belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Erste Bank: nem hagyjuk, hogy elűzzön bennünket egy ellenséges gazdaságpolitika

Nem vonul ki Magyarországról az Erste Bank, ám a régiós befektetések célpontja inkább Csehország, Románia és Szlovákia lesz – mondta Andreas Treichl Erste Group elnök-vezérigazgatója.

NOL| 2011. szeptember 26. |34 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

polgargyula | 2011. szeptember 26. | 19:08:45

Egy biztos, holnap én is pakolok az ERSTE bankból.
Mindenkinek ajánlom húzzon el az ERSTE-től.

sterneschii | 2011. szeptember 26. | 17:41:25

Azèrt a nagy nemzeti handabanda közepette azt ne felejtsük el hogy a magyarnak a legnagyobb ellensège maga a magyar. Mikènt is tudna ez a nèp megbèkèlni a vilàggal amikor sajàt magàval is harcban àll.

Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 17:11:57


pawpar | 2011. szeptember 26. | 14:18:06

"Ne reménykedjen, nem lesz jobb, az Orbán-kormány ugyanis marad."

Igen. Kik jöhetnének helyettük?

bozsós | 2011. szeptember 26. | 15:51:55

Anett77 | 2011. szeptember 26. | 13:59:13

"Én is ennek a remek banknak az ügyfele vagyok nem nagy kár lenne értük, ha pakolnának és más megvenné tőlük a boltot." Az az eset nem fordult meg a fejében, hogy viszik a maga betétjét is és úgy mennek ki? Pedig előfordulhat. A bank nem kalkuttai Szent-Teréz anya, ha nincs meg a számítása, hivatkozik arra, hogy működését a kormányunk ellehetetlenítette és kifektet. Már úgy értem a pénzét, meg minket.

Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 15:29:25


pawpar | 2011. szeptember 26. | 14:18:06

"Ne reménykedjen, nem lesz jobb, az Orbán-kormány ugyanis marad."

Igen. Kik jöhetnének helyettük?

pawpar | 2011. szeptember 26. | 14:18:06

Anett77 | 2011. szeptember 26. | 13:59:13

Ne reménykedjen, nem lesz jobb, az Orbán-kormány ugyanis marad.

Anett77 | 2011. szeptember 26. | 13:59:13

Biztos mérgesek, hogy ezentúl nem lehet 4-500 %-os haszonnal "dolgozni", mint eddig. Én is ennek a remek banknak az ügyfele vagyok nem nagy kár lenne értük, ha pakolnának és más megvenné tőlük a boltot.

pawpar | 2011. szeptember 26. | 13:57:20

nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 11:56:51

Természetesen a 2011. szeptember 26. | 13:34:58-es reagálásom a fenti válaszodra vonatkozik. Elnézést!

pawpar | 2011. szeptember 26. | 13:53:46

Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 12:03:33

"Magyarul, Treichl azonnal bosszút áll. Remeg a lábam. Szerinted lehet, tele nadrággal országot vezetni? Mert ezt próbálgatták kormányaink, az elmúlt nyolc éven át. Ide vezetett. Nem kell irányt váltani?
Milyen társadalom az, ahol több százezer ember a teljes anyagi reménytelenségbe kényszerül, nagy részük élete végéig?
És milyen gazdasági fejlődés várható egy ilyen társadalomban?"

Az elóző kormányok valóban nem szabályozták megfelelően a bankok működését, de nem hiszem, hogy remegő lábakkal kormányoztak volna. Éppen ezért az Orbán-kormánynak is szabályozni kellene és nem ellenségnek nyilvánítani a bankokat. Továbbá teljesen a magyarországi bankok nyakába varrni a gazdasági világválságot, valamint az a tényt, hogy magyar állampolgárok (az alacsony deviza kamatok miatt) szinte gondolkodás nélkül vettek fel hiteleket. Természetesen a bankoknak is van felelősségük a helyzet kialakulásában, de a "több százezer embernek" is. Ráadásul a kormány ne úgy "segítsen", hogy a másét veri a csalánnal. És még büszke is rá.

