komszomol | 2010. május 20. | 08:09:27
"Tapeka | 2010. május 19. | 19:47:00
A gyermeke érdekében eljáró szülő ne vágja pofán a tanárt, ha lehet!"
Nos, az a baj, hogy nem nagyon lehet. Például, ha a tanár megráncigálja a gyerek haját, mert az letépett egy falevelet, akkor szerinted hogy kéne jogszerűen fellépni a maffiaszerűen összetartó tanárok ellen, miközben a gyerekedet túszként a hatalmukban tartják, mert ha a gyerek nem megy iskolába, azért is jön a megtorlás. Ráadásul mondjuk egy csekély érdekérvényesítési képességű szülőről van szó, aki nagyon nem ért a joghoz.
Ha te hagynád, hogy egy szemétláda a falevéltépkedésért ráncigálja a gyereked haját, akkor te kutyát nem érdemelsz, nem hogy gyereket.
Agricola | 2010. május 20. | 07:48:51
Teljesen homályban marad a lényeg:
Hogyan hatalmazott fel 2,5 millió szülő egy ilyen bűnpártoló mentalitású alakot (mint Keszei) arra, hogy nevükben beszéljen és kvázi pedagógusokat ellenőrző szakfelügyelőként tevékenykedjen?
Eszüknél voltak-e a törvényhozók, amikor ilyen alakok alá lovat adtak?
sharapova2008 | 2010. május 20. | 06:25:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
katana | 2010. május 19. | 20:05:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tapeka | 2010. május 19. | 19:49:21
Miféle szervezet ez, aki ezt a nyilatkozatot kiadta? 8-10 tanárverés elhanyagolható? Ezek nem normálisak. 8-10 roma gyilkosság elhanyagolható ahhoz képest, hogy hány romát nem gyilkolnak le?
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 19:48:33
komszomol | 2010. május 19. | 18:59:22
Ezzel egyetértek. De nevelnie (tiszteletre is) elsősorban a szülőnek kell. A pedagógus tanitson.
Tapeka | 2010. május 19. | 19:47:00
"a pedagógusok kiemelt védelme "ne fajuljon boszorkányüldözéssé" a gyermekeik érdekében eljáró szülőkkel szemben."
A gyermeke érdekében eljáró szülő ne vágja pofán a tanárt, ha lehet!
Tapeka | 2010. május 19. | 19:45:56
Miféle szervezet ez, aki ezt a nyilatkozatot kiadta? 8-10 tanárverés elhanyagolható? Ezek nem normálisak. 8-10 roma gyilkosság elhanyagolható ahhoz képest, hogy hány romát nem gyilkolnak le?
komszomol | 2010. május 19. | 18:59:22
"Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 17:40:58"
Nem terelek. A tanárok elleni jogsértéseket és a tanári jogsértéseket egyformán szigorúan kell kezelni. Ugyanis csak tisztességes ember nevelhet tisztességre.
castadiva | 2010. május 19. | 18:38:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 17:40:58
komszomol | 2010. május 19. | 17:20:50
"Pl. Hogyan lehetne elérni, hogy csak megfelelő felkészültségű, gyermekeket szerető személyek lehessenek tanárok."
Terelsz.
Itt nem a pedagógusok szűrésének metódusairól van szó, hanem arról, miként lehetne a tanárverések számát visszaszorítani.
Ugyanis (mint írtam, reakció nem volt rá) a legnagyobb probléma az, hogy nem azért jön be a "tisztelt" szülő fegyelmezni, mert a tanár neadjisten lenyomott egy sallert (miután tízszeri felszólítás után nem akarta abbahagyni a Marcsi szájába való taposást), hanem az, hogy a kedves "szülő" (most ezt teszem idézőjelbe) azután gondolja azt, hogy ő jogosult a tanár arconvágására, hogy az intőben részesítette, egyest adott, netán megbuktatta a biztos jó magatartású és szorgalmas fiókát.
Hammada Patrol | 2010. május 19. | 17:27:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
komszomol | 2010. május 19. | 17:23:59
"ImreS | 2010. május 19. | 17:09:59
de nálunk nem volt megengedett az a kijelentés, hogy a tanár hülye. Akkor sem, ha tényleg hülye a tanár."
Na! Gratulálok! Szóval az igazság nálatok cenzúrázva volt! És még az ilyenek diktatúrázzák a szocializmust. Én bizony megmondtam, ha hülye volt a párttitkár. A ti "fajtátok" viszont tekintélytisztelő. Gratula.
komszomol | 2010. május 19. | 17:20:50
"Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 16:28:18
komszomol | 2010. május 19. | 16:09:32
Nem is vártam konstruktív választ"
Konstruktív választ, csak konstruktív felvetésre várj. Pl. Hogyan lehetne elérni, hogy csak megfelelő felkészültségű, gyermekeket szerető személyek lehessenek tanárok.
Ez egy konstruktív felvetés. Például, ha a tanárok ellen elkövetett bűncselekményeket a tanárok által elkövetetthez hasonlóan fokozottan üldöznék, és a tanári szakokon magasabb pontszámot, valamint valódi (nem kamu) alkalmassági vizsgálatot írnának elő. Aki például a gyerekekkel kapcsolatban (pláne általánosságban) a "taknyos kölykök" kifejezést használja, azt átirányítani csatornatisztító szakra.
