szpeti | 2009. augusztus 12. | 18:26:07
A Cigány sor című könyvről írtam itt: http://www.szpeti.hu/blog/2009/08/09/#200989
Márkus | 2009. március 15. | 10:55:26
A cigányság az ország testének része. De melyik???
Esetleg egy rákos daganat?
alfoldi | 2009. március 8. | 20:16:00
A világban vannak működő megoldások hasonló problémák megoldására, tanuljunk belőlük. Szerintem:
1. Aki be akar illeszkedni a társadalomba azt be kell fogadni, és lehetőséget kell teremteni számára;
2. Csökkentsük a szociális támogatások mértékét, és aki nem akar beilleszkedni, azt hagyjuk elmenni - nem kell bepánikolni hogy ki akarnak vándorolni - ez is a szabadság része.
Alfoldi A.
fjordos | 2009. március 2. | 10:33:31
Ami tetszik az elnöki interjúból:-a magyar nemzet részének ismeri el a
cigányságot.-számtalan olyan ötletet fogalmaz meg,melyek elősegíthetik
a cigányság integrációját a többségi társadalomba./de honnan lesz erre
pénz és mikor?!/-a négy hazai országos napilap közül a Népszabadságnak
adott interjút.
Ami nem tetszett:-nem itélte el határozottan a Bayer féle úszítást,gyülö-
letlet beszédet.-a szólásszabadság korlátozása kapcsán a bírósági gyakor-
latot kárhoztatja /ami részben igaz/,de a gyűlölet beszéd ettől virul.
-úgy érzem el van rugaszkodva az elnök úr a hétköznapok valóságától,amikor
"felszabadult kölcsönösség"-ről vizionál.-csak cigányokról beszél,átveszi
a jobboldal kifejezés módját.-bele keveri a témába a számára presztizs
kérdésnek számító főbíró választást.
kika | 2009. március 2. | 09:44:54
A problémák nem csak Mo-on vannak jelen. Ugyanez a gondja Csehországnak, Szlovákiának, Romániának, Bulgáriának is. Legutóbb az észak cseh területen lévő kisvárosokból lehetett tudósítást olvasni. Mintha Hevesen, Hajdúdorogon, stb. történtek volna az események...
Ronja | 2009. március 1. | 23:43:46
Vannak Ciganyok akik lopnak, vannak Magyarok akik lopnak. Nem ez okozza az problemat, hanem az, hogy letezik NALUNK egy u.n. magyar garda es ennek tagjai szanalmas viselkedese miatt kezd nagyon ciki lenni magyarként megjelenni Europaban. Emiatt sajnos attol tartok, hogy nem csak Zolibollnak van egy bolhaja hanem rovid idon belul Magyarorszag lesz az EU hatalmas bolhaja es amikor elkezd majd viszketni az igen kellemetlen lesz minden nemzeti erzelmeket mar betegesen es ellenszenvesen patyolgato honfi “tarsnak” es a tobbi Magyarnak!
screamo | 2009. március 1. | 17:52:52
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5821924.ece
azt hiszem érdemes ezt megnézni.Csak azért hogy legyen fogalmunk arról,hogy a "nyugat" (vagy inkabb annak egy resze),hogy is latja a tortenteket.
Bjossy | 2009. március 1. | 17:47:03
Asszem, nem ártana átmenetileg felfüggeszteni a halálbüntetés kiszabására vonatkozó tilalmat.
Bjossy | 2009. március 1. | 17:46:05
Minden elismerésem a "Kika" jeligéjű EMBERNEK.
Ezt a hozzáállást, ezt a látásmódot kellene valahogy az oszág felső vezetésébe és a véleményformáló médiába is eljuttatni, általánossá tenni.
Annyira az én véleményemet írta meg, hogy igazából sem hozzátenni, sem elvenni belőle nem tudnék egy mondatot sem.
Bjossy | 2009. március 1. | 17:38:38
Asszem, nem ártana átmenetileg felfüggeszteni a halálbüntetés kiszabására vonatkozó tilalmat.
irriga | 2009. március 1. | 16:59:08
kika | 2009. március 1. | 16:44:21
Bizony!
Van egyéni felelősség is.
De ezt mintha egyesek nagyon szeretnék elmosni.
A társadalom tehetetlen akkor, ha az egyén nem hajlandó saját sorsának jobbátételére!
kika | 2009. március 1. | 16:44:21
Pénteken a sajókazai polgármester mondta el a véleményét a cigányság egy részének a falujában tapasztalható helyzetéről. De lehetett olvasni az utóbbi évben a monoki, az alsózsolcai, a Szerencs környéki 18 település, a gadnai, a csenyétei polgármesterek levelét / nyilatkozatát ugyanebben a témában. Valamennyi ugyanazt mondja, ezért elég, ha csak a lagutóbbi nyilatkozatot másolom ide:
„A hiteles tájékoztatás érdekében szeretnénk leszögezni, hogy az újságban leírtak ellenére Sajókaza nem a világ végén, nem a világtól elzárva található, hanem Kazincbarcikától 5 km-re, közvetlenül a 26-os főút mellett. A település utcáit nem borítja sártenger, mert az utcák 85 %-a aszfalt burkolattal van ellátva. Ezt a községet még jó pár évvel ezelőtt barátságos, nyugodt, fejlődő településként ismerhették meg az idelátogatók– jelentette ki Stefán László polgármester.
