belépés belépés | segítség segítség | hírlevél hírlevél | előfizetés előfizetés | RSS RSS | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2010. március
14. vasárnap
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS

Kondor Katalin vezette a Thürmer-könyv bemutatóját

Mindannyian kommunisták vagyunk, csak még nem tudunk róla

November hetedike - a nagy októberi szocialista forradalom évfordulója - közeledtén kötettel rukkol elő Magyarország élkommunistája, Thürmer Gyula. Az elsikkasztott ország kemény fedél alatt kínál vállaltan bulváros, sztorizós olvasmányt. A szerző a rezümében kissé túlvállalta magát: „Mi volt Kádár János politikai végrendelete? Megmenthető lett volna a szocializmus? Kik és hogyan csinálták igazából a rendszerváltást? Kik valójában Magyarország mai urai? Thürmer Gyula könyve minderre választ ad.”

Nagy József| NOL| 2009. november 6. |40 komment

nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

taxi | 2009. november 8. | 08:55:09

Thürmer igazi hazafi, mert ,ár Orbán Viktor szekerét tólja, beállt Szűrös és Pozsgay mellé. A baloldaliakat meg már leszarja a Thürmer.

red punk | 2009. november 7. | 06:56:22

Thürmer gyula az igaz baloldali,nem a tolvaj Mszp!
Igaz hazafi!

spartacus | 2009. november 7. | 06:37:43

zsugás vili | 2009. november 6. | 00:28:34
zsoszta | 2009. november 5. | 21:57:01
Thürmer úgy baloldali, ahogy Orbán jobboldali. Populisták mindketten."

Pontos, korrekt. High five!

spartacus | 2009. november 7. | 06:34:27

laci_54 | 2009. november 5. | 18:26:34
Nekem Kondor Katalin megjelenése volt a csúcs.
A legvéresebb szájú jobboldali riporter Thürmer elvtárs oldalán..."

Osszeno, ami osszetartozik. Egyebkent meg mindig mondom, a FideSS retorikaja nemzeti szocilaista, (azaz naci), eleg jol kijonnek az ilyen szelsobalos seg.g.fej.ekkel, mint az oreg Sztalin legjobb magyar reinkarnacioja. Lehet majd egyutt zsidozni, szidni a karvalytoket, cserebe ugye Gyuszi bacsi is egy kicsit nemzeti lett hirtelen.

mirka | 2009. november 6. | 23:52:15


LeDecadent, de hiszen mért is említenék a kommentelők a könyvet, amikor a cikk írója sem teszi?:) Nagy merészség volt a szervezőktől azt feltételezni, hogy egy ilyen tekintélyes napilap nem pogácsázni és melegedni küldi a munkatársát, hanem az említett nívós újságíró kolléga a könyvet is elolvassa, vagy legalábbis belepillant. Persze miért is szakadna bele ennyire a munkába egy újságíró, ha a kérdésekre fenntartott időben sem kérdez semmit, hanem csak ücsörög.

Kedves Zsoszta, honnan ez a jólinformáltság? Ha csendben maradtál volna... De Te nem tetted,és fel is merült bennem, hogy vajon milyen párhuzamos alternatív dimenzióban élsz, ahol Thürmer Gyula szociáldemokrata? Legvérmesebb kritikusai is szélsőségességgel vádolják, aki jól összeér a rettegett szélsőjobboldallal, de hogy szocdem lenne, ez üdítő újdonság. Másoknak az a baja, vele hogy nagyon is szocializmust akar kapitalizmus helyett, de Te éppenhogy az ellentétét látod, ez nagyon izgalmas, mesélj honnan informálódsz, mert én semelyik Thürmer vagy a Munkáspárt által valaha elmondott, leírt véleményben nem láttam ilyesmit. De Te jobban tudod, misztikus módon.

A jobboldal pénzeli a Munkáspártot kérdéskörben azonban érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ha ez igaz lenne,akkor bizony a Munkáspárt csekély támogatottsága ellenére misztikus módon tele tudná pakolni a várost az óriásplakátjaival és mindig mindenhol listát tudna állítani. Néhány másik kis párttal ellentétben a Munkáspárttal kapcsolatban nem merülnek fel ilyen misztikumok.

Néhány kedves kommentelő sárdobálására megjegyezném, hogy a valóság bizony nem abban merül ki, hogy nemisbaloldali csak mondja, nem is jobboldali csak mondja - okoskodunk a számítógép mögött. Ebben az országban bizony annyira sz*r a helyzet, hogy bizonyos kérdésekben minden oldal képviselői is csak egyetérteni tudnak. Ezen kéne elgondolkodni ahelyett, hogy legfőbb mocskolódási érvként egyik politikai skatulyából egy másikba száműzzük az embereket. Itt már régen nem ez számít, nézzetek ki az ablakon.

LeDecadent | 2009. november 6. | 22:35:34

Az Ég szerelmére, hölgyek, urak, és mindenki más, ez a cikk eredetileg egy könyvről szól. Beleolvasott bárki a számtalan jól értesült, Nagy Képet Tisztán Látó politológus szakértő közül? De most komolyan. Vagy talán a kevés számú kivételtől eltekintve mindenki fontosabbnak találja az egyetlen, és természetesen csak általa ismert igazság leszögezését.. A könyv jó, és ez nem politikai meggyőződés kérdése, sem az íróé, sem az olvasóé. Mások tárcájában turkálni meg nemcsak faragatlanság, de veszélyes is, mert könnyen és nagy nyilvánosság előtt csinálhat vele hülyét magából az ember.

ivory | 2009. november 6. | 19:28:03

Szépen csak kialakul ez. Úgy látszik, tényleg igaz, ahogy tanítják, hogy a politikai paletta nem egy egyenes, hanem egy kör, azaz a szélsőségek összeérnek. Az üzenetek hasonlóak: "nagyobb állami szerepvállalás a gazdaságban (munkahely teremtés, állami cégek, újraelosztás, stb.), protekcionizmus, sovinizmus és persze a nagy egyenlőség, azaz mindenki legyen egyformán szegény. Ne legyen itt senki se milliárdos, amíg van aki szegény (na jó, a cigányok maradhatnak szegények)."

Nagyon kiváncsi vagyok, ki melyik pártok programját véli felfedezni.

citic | 2009. november 6. | 17:59:16

hát nem 1000x ilyen összeborulás,mint egymás kiátkozása, gyűlölet szítása?
egy picit bizony szimpatikusabbak lettek mind a ketten.
HAJRÁ, KÖVESSÜK ŐKET !!!!!!

Borszívóügynök | 2009. november 6. | 16:48:11

Thürmer és Kondorová...összenő ami összetartozik?

laci_54 | 2009. november 6. | 16:22:16

zsoszta | 2009. november 5. | 21:31:20

Én nagyon nagyra tartom Kondor Katalint a riportert! Mert hihetetlen színvonalon ismeri és érti szakmáját. Tehetségét elfecsérelte ezért sajnálom magunkat, a rádió hallgatókat.

öszijő | 2009. november 6. | 15:35:47

és egyébiránt ki a tököm az a türmer gyula?

kalasnyikov | 2009. november 6. | 12:17:52

Alexis ,hogy Neked milyen igazad van. Van ezekből a planktonokból mostanában doszt. Egy másik nagy klasszikus Tölgyes Péter ..valamikor népsport.

kalasnyikov | 2009. november 6. | 12:14:43

Egy dologban tökéletesen biztos vagyok . az mszp jelenlegi vezérei elmenekülnének az országból ,ha Gyula emlékezőtehetsége tényleg beindulna. Bár szégyenküszöbük a béka segge alatti.Lehet,hogy populista ,de nem szemét, aljas és áruló,mint sokan mások.

szupor | 2009. november 6. | 10:29:01

Hogy egy klasszikust idézzek: "összenő, ami összetartozik!" Kondor a kommunista sajtómunkások egyik kegyeltje volt az átkosban. Az "A Hét" c. műsorban kevesen juthattak szóhoz anno. Ő megtehette.

Tourist | 2009. november 6. | 08:18:47

ki kicsoda | 2009. november 5. | 20:17:07

Nagyon jól megfogalmaztad, nekem már csak annyit kell mondanom: Mintha csak magam mondtam volna! :-)))

Tourist | 2009. november 6. | 08:16:05

catoo | 2009. november 5. | 18:38:13

Magyarul te sem tudsz, látszik a helyesírásodról. Inkább letagadod magyarságodat, minthogy normális magyar betűkiosztással írnál. Ezt csak olyan primitív senkikengedikmeg maguknak, akik nem tudják, hogy a magyar betűkiosztással gond nélkül lehet angolul, vagy németül írni. Tünj el innen te hazátlan!

zsugás vili | 2009. november 6. | 00:28:34

zsoszta | 2009. november 5. | 21:57:01

Thürmer úgy baloldali, ahogy Orbán jobboldali. Populisták mindketten.

fideszss | 2009. november 5. | 22:27:15

Gyula mint szocdem?:) igen igazi emberjogi harcos:D

zsoszta | 2009. november 5. | 21:57:01

Miért is baloldali Thürmer?
Nem sok köze van neki se a baloldalhoz, elfogadja ezt a rendszert, nem kívánja megdönteni, sőt, még radikálisan megváltoztatni se!
Thürmer konformista politikus! Megélhetési kommunista, helyesebben szocdem.
Annyiból igazad van, hogy a Bajnai rezsimnél jobboldalibb kormány nem nagyon volt az elmúlt 100 évben Magyarországon, talán Tiszáé, Bethlené!

talanegyszer | 2009. november 5. | 21:46:21

Őrölet!!A cikk stílusa: a hatalom segnyalása,
Thürmer baloldali!Hazánk szégyene,hogy magát baloldalinak mondó párt jobboldalibb a palament jobboldalánál.Honnan tudja ma azt valaki,hogy a kommunistákat elkell zárni a nyilvánosságtól? Természetesen a tőkésektől és médiából,akik a munkaadójuk kedvéért még a gerincüket is hajlandók eltörni.

zsoszta | 2009. november 5. | 21:42:09

Róka90 | 2009. november 5. | 21:35:36
1 nagy lószerszámot! Thürmer ugyanolyan szemét politikus, mint a többi! Ő se dolgozott életében egy percet se, csak a politikusi sz@rkavarásából él, méghozzé fényesen!

Persze ettől még becsülheted, de Thürmer is csak egy kikoportt politikai celeb!

CtrAlt | 2009. november 5. | 21:41:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zsoszta | 2009. november 5. | 21:31:20

"laci_54 | 2009. november 5. | 18:26:34

Nekem Kondor Katalin megjelenése volt a csúcs.
A legvéresebb szájú jobboldali riporter Thürmer elvtárs oldalán..."

A legvérsebb szájú jobberek MIND kommunisták voltak, vagyis helyesebben az állampárti nómenklatúra, az 1989 előtti elit tagjai!
Kondor "ügynök" Katika is csak túlkompenzál!

zsoszta | 2009. november 5. | 21:27:26

Szűrös, Pozsgai, Csintalan, Thürmer és persze Kondor "ügynök" Katika lassan megalakíthatják a Fidesz MSZMP tagozatát :D))))

Chris | 2009. november 5. | 21:13:32

Nahát, Gyuszi piros sapiban, Vári ügynöknő meg piros sállal. Szép pár :)))

thurvj97 | 2009. november 5. | 20:53:49

Ez a nő mindenre és az ellenkezőjére is kapható.Gyula pedig mondja a magáét,Orbán kibeszélő embere lett.

Pasinszki | 2009. november 5. | 20:29:22

Megtalálja zsák a foltját!

alexis | 2009. november 5. | 20:25:34

Önnek, kedves József, gratulálok:

Ilyen hitvány, gerinctelen, pimasz, ravasz, számító és gyáva bértollnokoknak, mint Ön, biztos nem lesznek megélhetési gondjaik mostanában. "Nem hittem oly kort, hol könnyebben tenghet, aki alattomos.." -írta erről József Attila-,de mi már sajnos tudjuk, hogy igenis van ilyen kor: ez a mostani...

ki kicsoda | 2009. november 5. | 20:17:07

Kedveskéim!

Nincs ebben a felállásban semmi csoda. A 2.-3. vonal, azaz a sértett, tehetségtelen, képességek és tudás hiányától szenvedő kommunisták adják a "jobboldal" - már majdnem leírtam gerincét - gerinctelenségét.

taxi | 2009. november 5. | 20:14:12

Thürmer, Kondor, Csurka és Szűrös régi ismerősök, az MSZMP kiszolgálói voltak, köztudottan ügynökök. Úgy tűnik, ma is jó barátok, gyakran szerepelnek együtt különböző szélsőjobboldali rendezvényeken. Thürmer pedig már rég nem a kisemberek, a munkások érdekeit képviseli, inkább a jobboldal szekértolója Szűrössel és Pozsgayval együtt. Onnan kapják a lóvét, így hiába voltak egykor Kádár bizalmasai, az MSZMP vezetői, ma már köpönyegforgatóként Csurkáék társaságában mutatkoznak. A jobboldalon legalább annyi volt komcsi van, mint a baloldalon. Szűrös és Pozsgay vajon szembeköpik-e magukat legalább néha?

medve1942 | 2009. november 5. | 19:55:59

A halott indián jó indián. A politikailag elhunytnak mondható kommunistát is szeretik a jobb(?) oldalon. (Bár azt hiszem, nem érdemes itt oldalakat feszegetni, ha az ember hátat fordít az egésznek, rögtön más a helyzet.)
Amúgy az írás valóban gyenge, az ilyen ciki-cikk szerintem akkor ütős, ha halálosan komoly hangvétellel mutat be valamit, ami esetleg némileg abszurd.
Ebben a történetben nekem Kondor esete az abszurdabb. Nota bene, valóban nagyon szép volt az a mohair (?) pulcsi, ami miatt ő kitaszíttatott valamely vezető elvtársné által a hetvenes évek első számú futtatottjai közül, és keserű szájszélű "jobbos" lett. (El ne felejtsem, Kondor is nagyon szép volt, és a fotós becsületére válik, hogy inkább ennek a nyomát éreztette, mint a cikk ironiáját.)

Finalitás | 2009. november 5. | 19:22:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pistii | 2009. november 5. | 19:14:27

V for vendetta | 2009. november 5. | 18:29:07

Most hova hánnyak???

Talán a Gyurcsány-Bajnai kommunista, kapitalista duo szájába.....

catoo | 2009. november 5. | 18:39:04

V for vendetta | 2009. november 5. | 18:29:07

....talan WC-be

catoo | 2009. november 5. | 18:38:13

Igazabol engem csak a cikkiro magyarsaga zavar: "Bizonyára az akkor szőtt netvörknek köszönhető"

Tisztelt Nagy József menjen a pokolba ezzel a csokevenyes hunglish stilusaval!
Feltetelezem hogy angolul se tud rendesen, de magyarul se.



V for vendetta | 2009. november 5. | 18:29:07

Most hova hánnyak???

laci_54 | 2009. november 5. | 18:26:34

Nekem Kondor Katalin megjelenése volt a csúcs.
A legvéresebb szájú jobboldali riporter Thürmer elvtárs oldalán...

steph | 2009. november 5. | 18:25:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

CtrAlt | 2009. november 5. | 18:16:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Thürmer Gyula, felpróbál...
Thürmer Gyula, felpróbál egy baloldali front feliratú sapkát a Kádár János halálának 20. évfordulóján
MTI - Illyés Tibor

A Károlyi Mihály utcai könyvbemutató előtt elvtársias légkörben társalognak a megjelentek, elcsípünk egy párbeszédet. - Szűrös úr is megtisztelt bennünket - súgja mosolyogva egy asszony fülébe a pártelnök.

- Na, de hát ő... - értetlenkedik a hölgy.

- Nem baj, nem baj, mégiscsak egy volt köztársasági elnök.

Igen, maga Szűrös Mátyás is megtisztelte a rendezvényt. Mégsem ő a legkülönösebb vendég ezen a délelőttön, az esemény házigazdája az Echo tévés Kondor Katalin. Az újságírónő „kedvesgyulázza" a saját bevallása szerint nyolc nyelven beszélő Thürmert, majd „irodalmi erényeket csillogtató" szerzőnek titulálja, és elárulja, hogy „ő volt a legszebb fiú az egyetemen".

További intimitásokra is fény derül, egyebek mellett arra, hogy a pártelnök 1953 áprilisában született, épp egy hónappal Sztálin halála után, kvázi ekképpen is tiltakozva a túlkapások ellen. Ifjúként Moszkvában tanult diplomáciát, utóbb az ottani nagykövetségen dolgozott, éppen Szűrös alatt. Bizonyára az akkor szőtt netvörknek köszönhető, hogy egy-egy kubai, venezuelai, belorusz és vietnami külképviselő is végigüli a mostani könyvbemutatót.

HIRDETÉS


Kondor Katalin
Sopronyi Gyula
Hírértékű, hogy Thürmer revideálta viszonyát a klérushoz, immár elítéli a régi gyakorlatot, miszerint hívők nem léphettek a pártba. Új fejlemény, hogy a munkásosztály képviselete mellett a második helyre a nemzeti érdek védelme kúszott fel a magyar kommunisták prioritáslistáján; ezt az alábbi mondat is igazolja: „Szívesebben eszünk magyar húst és iszunk magyar bort, mint külföldit."

Az emberarcú politikus-vonalat erősítendő Thürmer közli, hogy két gyermekkel büszkélkedhet, „mindketten baloldali érzelműek." Az egyikük újságíró, a másikuk egyetemista. - Nem estek messze az almafától - jegyzi meg Kondor.

A könyvben szó esik itthoni politikusokról Kádártól Németh Miklóson át Magyar Bálintig, és külföldiekről, Brezsnyevtől Gorbacsovig. Amikor az utolsó szovjet főtitkár felesége kerül szóba, Csehov szelleme suhan át a kávézón. Thürmer: - Vagyunk itt néhányan, akik ismertük Raiszát. Irigyeltük is nagyon Mihail Szergejevicset.

Thürmer amúgy jópofa, még a voltrendszer-kritikus vicc is autentikus a szájából: - Tudják, milyen a szovjet hifi-torony? Hokedli, rajta sámli, azon pedig egy Sokol rádió.

Politikai célcsoportját a bulvár jegyében gondolja újra: - Mindannyian kommunisták vagyunk, csak még nem tudunk róla.

Kondor Katalin szavaival zárjunk: - Önnek, kedves Gyula, gratulálunk.

 
nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás
HIRDETÉS

HIRDETÉS
.