ImreS | 2010. május 19. | 17:09:59
Feje tetejére állt a világ. Nem vitatva azt, hogy vannak tanárok, akik nem valók pedagógusi pályára, úgy gondolom, hogy normális világban a pedagógusi pálya tiszteletreméltó. Akkor is, ha ma Magyarországon ettől nagyon messze vagyunk. A társadalomnak kutya kötelessége megvédeni a pedagógusokat, mint ahogy az is kötelessége, hogy az alkalmatlanokat el kell távolítani.
A jövő érdekében nem szabad hagyni, hogy a pedagógusok presztízse tovább romoljon. Ha kell, törvényekkel kell megvédeni őket.
Igaz, már régen voltam kisdiák, a gyermekeim is lassacskán kinőnek abból a korból, de nálunk nem volt megengedett az a kijelentés, hogy a tanár hülye. Akkor sem, ha tényleg hülye a tanár. A tanár az az ember, aki szakmájából többet tud, mint a padban ülő nebuló.
boros0208 | 2010. május 19. | 16:37:25
"Előzőleg ugyanis néhányszor helyre lett igazítva. Igaz, nem tettlegesen, hanem szabályszerű ajánlott levében."
Így kell megszerettetni magát és a gyerekét az embernek. Elgondolom azokat a tanárokat mennyire stresszeltek ha megpillantották a gyerekedet. Szerinted volt a gyerekednek egy fikarcnyi esélye, hogy szeressék?
Az általam említett kislánynak jó szívvel adták, ugyanis nem igazán volt közük hozzá és megtehették volna, hogy nem reagálnak, vagy féltékenykednek és megszívatják a lányt. Abszolút pozitív volt a másik iskola hozzáállása.
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 16:28:18
komszomol | 2010. május 19. | 16:09:32
Nem is vártam konstruktív választ olyantól aki egy vörös csillag előtt térdepel Lenin második eljövetelét várva.
berkenye75 | 2010. május 19. | 16:18:53
kezdődik, pontosabban folytatódik. szép sorban végig mennek a társadalom különféle csoportjain. most éppen a tanárok ellen uszítanak. de majd sorra kerülnek a gazdálkodk, vállalkozók, orvosok, stb. is. hogy kik uszítanak? na, vajon...
komszomol | 2010. május 19. | 16:09:32
"Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 15:39:33
(szerintem sokunknak van dicsekedni valója, nem tagadom, nekem is), vagy kinek nagyobb a pénisze..."
Szerintem te vagy a nagyobb. Ebben egyetértünk!
komszomol | 2010. május 19. | 16:06:54
"alibaba | 2010. május 19. | 15:40:07"
Ezzel teljesen egyetértek, és valószínű, hogy az említett tanár ellen nekem sem lett volna kifogásom. Ha TÉNYLEG jóindulatú, ha TÉNYLEG szereti a gyerekeket és TÉNYLEG tud tanítani, akkor minden tiszteletem az övé. De ezek jelenleg kb. 2:5, 2:8 arányban fordulnak elő.
komszomol | 2010. május 19. | 16:02:25
"boros0208 | 2010. május 19. | 15:42:27
Feleségem országos díjat nyert egy olyan kislánnyal aki a megyeszékhelyen jár általánosba és egy kisvárosba a feleségem iskolájába jár hetente két délután. Az általános iskolában is kapott érte dicséretet.
Nekem ilyen tapasztalatom van."
Semmi ellentmondás nincs az események között. A gyerekem is kapott dicséretet meg jutalomkönyvet, de annál jobban utálták.
A másik gyereknél pedig, akinek kénytelenek voltak átadni ballagáskor az osztály legjobb tanulójának járó díjat, az igazgatónő elfordult, amikor kénytelen volt kezet fogni a gyerekkel. Előzőleg ugyanis néhányszor helyre lett igazítva. Igaz, nem tettlegesen, hanem szabályszerű ajánlott levében.
boros0208 | 2010. május 19. | 15:42:27
komszomol | 2010. május 19. | 15:26:52
"Az első tanulmányi verseny eredménye olyan zavarba hozta a rosszindulatú igazgatót, hogy utána alig akart szóba állni velem."
Ez is életszerűtlen. Feleségem országos díjat nyert egy olyan kislánnyal aki a megyeszékhelyen jár általánosba és egy kisvárosba a feleségem iskolájába jár hetente két délután. Az általános iskolában is kapott érte dicséretet.
Nekem ilyen tapasztalatom van.
alibaba | 2010. május 19. | 15:40:07
Ismerősöm 30 évig tanított. Soha nem volt konfliktusa sem diákkal sem szülővel. Ha meglátták a kölykök a folyosón csak annyit mondtak: vigyázz, ott jön a szigorú.És rend volt. A szigor ellenére nagyon kedvelték a diákok, a szülőknek meg esze ágában sem volt beleszólni a munkájába. Örültek, hogy ilyen.Aztán besokallt és elhagyta a pályát.
MIndez annyit jelent, hogy aki alkalmas a pedagógusi pályára, az tudja kezelni a nehéz eseteket is, agresszív, okoskodó szülőt, pimasz kölyköt.Ha pedig valaki erre nem képes, azt a mai gyerekek felfalják. Szó szerint.