Mint ahogy a gazdasági fejlődés elmaradásában is jócskán benne vannak azok az Orbán-Matolcsy intézkedések, melyek miatt gyakorlatilag nem nő a foglalkoztatottság, jövőre max. 1,5 %-os gazdasági növekedés lesz (ez is csak Matolcsy jóslat), és a belső fogyasztás is csökken. Örülök, hogy ezt nem vitatod.

pawpar | 2011. szeptember 26. | 13:34:58

nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 10:35:29

"Jómagam nem írtam itt semmi olyasmit, hogy bárminek vagy bárkinek bármilyen megbüntetését helyeselném a kormány által. Mindössze csak az Erste Bank egy olyan hivatalos megnyilvánulása ellen emeltem szót, amelyben ez a túltengő önérzetű és önbizalmú, bankját megszemélyesítő, stupid hivatalnok, Andreas Treichl, bankját a magyar társadalmi alap örök és elválaszthatatlan alkotóelemeként próbálja meg tételezni:"

Nehéz a kommentelő (jelen esetben "nablaquadrat") élete, főleg, ha egymás után kettőt is ír. Én ugyanis az alábbi megjegyzésedre reagáltam:
"Mivel Magyarország már nem szavatolja a kifektetések jogbiztonságát, a kifektetők elfordulnak Magyarországtól."

Amire Te válaszoltál, az egy másik kommented, de azzal én egyáltalán foglalkoztam.

Grigorij Gedeon | 2011. szeptember 26. | 13:25:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 12:03:33


pawpar | 2011. szeptember 26. | 10:55:14

"Remélem a bankok kormány általi megbüntetése mellett azt is helyeslitek, hogy gyakorlatilag nem nő a foglalkoztatottság (pedig ez Magyarország legnagyobb baja), már az örök optimista Matolcsy is csak 1,5 %-os növekedést mer jósolni, és a kormány legújabb intézkedései a belső fogyasztást is csökkentik.
Nekem erősen úgy tűnik, hogy Treichlnek van igaza és nem Nektek."

Magyarul, Treichl azonnal bosszút áll. Remeg a lábam. Szerinted lehet, tele nadrággal országot vezetni? Mert ezt próbálgatták kormányaink, az elmúlt nyolc éven át. Ide vezetett. Nem kell irányt váltani?

Milyen társadalom az, ahol több százezer ember a teljes anyagi reménytelenségbe kényszerül, nagy részük élete végéig?

És milyen gazdasági fejlődés várható egy ilyen társadalomban?

salabakter | 2011. szeptember 26. | 12:03:01

grad!
Igazad van! Az elmúlt évben a banyával /Becses Anya/ meg akartuk szüntetni
a bankoknál lévő személyi hitelkertünket. Láss csodát a Takszövnél én lenulláztam, az OTP nem engedi!!
Érts és tud - nem engedi az OTP az A - hitelt lenullázni. Na ez jó egyébként a bank szempontjából - számlavezetési díj stb.

lazus | 2011. szeptember 26. | 12:01:22

BUnko fideszistak, jobbikosok, fajmagyarok vernének szét mindent ures aggyal. Genetikailag alavalok.

nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 11:56:51

@ pawpar | 2011. szeptember 26. | 10:55:14

"Remélem a bankok kormány általi megbüntetése mellett azt is helyeslitek, hogy gyakorlatilag nem nő a foglalkoztatottság ..."

Jómagam nem írtam itt semmi olyasmit, hogy bárminek vagy bárkinek bármilyen megbüntetését helyeselném a kormány által.

Mindössze csak az Erste Bank egy olyan hivatalos megnyilvánulása ellen emeltem szót, amelyben ez a túltengő önérzetű és önbizalmú, bankját megszemélyesítő, stupid hivatalnok, Andreas Treichl, bankját a magyar társadalmi alap örök és elválaszthatatlan alkotóelemeként próbálja meg tételezni:"Bankunkat kétszáz évvel ezelőtt alapították, és ügyfeleinkkel együtt már számos gazdasági válságot átvészelt". Ezen túlmenően még ahhoz is veszi magának a bátorságot, hogy politikai tényezőként/erőként mutassa fel önmagát/bankját, akinek/aminek Magyarországon politikai ellenfelei, esetleg ellenségei vannak. (T.i. itt történetesen a kormány, de ez tkp. most lényegtelen.)