Községünk lakóinak száma jelenleg 3275 fő. Becsléseink szerint cigány kisebbséghez tartozók 1200-1300-an vannak. A munkanélküliek száma 400-500 fő. A környék gazdasági helyzetéből következően nagyon sokan nem tudnak elhelyezkedni, de sokan nem is akarnak dolgozni. A 90-es évek elején szociális földprogramot indítottunk. Ingyen kaptak földet, vetőmagot, a műveléshez gépi segítséget, de nem éltek ezzel a lehetőséggel.
Településünkön a 60-as években bezárt a bánya, az egykori szép bányászlakásokba a cigányság költözött be. Ezeket a lakásokat mára teljesen „lelakták”, környékükön iszonyatos a rendetlenség. A 80-as években két utca „CS”- lakás épült számukra, mára ezek állapota is az említett bányászlakások sorsára jutott. Természetesen vannak településünkön olyan cigány származású emberek is, akik rendezett körülmények között élnek. (Bárcsak több ilyen lenne!) Az önkormányzat lehetőségeihez mérten eddig is segítette a rászorultakat, és ezután is fog támogatást nyújtani számukra. Ilyen összetételű településen azonban nagyon sok a rászoruló, az önkormányzatnak pedig szűkösek a korlátai.
Varga Dénes sajókazai állampolgárt mi is sajnáljuk, hogy börtönbüntetésre ítélték. De „Dugó” a hírekkel ellentétben nemcsak az áramlopás miatt kapta a büntetését. Az áramlopás csupán egy szelete bűnlajstromának. Ettől több, súlyosabb vétségei is vannak. A tudósítások egyike sem említi meg az egyén felelősségét. Úgy gondoljuk, hogy ő is felelős ezért, hogy ide jutott, és ezt nem szabad elhallgatni. Tudomásul kell venni, hogy jogállamban élünk, és a jogoknak és kötelességeknek mindenkire egyformán kellene vonatkozni.
A Sajókazai Önkormányzat senki helyett nem tudja kifizetni a tartozást. Ha ezt tennénk, olyan lavinát indítanánk el, ami hamarosan csődhöz vezetne. Önkormányzatunk 2008-ban 150 millió forintot fizetett ki segélyezésre, 15 milliót lakásfenntartási támogatásra. Ennek a pénznek a nagy részét ez a réteg kapja. Nincs jogunk beleszólni, hogy ki, mire költi a pénzét, de tény, hogy a vízért nem fizetnek, a tűzifát, az áramot lopják, a gyerekeknek a tankönyv, az iskolai felszerelés és az ebéd ingyenes. Ez nem kevés juttatás. Az adósságkezelés bevezetésének lehetőségét vizsgáljuk, de az önkormányzat anyagi eszközei nem teszik lehetővé az adósság átvállalását. A kártyás órák felszerelése sem egyszerű, hiszen a lakások tulajdonviszonyai rendezetlenek, és a szolgáltató pedig addig nem tud intézkedni, míg ott jogilag tisztázatlan állapotok vannak.
Az önkormányzaton kívül néhány helyi és településen kívüli szervezet felkarolta ezt az ügyet. Segítséget kértek, és segítséget, támogatást kaptak. Nagy kérdés, mi lesz ezután.
Sok a munkanélküli, nagy a szegénység. De segíteni csak azon lehet, aki maga is akarja, és ténylegesen tesz is azért, hogy holnap jobb legyen, mint ma. Hogy ez így legyen: Meg kell tanulniuk gazdálkodni, a kevés pénzt is be kell tudni osztani! Vállalják el az önkormányzat által felajánlott közmunkát, és ott ténylegesen dolgozzanak! Meg kell szüntetni az uzsorát, mert ezzel egymást zsákmányolják ki! A lakását és annak környezetét mindenkinek kötelessége rendben tartani! A gyerekét minden szülő köteles tisztán, rendszeresen óvodába, iskolába járatni! Ahhoz, hogy a holnap szebb és jobb legyen, igény kell a változtatásra, amihez szemlélet-változásra van szükség. Mindez csak az egyének tevékeny közreműködésével valósulhat meg – érvelt a képviselő-testület nevében is Stefán László polgármester. “
Ezekről a problémákról a sajtóban nem lehet őszintén beszélni, mert aki ezeket el meri mondani, rögtön lefasisztázzák. Ezt tették Szepesi Zsolttal, Káli Sándorral a közeli múltban, nyílván én is meg kapom a magamét.
Az embereknek, az egyszerű, hétköznapi embereknek a mindennapos problémái, a cigányokkal való együttélés egyre sűrűsödő konfliktusai azok, ami miatt kezd elegük lenni. A közember azt látja, hogy amíg ő inaszakadtáig küzd, dolgozik, próbál becsületesen helytállni, addig van egy réteg, akik főleg cigányok, akiknek munka nélkül is megvan ugyanaz, néha még több is, mint nekik.