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 15:39:33
Komszomol egy troll, mi pedig szépen etetjük.
Persze beszélhetünk arról kinek a fia/unokája hol tanul/dolgozik (szerintem sokunknak van dicsekedni valója, nem tagadom, nekem is), vagy kinek nagyobb a pénisze...
Tanárverések, esetleg?
boros0208 | 2010. május 19. | 15:28:33
komszomol | 2010. május 19. | 15:14:29
"A jó tanárokat onnan lehet megismerni, hogy az egész tantestület utálja őket, meg a szülők hülyébbik része is."
Ez abszolút téves gondolat. Péda nálunk, két fiatal matek tanár a gimiben.
Egyik jó, szeretik a diákok és a szülők is, és nincsenek fegyelmezési problémái. A másik nem éppen tanárnak való, nem szeretik a diákjai, zajonganak az órán és a szintén tanár szülők kiosztják szülőin.
Az igazgató és a többi tanár is inkább a probléma mentes jó tanárt szereti.
komszomol | 2010. május 19. | 15:28:26
"vermes | 2010. május 19. | 15:21:51
komszomolt átugrani! Semmibe venni!Nem foglalkozni vele! Vitázni egy "királlyal"? Egy polihisztorral? Levegő..."
Így van! Levegő nélkül megfulladnál.
komszomol | 2010. május 19. | 15:26:52
"boros0208 | 2010. május 19. | 14:43:57
Amit írsz az teljesen életszerűlen. A te gyereked se az anyatejjel szívta magába a tudást,"
Persze, hogy nem. Kis korában én foglalkoztam vele, és nem engedtem, hogy a tanárok elvegyék a kedvét a tanulástól. Ugyanis minden gyerek mérhetetlen tanulásvággyal születik, azért kérdez pl. állandóan.
Negyedik-ötödik osztályos korában már volt olyan önálló, hogy a tanári b@sztatás ELLENÉRE is tudott tanulni a saját örömére. Nélkülem is.
Az első tanulmányi verseny eredménye olyan zavarba hozta a rosszindulatú igazgatót, hogy utána alig akart szóba állni velem.
Ja! És ezt két gyerekkel játszottam el. A fiatalabb az egyik legnevesebb egyetem tanulója (nem ám "média" vagy hasonló operettszakon), kiváló tanulmányi eredménnyel. A nagyobbikat komoly nyugati cég vette fel elsőre. (kb. hetven jelentkező közül hármat vettek fel.)
vermes | 2010. május 19. | 15:21:51
komszomolt átugrani! Semmibe venni!Nem foglalkozni vele! Vitázni egy "királlyal"? Egy polihisztorral? Levegő...
komszomol | 2010. május 19. | 15:16:28
"nemecsekerno | 2010. május 19. | 14:48:07
Édesanyám és testvérem is tanár. Soha az életben fel nem merült, hogy a gyerekekhez kezet emeljenek, ez viszont fordítva korántsem igaz!"
Nekem meg több rokonom is tanár, tőlük tudom, hogy a (kis)gyereknek a haját kell húzni, mert annak semmi nyoma nem marad.
komszomol | 2010. május 19. | 15:14:29
"boros0208 | 2010. május 19. | 14:43:57
komszomol | 2010. május 19. | 14:29:27
Amit írsz az teljesen életszerűlen. A te gyereked se az anyatejjel szívta magába a tudást, tehát kellettek hozzá a jó tanárok. "
Nem mondtam, hogy nincsenek jó tanárok, de a rosszak viszik a prímet, igazgatók is főleg közülük kerülnek ki.
A jó tanárokat onnan lehet megismerni, hogy az egész tantestület utálja őket, meg a szülők hülyébbik része is.
nemecsekerno | 2010. május 19. | 14:48:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
boros0208 | 2010. május 19. | 14:43:57
komszomol | 2010. május 19. | 14:29:27
Amit írsz az teljesen életszerűlen. A te gyereked se az anyatejjel szívta magába a tudást, tehát kellettek hozzá a jó tanárok. A tehetséges gyerekeket a tanárok is szeretik, mert főleg az országos eredményekkel lehet villogni és nekik is sikerélményt ad. Tehetséges, jó tanuló és jó szorgalmú gyerekeket nem szoktak rángatni, de attól, hogy tehetséges a gyereked még lehetett rossz, kezelhetetlen.
komszomol | 2010. május 19. | 14:29:27
"boros0208 | 2010. május 19. | 13:27:08
komszomol | 2010. május 19. | 11:57:48
Akkor a te gyereked se piskóta, ha annyira ki tudja akasztani a tanárt, hogy ennyire megfeledkezik magáról. Valószínüleg egy mini gengszter volt 9 évesen."
Kiskomám! Nem a gyerek felejtkezett meg magáról, hanem a tanár, aki a fasorban sincs a gyerekem képességei, és tegyük hozzá: eredményei mellett. 10-nél több tanulmányi versenyen szerepelt eredményesen, ebből 3 országos eredményt ért el, egykori tanárai jó része már kizárólag csak tanulhatna tőle.