Ezt a rosszindulatú, önhitt, hivatástudattal megvert idiótát fel kellene világosítani arról, hogy meddig terjed a hatásköre, mi a feladata és mi nem az, és mindenekelőtt arra is figyelmeztetni kellene, hogy saját szakállára bankja nevében ne politizáljon, mert bankja működési engedélye szerint erre nincs felhatalmazása.

grad | 2011. szeptember 26. | 11:48:26

Nem mennek el? Kár! Én a hitelem miatt az Ersténél vagyok, és elárulhatom, hogy ügyintézésben ennél kreténebb bankkal még nem találkoztam. Az OTP már messze jobb nála, és ez most nem túloztam el.

salabakter | 2011. szeptember 26. | 11:40:15

Háát nem akarok rossz képet festeni - de!
Ha kikergetjük e nemzetellenes bankokat - akkor marad a viktor által protezsált két bank marad. Nem lössz konkurencija.
Ha vannak még olyanok akik emlékeznek az OTP-s 3 %-os hitelekre - amelyeket a 90-es évek elején visszamenőlegesen - kísértetiesen viktori retorika alapján - meg lettek emelve, akkor azok bizton számíthatnak a jelenben is hasonló következményekre.
Ám legyen a 2/3-ad az 2/3-ad

i'm robot | 2011. szeptember 26. | 11:29:31

mojszi
..mondom, jelentős......, az 1 és 2 milliárd forintos saját tőke banki viszonylatban egyenlő a semmivel !!!

mojszi | 2011. szeptember 26. | 11:21:19

Csányi-OTP, Demján-Gránit bank, Simicska Takarékbank........valaiknek van még kérdése?

i'm robot | 2011. szeptember 26. | 11:14:40

..ha a külföldi tulajdonú bankok ennyire mocskoask, mondjon már nekem végre valaki egy ütős magyar bankot.....
..ne a takarékszövetkezeteket, mert azok kicsik........, és ne is az OTP-t, mert az meg már rég nem magyar....
..aztán ha eltakarodnak, akkor ki miből fog venni pl. led-tv-t, vagy hogy csengeti ki valaki a millákat mondjuk egy egyszerű lakás, vagy házfelújításra...
..tudom, hogy hülye és költői a kérdés......, de ahogy nézem, a kommentek sem értelmesebbek - tiszt, a kiv.-nek !!

Gaspar | 2011. szeptember 26. | 11:10:55

Úgy látszik, hogy sok kommentelő már nem emlékszik arra az időre, amikor választhattunk az OTP és az OTP között, valamivel később pedig már a Postabank is bővítette a széles választékot.
Nem mintha annyira szeretném a bankokat, de nem kívánom vissza azt az időt.

pawpar | 2011. szeptember 26. | 11:00:59

sarlo | 2011. szeptember 26. | 10:54:36

Az előző kommentem Neked is szól. Kiegészítve azzal, hogy az elmúlt másfél év elég komoly bizonyíték arra, hogy a mostani vezető poltikusok még az elődeiknél is kapzsibbak (hogy az általad használt kifejezéssel éljek).

pawpar | 2011. szeptember 26. | 10:55:14

jobbkozep | 2011. szeptember 26. | 09:52:58
nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 10:35:29
Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 10:41:53

Remélem a bankok kormány általi megbüntetése mellett azt is helyeslitek, hogy gyakorlatilag nem nő a foglalkoztatottság (pedig ez Magyarország legnagyobb baja), már az örök optimista Matolcsy is csak 1,5 %-os növekedést mer jósolni, és a kormány legújabb intézkedései a belső fogyasztást is csökkentik.
Nekem erősen úgy tűnik, hogy Treichlnek van igaza és nem Nektek.

sarlo | 2011. szeptember 26. | 10:54:36

"....nem hagyjuk, hogy elűzzön bennünket egy ellenséges gazdaságpolitika"

Mert mi csak azokat a politikusokat szeretjük akik még a banki szektornál is kapzsibbak, a nevek pedig a trezorban vannak, majd 2014-ben elővesszük, hogy újra velük beszéljük meg Magyarország jövőjét.

Kedves Andreas Treichl úr, haza lehet menni, túl sokat nyerészkedtek a nyakunkon és most pedig sírnak, nagyon álságos amit nyilatkozik.

morcospaplan | 2011. szeptember 26. | 10:50:10

Nézem a képet.
Ennek az embernek még a szeme sem áll jól...

oldfish | 2011. szeptember 26. | 10:48:49

Csak az emberi butaság határtalan, ugye kedves munkáslevelezők.

Zs.P. | 2011. szeptember 26. | 10:41:53


Mintha az ország, több százezer polgárának reménytelen helyzetbe hozása barátságos gazdaságpolitika lenne.

Ők kezdték. Menjenek panaszkodni a francba!

nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 10:35:29

"Mivel Magyarország már nem szavatolja a befektetések jogbiztonságát, a befektetők elfordulnak Magyarországtól."

Ez pontosan így hangzana:
"Mivel Magyarország már nem szavatolja a kifektetések jogbiztonságát, a kifektetők elfordulnak Magyarországtól."

nablaquadrat | 2011. szeptember 26. | 10:30:20

"Bankunkat kétszáz évvel ezelőtt alapították, és ügyfeleinkkel együtt már számos gazdasági válságot átvészelt" - mondta [Andreas Treichl]."

Ebben a Világegyetemben az emberiség eddigi tapasztalatai szerint "mindennek" van nem csak kezdete, hanem vége is.
Így alapos okunk van feltételezni, hogy ez a megfigyelés még az Erste Bankra is igaz.

kolozsvar1443 | 2011. szeptember 26. | 10:24:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hubba Bubba | 2011. szeptember 26. | 10:08:27

Nem értem, miért kell ellenségnek tekinteni azt a piaci szereplőt, aki az összes többi piaci szereplőhöz hasonlóan a profitot keresi.

Még a devizahitelesek is a profitot keresték, amikor a magas költségű forinthitel helyett devizahitelt vettek föl.

Hangulatkeltés ez, semmi más. Úgy is lehetne mondani, hogy uszítás.

bundavári | 2011. szeptember 26. | 09:54:30

Egészen meg vagyok nyugodva, bár tőlem elhúzhatnának. Egyébként ezt már a múlt héten is elmesélték miért hír ez már megint?

jobbkozep | 2011. szeptember 26. | 09:52:58

"Nem hagyjuk, hogy elűzzön bennünket egy olyan ellenséges gazdaságpolitika, amely Magyarországnak súlyos károkat okoz − minősítette a kormányzat lépéseit az osztrák bankszakember."

Hogy aggódnak ezek értünk!!
Vajon ezidáig miért nem aggódtak? Miért folytatták a devizahitelezést (van olyan bank amely a kockázatok miatt nem ad devizahitelt), nem féltették a pénzüket?
Álszent ez az "aggódás"!!

Katalina | 2011. szeptember 26. | 09:44:57

"...nem hagyjuk..."
Nem csodálom, mert ha 1 millió Ft jövedelme 3 hónap alatt nulla lehet, akkor ott a bank csak nyer.

HIRDETÉS
Andreas Treichl, az Erst...
Andreas Treichl, az Erste Group elnök-vezérigazgatója egy bécsi sajtótájékoztatón
Reuters - Lisi Niesner

A bankvezért a NAPI Gazdaságnak adott interjújában kiemeli, hogy Magyarország jelentős része piacuknak. "Bankunkat kétszáz évvel ezelőtt alapították, és ügyfeleinkkel együtt már számos gazdasági válságot átvészelt" - mondta. Andreas Treichl hangsúlyozta, az Erste Bank stratégiája hosszabb távú és független a  rossz politikai döntésektől.

- Nem hagyjuk, hogy elűzzön bennünket egy olyan ellenséges gazdaságpolitika, amely Magyarországnak súlyos károkat okoz − minősítette a kormányzat lépéseit az osztrák bankszakember. Treichl ugyanakkor fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az Erste Bank továbbra is partnerként áll magyarországi ügyfelei mellett, nem vonul ki Magyarországról és megvédi betétesei érdekét.

A realitásokkal ugyanakkor számolni kell − már csak azért is, mert az Erste Bank tőzsdei cég. Mivel Magyarország már nem szavatolja a befektetések jogbiztonságát, a befektetők elfordulnak Magyarországtól. Treichl szerint e lépések nyomán a régiós befektetések rövid távon inkább Csehországba, Romániába vagy Szlovákiába vándorolnak.  Az Erste az üzleti fejlesztésekre szánt forrásokat a fentiek miatt nem Magyarországon fekteti majd be − mondta Andreas Treichl az üzleti lapnak. Az Erste Group elnök-vezérigazgatója egy korábbi nyilatkozatában ugyanakkor hangsúlyozta: a szilárd tőkemegfeleléshez, likviditáshoz szükséges tőkét mindig biztosítani fogják a magyar Erstének − bár a társaság erre még nem szorult rá.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    34 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS