többi általad kifogásolt tételre. Majd mesélj arról is, hogy általában igaz-e, hogy aki a magyarság nemzeti jelképeit használja, annak bármiféleképp szégyenkeznie kellene-e bárki más előtt. Mert én ilyen esetet nem ismerek, ilyen nézetet hangoztatót sem.

brysis | 2009. április 23. | 09:12:39

szegfűszeg.. nagyszerű, akkor aztán jól tudja milyen volt...Javaslom olvassa el Romsics Magyarország a XX: században c. munkáját és kiegészítésképpen a rendszerváltásról írt könyvét. HA NEM ÉLTE ÁT, AKKOR TANULJA MEG, MERT AHOGY MARX ELVTÁRS MONDTA: HA NEM TANULJUK MEG, AKKOR HAMAR ÚJRA ÁTÉLJÜK!!

brysis | 2009. április 23. | 09:09:36

Vakablak! Amint azt említettem Önnek, nem tudom a maga történelmi ismereteit pótolni..aki nem tudja mit jelent a lyukas zászló...annak miért kezdjem el ezt magyarázni..ennyit egy általánost elvégzett is tudhatna, aki leérettségizett, annak meg tudnia kéne.. ha nem tudja az csak azért lehet mert mázlija volt és azt a tételt nem húzta...AMI PEDIG ISTENT ILLETI: AZON BIZONY EL KÉNE TÖPRENGENIE...No nem Isten létén vagy nem létén, az a maga dolga, hogy mit hisz..AZONBAN AZON GONDOLKODNIA KÉNE, HOGY AZ EMBEREKNEK ÉPPÚGY JOGA VAN HINNI, MINT ÖNNEK NEM HINNI... ÉS EZT A JOGOT NEM ILLIK LEBECSÜLNI..mert mint tudjuk az erőszakos szekularizációt Európában két politikai csoport képviselte. A fasiszták és azok akik magukat akkor kommunistáknak nevezték.

staropramen | 2009. április 23. | 07:36:31

@hakos
persze , hogy annak, miért te tán örökké élni fogsz mint Lenin?
tegnapi véleményemet ma is femmtartom.Egy ló ürügyén ennyi marhaságot összeírni , hát nem semmi.Persze nem csodálkozom.Néhány idióta a vaniliafagyi ürügyén is képes nemzeti-nemzetellenes vitát produkálni. Eszement elvakult (ha már lóról van szó)-szemelenzős idióták.

kozariandras | 2009. április 23. | 06:04:09

Nem tudom Megyesi úr elolvassa e milyen véleményeklet vált ki egy ilyen cikk után? Annyira eröltetett az egész cikk, szánalmas és elszomorító.

vakablak | 2009. április 23. | 00:22:50

brysis: nem olvastam el az istenes merengésedet, mert nem érdekel az ezzel kapcsolatos mondanivalód, no meg azért sem, mert továbbra is nagybetűzöl.

Érdekelt volna viszont a másik téma, hogy szerinted szégyen a magyar nemzeti jelképek használata. Feldobtál egy pár ellenőrizhetetlen és eleddig megmagyarázatlan kulcsszót, de hiába kérdeztem rá ezekre, dacosan megtagadod a választ. Úgy gondolom, kamu volt az egész. Akkor hát ennyiben maradunk, hazugságon kaptalak ismét, úgy néz ki.

sterneschii | 2009. április 22. | 23:55:28

èn azt javasolnàm, hogy tekintsük a csodalovat kettös allampolgarnak igy szlovàk és magyar is hazafias érzésekkel gondolhat overdosera. arra gondolni sem merek, hogy mi történne hogyha overdose hirtelen vilàggà nyeritenè, hogy ö angol. vajon mit èrezne orbàn viktor ès az a sok ember akiket a hazafias èrzès vezènyelt a kincsem parkba. nem, overdose tudja mi az illem ès bizonyàra egy tojàszàpornak vagy lejàrato hadjàratnak sem akarja kitenni magàt tehàt èn arra tippelek hogy overdose hallgatni fog.

brysis | 2009. április 22. | 23:39:53

VAKABLAK! A műveltség alapja az emlékezet...(MÉGSE MESÉLHETEM EL ÖNNEK AZ ELMÚLT 60 ÉV TÖRTÉNELMÉT!!!..HA EZT EDDIG NEM SIKERÜLT ELSAJÁTÍTANIA, AKKOR MÁR ÍGY FOG MEGHALNI...)ezért csak Istenre reagálok. Az állam világnézetileg semleges, vagyis mindegy neki, hogy ki hisz és ki nem.. de ebből az is következik, hogy mindegy neki ki melyik utat választja. Mindkettőt támogatnia kell.. mert az is fizet adót, aki hisz, meg az is aki nem...ÉPPEN EZÉRT KERÜLT BE USA-BA ISTEN AZ ESKÜ SZÖVEGÉBE..(MÉGSE KEDVEZHETNEK AZ ATEISTÁKNAK.. AKI MEG NEM HISZ, AZ NEM MONDJA...)EZEK UTÁN AZON SEM CSODÁLKOZTAM, HOGY EGY ILYEN ESKÜSZÖVEGET NEM TÁMOGATNA.. végül is a támogatás nem egyeztethető össze a merjünk kicsik lenni koncepcióval..AMI PEDIG ORBÁNT ILLETI:ÉN IS ELVISELTEM EZT AZ ORSZÁGRONTÓ 7 ÉVES KORMÁNYZÁST.. NEM VOLT KÖNNYŰ LÁTVA A ROMBOLÁST..MOST MAJD MAGA FOGJA ELVISELNI, HOGY TALÁN LASSAN ORBÁN VEZETÉSÉVEL KIMÁSZUNK A KÁTYÚBÓL.. MAGÁNAK SE LESZ KÖNNYŰ, DE HA NEM TETSZIK, MAJD AZT TESZI, AMIT GYURCSÁNY JAVASOLT: ELMEGY!!!("HA NEM TETSZIK EL LEHET INNEN MENNI...")..AMI PEDIG A LOVAT ILLETI: ÉN AZT GONDOLOM, HOGY JOGGAL LEHETÜNK BÜSZKÉK ERRE A LÓRA: ITT ÉL, ITT GONDOZZÁK ITT KÉSZÍTIK FEL A VERSENYRE.. VAGYIS MÉG MINDIG KÉPESEK VAGYUNK - HA VAN ELSZÁNTSÁG, ÉS NEM URALKODIK EL RAJTUNK A TÁJÉKOZATLANSÁG ÉS A KISHITŰSÉG - VILÁG-SZINVONALON TELJESÍTENI.. HA MÁR A KORMÁNYUNK ERRE NEM KÉPES.

vakablak | 2009. április 22. | 23:05:45

brysis: el ne felejtsd: kisbetű.

vakablak | 2009. április 22. | 23:04:10

Figyelj már, havercsávó, kapcsolj nyugisabb üzemmódba, és legfőképp hagyd már abba ezt a nagybetűs őrületet. Szinte olvashatatlan tőle amit írsz, és még tiltja a nol szabályzata is. Ezt te is elfogadtad, amikor ide regisztráltál. Ha nem emlékeznél, itt van, olvasd el végre: http://nol.hu/joginyilatkozat

Kérdésedre: "Mégis Ön támogatná a reggelente megismétlődő hűségnyilatkozatot a magyar zászló előtt??? "

Nem támogatnám.

"NEM EMLÉKSZIK A LYUKAS ZÁSZLÓRA??"

Nem emlékszem. Mi volt vele?

"A KORONA KÖRÜLI HUZAVONÁRA..?"

Milyen huzavona volt a korona körül, amiből azt a következtetést kellene levonnom, hogy a korona (mint nemzeti jelkép) szégyen?

"FOLYTASSAM A CÍMER KÖRÜLI BOTRÁNYOKKAL?"

Folytasd. Ne mondd el az egész botrányt, csak arról mesélj, hogy ki mondta és mikor, hogy a címer szégyen.

"ÖN EMLÉKSZIK MÉG TALÁN 1989 MÁRC 15-RE, AMIKOR TGM BECSMÉRLŐ SZAVAKKAL ILLETTE A TÖRTÉNELMI ZÁSZLÓT"

Nem emlékszem erre sem, de frissítsd fel az emlékezetemet. Itt is csak a szégyenre koncentrálj, a sok hablaty nem érdekel.

"Istenről pedig már szó se essék."

Istenről essék annyi szó, amennyit csak akarnak a vallásosok, azonban csak egymás között. A Magyar Közt. egy szekuláris állam, legalábbis mostani alkotmánya szerint. (Nyugi, Orbán majd hamarosan átírja Semjénnel olyanra, amilyen neked jobban tetszik.) Egyelőre azonban a kereszténységnek vagy bármelyik más vallásnak a magyar államisághoz semmi köze, ezért nem istenezünk. A magyar állam nem is ateista, egyébként. A magyar állam nem foglal állást világnézeti kérdésekben. (Most még.)

brysis | 2009. április 22. | 22:28:37

vakablak!Mégis Ön támogatná a reggelente megismétlődő hűségnyilatkozatot a magyar zászló előtt??? Nem kötelező felmondani?? évente 12 millió gyermek harsogja naponta..kötelező-nem kötelező..."mióta szégyen bármilyen nemzeti jelkép.." írja! EZT KOMOLYAN MONDJA..????? NEM EMLÉKSZIK A LYUKAS ZÁSZLÓRA??A KORONA KÖRÜLI HUZAVONÁRA..? FOLYTASSAM A CÍMER KÖRÜLI BOTRÁNYOKKAL?.. ÖN EMLÉKSZIK MÉG TALÁN 1989 MÁRC 15-RE, AMIKOR TGM BECSMÉRLŐ SZAVAKKAL ILLETTE A TÖRTÉNELMI ZÁSZLÓT..stb.- Istenről pedig már szó se essék... mert lehet, hogy vitatják, az USA-ban de benne van és mondják!!és nincs is ezzel semmi baj! MERT A VILÁGNÉZETI SEMLEGESSÉG NEM A KÖTELEZŐ ATEIZMUS, HANEM AZ, HOGY VAN AKI HISZ ÉS VAN AKI NEM HISZ...

vakablak | 2009. április 22. | 22:18:57

brysis: értem a szöveget, bármilyen meglepő, ugyanis tudok angolul. Azonban bárhogy olvasom, nekem ez továbbra sem nacionalista, hanem egy jogállami-köztársaságpárti hűségnyilatkozat (plusz egy istenes utalás, ami viszonylag új, eléggé gáz, és kritizálták is ezért eleget ezt a hűségnyilatkozatot). Másfelől el ne felejtsük valahogy, hogy nem kötelező ezt az egész szöveget felmondani senkinek.

Másfelől pedig mióta szégyen bármiféle nemzeti jelkép? Például a magyar? Mert ilyen véleményt én még nem hallottam. A teljesen debil szélsőjobb szokta ezt hallucinálni ugyan, de ők nem számítanak, mert bolondok. Egyetlen példa sem ismert, hogy bárki (rajtuk kívül) olyan értelmű utalást tett volna, hogy szégyen magyarnak lenni, vagy hogy bármelyik magyar nemzeti jelkép szégyenletes volna. Ön ezt így gondolja, kedves brysis?

brysis | 2009. április 22. | 22:05:07

Huba! Van történelmük is múljuk is az nem kevésbé ellentmondásos mint a miénk..de ez rendjén is volna.. AMI NINCS RENDJÉN AZ AZ, HOGY NÁLUNK MÉG EGY ILYEN LÓ SIKERÉT IS ELVITATJÁK ÉS NACIONALIZMUSSAL BÉLYEGZIK AZT, AKI ENNEK ÖRÜLNI MER...Jó példa erre vakablak...aki ablaknak vak.. márpedig egy vakablakból nem látható a világ csak a vakolat.. meg a tégla...S MINT TUDJUK A TÉGLÁNAK SINCS TÖBB FÜLE MINT NÉGY!!!

brysis | 2009. április 22. | 22:01:29

Moderálási alapelvek- moderált komment -

VGYS KDVS NTRNCNLZMSN DZTT ÉS NVLŐDÖTT BRÁTM: BZNY MÁS NÉPK SZÁMR NM SZÉGYN NMZT JLKÉP, FGDLM ZÁSZLÓ LŐTT..MRT gy zk tn nm kll bznygtnm zt jl mgjgyz mndn gyrk s z nm kpzht vt trgyt... s nm kzd trsdlm gyk rsz zn mrlzln, hgy msk rsznk s krtttk z ndnkt, mg msk rbszlgnk cpltk d ngrkt.. kk szbd prd vltk tljdnsknk.. vgys zkrl nm mnt nmzt bnrl rtkznk vlg ntrncnlst szllmsgnk rnykbn...

Huba | 2009. április 22. | 21:59:59

És teszik mindezt egy valódi történelem nélküli országban...

brysis | 2009. április 22. | 21:51:56

Vakablak! Lassan fél órája hallgat, tehát úgy tűnik nem érti.. akkor ideírok egy fordítást.. ha van jobb hát éljen.."Hűséget fogadok az Amerikai Egyesült Államok zászlajának és a köztársaságnak, melyet jelképez, egy Nemzet Isten alatt oszthatatlan szabadsággal és igazsággal mindenkinek.." No ennyit az Ön bölcsességéről.. Kezdheti a nyelvészkedést...!!Minden esetre a gyerekek minden reggel esküt tesznek ezzel a szöveggel...NA ÉN BEFIZETNÉK ARRA, HA A MAGYAR ZÁSZLÓ ELŐTT GYEREKEINK MINDEN REGGEL AZ ALÁBBI SZÖVEGGEL KEZDENÉK A TANULÁST.."HŰSÉGET FOGADOK MAGYARORSZÁG ZÁSZLAJÁNAK ÉS A KÖZTÁRSASÁGNAK MELYET JELKÉPEZ, EGY NEMZET ISTEN ALATT..."

brysis | 2009. április 22. | 21:24:56

vakablak..Ön érti azt az angol szöveget amit idemásoltak Önnek??Mert ha igen, akkor ilyen csacsiságot nem írogatna..

vakablak | 2009. április 22. | 21:22:11

brysis | 2009. április 22. | 21:01:10
"Vagyis az USA-ban a gyerekek minden reggel tanítás előtt hűséget fogadnak az USA-nak...Tehát ez az állítás nyert igazolást.."

Nem nyert igazolást. Te egy totálisan nonszensz állítást tettél, amelyről bebizonyosodott, hogy hamis. Továbbá, mivel még mindig nem érted: e a lojalitási nyilatkozat nem egy nacionalista duma, hanem egy köztársasági. A hűséget nem a nemzetnek fogadják, hanem a köztársaságnak és legfőbb értékeinek. Nem azt mondják, hogy az USA a világ legtutibb országa, és hogy ők tűzön-vízen át és élünk-halunk és hasonlók. Olyan vagy, mint a jereváni rádió híre. A hír igaz, de... és de... és de... és a végén kijön az ellenkezője annak, amit mondani akartál.

brysis | 2009. április 22. | 21:12:55

SZEGFŰSZEG! NO LÁTJA , MÉGIS VAN AMIBEN EGYETÉRT VELEM.. AMIBEN MEG NEM AZ RÉSZBEN TÁJÉKOZATLANSÁGÁBÓL, MŰVELETLENSÉGÉBŐL FAKAD..TUDOM, HOGY NEM JÓ EZT OLVASNIA, DE MIT TEGYEK: ÖNNEK FOGALMA SINCS ARRÓL MILYEN IS VOLT A KÁDÁR-RENDSZER..MÉG AKKOR SEM HA BENNE ÉLT..MERT BENNE LENNI VALAMIBEN ÉS TUDNI AZT, HOGY MI TÖRTÉNIK.. AZ KÉT DOLOG.. Jó példa erre az elmúlt 7 év..nem hiszem, hogy a többség tudta és értette, hogy mi történik, hogyan verik szét a volt KISZ-fiúk a jövőjüket..

brysis | 2009. április 22. | 21:08:59

MENJÜNK VISSZA AZ ELEJÉRE.Megyesi állítja ez a ló nem is magyar.. stb.Ezt a lovat egy magyar vásárolta meg, Magyarországon tartják itt készítik fel a versenyekre, ..stb.Erre a lóra joggal lehet büszke az ország, mert van egy határon túl élő magyar, akitől megtagadták az állampolgárságot.. és lám nem pénzt visz, hanem hoz..RÁADÁSUL SZERNCSÉSEN VETT EGY LOVAT ÉS NEM KÚRTA EL..A LEHETŐSÉGET!!

brysis | 2009. április 22. | 21:01:10

vakablak! Vagyis az USA-ban a gyerekek minden reggel tanítás előtt hűséget fogadnak az USA-nak...Tehát ez az állítás nyert igazolást.. a konkrét nyelvi formáról Pedig lehet diskurálni.. arról nem beszélek, hogy minden egyes verseny után lobogókkal szaladgálnak, sőt ők tették általánossá még azt is, hogy tetőtől talpig lobogóba öltöznek...EGY BIZONYOS: HA AZ AMERIKAI ELNÖK KIEJTENE A SZÁJÁN OLYAN MONDATOT, HOGY KURVA ORSZÁG.. MEGNÉZHETNÉ MAGÁT...

vakablak | 2009. április 22. | 20:29:50

adam100 | 2009. április 22. | 16:27:09
"Igy kezdődik az oktatás az USÁ-ban a public school-okban:
I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands: one Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all."

Köszönöm szépen adam100, ezt én magam sajnos nem találtam meg. Két dolgot ehhez:
1) itt szó sincs arról, amit brysis állított ("[...] a gyerekekkel elmondatják: én amerikai állampolgár vagyok, büszke vagyok a hazámra..!") Mert bár tényleg elmondatnak a gyerekekkel egy hűségnyilatkozatot naponta (nem tudtam, az én hibám), se az nincs benne, hogy "amerikai állampolgár vagyok" (hiszen nem amerikaiakkal is elmondatják), se az, hogy "büszke vagyok a hazámra". Hűséget ígérnek (és még csak nem is "esküsznek rá", mint az amerikai Legfelsőbb Bíróság kimondta) az USA zászlajának és az általa képviselt köztársaságnak, büszkeségről szó sincs. Van viszont szó a mindenki számára biztosított szabadságról és igazságról, ami, hadd tegyem hozzá az adott kontextusban, pont az ellenkezője annak, amit ez a brysis-karakter meg a vele egy húron pendülők szeretnének. Ugyanis ha az ő eszméik valósulnának meg, akkor elnyomás lenne és egyenlőtlenség, megszűnne mind a köztársaság, mind a jogállam.

2) A kérdéses hűség-nyilatkozat már (2004 óta) nem is kötelező az amerikai állami iskolákban. Bármelyik diák dönthet úgy, hogy ő ebben nem vesz részt, és ezért őt semmilyen hátrány vagy kár nem érheti.

Balcsi | 2009. április 22. | 18:50:48

Megyesi Gusztáv szívesebben hallgatná a szlovák himnuszt Overdose győzelmei után? Beteg ez az ember? Esetleg Szlovákiából is kap pénzt az ilyen cikkek után?
Minden pici sikerélményre szüksége van Magyarországnak. A New York Times-től remélem nem kért helyreigazítást, miszerint a ló nem magyar. Ezért ne tekintse a világ a sikereit se magyarnak.

aszinkron degenerátor | 2009. április 22. | 17:07:51

Ne haragudjatok, de Ti normálisnak érzitek magatokat, úgy általában?
Valamelyikőtök patkolta, csutakolta, etc. azt a lovat?
Mert ha igen, legyen büszke!!! De csak azért mert magyar a tulaj, meg a team aki trenírozza... Mindig a máséval, a máséra! Az megy!
Örülni a ló sikerének természetes persze, de csodát várni, meg nemzeti fellendülést szvsz elég gyerekes dolog.

Nem mellesleg a lósport kő kemény üzlet is, ahol a pénznek nemcsak szaga, de nemzetisége sincs.

adam100 | 2009. április 22. | 16:27:09

The Pledge of Allegiance to the United States flag is an oath of loyalty to the nation of the United States of America. It is often recited at public events. US Congressional sessions open with a recitation of the Pledge.

Igy kezdődik az oktatás az USÁ-ban a public school-okban:
I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands: one Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all.

hakos | 2009. április 22. | 16:03:15

Staropramen
"Leendő virsli"? ha a te perspektívádból nézzük a dolgot, akkor magadat bizonyára leendő koporsótölteléknek(vagy urnahamunak)tartod.

hakos | 2009. április 22. | 15:57:34

Mekmekcsehu-
"Ez a baj velünk. Van egy csodálatos ló, egy remény, hogy figyeljenek ránk a világban! Erre mit teszünk? Megyesi Gusztáv néven írunk egy idétlen cikket. Én nagyon sajnálom!"

staropramen | 2009. április 22. | 15:34:07

Egy leendő virsli ürügyén ennyi marhaságot összeírni.Magyar nemzet címerállata, meg agyagba döngöli a fidesz, meg kútmérgezés,lovat befogadó nemzet,új kibontakozás kezdete, meg izraeli iskolák.
Itt mindenkinek elment az esze?

Mekmekcsehu | 2009. április 22. | 14:32:02

Ez a baj velünk. Van egy csodálatos ló, egy remény, hogy figyeljenek ránk a világban! Erre mit teszünk? Cigányozás, zsidózás, kommunistázás. Úgy tünik, megérdemeljük a sorsunkat! Én nagyon sajnálom!

chazoo | 2009. április 22. | 13:45:41

Medgyesi elvtárs! A szélsőjobbnak nincs turulja. A szélsőbalnak sem.
A turul, a magyar nemzet címerállata.
Senki sem cserélheti le. Még ön, sem Megyesi elvtárs.

A szélsőjobb viszon Önt szívesen lecserélné Overdose-ra, hogy ne írjon annyi csacsiságot az Élet és Irodalomban és a Népszabadságban.

tommygun | 2009. április 22. | 13:22:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2009. április 22. | 12:31:57

Nos, kerestem a neten, ezt az állítást próbáltam igazolva vagy cáfolva látni:
(brysis): "Az USA-ban minden reggel úgy kezdődik az iskolában a tanítás, hogy a gyerekekkel elmondatják: én amerikai állampolgár vagyok, büszke vagyok a hazámra..!"

Elég jól keresek google-ben, angolul is jól tudok, de sajna egyetlen olyan forrást sem sikerült fellelnem, ami a fenti állítást igazolná. brysis/LeiterJakab legyetek olyan kedvesek mutatni nekem egy autentikus(!) forrást, amelyből meggyőződhetek az állítás valóságtartalmáról. (Kurucinfó nem felel meg.)

És ha már itt tartunk, ugyanilyen forrást kérek az állítólagos holland iskolai gyakorlatot igazolandó, és természetesen azt is látni szeretném, hogy Izraelben naponta esketik a gyerekeket. Öntsünk tiszta vizet a pohárba: én nagyon könnyen meggyőzhető vagyok.

ekkerjoz | 2009. április 22. | 12:21:13

Csodaló lehetett volna akár magyar ménesből való, volt nekünk pár angol telivér ménesünk.
A szenttamási (tamáspusztai) ménes nemrég a "12 állami gazdaság" egyikének sikereit gyarapította. Angol telivéreket tenyésztettek, egészen a drámai leépítésig. Az új tulajdonosok először a lovakat passzolták el, aztán a kastély parkját bontatták le. A sok évszázados fa biztonsági okokból útban volt, zavarta a kamerákat, meg a helikopter is könnyebben le tud szállni így. A lóetető ember sűrűn előfordul erre, de hát ménes már nincsen, nem bírta a szagát.
Most bírja.

vakablak | 2009. április 22. | 12:00:20

LeiterJakab | 2009. április 22. | 11:48:33
"amikor azt írod, hogy "rá ilyenként büszkének lenni már-már elmekórtani eset", akkor éppen lehülyézel pár ezer/tízezer/százezer/... magyar embert."

Ha a kollektív elmebaj éppen ennyi embert érint, akkor ennyit kell lehülyézni. Szabad legyen emlékeztetnem rá, hogy Sztálin halálának hírekor a mo.-i utcákon emberek sokasága zokogott, és Kádár temetésén is tömegek vonultak könnyekkel a szemükben. Ezeket csak mint a tömeges idiotizmus kirívó példáit említem, melyekkel nyilván te is egyetértesz.

"Ezek után ne játsszd a sértődöttet, ha téged is lehülyéznek/lebolsevikoznak."

Én nem szoktam megsértődni azon, ha lehülyéznek/lebolsevikoznak. Úgy érzem, hogy helyesebb és ésszerűbb a személyeskedések nélküli vita, de ha valaki nagyon nem bírja és muszáj csapkodnia maga körül, ám legyen, én bírom.

"Ami pedig pl. az USA iskoláit illeti, mielőtt hevesen tagadsz, nézz utána bátran,"

brysis konkrétan ezt írta: "Az USA-ban minden reggel úgy kezdődik az iskolában a tanítás, hogy a gyerekekkel elmondatják: én amerikai állampolgár vagyok, büszke vagyok a hazámra..!"

Erről én még sosem hallottam, és kételkedem benne, hogy igaz lenne. Természetesen tévedhetek is, valóban utána fogok nézni.

LeiterJakab | 2009. április 22. | 11:56:34

Azt nem mondanám, hogy tehetségtelen, de hogy kútmérgező, az biztos. Ettől, hogy a tehetségét kútmérgezésre fecsérli, csak még rosszabb a helyzet. De persze lehet, hogy úgy lenne helyes fogalmazni: kútmérgezésben tehetséges... :(

LeiterJakab | 2009. április 22. | 11:48:33

Vakablak, amikor azt írod, hogy "rá ilyenként büszkének lenni már-már elmekórtani eset", akkor éppen lehülyézel pár ezer/tízezer/százezer/... magyar embert. Ezek után ne játsszd a sértődöttet, ha téged is lehülyéznek/lebolsevikoznak.
Ami pedig pl. az USA iskoláit illeti, mielőtt hevesen tagadsz, nézz utána bátran, még ha teljesen hihetetlennek és elfogadhatatlannak találod is, hogy egyes országokban létezik olyan, hogy hazafias nevelés.

szentpeter | 2009. április 22. | 11:39:35

Azt tudni kell, hogy sokan a magyar lótenyésztés fellendülését is várják Overdose sikerén felbuzdulna.. Overdose ugye nem magyar tenyészet...

brysis | 2009. április 22. | 11:35:23

kozarindás! Megyesi csak egy tehetségtelen kútmérgező...kifogásolja, hogy a lovat BEFOGADÓ NEMZETÜNK MAGYARNAK TEKINTI...Mi ebben a baj? Jobb lenne, ha mi őt mert a felmenői ilyenek-olyanok nem tekintenénk magyarnak????????

brysis | 2009. április 22. | 11:32:24

vakablak! Én nem foglaLkoztam az ön SZEMÉLYISÉGÉVEL, csak a SZEMLÉLETÉVEL...Ha kívánja elmagyarázom Önnek a két fogalom eltérő jelentéstartalmát...1. Sajnos rosszak az értesülései, az USA-ban és Hollandiában az oktatás az általam leírt módon kezdődik..2. És hogy értse a lényeget. Gondoljon arra, hogy jó kedvvel, bizakodóan teszi a dolgát.. vagy rossz kedvel reménytelenül..LÁTNI FOGJA A KÜLÖNBSÉGET! A nemzet, a közösség iránti elkötelezettség segíti feldolgozni a nehézségeket..Gondoljon József Attilára..Mégis, magyarnak számkivetve lelkem sikoltva megriad! Édes Hazám fogadj szívedbe, hadd legyek hűséges fiad... " Képzelheti hogy fujjogna egy ilyen gondolattól Megyesi...meg talán Ön is...

kozariandras | 2009. április 22. | 11:32:07

Nem értem miért kell az emberek kedvét mindentől elvenni. Az életükben egy kis jó is történ, büszkék erre a lóra. Angliában büszkék a Manchesterre Unitedre pedig nem sok angol játszik a csapatban. Mi miért ne legyünk azok? Magyar levegőt szív a ló, a gazdája magyyarnak vallja magát. Miért kell mindenben negatív dolgokat látni. Utálom az ilyen embereket. Többet nem fogok Megyesi Zénótól olvasni. ( tudom, hogy Gusztáv de ő sem tisztelte meg Mikóczy úrat. )

vero | 2009. április 22. | 11:29:20

Mikóczy válasza a felvetett kérédsre:

"– Angliában vette a lovat, ön szlovák állampolgár, belga zsoké lovagolja majd, Dózi mégis magyar színekben versenyez. Mi dönti ezt el?
– Nagyon egyszerű: a lósportban az határozza meg a nacionáléját, ahol idomítják a lovat. Tehát ha Overdose nyer, a magyar Himnusz hangzik fel a tiszteletére."

Egy olyan újságíró riportjából, aki megkérdezi az érintettet is.

vero | 2009. április 22. | 11:24:59

hakos | 2009. április 22. | 10:34:24

"Mikóczy" már jó, már csak a "László"-t kell "Zoltán"-ra javítani. //

Basszus, azt se tudja miről ír. Ez megjelenhet egy ilyen napilapban. Megyesi úr! Betli.

vero | 2009. április 22. | 11:21:20

A cikkíró nevét látva bevallom fenntartással kattintottam a címre, de gondoltam ezzel a lóval kapcsolatban csak jót írhatott. De nem hazudtolta meg önmagát.
Pozitív kicsengésű véleményre képtelen, még ilyen témában is.
Megyesi egy negatív ember.

tip56 | 2009. április 22. | 11:08:21

Hogy miért nem szereti Megyesi az Overdose-t? Rém egyszerű a válasz:
Mert a futtatásoán részt vett az a zorbán, az az ördögfióka.
Mert ha , mondjuk, Gyurcsány vett volna rész, akkor egészen más lenne a cikk hangulata.
Ez ilyen egyszerű.

vakablak | 2009. április 22. | 11:08:01

brysis, próbálj meg nem foglalkozni a személyemmel, engem sem érdekel a tied. Besoroltál bolseviknak, ha jól értem, lelked rajta, mulass jól.

Hogy Izraelben hogy kezdődik az oktatás, azt nem tudom, de hogy az USA-ban és Hollandiában nem úgy, ahogy te vázolod, az biztos.

brysis | 2009. április 22. | 11:03:26

Vakablak! Az USA-ban minden reggel úgy kezdődik az iskolában a tanítás, hogy a gyerekekkel elmondatják: én amerikai állampolgár vagyok, büszke vagyok a hazámra..! , Izraelben úgy kezdődik az oktatás, hogy felesketik őket Izrael államra (mellesleg a amgyarországi zsidó iskolákban is).. Hollandiában is naponta tesznek hitet a hazájuk mellett a gyerekek..HOGY VÉRÜKKÉ VÁLJÉK AZ ELKÖTELEZETTSÉG...AMIT PERSZE öN NEM ÉRT, MERT MÉG A VILÁG PROLETÁRJAI EGYESÜLJETEK JELSZÓNÁL TART... AMIT AZÉRT VERTEK BE AZ ÖN FEJÉBE IS, HOGY KISEBB ELLENÁLLÁST TANUSÍTSON A BOLSEVIZMUSBA CSOMAGOLT OROSZ NACIONALIZMUSSAL SZEMBEN...

brysis | 2009. április 22. | 10:58:38

Hakos!Érdekes módon az USA vezető napilapja úgy látja: ez a ló nagy sikere és reménye az országnak..MERT BIZONYÍTJA: BÁRMILYEN NAGY A BAJ, VAn LEHETŐSÉG A KITÖRÉSRE!! SZERINTEM A MEGYESI IS EGY KÚTMÉRGEZŐ!!Ha egy néptől elveszed a remény meggyilkolod!!!

vakablak | 2009. április 22. | 10:56:29

Muszáj leszek én is hozzászólni, csupán a kiegyensúlyozottság jegyében. :)

Remek írás, minden sorát élveztem. Polgártársaink nem csekély részében alapvető jellemvonásként van jelen a kiolthatatlan vágy a nemzeti büszkeségre. Ez önmagában nem is volna baj, de a büszkeség tárgyai nem ritkán igen bizarr formákat öltenek, s erre jó példa a kicsit sem magyar Overdose körül fellobbanó kultusz. Nézetem szerint elég groteszk már az is, amikor egy nemzet büszke a sportolóira, mintha mondjuk egy adott magyar nemzetiségű úszó kiváló teljesítménye egyenletesen kisugározna az ország összes lakosára. Ezt sosem értettem, hogy miért kellene nekem kidüllesztett mellel járnom a hír hallatára, hogy Kovács 122 Béla három század másodperccel gyorsabban úszott, mint a medencében vele versenyzők közül a második legjobb, pusztán abból a tényből kiindulva, hogy Kovács 122 ugyanolyan állampolgársággal rendelkezik, mint én. Sosem értettem, hogy az életét a versenysportnak szentelő Kovács 122 gladiátor teljesítménye milyen módon sugárzik ki pont énrám, aki - meglehet - egy tohonya, lúdtalpas, sörhasú, korpás hajú szájtáti fickó vagyok (vagy akár lehetnék :)), hogy miként is tehát működik ez a kisugárzási és dicsőség-átviteli mechanizmus. De Overdose mindezt egyetlen pontba fókuszálja, őt nem lehet űberelni. Overdose annyira nem magyar, hogy rá ilyenként büszkének lenni már-már elmekórtani eset. Ezt írta le Megyesi egészen kiválóan, köszönet neki érte.

Kappel Viktor | 2009. április 22. | 10:39:46

Kedves Megyesi úr!

Igaza van. Mégis valahogy úgy vagyok vele, hogy ennek az országnak óriási szüksége van csodákra. Nézze meg, ezt teszi a két kormányzó párt is. Viszi az országot a vágóhídra és közben reménykedik. A csodára, vagy mire lenne szüksége ahhoz, hogy ne söpörje el őket rövidesen a népharag. Én nem tartozom az ordítozók közé,inkább galambnak tartom magam, de most szívesen belekiabálnám a fülükbe, miképp az Önébe is: Abcúg, köcsög! Ha semmi remény, legalább az értelmiség keressen valami pozitív reménysugarat, másra nem voltak jók az elmúlt 7 évben. Ha ez nem megy, akkor legyenek egyszerűen baromian önkritikusak. Hajrá!

Tisztelettel: Kappel Viktor (másképp gondolkodó)