Őt akarta megkérni fizika korrepetálásra az a rokon csaj, akit rossz tanulmányi eredménye miatt csak fizikatanárnak vettek fel. (Kettes-hármas volt pl. fizikából.)
Egyébként a szülők egyesülete utálja a saját gyerekeit, vagy inkább a tanárok a diákokat? Megértem, hogy sz@r érzés ha a tanár kissé bizonytalan a saját szaktantárgyában. Kétféle gyereket utál:
1. aki még nála is hülyébb
2. aki nála okosabb
Ez utóbbit sokkal jobban utálja.
harkaly | 2010. május 19. | 14:27:41
Na nem azért, de mi ez az "évi 8-10 tanárverés" baromság, ahogy van! Vannak iskolák, ahol 8-10 tanárverés történik évente (szülők, diákok egyaránt), a szóbeli bántalmazásról nem is beszélve. A tanárverés alatt nem csak az ököllel ütést, de mondjuk a leköpést vagy a gémkapcsokkal csúzlizást is értem persze.
A sok felsorolt probléma az esetleges tanári túlkapásokról, hiányosságokról és mulasztásokról meg nem kifogás semmire.
Ez a cikk úgy, ahogy van egy rakás marhaság.
paradicsom | 2010. május 19. | 14:03:03
átlagpolgár:
a beidézett jogszabály csak tájékoztatásról szól, ugyanakkor élesen különválik az egyetértési, a véleményezési és a döntési jogkör, ebben a sorrendben egyre erősebb, és nem enged túl sokat a szülőknek, persze az a jó iskola, amelyik figyelembe veszi és kezeli a problémát, ugyanakkor egy rég eltörölt szakfelügyelői rendszer beleszólást engedett a végrehajtásba, de ez a jog a szülőknek most nem adott, szeretnék, de nyasgem, jól van ez így, ezt a barmot meg nem szabad megszólaltatni, vagy igen, de akkor magát járatja le, meg a többi szülőt
paradicsom | 2010. május 19. | 13:46:15
komszomol, ne fröcsögjél, térdeljél vissza a kukoricára a sarokban, egykettő!
Sisko86 | 2010. május 19. | 13:44:25
Ha Keszei Sándort évi 8-10szer megverik, az is gondolom elhanyagolható lesz...
átlagpolgár | 2010. május 19. | 13:41:46
Még mindig dühös vagyok erre az agyament egyesületre, Keszeistől együtt, ezért megnéztem, egyáltalán mi a franc ez az egyesület. Részben sikerült, van honlapjuk, hemzseg is rendesen a hülyeségtől.
Viszont találtam néhány jogszabályi hivatkozást, ami után nem lehet csodálkozni a kinyilatkoztatásaikon.
Pl.: 1993. évi LXXIX. törvény (5) "Az óvodai, iskolai, kollégiumi szülői szervezet (közösség) figyelemmel kíséri a gyermeki, tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét. Megállapításairól tájékoztatja a nevelőtestületet és a fenntartót." *** Tetszik érteni? A szülői szervezet, nyilván kellő hozzáértéssel -átmegy szakfelügyelőbe!
A másik gyöngyszem: 11/1994. (VI.8.)NKM rendelet 32.§ (1) és (2) bekezdés,ez hosszú, keressétek meg és gyönyörködjetek.
A törvényt még az első (MDF) parlament okosai jegyzik, a rendelet már vélhetőleg a 2/3-dal magunkra szabadított maszop-szadesz minisztérium műve. Olyan is. Akkor inkább a KDMP!
boros0208 | 2010. május 19. | 13:27:08
komszomol | 2010. május 19. | 11:57:48
Akkor a te gyereked se piskóta, ha annyira ki tudja akasztani a tanárt, hogy ennyire megfeledkezik magáról. Valószínüleg egy mini gengszter volt 9 évesen. Persze a te nevelésed,a te elveid, így nem is csoda. Ha a tanár előttem csinálta volna én bepanaszolnám, beperelném, ha annyira súlyos a dolog kirúgatnám, de sallert akkor sem kevernék le neki, maximum kiszedném a gyerekemet a kezei közül. Két gyerek felnevelése után még a közelébe se kerültem hasonló helyzetnek.
adamant | 2010. május 19. | 13:16:51
Milyen felnött lehet az olyan diák, aki kezet emel a tanítójára, tanárára???
(Valószínüleg olyan, aki szülöként teszi meg ugyanezt a gyereke tanárával...)
:(((((
totyalaci | 2010. május 19. | 13:01:25
Komszomol:le melyik országban élsz? Mert hogy nem nálunk,az biztos.Olyanokat irsz le,amiről fogalmad nincs. Persze nagyon klassz a logód,de eszed kb ennyi van. Persze az is lehet hogy csak Ficózól(provokálsz) az meg váljon egészségedre.
ampulla | 2010. május 19. | 12:57:53
Ennyi ostobaságot amit ez a Keszei nevű alak összehord. Elég nagy kalap szamóca az iskolák jó része így is. Hát ha még kevesebb jogot adnak a szerencsétlen nincstelen tanároknak, akkor milyen lenne???
Ha őt vágnák képen a munkája miatt az is elhanyagolható lenne és a kutyát nem érdekelné.
vermes | 2010. május 19. | 12:47:01
Komszomolról nem kell tudomást venni! Mintha itt sem lenne, át kell ugrani! Megállt az órája, és a szarmosásnak is nagymestere! Egyetlen egy építő, igazságos, értelmes, netán együttérző megjegyzését nem sikerült megszámlálnom! Egy kretén! Sötét mint a hortobágyi éjszaka...
értelmetlenségi | 2010. május 19. | 12:42:58
Oké. Akkor néhány - mondjuk évi nyolc-tíz - esetben a pedagógusok csapjanak pofán szülőket. Azután szeretném elolvasni erről a szülői egyesület nyilatkozatát.
Anno, az átkosban, ha a mostani szülőket megfenyítette a tanár, otthon el se merték mondani, mert csattant volna az atyai pofon. Ma meg felmentik, sőt gyakran tüzelik is a gyereküket a pedagógus ellen. És a szövetségük (?...) még hőzöng is, hogy elejét akarják venni a pedagógusok elleni erőszaknak. Nem sül le a bőr a pofájukról?!
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 12:37:59
komszomol | 2010. május 19. | 12:25:04
"A tendencia évezredek óta az, hogy a tanárok a bántalmazók."
A tendencia az emberi faj kialakulásának kezdete óta az, hogy a szülők időnként lekevrenek egy-egy nyaklevest nevelési célzattal.
Ergo: többtízezer éve a szülők bántalmazzák gyermekeiket.
komszomol | 2010. május 19. | 12:32:13
"anglia51 | 2010. május 19. | 12:15:33"
Szaladj vissza az eredeti beírásomhoz! A szemem előtt történt!
komszomol | 2010. május 19. | 12:31:02
"anglia51 | 2010. május 19. | 12:15:33"
Adok neked egy esélyt értelmes hozzászólásra.
Tehát, ha a gyerek nem akar bizalmaskodni a tanárral, de az a nyakánál fogva magához rángatja, akkor pontosan hogyan is kéne reagálni a szülőnek? Amíg írok egy beadványt, addig hagyjam, hogy rángassa?
Figyelmesen olvasom majd ÉRTELMES válaszodat. Remélem összejön. Neked drukkolok, mert sok pedagógus van a családomban.
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 12:27:47
átlagpolgár | 2010. május 19. | 12:21:34
Persze hogy provokál, olyan libertymuc-féle, dörzsölt öreg rókának hiszi magát, de igazából egy kiégett komcsi.
Az én kérdésemre nem is sikerült válaszolnia.
Freeman44 | 2010. május 19. | 12:25:54
Komszomol!
Jogos önvédelem? Bemegy a hőbörgő szülő és amiért úgy gondolja, hogy a gyerekét bántották (áááááá, dehogy néz utánna), ezért önvédelemből megveri a tanárt! Ezt komolyan mondtad? :-) Istenem! Fuss, Forest, fuss!
komszomol | 2010. május 19. | 12:25:04
"Freeman44 | 2010. május 19. | 12:12:10
Ráadásul a tendencia épp az, hogy a szülők és a tanulók a bánjtalmazók, nem a tanárok!"
Az nem tendencia, csak előfordul. A tendencia évezredek óta az, hogy a tanárok a bántalmazók.
Freeman44 | 2010. május 19. | 12:23:37
Ámulok! Az ilyen pedagógus ellenes alakokat, akik még itt nyálazva nyilasoznak is, hogy nem moderálja ki egy jó érzésű szerkesztő? Ez is a "liberalizmus" "jótéteménye", pedig az ilyen tanárellenes uszítóknak ismét az iskolában lenne a helyük! Amit a mama nem tanított meg otthon, talán a tanárok belevernék!
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 12:22:38
Bár az nem az osztálypénz a fő téma, abban egyetértek hogy ezt is kőkeményen szabályozni kell (nekem is tele van a tököm a dologgal, ki tudja, mire megy el).
komszomol | 2010. május 19. | 12:22:17
"Freeman44 | 2010. május 19. | 12:12:10
Honnan veszel olyan marhaságot, hogy a tanári inzultus megtorolható fizikailag?"
Figyelmesebben olvass! Jogos önvédelemről még nem hallottál?
átlagpolgár | 2010. május 19. | 12:21:34
Komszomol provokál, vagy ennyire hülye? Mindkét eset szomorú, mert egyrészt nem valami viccről van szó, másrészt utóbbi esetben miért szól hozzá egy számára érthetetlen dologhoz?
komszomol | 2010. május 19. | 12:20:47
"anglia51 | 2010. május 19. | 12:15:33"
Pedagógusi színvonal. Érvelni ugye nem sikerült? Ahhoz ész kéne, meg valami igazság féle.
komszomol | 2010. május 19. | 12:18:55
"anglia51 | 2010. május 19. | 12:10:24
És még valami: ha ped. pénzt szed ún. "ingyenes szolgáltastásért", azt színházra, kirándulásra szedi, és számlával igazol minden kiadást!"
Az un. "osztálypénz" elismervény nélkül működik, 12 év alatt 1x sem kaptam sem nyugtát, sem elszámolást. Az osztálypénz ügyében a számviteli törvény egyetlen előírását sem tartják be, pénztárkönyv sincs. Felnőtt embereket ne hülyíts.
átlagpolgár | 2010. május 19. | 12:16:49
Na, végre, hogy az igazán érintettek közül is megszólal valaki, ráadásul úgy, ahogy egy karakán magyar pedagógusnak meg kell szólalnia! Ez a fura Magyarországi Szülők Egyesülete véletlenül nem valami komcsi kádertemető? Annyira szükségesnek tűnik a világ számára, mint a Béke Világtanács.
Ahhoz képest, hogy a jéghegy csúcsa a sajtóban két-három naponta megjelenő hírek tömege (csak ez évi 100 eset, jéghegy-alapon ez legalább ezer eset, Egyesületkéim!!!)
Azt hiszem, a leendő oktatási államtitkár-asszony nyilatkozatai alapján pedig remélem, hogy ez a liberális katyvasz a méltó helyére, a süllyesztőbe kerül: a gyereknek nem kötelessége a tanulás, a szülőnek nem kötelessége a nevelés, viszont mindkettő akár tettleg is bírálhatja a pedagógus munkáját. A dolog liberális kiagyalói szerint bizonyára a hozzáértésük alapján tehetik... Elég volt!
anglia51 | 2010. május 19. | 12:15:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Freeman44 | 2010. május 19. | 12:12:10
Komszomol!
El tudok ámulni ilyen tanárellenes tudatlanságokat olvasva! Picit gondold át a kérdést! Egy garázdaság és verekedés esetében a megvertnek nem azt fogja a bíró mondani, hogy két pofont leakaszthat, mert ez az ítélet! Honnan veszel olyan marhaságot, hogy a tanári inzultus megtorolható fizikailag? Ráadásul a tendencia épp az, hogy a szülők és a tanulók a bánjtalmazók, nem a tanárok! Remélem, ha belekötnek a tastnevelőbe, az jól megrakja az ökör, agresszív szülőt!
komszomol | 2010. május 19. | 12:11:01
"anglia51 | 2010. május 19. | 11:59:02
Amikor a taknyos 6-os gyerekre rászól a ped. az utcán, mert dohányzik, mi a válasz?"
A taknyos pedagógusok közül is sok dohányzott iskolás korában, sőt még most is dohányzik. Rászólhatok ezekre a taknyosokra az utcán? Az a baj, hogy sok taknyos pedagógust ismerek gyerekkora óta, úgy, hogy nem kell a nyilasduma.
anglia51 | 2010. május 19. | 12:10:24
És még valami: ha ped. pénzt szed ún. "ingyenes szolgáltastásért", azt színházra, kirándulásra szedi, és számlával igazol minden kiadást! Ön mikor vitte színházba, történelmi helyekre, kiállításra, múzeumba gyermekét?
Azt nem kellene felülvizsgálni, joga van-e egy taknyos kölyöknek ahhoz, hogy a tanulni vágyókat megfossza a lehetőségtől, mert tönkretesz az órát, mivel apucitól, anyucitól, médiából FOLYNAK A JOGAI? Joga van-e egy 12 éves gyereknek éjjel bulizni, közben merev részegre inni magát? Joga van-e a szülőnek mindezt engedni és elnézni? Nos?
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 12:08:07
komszomol | 2010. május 19. | 12:04:12
Aha, és amikor a tanár buktat, vagy intőt ad, a kedves szülők pedig "meghúzzák a haját" a tanárnak? Mert az elmúlt év cikkei alapján ez a fő kiváltó ok, nem az, hogy a tanár körmöst adott Pistikének, aki az imént szájbaverte Marikát.
komszomol | 2010. május 19. | 12:07:16
"anglia51 | 2010. május 19. | 11:59:02"
Na! Az ilyen tanárok járatják le a tisztességes pedagógusokat. Ezek voltak nemrég a "taknyos kölykök", csak rövid a memóriájuk.
komszomol | 2010. május 19. | 12:04:12
Magyarországon állítólag törvény előtti egyenlőség van. Ha a tanár meghúzhatja a gyerek haját, a szülő miért nem húzhatja meg a tanár haját? Ezt magyarázza el valaki!
Természetesen az lenne az igazságos, ha MINDKETTŐT EGYENLŐ MÉRTÉKBEN büntetnék, tehát a "hivatalos személy" ne csak fokozott védelemben részesüljön, de ehhez fokozott felelősség is társulna. Ebben az esetben egyetértek a szigorítással.
anglia51 | 2010. május 19. | 11:59:02
Keszei fogjon egy gyalogsági ásót, ássa el magát jó mélyen, de fejjel lefelé, nehyogy kihajtson! Ekkora baromságot még nem olvastam! 30 éve vagyok pedagógus, két kamasz fiam van. Ha pedagógus büntet, oka van rá! Elhanyagolható a 8-10 tanárverés? Részesülne egyben, mint felnőtt, utána gondolkodhatna! /Nem csak pedagógusról beszélek/ A szülő bemegy reklamálni? Ok! Akkor reklamáljon azért, mert gyermekét nem NEVELTE tiszteletre, munkára! Amikor a taknyos 6-os gyerekre rászól a ped. az utcán, mert dohányzik, mi a válasz? (1) Na és? Nem az iskolában vagyok! (2) A szüleim tudják, magának mi köze hozzá? Ez csak egy kiemelt apróság! És akkor nem beszéltem arról, hogy egymást agyonverik, zsarolják a társaikat, stb. Ha a ped. késve megy órára, annak oka van! Kedves! Magához köti gyermekét, vagy néha egyedül is játszik társaival? Sőt! WC-re is elkíséri? Mit szólna hozz, ha a fiú WC-be bemenne egy ügyeletes női ped., nehogy gond legyen? /vagy fordítva/. Önnek egy baja van: ÉLETÉBEN NEM TÖLTÖTT EGY NAPOT SEM 400-600 GYEREK KÖZÖTT, DE MÉG 30 KAMASZ KÖZÖTT SEM EGY TEREMBEN, EGY UDVARON! Keszeli! Néha gondolkodni sem ártana!
komszomol | 2010. május 19. | 11:57:48
"boros0208 | 2010. május 19. | 11:33:24
Nincs az a probléma amit egy közfeladatot ellátó védtelen személy megverésével kellene megoldani."
Van. Például, ha a tanár minden különösebb ok nélkül előtted rángatja a gyerekedet a nyakánál fogva. Máig szégyellem, hogy csupán disztingváltan felszólítottam a cselekmény abbahagyására, és nem akasztottam le neki egy sallert.
Csak a második (üvöltő) felszólításomra hagyta abba. A gyerek 9 éves volt.
paradicsom | 2010. május 19. | 11:56:59
Az a pár cigányellenesen elkövetett gyilkosság is elenyésző a cigányok számához képest! Barom.
Miért nem ezt az "embert" szívatja Kálmán Olga a képernyőn?
paradicsom | 2010. május 19. | 11:55:11
Az ilyennek a demokrácia fogalmából csak a szabad pofázás joga jön le.
Szánalmas.
paradicsom | 2010. május 19. | 11:51:28
Ezt az állatot ki engedte nyilatkozat közelbe?
Amiket említ, jogaikat az megvan, Szervezési és Működési Szabályzatban, Pedagógiai Programban, Házirendben, ezeket maguk a szülők véleményezik és elfogadják. Megvannak a törvényi keretei. Ott kellene okoskodnia az ilyennek!
Bunkó állat.
közgazda | 2010. május 19. | 11:48:08
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete megérett a betiltásra! Ez már nem az első gyalázatos megnyilvánulásuk!
teniszke | 2010. május 19. | 11:43:51
Érdekes álláspont : ugyanígy pl. évi 8-10 ártatlanul bebörtönzött is elenyésző mennyiség (mennyivel több a jogosan), vagy 80 milka elsikkasztása is elenyésző (sokkal több, amit nem sikkasztottak el), vagy pl. 1 kerecsensólyom lelövése is elenyésző (maradt még vagy kétszáz példány)...
Egy sem megengedhető, a trv. azért van, mert betartandó. Nincs káló...
boros0208 | 2010. május 19. | 11:33:24
""ne fajuljon boszorkányüldözéssé" a gyermekeik érdekében eljáró szülőkkel szemben."
Nincs az a probléma amit egy közfeladatot ellátó védtelen személy megverésével kellene megoldani. Ha némely szülő (elsősorban cigány) a verést látja a probléma megoldásának azzal nincs mit tárgyalni. Az ilyen engedékeny,a cigányoknak a törvények be nem tartását engedő politika hozta a Jobbik előretörését. Ha a Fidesz is ilyen lazán kezeli ezt a témát 4 év múlva a Jobbik tarolni fog vidéken. Ez a megemelt büntetési tétel semmi, ebben nincs semmi elrettentő.
yanchi | 2010. május 19. | 11:28:33
@Agricola | 2010. május 19. | 10:38:33
Egyetértek. Ha csak évente 8-10 olyan embert verek meg, aki ilyen hülye nyilatkozatokat tesznek, az az éves össz-nyilatkozatszámhoz képest ugye elhanyagolható. A pedagógusok nem a szülőktől félnek, hanem a hülye szülőktől, akik ahelyett, hogy embert akarnának nevelni a pedagógussal együttműködve, befenyítik a pedagógust, ahelyett, hogy megköszönnék a munkáját.
Múltkor volt szerencsém végigélvezni, ahogy terepjáróból kipattanó újgazdag anyuci fenyegeti az iskolaigazgatót, aki szaktanári intőt adott a taknyosnak, mert az folyamatosan zavarta az órát, lehetetlenné téve a többieknek, hogy figyeljenek. Itt ugyan "csak" verbális volt a támadás, de a hozzáállás lejött.
totyalaci | 2010. május 19. | 11:25:54
Idézi a Btk. azon bekezdését mely szerint "a kiskorú nevelésére, felügyeletére vagy gondozására köteles személy, aki e feladatából folyó kötelességét súlyosan megszegi, és ezzel a kiskorú testi, értelmi vagy erkölcsi fejlődését veszélyezteti, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." Keszei Sándor ezt a passzust kiterjesztené a pedagógusokra, és minden olyan óvodai, iskolai, kollégiumi alkalmazottra, aki elláthatja a gyermekek, tanulók felügyeletét.
Amennyiben a tanárokra is kiterjesztenék a BTK idézett paragrafusát a szülők megosztanák a családi pótlékjukat,mondjuk 50-50-%-ban a pedagógusokkal. Ez egy mondjuk 500 gyereket tanító iskolában nem is jönne rosszul.
yossarian | 2010. május 19. | 11:21:06
Semmi gond, végül is nézőpont kérdése mi az elhanyagolható... Évi 8-10 kőkeményen, minősített esetként elbírált letöltendő sittkó is elhanyagolható ezen értelmezés szerint:)
totyalaci | 2010. május 19. | 11:18:28
Ez a nagyon okos főszülő szervezet elemezte az egyik tv-ben, hogy micsoda aljasság az, hogy a tanároknak nyári szünet van és hogy miért nem inkább a csemetére vigyáznak? Aki ilyeneket mond az anno,miért csinált gyereket? Nem tudta hogy ekkora hülye felfogással csak a baj lesz vele? Más: ez a szervezet pl. miért nem lázad fel az ellen a gyerekeket tanító és megörző pedagógusok milyen szinvonalú bérért dolgoznak? Arról tudnak, hogy a konkrét tanárveréseken túl milyen lelki atrocitások érik a pedagógusokat? Hogy a kudarcos,sajnos a néha öngyilkosságig eljutó gyerekek problémáit elsősorban és nagyrészt a szülők okozzák? Ez bizony akkor is igy van,ha a tanárok is követnek el hülyeségeket.
ossian | 2010. május 19. | 11:07:02
Először is kétlem, hogy két és fél millió szülő lenne - pár duplázva...
De mindegy is.
Egy is sok, mi az, hogy elhanyagolható az évi 8-10 tanárverés? Milyen logikájuk van ezeknek?
És még ostoba is ez a fő-szülő:
"Idézi a Btk. azon bekezdését mely szerint "a kiskorú nevelésére, felügyeletére vagy gondozására köteles személy, aki e feladatából folyó kötelességét súlyosan megszegi, és ezzel a kiskorú testi, értelmi vagy erkölcsi fejlődését veszélyezteti, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." Keszei Sándor ezt a passzust kiterjesztené a pedagógusokra, és minden olyan óvodai, iskolai, kollégiumi alkalmazottra, aki elláthatja a gyermekek, tanulók felügyeletét."
Ez a passzus eddig is vonatkozott a pedagógusokra.
Igenis szigorítani kell, de a rendőrverés, az orvosverés, a mentősverés tetteseit is keményen büntetni kell. Az csak nálunk lehetséges, hogy azt a három fiatalembert, aki megvert egy rendőrt, elengedik próbára bocsátással: vigyorogva távozik, és alig várja a következő balhét.
reader | 2010. május 19. | 10:48:58
"a szervezet szóvivője közleményében a törvényhozók további felelősségének nevezte, hogy a pedagógusok kiemelt védelme "ne fajuljon boszorkányüldözéssé" a gyermekeik érdekében eljáró szülőkkel szemben."
Hát ez már mindennek a teteje! Ha jól értem, a Magyarországi Szülők Országos Szervezete a legújabb népszokás (pedagógusverés) számára keres hosszú távú jövőt! A gyerekeik érdekében eljárni kívánó szülők elmehetnek bíróságra, ha valami bajuk van, de ha fizikai erőszakhoz folyamodnak akkor csak a dutyi járjon nekik!
Mi van itt? Vissza az őserdőbe?!
Agymosott_panelnyugger, Agricola
Egyetértek.
Agricola | 2010. május 19. | 10:38:33
'Évi 8-10 tanárverés elhanyagolható mennyiség'.
Akit viszont megvernek annak nem elhanyagolható.
"Egy hajszál egy fejen kevés, de egy levesbe sok."
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 10:38:22
Nnna gondolatkísérlet következik, fogalmazzuk újra a cím alatti mondatot.
"Tízmillió állampolgár esetében elhanyagolható évi 8-10 cigányverés. Nem ad okot azokra a hisztérikus megnyilvánulásokra, amelynek alapja a romák indokolatlan félelme a többségi társadalomtól - véli az OCÖ"
Ilyet miért nem olvasok?
panzsi | 2010. május 19. | 10:32:52
Egy civilizált európai országban,már egy tanárverés is türhetetlen,és megengehetetlen.
De ugylátom ma más a világ,mint az én idömben. SAJNOS!!!!!!!!!
Agymosott_panelnyugger | 2010. május 19. | 10:32:44
Évi 8-10 ami nyilvánosságra kerül.
Ez a 8-10 megvert és összetört ember mit gondol a dologról?
Mennyi lesz az a mennyiség, ami már nem elhanyagolható? 20? 100? 2000?
Megint akkor kell cselekedni, amikor begyűrűzött a baj?
szentandi | 2010. május 19. | 10:23:30
Bármit is tesz a pedagógus, a szülö nem verheti meg! Ennyi.
Aki védelmébe veszi, vagy elbagatellizálja ezeket a tényeket, az álljon oda egy feldühödött cigánycsalád elé...
Ovinkor | 2010. május 19. | 10:16:30
Miért nem korábban tették ezeket a józan nyilatkozatokat, vagy csak a sajtó nem közölte őket?
|