Őszintén fel kellene tenni egy sor kérdést!
Miért nem szabad a cigányt cigánynak nevezni? Mi változik akkor, ha roma lesz a cigányból? Én magam cigányok között soha nem használtam a roma szót, mint ahogy ők maguk sem? Megjegyzem, nem is haragudott rám ezért egy sem.
Miért “nincs jogunk beleszólni, hogy ki, mire költi a pénzét”, ahogyan a pm nyilatkozta, akkor, ha azt a köz pénzéből kapják? Szerintem igenis van jogunk rá. Azt a pénzt a gyerekekre kapják. Akkor ne szórhassák be a játékgépbe, ne ihassák el a kocsmában!
Miért nem lehet megkövetelni, hogy a gyerekeket iskolába engedjék?
Miért nem lehet megkövetelni, hogy tisztán tartsák a házukat? Egyetlen népcsoport sem “lakja le” úgy az otthonát, mint a cigányság egy része.
Miért nem termeli meg legalább az élelmiszert az a falusi cigányság, aki az egykori magyarok, tótok, svábok, ruszinok, stb. által lakott falvakat elfoglalták? Mi az a különbség, ami miatt a korábbi lakosság meg tudott élni a földből, (parasztember nem halt éhen), a mostani lakossága meg parlagon hagyja a környezetében található termőföldet? Falvak tucatjain mehet végig az ember, és nem lát virágot, veteményt! Miért különbek ők, mint az összes többi?
Miért nem lehet a cigányokat számon tartani? Ma 200 ezer és 1 millió között lehet olvasni a számukat, de senki nem tudja, hol az igazság. Hogyan lehet így tervezni a segítségüket? Tessék elképzelni azt a hídtervező mérnököt, akinek azt adják utasításba, hogy tervezzen hidat 200 tonna teherbírásra. A híd elkészül, és a használat során kiderül, hogy ezer tonna megy rajta keresztül. Leszakad-e vajon a híd? És ki lesz a felelős?
Miért írják ki minden esetben a bűnügyi hírekben, hogy cigány volt az áldozat? Ugyanakkor, ha egy bűnesetben cigány az elkövető, akkor szemlesütve kerülgetik a megnevezésüket.
Miért hazudunk önmagunknak is, ha a cigányok által elkövetett tipikus bűncselekményekről van szó? Ha “sok ember támad sok emberre”, ha “több ember támad meg pedagógust”, ha “többen támadnak rá a rendőrökre”, ha “uzsorakamatra adnak pénzt romáknak”, ha “megélhetési (?) céllal lopnak a kertekből”, ha “csoportosan raboltak ki fiatalokat/öregeket”, nos, nagy valószínűséggel úgy is tudja mindenki, kik lehettek az elkövetők.
A cigányok által sűrűn lakott vidékeken az embereknek millió rossz tapasztalása van a cigányokkal kapcsolatban. Ugyanakkor, ha országos politikusok nyilatkoznak e témában, akkor csak a köntörfalazás, a mismásolás, a mellébeszélés megy végeérhetetlenül. Csakhogy az egyszerű emberek a saját, mindennapokban megélt problémáikra szeretnének választ kapni a semmitmondó szövegek helyett.
Ezért van az, hogy a helyi politikusok őszintébben mernek megszólalni, mert ők ismerik a valóságot, értik az ott élő emberek gondjait.
Mindaddig, amíg az országos politika mellébeszél, átengedi a teret a Jobbik-nak. Szembe kellene végre nézni a valósággal! Őszintén beszélni az emberekkel! Lehet a cigányokról úgy is beszélni, hogy értük beszélünk, nem ellenük.
Mindenki tisztában van azzal hogy segíteni kell őket. De ami eddig történt, az zsákutca. Nem szabad összemosni a cigányságot, a cigányokat egy masszává. Ők is ezer félék. Sokan vanak közöttük, akik mindent megtesznek magukért. Ezeket a jószándékú “magyarok” is elismerik, segítik.
Minden magyar állampolgárnak egyaránt vannak jogai és kötelességei. Mindenkinek!
olszaltot | 2009. március 1. | 16:38:21
Azoknak a hozzászólóknak, akiket illet:
Az integráció még a nyilatkozó értelmezésében is valamiféle közös normákat tételez fel (lásd a szöveget). Csakhogy a többi szövegrészből egyértelmű, hogy ez a "közös" eszerint az országszégyene szerint az, amit a "magyar" diktál. Ey adott társadalom kisebbségének nem beolvadnia kell a többségbe vagy nem alkalmazkodnia kell a többséginormákhoz, hanem a többségnek és a kisebbségnek közösen, egymással együttműködve kell kialakítania a közös szabályokat.
Amúgy a hozzászólásokat olvasva, ha egy elvileg baloldali lapban ilyen vélemények jelennek meg, akkor jaj lesz nekünk, ha visszajönnek a fijúk, mert akkor minden "nem magyar módon" gondolkozó és cselekvő embert üldözni fognak.
npad | 2009. március 1. | 12:40:49
Riport az ország legszegényebb falujában, ahol 99% a roma. Jöttek az EP képviselők tájékozódni.
Nyilatkozott az egyik helyi, munkára kiválóan alkalmas: ott az a nagy földterület - NINCS, AKI MEGMŰVELJE - tipikus gondolkodásmód.
A mi nagyszüleink kinn a tanyán nem átalottak megfogni a szerszámokat. Nekik senki nem adott semmi segélyt, ingyen lakást.
Ők ilyenre nem is gondolnak.
Adhatunk ezeknek mégtöbb pénzt - ha egyáltalán eljut, arra nem is gondolnak, hogy esetleg dolgozzanak egy kicsit, csak a sült galambot várják.
A riport vége: majd építünk itt lakásokat....
irriga | 2009. március 1. | 12:11:39
Hát igen!
Ellenben dícséretes, ha bizonyos testrészek esetében fokozattabban odafigyelünk.
Pl: használunk papírt.
Attila | 2009. március 1. | 11:39:25
Pasinszki | 2009. március 1. | 09:20:43
milyen igaz...
Pasinszki | 2009. március 1. | 09:20:43
"Az ellentéteket orvosolni kell, szítani nem szabad." - Kár, hogy köztársaságunk elnöke ezt csak mondja, tenni nem így tesz.
medve1942 | 2009. március 1. | 06:30:43
Hajjaj! Sólyom se mert pontosan fogalmazni. Az "országnak" nincs teste. A nemzetnek van teste. Szerintem a mai magyarországi cigány a magyar nemzettest része, ha az akar lenni, de ez más kérdés. Külföldön ezért tekintik magyarnak. A bohém szó eredetileg cigányt jelent franciául: így nevezték őket, mert az első csoport Bohémia, Csehország felől érkezett. Sőt, a hollandban egyenesen hongarsch-nak is mondják őket, hasonló okból.
hakunakuna | 2009. március 1. | 00:22:30
Sajnos része a társadalomnak, de nekem egy bajom van csak velük. Miért van az, ha külföldre mennek koldulni, akkor ők magyarok. Ha itthon vannak akkor meg romák. Ki érti ezt??????
És sokak szerint ez csak egy bűn, amit elkövetnek a sok közül.
tatra | 2009. február 28. | 20:46:32
Egy csalással megvállasztott elnök,a mai ujságcikben az ujra jelölt LB-elnök fontosságát hagsuljozta,szemben az igazi problémákkal!!!
Quintus Allard | 2009. február 28. | 20:24:05
Off
T giorgio!
Bocsánatát kérem, ha megbántottam, úgy olvastam, hogy rám utal hsz-ban, és mos össze rasszistákkal. Erre pedig harapok. :)
ztboy | 2009. február 28. | 20:21:53
Íme a KE által említett testrész:
http://www.indavideo.hu/video/cigany_gyerek_uzenete_a_Magyaroknak?action=video_site&video_title=cigany_gyerek_uzenete_a_Magyaroknak%3Ftoken%3D4058a2bd011f6daf3553b3e3b1888ff1
giorgio | 2009. február 28. | 19:58:23
Kedves Vasgereben. Azt írod: "születéstől nem létezik, de ha a szocializációjában benne van, akkor biza megjelenik az iránta való gyülölet, anélkül, hogy személyes tapasztalat járulna hozzá!" és nem teljesen értem. Kinek a szocializációjáról beszélsz, és kinek a "személyes tapasztal nélküli gyűlöletéről"? Bocs tényleg nem értem.
Ha azt érted alatta, hogy sok-sok cigány olyan körülmények között szocializálódik, ami bizonyos fajta bűnelkövetésre (és itt nem a diszkóban késelésre gondolok, hanem pl. a gyümölcslopásra) ösztönözheti, akkor egyetértünk. Mint ahogy mi magyarok arra szocializálódtunk az elmúlt 15 évben, hogy egy bizonyos illegális dolgot, nevezetesen az adócsalást tömegesen elkövessük.
Ha másra gondolsz, légy szíves magyarázd meg.
malevics | 2009. február 28. | 19:40:22
Roma vendeglo
Juliusban francia baratokkal Budapesten leszunk egy hetet. Tudna valaki egy roma vendeglot ajanlani ahol esetleg roma zeneszek is fellepnek? Meg szeretnenk kostolni roma eteleket es barmilyen zene johet magyar notan kivul. Sajnos ezideig semmi ilyesmit nem talaltam. Koszonettel!
giorgio | 2009. február 28. | 19:31:34
Kedves Quintus Allard,
nem Önnek szólt személy szerint a hozzászólásom. Ha magára vette, annak bizonyosan megvan az oka. Én csak azt mondtam, hogy mindenkinek el kell döntenie, hogy elfogad-e olyan elvi kiindulópontot, hogy valaki azért bűnöző, mert cigány, vagy sem, mert itt húzódik egy rettentő éles határvonal rasszizmus és nem rasszizmus között. (Én egyébként szóba állok rasszistákkal is - ez megint csak akkor szól Önnek, ha magára veszi - mert sajnos nagyon-nagyon sokan vannak, és muszáj párbeszédet folytatni legalább azokkal, akik gondolkodó embernek tartják magukat).
Nekem személyesen semmi bajom sincs azzal, ha egy bűnelkövető személyleírásánál szerepel, hogy kreol bőrű, vagy ilyesmi. De ugye nem gondolja komolyan, hogy ez az egész cigánybűnözés-kampány, meg az "elkövetőknél miért nem lehet megmondani, hogy cigány, ha az áldozatnál igen"-szöveg erről szólna?
Átlag magyar polgár | 2009. február 28. | 19:01:25
Sajnos igaza van az Elnök úrnak.
A legnagyobb baj az, hogy az a testrész fekélyes!
vénasszony | 2009. február 28. | 19:00:32
Én már csak arra lennék kiváncsi, hogy ha lesz új legfelsőbb bírónője az országnak, akkor vajon lesz -e olyan bírói ítélet, ami "Az erőszak érzelmi előkészítése" címen bárkit is elítél.
miertne | 2009. február 28. | 18:39:54
"Sajnos a cigányok elleni gyilkosságok etnikai jellegüek."
Bizonyíték a kijelentésedre? Utána sikítsál rasszizmusért, amikor elkapták a gonosz kopaszokat. Pécsett is furcsa módon etnikai jellegű volt a kézigránát dobálás - egyik cigány irtotta a másikat...
"Egyébként ha cigány volnék, megkérdezném: Jó az ha egy buta rasszista többségben élve magyarrá változom?"
Buta rasszista _iskolázott dolgozó_ ember lesz?! Ne legyetek már nevetségesek ilyen kijelentésekkel...
malevics | 2009. február 28. | 18:39:53
Roma vendeglo
Juliusban francia baratokkal Budapesten leszunk egy hetet. Tudna valaki egy roma vendeglot ajanlani ahol esetleg roma zeneszek is fellepnek? Meg szeretnenk kostolni roma eteleket es barmilyen zene johet magyar notan kivul. Sajnos ezideig semmi ilyesmit nem talaltam. Koszonettel!
vakablak | 2009. február 28. | 17:41:00
"Egyébként ha cigány volnék, megkérdezném: Jó az ha egy buta rasszista többségben élve magyarrá változom?"
Uhh, ez jó, ezt megjegyzem. :)
walsz | 2009. február 28. | 17:38:58
ANAKIN | 2009. február 28. | 16:33:46
Solyom ÚR látogatási helyek,de testőrök nélkül.Bp Illatos út. Harmat úti lakó telep ceglédi út stb. Látogatás után kiváncsi lennék a véleményére.
ANAKIN
Egy valamit el kell mondani.
Amikor egy falusi vagy tanyasi ember városba került és nem kap munkát csalni kell neki és nyomorogni, - ahogy erre voltak példák is- akkor az a falusi ill tanyasi ember már nem falusi és nem tanyasi.
Ugyanigy a cigányok is akik Pestre kerültek, azok már városi lumpennek.
A származásuk ebben az esetben már lényegtelen.
walsz | 2009. február 28. | 17:33:20
Sok ujat nem mondott Solyóm.
De lényegest sem.
Ettöl az ország még hagyományosan elöitéletes, és rasszista.
Sajnos a cigányok elleni gyilkosságok etnikai jellegüek.
Egyébként ha cigány volnék, megkérdezném: Jó az ha egy buta rasszista többségben élve magyarrá változom?
vakablak | 2009. február 28. | 17:11:15
A latin mondást "aquila non captat muscas" (azaz: a sas nem kapdos legyek után) parafrazálva azt mondanám, hogy a Sólyom meg nem olvas nol-t, úgyhogy nem kell aggódnunk, hogy bárdolatlan véleményünkkel netán megsértjük az elnök urat. A hozzá címzett bátorító szavak is olvasatlanul a semmibe hullanak - de ha a semmibe nem is, az elnöki fülek rózsaszín kagylójába semmiképp, ha élhetek ezen ásatag metaforával.
2006-ban volt szerencsém látni Sólyom urat a tv-ben a felháborodástól merev arccal szónokolni az "erkölcsi válságról". Hazudott egy politikus! Hogy a teremburáját! És még ki is derült! Hűha! Akkor igen hamar sikerült megszólalnia. A cigányokat az elmúlt másfél évben érő pogromszerű támadások és a szélsőjobb vérgőzös, népirtó indulata együttesen sem ingerelték ennyire gyors reakcióra az erkölcsi válságokra és a bazsarózsák hogylétére olyannyira kényes köztársasági elnökünket - milyen kár, pedig, mert van a képzeletnek egy olyan furcsa játéka, mely a két jelenség között összefüggést vél felfedezni. A fenti, egyébként igen szép interjúban is hiába keresem e konfliktus idevágó kulcsszavait: egyetlen szó sem esik a "szélsőségesekről", "nemzeti radikálisokról", "intoleranciáról", mintha a közélet hiszterizálása s az etnikai uszítás nem is ezektől a csoportoktól eredne. A hazug politikus rossz, a fasizálódó közélet viszont említésre sem érdemes - legalábbis az elnök szerint. Ja, kérdezhetnénk, hol itt a fasiszta? Hát kérném, például itt van egy a sok közül, pont az ehhez az interjúhoz fűzött első megjegyzésben:
Lator80 | 2009. február 28. | 13:14:57
"Igaza van, hogy része. Méghozzá fekélyes része amit meg kell gyógyítani és ha az nem megy akkor ki kell azt vágni és végérvényesen eltávolitani."
Ugyanez a remekbe szabott nagyon-magyar írta pár napja a tatárszentgyörgyi kettős gyilkosságról szóló egyik hírhez (http://nol.hu/mozaik/kivegeztek_a_tatarszengyorgyi_cigany_csaladot_) fűzött megjegyzésében, röviden, tömören, félreérthetetlenül:
Lator80 | 2009. február 23. | 18:18:00
"Kettő zabival kevesebb. Ennyi."
(Megj.: a második megjegyzést azóta a moderátor eltávolította, a felhasználót viszont ki nem tiltotta.)
Csak hogy értsük: pont így beszél egy manifeszt fasiszta. A bevezetőben említett latin mondást tán mégis csak úgy kellett volna aktualizálnom, hogy: "A Sólyom nem kapdos fasiszták után." Méltányos lenne pedig.
sicc2 | 2009. február 28. | 17:07:01
Summa summarum:
Magyar ember nem öl le cigány családokat! A magyar nép nem ilyen!
Uff!
Még egyszer: Magyar ember nem öl le cigány családokat!
Uff!
A felelősöket keressék a politikusokon!
Quintus Allard | 2009. február 28. | 17:02:33
Off
T. giorgo!
Kérem mutasson rá a hozzászólásomban arra a sorra/mondatra, amely szerint "...létezik olyan kategória, hogy valaki azért követ el bűnt, mert egy etnikai csoporthoz tartozik...".
Azt állítottam, hogy álságos az ilyen elhallgatás, ill. tévutakra visz. Álságos, hogy nem lehet nyilvántartani, felhasználni a nyomozásnál, statisztika készítésnél.
Nyilvánvalóan nem determinál semmire a bőrszín, származás. DE! A felderítésnél nem mindegy, hogy "magyar állampolgárokat" vagy ki mondjuk, barna bőrű az elkövető. Merthogy ez ismertetőjegy. Akárcsak a fehér bőr.
A rasszizmusban nem hiszek, viszont az álszent szemforgatásban sem. Ja, és azt sem szeretem, ha belemagyaráznak dolgokat a hozzászólásomba.
ANAKIN | 2009. február 28. | 16:33:46
Solyom ÚR látogatási helyek,de testőrök nélkül.Bp Illatos út. Harmat úti lakó telep ceglédi út stb. Látogatás után kiváncsi lennék a véleményére.
giorgio | 2009. február 28. | 16:21:51
Nem vagyok egy Sólyom-fan, de ezúttal le a kalappal. Szinte minden mondata ült, nem véletlen, hogy a kommentekben, mind jobb- mind a baloldalról hörögnek rá az önkéntes, vagy fizetett hörgők.
Arra meg, hogy miért csak az áldozatok etnikumáról beszélünk az elkövetőkéről nem, sokadszor is:
1. létezik olyan kategória, hogy valakit etnikai indítattatásból, fajgyűlöletből támadnak meg (legyen az bármilyen etnikai csoport, de jellemzően kisebbségi). Ezért szokás és kell is vizsgálni ennek LEHETŐSÉGÉT.
2. Nem létezik olyan kategória, hogy valaki azért követ el bűnt, mert egy etnikai csoporthoz tartozik. Sem a jogban, sem történelmileg, sem elvileg. Nincs olyan, hogy valaki azért követ el bűnt, mert a cigány (vagy bármelyik más) etnikumhoz tartozik. Aki ezt másképp gondolja azt hívják rasszistának. NINCS MESE.
Ezért nem szabad azt vizsgálni, hogy milyen etnikumu az elkövető. Persze egy kisebbségi is lehet fajgyűlölő, de ott is a gyűlölt faj az érdekes.
dodi48 | 2009. február 28. | 16:13:55
Sólyomnak 1 hétre testőrök nélkül be kellene költözni egy cigánytelepre.Akkor mindjárt mem osztaná az észt a magyaroknak hanem puskával lővöldözné őket, hiszen vagy ő vagy ők....
100% tolerancia | 2009. február 28. | 16:02:09
"így aztán rajtunk röhög a fél világ" - mondta Gorka barátom.
Szerinte a fél világnak mostanában nincs más problémája, mint hogy velünk foglalkozzon és rajtunk röhögjön. Hepi déjz!!!
Quintus Allard | 2009. február 28. | 15:57:44
Off
Csöndben annyit fűznék még hozzá, hogy ha egy csoport/kisebbség/etnikumhoz való tartozás csak akkor releváns pl. újság cikkekben, ha áldozatok, ha viszont elkövetők, akkor mély csend honol, az azt a hamis képet erősítheti, hogy a csoport tagjai mindig csupán (ártatlan) áldozatok.
gorka | 2009. február 28. | 14:23:49
Ha ironizáltál, okés.
ha komolyan gondoltad, akkor ajánlom, fogadd meg Kuncze maczi legújabb tanácsát. ;)
olszaltot | 2009. február 28. | 15:06:18
T. olszaltot!
A többségi társadalom szabályait nem Zorbán és nem is Sólyom állapítja meg. Erre vannak az írott és íratlan szabályaink. Az írottak a jogszabályok, az íratlanok, mint az erkölcs és az illem.
Talán Ön is belátja, hogy nem is mondott lehetetlen, kirekesztő dolgot Sólyom. Nem asszimilációról beszélt, hanem integrációról. ápoljuk, segítjük, védjük az tőlünk különböző értékeket, mert ha eltűnnének, kevesebbek lennénk. De az antiszociális cselekedeteket nem szabad tűrni.
Kérem írja meg, hogy Ön szerint ez miért kirekesztő?
horvizoli | 2009. február 28. | 15:49:19
Nincs tehát rasszista indíték egyelőre! Van viszont egy kiáltás, ami benne ég a fülünkben és a lelkünkben: "Öld meg a magyart!" Ezt az olaszliszkai falka ordította, miközben agyonverték Szögi Lajost.
horvizoli | 2009. február 28. | 15:46:12
Intézkedő rendőrökre támadtak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Aranyosapátiban. A rendőrök éppen három embert igazoltattak, mert a gyanú szerint azok késsel támadtak rá korábban egy autósra.
Péntek este Aranyosapátiban egy autós ment oda három, járőröző rendőrhöz. Az autós elmondta, hogy késsel fenyegették meg nem sokkal előbb, mert rászólt három férfira, akik az út közepén sétáltak. Ki is szállt a kocsiból, hogy figyelmeztesse az úton járkálókat, de azok kést szorítottak a torkához. Sikerült visszaugrania a kocsiba, és ezután kereste meg a rendőröket. A rendőrök hamarosan megtalálták a három embert. Éppen igazoltatták őket, mikor két, újonnan érkezett nő lökdösni kezdte a zsarukat, mi több, egyiknek a jelvényét is letépték. A rendőrök mindegyiküket előállították. Négy ember ellen hivatalos személy elleni erőszak miatt indult eljárás, köztük a három, eredetileg elfogott férfi ellen is. Nekik a késes támadás miatt is felelniük kell.
Lapunk információi szerint az összes támadó roma volt.
newave | 2009. február 28. | 15:32:40
Az egész cikk egyoldalúra sikeredett.Hol maradtak a cigányok okozta károk,cselekmények említése?Csak a beilleszkedés segítése.Ok,mit adnak cigányaink cserébe?Tatárszentgyörgy nagyon durva,az biztos,de mit mondanak azok,akik folyamatosan félelemben élnek miattuk,vagy az iskolában a gyerekeik.
Vagy esetleg megkapták első(2. 3.....)pofonjukat,rosszabb esetben kést a borda közé.
Azért van a felzárkoztatásnak egy másik oldala is...
Quintus Allard | 2009. február 28. | 15:23:41
Az interjú érdekes,bár sok újdonságot nem mondott Sólyom. Azt vártam, valamilyen kiutat mutat, esetleg komolyabb felvetéseket fog mondani. Mindenesetre ennél azért komolyabbat vártam a KE-től.
A kérdezők viszont hozták az elvártat. Többször éreztem azt, hogy a kérdések erőteljesen a válasz felé próbálják lökni Sólyomot. Komolyan azt hiszik, hogy a "féktelen szólásszabadság az egyik gátja a terjedő erőszakosság megfékezésének"?
Talán inkább a bűnügyi felderítés tehetetlensége, a bírósági jogszolgáltatás lassúsága valamint a társadalmi normák rendszeres megszegése, s a következmények elmaradása az, ami bátorítja a normaszegőket.
KisBorju | 2009. február 28. | 15:12:21
Nem kell tulspiralozni ezt a problemat. Az ido mident megold. 50 ev mulva magyarproblemarol beszelunk majd!
olszaltot | 2009. február 28. | 15:06:18
Reggel ébredésem után a tévét bekapcsolva a következőket hallom: Sólyom szerin "A cigányság beilleszkedése az ország jövőjének egyik legfontosabb kérdése." Azonnal magamhoz tértem. Eszerint van a többség, aminek szokásrendjéhez, stb. alkalmazkodnia kell a cigányoknak (minden kisebbségnek). A Népszabiban olvasva a szöveget találtam még néhány gyönygszemet (különösen: "Az integrációt alapvetően úgy gondolom, hogy aki elfogadja aközös normákat, azon belül fenntarthatja és megélheti a maga kis világát" lásd a homoszexualitással nincs baj, ha a hálószoba falai között marad). Ennek azembernek egész gondolkodásából sugrázik a meggyőződés, hogy a MAGYAR többséghez kötelező igazodni és feltehetően majd ő mondja meg - továbbá Orbán -, hogy mi magyar és mi a magyar norma. Az egész szövegből süt a kirekesztés (aki nem olvad be, az magára vessen), ami azért is aggályos, mert felthetően sokan ellenőrizték a szöveget - kizárt, hogy Sólyom csak úgy meggondolatlanul odavetne szavakat - és senki nem vette észre a rasszistának is, de inkább fasiztoidnak nevezhető szellemiséget.
hebab | 2009. február 28. | 14:41:11
JFK2008 | 2009. február 28. | 14:35:56
te most komolyan Sólyomot akarod kioktatni arról, hogy mit mond az Alkotmány? :)
hebab | 2009. február 28. | 14:38:33
Sólyom László kb. az egyetlen hiteles politikus ma Magyarországon. lehet persze vitatkozni vele és nem egyetérteni részletkérdésekben, de hogy alapvetően igaza van, az nyilvánvaló. kár, hogy egy fecske nem csinál nyarat.
JFK2008 | 2009. február 28. | 14:35:56
"A politikai korrektség eredetileg segítőkész, empatikus gesztus, amellyel az erősebb jelzi a gyengébbnek, hogy megérti őt, elfogadja, figyelembe veszi érzékenységét. De nem a kiszolgáltatottat és az ártatlant védi, ha ideológiai bunkósbotként használják."
Romaellenesseg, a rasszizmus ellenes fellepes NEM politikai korrektseg vagy bunkosbot, hanem az Alkotmany szellemben törtenö politizalas, amely minden civilizalt magyar politikustol elvarhato.
"68. § (1) A Magyar Köztársaságban élő nemzeti és etnikai kisebbségek részesei a nép hatalmának: államalkotó tényezők.
(2) A Magyar Köztársaság védelemben részesíti a nemzeti és etnikai kisebbségeket. Biztosítja kollektív részvételüket a közéletben, saját kultúrájuk ápolását, anyanyelvük használatát, az anyanyelvű oktatást, a saját nyelven való névhasználat jogát."
Nincs mit minositeni azok hozzaallasan, akik a fenti paragrafusok szellemeben nyilatkoznak. Ha minden magyar politikus ezt tette volna, ma nem itt tartanank. Feltehetoleg a KE urat is megkimelnek a kulföldi ujsagirok a kellemetlen kerdesektol.
latyek | 2009. február 28. | 14:25:13
Ennyire nem mocskos az elnök,hogy ilyen mocsadékkal kelljen mentegetned.
Pusztán hiú - nem tudunk semmit,de én mindent megmondottam előre meg láttam is és én cigánynak neveztem és nevezem is őketa buta jogvédők ellenére.Mint a bazasarózsát.A Havasiné meg jól jönne most nekik,ha a maszop engedné az akaratomat - amely tévedhettelen és megfellebbezhetetlen.És különben is ők nemzettest és gondoljunk bele.Már újévkor megírtam az alabbi hozzászólást- mert előre tudtam ,lehet kitalálni az ugrasztást a nemzeti monnyon le jegyében.Nem tudunk semmit de azt a kormány csinálja az hotziher!
gorka | 2009. február 28. | 14:23:49
Nem a cigányokkal van itt baj, hanem a magyarokkal.
Egész jó ország volna kis hazánk, ha nem a magyarok laknák, de sajnos lerobbant kádárnyikokkal és műveletlen senkiházi tahókkal vagyunk tele - így aztán rajtunk röhög a fél világ.
sicc2 | 2009. február 28. | 14:13:09
Ezek a sajnálatos történetek nem etnikai jellegűek. Sokan nem szeretik a cigányokat, vannak akik megvetik, és utálják őket. Viszont azt gondolom, hogy egy magyar ember sem fogna puskacsövet cigányokra. Ez soha nem volt így a jópárszáz éves közös történelmünkben.
Ezen gyilkosságok mögött más érdek állhat. Leszámolás, személyes bosszú, zsarolás, behajtás, vagy pont provokáció, aljas politikai cselszöves, stb..
Nagyon nem jó, hogy a politika (élén az SZDSZ és ÖCO) bűntudatot akar bennünk gerjeszteni, és ennek nyomán majd furcsa, és érthetetlen, igazságtalan rendeleteket, törvényeket hozni!
Senki nem tud még semmit sem, de már érezzük magunkon a prést. Ezt tessék azonnal abbahagyni, mert ha cigányoknak nem is, az ilyen sunyi politikai próbálkozásoknak ellene fogunk állni, és lehet, hogy a cigányok vallják majd kárát. Vagy netán ez a cél? Indirekt összeugrasztás? Nagyon mocskos játékot úz velünk a kormány! Emberek, legyetek észnél!
Csabi9 | 2009. február 28. | 13:40:46
Őszintén sajnálom, h Sólyom László a Magyar Köztársaság elnöke.
Lator80 | 2009. február 28. | 13:14:57
Igaza van, hogy része. Méghozzá fekélyes része amit meg kell gyógyítani és ha az nem megy akkor ki kell azt vágni és végérvényesen eltávolitani.
|