brysis | 2009. április 22. | 10:37:02

Rob-bp..A buta cinizmussal is lehet rombolni...mert ENNEK A LÓNAK MAGYAR A TRÉNERE, MAGYAR AKI NAPONTA LOVAGOLJA ÉS MAGYAR A TULAJDONOSA, AKI PÉNZT ADOTT ÉRTE..MAGYARORSZÁGON MAGYAR ISTÁLLÓBAN, MAGYAR EMBEREK GONDOZZÁK.. MAGYAR TAKARMÁNYT ESZIK..! GAZDÁJA RÁADÁSUL ÉLT A LEHETŐSÉGGEL!!!NEM KÓTYAVETYÉLTE EL..VAGYIS MINDEN REMÉNYTELEN HELYZETBEN VAN MEGOLDÁS VAN REMÉNY..LEHET EGY ÚJ KIBONTAKOZÁS KEZDETE...Igaz ahhoz az MSZP-nek tűnnie kell.. vagyis nekünk is kell tenni ezt-azt!! Ezért Megyesi megint böfögi a szokásos csacsiságait... Ha jól meggondoljuk:Kincsem apja egy angol ló volt trénere úgyszintén, ráadásul a nyergében szintén a kor jobb hajtói ültek, akik -már amennyire én tudom - nem voltak magyarok...MÉGIS MIRŐL SZÓL ENNEK AZ ÚJ LÓNAK A TÖRTÉNETE???1./ARRÓL, HOGY EGY MAGYAR AKI GYURCSÁNYÉK JÓVOLTÁBÓL NEM KAPHATOTT ÁLLAMPOLGÁRSÁGOT, MÉGIS MAGYARNAK VALLJA MAGÁT ÉS NEM PÉNZT VISZ, HANEM HOZ.2. EZ A TULJADONOS VÉLETLENÜL A SORSTÓL KAPOTT EGY LEHETŐSÉGET (KINCSEM IS VÉLETLEN VOLT!!!!) ÉS EZZEL A LEHETŐSÉGGEL ÉLT. NEM KÚRTA EL..MINT AHOGY AZ MSZP ELKÚRTA 2002 UTÁN!!---Ja hogy a ló mostani sikereinek méltatásában sok a túlzás..??? Bizonyára!!!Bár ahogy elnézem a bulvárok ál-sztárjai körüli lihegést, még mindig azt mondom: NAGYON IS MÉRTÉKTARTÓ A SAJÓ.. MERT HA EZ A LÓ NEM IS LESZ KINCSEM, DE MÁR MOST SEM DÉL-AMERIKÁBAN TUPÍROZOTT ÁLCELEB, AMIT HÓNAPOKON ÁT CSODÁLHATOTT A MAGYAR FŐMŰSORIDŐBEN..és cikkek százaiban kapott részletes beszámolót arról, amit úgyis látott...!!! EHHEZ KÉPEST MI AZ A PÁR PERCNYI MŰSORIDŐ ÉS LELKESEDŐ CIKK!

hakos | 2009. április 22. | 10:34:24

"Mikóczy" már jó, már csak a "László"-t kell "Zoltán"-ra javítani.

hakos | 2009. április 22. | 10:26:26

Frank, valóban idétlenek tudtok lenni. Ugyanis még abba is belekötni, hogy örülünk egy magyar szinekben induló versenyló sikerének, elég nagy idétlenség. Ha egy magyarországi román egy lovat versenyeztetne román színekben, hidd el, egy magyar sem kötne belé, és főleg nem akadna románul író ember, aki így fanyalogna, mint te és a hozzád hasonszőrűek. Ha egyébként nem érdekel a lóverseny, akkor minek idétlenkedtek? Ilyen sajátos reakciót, amit a cikkíró is produkált, valóban más országban nem nagyon találni. És közben tudjuk, hogy igazából az a baj ezzel a lóval, hogy egyszer Orbán tenyeréből (is) evett, no meg felvidéki magyar a tulajdonosa és a magyarok örülnek a sikerének. Brrr, ez már tömény nacionalizmus, ami ellen keményen harcolni kell, ugye?

rob_bp | 2009. április 22. | 10:25:07

Jó a cikk... Viszont a kommentek... a cikket igazolják... Vannak, akiknek kezeltetniük kellene magukat, vagy legalább megtanulni olvasni... Akinek nem inge, ne vegye magára! :D

brysis | 2009. április 22. | 10:13:46

Medgyessy megint böfögi a szokásos csacsiságait... Ha jól meggondoljuk:Kincsem apja egy angol ló volt trénere úgyszintén, ráadásul a nyergében szintén a kor jobb hajtói ültek, akik -már amennyire én tudom - nem voltak magyarok...MÉGIS MIRŐL SZÓL ENNEK AZ ÚJ LÓNAK A TÖRTÉNETE???1./ARRÓL, HOGY EGY MAGYAR AKI GYURCSÁNYÉK JÓVOLTÁBÓL NEM KAPHATOTT ÁLLAMPOLGÁRSÁGOT, MÉGIS MAGYARNAK VALLJA MAGÁT ÉS NEM PÉNZT VISZ, HANEM HOZ.2. EZ A TULJADONOS VÉLETLENÜL A SORSTÓL KAPOTT EGY LEHETŐSÉGET (KINCSEM IS VÉLETLEN VOLT!!!!) ÉS EZZEL A LEHETŐSÉGGEL ÉLT. NEM KÚRTA EL..MINT AHOGY AZ MSZP ELKÚRTA 2002 UTÁN!!---Ja hogy a ló mostani sikereinek méltatásában sok a túlzás..??? Bizonyára!!!Bár ahogy elnézem a bulvárok ál-sztárjai körüli lihegést, még mindig azt mondom: NAGYON IS MÉRTÉKTARTÓ A SAJÓ.. MERT HA EZ A LÓ NEM IS LESZ KINCSEM, DE MÁR MOST SEM DÉL-AMERIKÁBAN TUPÍROZOTT ÁLCELEB, AMIT HÓNAPOKON ÁT CSODÁLHATOTT A MAGYAR FŐMŰSORIDŐBEN..és cikkek százaiban kapott részletes beszámolót arról, amit úgyis látott...!!! EHHEZ KÉPEST MI AZ A PÁR PERCNYI MŰSORIDŐ ÉS LELKESEDŐ CIKK!

autopia | 2009. április 22. | 09:56:12

Ez a cikk nem a lorol szol, hanem egeszen masrol.
Es mert a lovat hasznalja fel erre a celra, ezert undorito. Undorito!
Mondd, cikkszerzö: mire vagy Te mostanaban büszke? Nem masok, hanem te. Szeretnem, ha valaszolnal.
Aztan az is erdekelne, mit tettel azert, hogy kicsit kellemesebb legyen a hangulat körülötted. Nem masok mit tettek, Te mit tettel?

Huba | 2009. április 22. | 09:43:14

A megszokott antiorbániáda a mosodástól, kissé burkolt módon ezúttal...

Mintha nem lenne elég mosnivaló szennyes "odaát"...

Frank | 2009. április 22. | 09:17:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hakos | 2009. április 22. | 09:16:07

Nem Minkóczy László, hanem Mikóczy Zoltán. Kérem javítsák. Egyébként már ez az elírás mindent elmond a cikkíró hozzáállásáról. A vallomása pedig, hogy semmire sem gondolt, kicsit sántít, mert akkor végül miből is lett ez az iromány. Mégha elsősorban a honoráriumért is hányta össze a szavakat, azért minimum a szokásos sablonok mentén valamit gondolnia kellett. Úgy tűnik, hogy gondolt is: "na itt van valami, aminek örülhetnek ezek a gyűlölt magyarok, mégpedig az imádott trianoni határoktól függetlenül, fikázzunk hát egy kicsit. Csak úgy zsigerből. Gyűlöletzacskóm hadd ürüljön egy kicsit."

Dr Photon | 2009. április 22. | 09:12:46

Nyilvan olyan szimbolis ertelme is van Overdose sikerenek, hogy valamikori dicsoseges eurazsiai lovas nomad multunkra is emlekeztet. Ez persze kellemetlen azoknak az ertelmisegieknek, akik a multunk ezen reszet legszivesebben eltorolnek, ha ez lehetseges volna, hisz az ilyen emlekezes egyutt szokott jarni a nacionlizmus erosodesevel meg a kirekesztessel es ettol felnek azok, akik nem teljesen biztosak abban, hogy hova is tartoznak: ok az igazi, se nem flamand, se nem vallon belgak hazai megtestesitoi. Megerteni megertem a dohogasukat, de talan jobb lenne, ha megtalalnak azt az orszagot, ahol szivuk szerint flamandok vagy vallonok lehetnenek.

HIRDETÉS



Tettamanti Béla
Nem tudom, az újdonsült külügyminiszter, Balázs Péter eljár-e az ügyben, mindenesetre a Szvatoplukkal kötött lóügylet óta tán még soha ennyire nem volt szükség gyors és hathatós külpolitikai lépésre, mint most. Overdose kisajátítása ugyanis nem más, mint a magyar nemzet jövőjének, álmainak és reményeinek a kisajátítása, a magyar nemzet eltüntetése a föld színéről.

Ezt nem én írom, nem is valamelyik magyar újság, hanem a világ egyik legtekintélyesebb és legolvasottabb napilapja, a New York Times első oldalas cikke céloz rá, áttételesen természetesen, amennyiben Overdose vasárnapi fölényes győzelmét társadalmi és tömeglélektani összefüggésekbe helyezi. Itthon egyébként a New York Times pesti tudósításától legalább annyira el voltak ájulva a sajtóorgánumok, mint Overdose győzelmétől.

Mármost, ha csupán az MTI ismertetőjét veszem, akkor a New York-i, Berlinből iderepült kolléga igen érdekes dolgokat figyelt meg a derbi délutánján. "A versenyen több mint 20 ezres tömeg volt a lelátókon, és sokan otthon nézték az eseményt; a magyarok legalább egy délutánra elfelejthették a miniszterelnök lemondását és a nemzeti valuta értékvesztését." "Úgy tűnik, hogy a magyarok a versenyló kapcsán saját magukra gondolnak, akiket szerintük alulértékelnek és lebecsülnek." "A már a hitelválság előtt eladósodott és lanyhán növekedő gazdaságú Magyarországon egy ideig nem az állami segélyekről és csődökről, hanem a versenylóról volt szó..." - írja a lap.

HIRDETÉS

Mármost én a verseny utáni két napon csupa olyan helyen jártam, ahol sok és sok helyről érkezett ember gyűlt össze: egyetemen, piacon, üzletközpontban, fodrásznál, bankban, öregfiúk meccsen, kocsmában, s büntetőjogi és egyéb felelősségem tudatában kijelentem, hogy a csodalóról egyetlen szó sem esett. Ez nem csoda: Overdose futása már eleve nem lehetett össznépi esemény, mint mondjuk egy ötvennégyes berni döntő, hiszen a lósportot is sikerült lezülleszteni, a maga kultúrájával együtt, felnőtt egy generáció, amelyik azt se tudja, hogy létezik efféle foglalatoskodás, s ezt nem lehet egyetlen délután bepótolni; itt a csodaló sem segít.

Megjegyzem, az Overdose futása alatt a magyarok által állítólag elfelejtett miniszterelnöki lemondásról és a nemzeti valuta értékvesztéséről ugyanígy nem hallottam vitatkozni az embereket, sőt a válságról sem, mint ahogyan a futam alatt a versenyló kapcsán nem gondoltam magamra, az alulértékelt, lebecsült, szaros kis életemre, hanem semmire se gondoltam. Nem lett se szebb, se randább a világ Overdose futása után, én legalábbis ezt láttam, ami persze semmit se számít. A valóságot a tévé csinálja, a hírek, akkor pedig mégiscsak igaza van a New York-i kollégának: vasárnap a Kincsem park volt Magyarország, az arcokról pedig reményt és hitet olvastak le a kamerák, büszkeséget.

Mert Overdose magyar ló, a mi lovunk, soha ennél magyarabb hírességünk nem volt. Az apja angol, az anyja ír, sokáig német lovas ülte, most egy belga születésű, francia engedélylyel versenyző lovas a zsokéja, egyedül a gazdája magyar, aki felvidéki. Jó időben volt jó helyen, mert ha csak kicsit elmélázik a lóvásáron, most francia, amerikai, ne adj isten, szlovák kereskedő Overdose gazdája, ám ezt már kimondani is szörnyű. Így viszont nekünk van csodalovunk, s minthogy közünk hozzá szinte semmi, minden gyanún és kritikán felül áll, nem véletlenül ő ma Magyarország legnépszerűbb embere; ha a színe nem volna túlzottan is négeres, az orra meg gyanúsan nagy, tán még a szélsőjobb is lecserélné vele a turulját.

Nagy gyerek ez az ország, nehéz, de szórakoztató gyerekkorral.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    92 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS