Drágábban lehet tekerni

Lehet, hogy két kerékkel kevesebbjük van, de az autókhoz hasonlóan a bringáknál is legalább annyira fontos vásárlói szempont a divatos fazon, mint az ár.

Márkahűség két keréken

Lehet kapni egymillió forintért vadonatúj BMW-t, de árulnak négyéves gyerekeknek ideális Peugeot-t és terepre való Ferrarit is.

Bringára fel!

Ősszel már eltekertünk a Holdig és vissza, tavasszal másik bolygót választunk, és reméljük, hogy ezúttal még többen segítenek abban, hogy elérjük a célt! - ezzel az elsőre félreérthető mottóval indul útjára a Bringázz a Munkába! kampány.

A szellembringa

Nem ríkató, inkább lázító mementókról szól Balla Sándor Botond dokumentumfilmje, a Szellembiciklik Budapesten. A Szellembiciklik olyan fehérre festett kerékpárok, amiket a halálos kerékpáros gázolások helyszínein helyeznek el a bringások. Videó

Fűre lépni szabad! - Öböl XI.

Az Öböl XI.-ről 'A sportváros' hírharsonáiban lehet hallani, vagy a korrupciót sejtető híradásokban. Az ingatlanfejlesztés úgy 3 éve csatározások tárgya, az Öböl város felőli oldalán a senki földje ennek végét várja. A park viszont elkészült, világszínvonalú és használatra alkalmas.Videó

 

Kerékpárúttal a még több balesetért!

A bringásoknak ünnepnap, ha Budapesten átadnak egy újabb szakasz kerékpárutat. A Dráva utcában viszont egészen más történt. A frissen felavatott bicikliutat egyszerűen bezárták a használói, összevarrták az avatáskor elvágott nemzetiszínű szalagot és letakarták a kerékpárutat jelző táblát. Az új szakasz ugyanis életveszélyes, pedig tízmilliókat költöttek rá.

A Magyar Kerékpárosklub demonstrációt szervezett a Dráva utcába, hogy felhívja a figyelmet arra a baklövésre, amelyet egy frissen átadott bicikliút kivitelezésével az építtetők elkövettek. Az új szakasz nem a legrosszabb kerékpáros infrastruktúra a fővárosban, viszont vadonatúj, ráadásul rengeteg pénzbe került. A demonstráció szervezői szerint ennek az összegnek a töredékéért alakíthattak volna ki ugyanitt egy valóban használható útszakaszt, ám valamiért senki sem volt kíváncsi a bringások tanácsaira, sőt, az átadás előtti figyelmeztetés is süket fülekre talált.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az „ünnepélyes bezáráson" elmondta, hogy a főváros szakmai csoportjaival másfél éve dolgoznak együtt, eredményesen. Elkészült például a Kerékpáros Budapest koncepció, amely beépült abba a közlekedési rendszertervbe, amit január utolsó napjaiban hagy jóvá a Városháza. László János szerint ezért döbbenetes és érthetetlen, hogy miközben az elvekben már megegyeztek, miközben remek utak születnek - amilyen például az Alkotmány utcában -, megépülhetett egy ilyen, régi gondolkodásnak megfelelő létesítmény. „Mi nem harcolunk, nem frontokat alakítunk ki, hanem a Fővárosi Önkormányzattal partnerségben együtt dolgozunk, ezért sem szeretnénk, hogy ilyen rendszerhibák - aminek ezt az utat nevezhetem - többé előforduljanak."

Az elnök azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy mindez komoly összegbe került az irodaház építtetőjének. „Ezzel az építkezéssel a beruházó kidobott 40 millió forintot az ablakon. Innen üzenjük neki, hogy megoldhatta volna 260 ezer forintból, mert a piktogramok és sávok elkészítése egy kerékpárút kialakításához erre a hosszra körülbelül ennyibe kerül." - mondta, majd felkérte az egyik aktivistát, hogy jelképesen zárja be a létesítményt. „Letakarjuk a járda és bicikliút táblát, és a nemzetiszínű szalag összevarrásával ünnepélyesen megszüntetjük ezt a szakaszt, hogy megóvjuk a közlekedőket az újabb balesetektől."

Mint kiderült, a Dráva utca - Váci út sarkán épülő irodaház befektetőit kötelezték az útszakasz megépítésére, az ügy pedig „elveszett" a Városházán, a Magyar Kerékpárosklub sem tudta megakadályozni az átadást. December végére megépült az út, veszélyeztetve a gyalogosokat és bicikliseket. Nem mellékesen a lakóházak előkertjeiből is levágtak jó darabot, hiszen a gyalogosoknak épített sávot azon a területen alakították ki.

Merker Dávid XII. kerületi képviselő, a Fővárosi Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság tagja, az SZDSZ Új Generáció alelnöke szintén megpróbálta az átadás előtt elérni, hogy ebben a formájában ne nyissák meg az útszakaszt a nagyközönségnek, ám Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek címzett levelére csak a kerékpárosok demonstrációjának napján kapott választ. Mint mondta, a válaszlevélben semmilyen érdemi javaslat nem szerepelt a lehetséges megoldásra.

Az út tehát megépült, felavatták, majd jelképesen bezárták. Reménykedjünk, hogy a lehetetlen bicikliutakon edződött fővárosi bringások nem fognak hibázni a használatakor, és az aktivisták jóslataiból semmi nem valósul meg. Addig is emlékezzünk erre a szakaszra, ha arra járunk, tekerjünk lassabban, és örüljünk minden frissen átadott bringaútnak - amennyiben az alkalmas a biztonságos közlekedésre.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.