Barcsi | 2010. január 24. | 14:34:12
Gallicus | 2010. január 17. | 12:10:24
Bogár László
"A reálbér 1968-as szinten van. A mai 120 ezer forintos átlagos nettó
reálbér az akkori 3600 Ft-os átlagos bér vásárló erejével azonos."
Bogár egy kicsit többet ihatott a kelleténél. Még 1974-ben sem volt átlagos a 3600 forint.
De már megszoktuk, minden azt hazudik, amit éppen kedve tartja. Ez alól Bogár sem kivétel.
Barcsi | 2010. január 24. | 14:25:45
Moliere | 2010. január 17. | 18:06:01
"Bokros egy nulla."
Ez nem Bokros Lajost minősíti...
Még annyit, hogy a Világbanknak jó volt, de nekünk, magyaroknak, nem?
Nevetséges.
damil | 2010. január 18. | 10:59:25
Gondoltam végig olvasom a kommenteket. De mindek!
A polgári ködös, bérkommentelők siserehada ellep mindent. És mondja a baromságait amit a ködfelelős szíjrongáló kiad ukászba! Szegény, szegény fideszfanok!
muturi | 2010. január 18. | 10:31:00
Azért öröm látni, hogy a jobboldaliak körében jobbára népszerű lengyel alkotmány (lásd a kereszténység megemlítése...) hirtelen milyen rossz példává válik, pusztán azért mert Bokros javasolta, hogy vegyünk át belőle egy bizonyos elemet. Bokros személyén lehet vitatkozni, ez kétségtelen, de azért azt legalább írjátok alá, hogy az MDF kormány által, meg a Horn-kormány első éve alatt csőd szélére sodort államháztartást sikerült rendbe hoznia, és alapot teremtett arra, hogy az Orbán-kormány növekedés fókuszált gazdaságpolitikát folytasson. Meg Bokros személyétől függetlenül: talán nem olyan rossz dolog az, hogy az abszolút ciklikus, a politika periódusainak kitett államadósság alakulását a legerősebb magyar közjogi irat felügyelné.
gradit | 2010. január 18. | 09:56:08
Tételezzük fel, hogy bevezetjük, amit Bokros akar. Én arra lennék kíváncsi, hogy ha egy kormány átlépi a küszöböt, és ezzel alkotmányt sért, akkor mi van? Felelősségre vonja bárki? Senki.
Straszi1 | 2010. január 18. | 09:54:00
csárly | 2010. január 17. | 14:32:26
Csárly, az általad favorizált életképességről azért lehetne vitatkozni...a kapitalizmusban ez ugyebár egyet jelent a gátlástalansággal...aztán látod hova jutott a világ...és ennek még nincs vége, mert ugyebár azért sejtjük, hogy Kína számára még az üzleti korrektség sem ismert fogalom.
Gallicus, sok ilyen kommentező kellene ebben az országban, mint amilyen Te vagy, mert legalább jelezne valamit abból, hogy az emberek elkezdtek gondolkodni. Egyébként gazdasági kérdésekben szerintem sem lehet Róna véleményét kikerülni. Én is nagyon okos fickónak tartom.
teniszke | 2010. január 18. | 09:52:25
Bokros a szakmánkban egy bohóc, csak a NSZ akarja őt nagyokosnak beállítani. Bár egyik pártnak sem szurkolok, de azért remélem, nem sikerül neki/k/ átugorni a lécet...
Straszi1 | 2010. január 18. | 09:26:00
Bokros kissé elkésett ezzel a javaslatával. Úgy 50 évvel....Néhány éven belül minden államnak meg kell oldania azt, hogy addig nyújtózkodjon ameddig a takarója ér! Kérdés, hogy Kína és Amerika meddig tudják egymást zsarolni...Sz'tem nem sokáig.
csavisz | 2010. január 18. | 09:23:29
Moliere azért reklámozza NOL,mert mszp közeli lap és az mszp-nek most az az érdeke,hogy minél többen ne a fideszre szavazzanak,tök mindegy kire csak ne a fideszre,nekik még ha JOBBIKRA szavazol az is jobb,mintha a fidesz kétharmadot szerez!Csak nehogy meglepetés érje őket és ők legyenek a harmadik "erő"!
FIROBÉ | 2010. január 17. | 19:42:49
misima | 2010. január 17. | 16:55:21
2002-es horvátországi tanácsadóskodása; a helyi sajtó szerint a reforméhes horvátok azért mondtak idő előtt búcsút a világbanki szakembernek, mert egy gazdasági lapban saját elképzeléseként tálalta a kormány új terveit.
:-)))
Füllenteni nem szép dolog.
rasztaszív | 2010. január 17. | 18:21:07
Moliere | 2010. január 17. | 18:06:01
talán nekik is ő jönne be jobban...:)
Moliere | 2010. január 17. | 18:06:01
Bokros egy nulla. Ezt az is mutatja, hogy az itt látható 1o4 hozzászólás nagy többsége nem róla szól.
Nem értem, a NOL miért reklámozza.
misima | 2010. január 17. | 16:55:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2010. január 17. | 16:39:44
Gallicus | 2010. január 17. | 16:30:41
biztos vagyok benne,hogy Bokros is jobban hallgat az általad említettekre,mint a fideszes fiúk
Gallicus | 2010. január 17. | 16:30:41
rasztaszív | 2010. január 17. | 16:09:04
Több nevet is tudnék mondani.
Bár ezek között többen is rendszeresen publikálnak. Róna Péter. Talán el kellene olvasni sok minden más írása mellett "A magyar balodal megrontói" c. cikkét Népszava 2009. december 29. online megtalálható. Lóránt Károly írásait. Bogár László írásai, előadásai bizonyíthatják felkészültségüket. Igaz ez nem a maistream.
A múltkor az ATV-én Róna azt a megjegyzést tette Bauernak: az a baj, hogy a magyar makroközgazdász elit soha nem vezetett vállalatot. Arról meg nem is beszélve, hogy nem vett részt államcsődök levezénylésében, mint ő maga, aki az USA egyik vezető bankját vezette, másrészt, Brazilia, Argentína államcsődjának a levezénylésében részt vett az angol nemzeti bank képviselőjeként.
Nem tudom, hogy tudod-e, hogy Bokrost Horvátországból szabályosan elzavarták úgy 2000 környékén, aki ott a Világbank tanácsadójaként a horvát kormányt instruálta.
Ne hogy azt hidd, hogy én bízom a Fidesz nagyképű közgazdászaiban, Vargában meg a társaiban. Ezek semmivel nem lesznek különbek mint a mostaniak. Elég baj ez nekünk.
misima | 2010. január 17. | 16:24:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gallicus | 2010. január 17. | 16:15:55
csárly | 2010. január 17. | 16:05:53
Sokat írtál. Sokat, amivel sokan nem értenek egyet. Egyenlőség soha nem volt abban az értelemben, ahogy te írod. És mi az hogy valakinek sokat ér a munkája. Ki adta neki azt a munkát. A jó isten. Talán a társadalom juttatott olyan helyzetbe egyeseket, hogy úgy látszék, hogy sokkal többet adnak mint mások. Jó helyen volt, jó időben. Ezt már Csányi is elmondta magáról.
A jövedelmeket nivellálni kell. Meg kell húzni a határt. Meg kell húzni a határt arra, hogy ugyanakkora bélcsatornába nem lehet százszor annyit beletömni. Szándékosan vagyok ennyire vulgáris. Menjetek a fenébe az agyament liberális baromkodással. Szóval ezért nem működőképes a demokrácia, mert a vérszívóknak működik csak.
Minden ember egyformán értékes csak tudni ekll használni. Annak a néhány nagyon okosnak pont az lenne a dolga, hogy mindenki helyét megtalálja a társadalmi munkamegosztásba. Ezért nem alkalmasok a bokrosok meg az ilyen te félék arra, hogy a társadalomban bármilyen vezető szerephez jussatok. Bocsánat.
rasztaszív | 2010. január 17. | 16:09:04
Gallicus | 2010. január 17. | 13:48:43
ha a szelekről kérdeztem volna,akkor is mellébeszélsz.
egy nevet mondj.
valakit,aki mond valamit,hogy hogy is kéne...
(marxot most mellőzzük...nem azért mert nekem ellenszenves lenne,de szerintem most be kell látni,más eszközök kellenek)
csárly | 2010. január 17. | 16:05:53
kocsobur | 2010. január 17. | 14:47:09
Igazad van, tényleg nem volt szja, hanem mivel állami vállalatnál dolgoztál, amit megtermeltél, töredékét megkaptad fiztésnek, a többit nyelte az állam. ezért nem volt súlyadó, jöv adó, stb...
Más: az államadósságot, meg az adórendszert tekintve egyetértek, csak épp azt felejted el, hogy mind az adósságot, mind a magas adókat úgy (is) lehetne csökkenteni ahogy az általad szidalmazott Bokros mondja. Lehet van más irány is, de sajna csak ezt az egyet ismerjük. Vagy esetleg hallottál már más javaslatot is? Akkor ne ksélekedj, elő vele! Amit Orbán mond, az lufi, adót nem lehet kiadásnöveléssel egybekötve csökkenteni. Lehet jól hangzik, de ha ezt elhiszed, akkor kár beléd az energia...
gullwing | 2010. január 17. | 15:15:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kocsobur | 2010. január 17. | 14:47:09
Re#csárly ("2. a 3.60as kenyér, meg a 2ftos buszjegy annak volt köszönhető, hogy az elvonás jóval nagyobb mértékű volt, és ebből jutott rá.")
Na ne tessék viccelni..:)
A Kádár-korszakban pl. ismeretlen volt a személyi jövedelemadó( a végén Kupa
vezette be) ..
Hol volt meg Európa legmagasabb ÁFÁ-ja( és úgy az ÁFA általában..)?
Hol volt akkoriban parkolási díj, súlyadó, regisztrációs adó?
Hol volt autópálya matrica, vagy üzemanyakban 100%-ot meghaladó jövedéki adó?
A realitás viszont, hogy ma Magyarország Európa második legadóztatottabb országa(Belgium után), míg ennek ellenére a GDP arányos államadóssága alapján az "előkelő" negyedik helyen tanyázik( Görögország, Olaszország és Belgium után.)
Az életszínvonal pedig a bolgár-albán szintre közelít.
Momentán egyetlen maastrichti kritériumnak sem felel meg az ország- míg a szomszédos Szlovénia és Szlovákia már réges-rég euróval fizet.
És mindez hat évvel az EU-csatlakozás után, úgy hogy ezalatt az ország egyetlen évben sem tudta legalább megközeliteni a térségben jellemző , sokszor 10%-os GDP növekedést is elérő országok boom-ját.
Egy klasszikust használva: Európában ilyen böszmeséget senki nem csinált.
csárly | 2010. január 17. | 14:33:21
Ja még valami: szerintem a körny. védelem nem tartozott a szocializmus fő ismertetőjegyei közé
csárly | 2010. január 17. | 14:32:26
Hiszen pont ez az ami lehetővé teszi, hogy sokkal jobb javak (gépek, autók, elektronikai cikkek, élelmiszer stb...) kerüljenek előállításra. Hisz ha jó vagy abban amit csinálsz, bárki lehetsz, viszont ha nem tanultál, és még a gépsoron is szarul teszed a dolgod, még élni se fogsz tudni. ÉS ez így is van jól. Fel lehet fogni úgy is mint az evolúciót: az életképes marad, a gyenge hullik. Ez a természet rendje. Nem kéne szembemenni vele az ún. szocializmusunkkal. Főleg, hogy eddig még sehol nem működött. ÉS nem is fog soha.
csárly | 2010. január 17. | 14:31:55
2. a 3.60as kenyér, meg a 2ftos buszjegy annak volt köszönhető, hogy az elvonás jóval nagyobb mértékű volt, és ebből jutott rá. Így sikerült előállítani a fene nagy egyenlőséget: akinek sokat ért a munkája az is viszonylag keveset kapott, és az elvonásokból meg fedezték a jóléti kiadásait azoknak, akiknek akkor is keveset ért. Sajnos ez ma már nem megy, mivel ha akkora adókat akarunk kivetni, akkor bizony nem fog itt termelni senki, és félreértés ne essék, nem csak a multi, de még a magyar se, csak az amelyik életképtelen, és itthon jó eséllyel száll be a járadékvadászatba, vagy azt se tudja, hogy felettünk van pl Szlovákia, ahol fele ekkorák az adók, így olcsóbb lenne a termelés. Az értelmesebbje már ezrével helyezte át székhelyét eddig is.
Végezetül: kétségkívül igaz, hogy a kapitalizmus kegyetlen rendszer, de nincs nála hatékonyabb. Igaz nincs egyenlőség, de nem is kell. Egyetlen helyen kellene, hogy legyen (sajnos ma ott sincs), az az oktatás, mert ha ott egyenlőek a feltételek, akkor csak az egyénen magán múlik, ki lesz belőle. Ha nem tud vele élni, akkor hadd hulljon a férgese, nem kell támogatás.
Hiszen pont ez az ami lehetővé teszi, hogy sokkal jobb javak (gépek, autók, elektronikai cikkek, élelmiszer stb...) kerüljenek előállításra. Hisz ha jó vagy abban amit csinálsz, bárki lehetsz, viszont ha nem tanultál, és még a gépsoron is szarul teszed a dolgod, még élni se fogsz tudni. ÉS ez így is van jól. Fel lehet fogni úgy is mint az evolúciót: az életképes marad, a g
csárly | 2010. január 17. | 14:31:19
Hát eddig rest voltam hozzá, de akkora baromságok hangoznak el, hogy muszáj leszek hozzászólni. A teljesség igénye nélkül:
1. Gallicus: azért amikor átlagbérről besélsz, igazán belekalkulálhatnád azt a másfél millió minimálbérest, akinek maximum a fele valóban az. A többi nagy része valószínűleg nem átlagbért keres, hanem jóval felette. Így már azért még se 68'as a szint. Másrészről valóban romlott az életszínvonal a rendszerváltáskor drámaian, de ennek igen konkrét oka van: valóban termeltünk a kgstn belül eladható dolgokat, csak amikor az felbomlott, akkor rá kellett jönni, hogy amit az általatok suttyomban visszasírt szocializmusban előállított termékek zöme a világpiacon annyit ér kb mint egy kupac sz@r.
Ezért lett óriási a munkanélküliség, mert aki éppen olyan helyen volt, ahol sz@rt állítottak elő, annak nem volt szükség a további munkájára. És azért viszonylag magas még mindig, mert sokan a mai napig nem értik meg, hogy az hogy ma otthon interneted, plazmatvd, mobilod, meg jó autód van, az azzal jár, hogy ezeket elő is kell tudjuk állítani. Ha nem is ezeket, akkor olyan más életképes dolgokat amiket eladva megvehetjük ezeket. Jó lenne megérteni, hogy a 8 ált, meg az egy élet, egy szakma itt már kevés.
2. a 3.60as kenyér, meg a 2ftos buszjegy annak volt köszönhető, hogy az elvonás jóval nagyobb mértékű volt, és ebből jutott rá. Így sikerült előállítani a fene nagy egyenlőséget: akinek sokat ért a munkája az is viszonylag keveset kapott, és az elvonásokból meg fed
Brigaderos | 2010. január 17. | 14:18:54
Szeretném megkérni Bokros Lajost, az MDF-et, az SZDSZ-t, hogy ne hivogassanak telefonon a kampányszövegeikkel, erre nem adtam nekik engedélyt!
Amennyiben ezt a tevékenységüket folytatják, fel fogom jelenteni Bokros Lajsot zaklatásért, SPAM tevékenységért, és kártérítést fogok követelni akár bíróságon keresztül is!
Gallicus | 2010. január 17. | 13:48:43
rasztaszív | 2010. január 17. | 12:57:34
A szelek járására kérdeztél rá:
Arra gondoltam, hogy Obama keresztül verte a Kongresszuson az általános és állami egészségbiztosítást. Nálunk a 2007-e népszavazáson megbuktatott törvény ennek éppen az ellenkezőjét kívánta volna megvalósítani.
Obama megadóztatná a bankokat. A törvényjavaslat már a Kongresszus előtt van. "Egy fillérrel sem maradhatnak adósak amerikai népének a bankok. Minden centet vissza kell kapniuk az embereknek, amivel kisegítették őket" valami ilyesmit mondott. A demokraták mindegyike támogatja.
Nálunk beérte a kormány egy homályos ígérettel, hogy nem nyúvasztanak meg mindenkit.
Szóval ezekre gondoltam. Persze érvelhetnék még azzal is, hogy a bónuszokra brutálisan magas adókat vetnek ki.
Nálunk bevezették az egykulcsos adót (17%) ami ugye az ötmilliót keresőknek kedvez főleg.
feketebuli4 | 2010. január 17. | 13:20:08
Mekmörfi: "Ha akarod, szívesen megmagyarázom, mit értek potyautas alatt."
Jó, magyarázd meg!
De előbb értsd meg azt az egyszerű dolgot, amit én írtam!
Figyelj! Régen, az átkosban, amikor nagy volt a szegénység és a lopás, a fizetésedből 2450 villamosjegyet vehettél! Ma, egy 180 ezer bruttós fizetésből 400-at!
Ezt hogy magyarázod?
rasztaszív | 2010. január 17. | 12:57:34
Gallicus | 2010. január 17. | 12:50:05
már bocs,de szerinted ki az aki ismeri ezeket a mai szeleket?
vagy mondjuk jobban ismeri?
Gallicus | 2010. január 17. | 12:50:05
rasztaszív!
Ki beszélt itt Gyurcsányról. Azt meg végképp nem tudom, hogy te mit csináltál vele, de azt tudom, hogy én semmit. Ha rajtam múlt volna akkor közelébe nem került volna a kormányfői posztnak. Kvalitásai a Fővárosi Nagycirkusz bóhocai között viszont naggyá tehették volna. Bokros egy paprikajancsi. 1995-ben - de ezt leírták már mások is rajtam kívül - nem a Bokros csomag hozott valamit, hanem a Surányi által kitalált csúszó leértékelés. Persze ezen néhányan jól meggazdagodtak az így teremtett jövedelemtranszfer által, míg a tömegek pedig elszegényedtek. Nagy része azóta sem tudott visszakapaszkodni. Szóval én azt mondom menjenek vissza a fenébe az USÁ-ba, ahol ezt a sok ostobaságot tanulták. Bár már ott sem kellenének, mert már ott is más szelek fújnak.
FIROBÉ | 2010. január 17. | 12:33:40
Gallicus | 2010. január 17. | 12:10:24
Ha Bogár László megmondta, akkor nyugodt vagyok :-)))
rasztaszív | 2010. január 17. | 12:26:45
itt most már nem fog bejönni mégegyszer ugyanaz,amit a Gyurcsánnyal csináltatok...
rasztaszív | 2010. január 17. | 12:25:09
Gallicus | 2010. január 17. | 12:10:24
Ezt a helyzetet pedig Bokros és a hozzá hasonlók idézték elő."
új ember a célkeresztben?
Gallicus | 2010. január 17. | 12:10:24
Bogár László nem régen tartott előadásán: az 1989-t megelőző 21 évet hasonlította össze az azt követő 21 évvel.
1. A GDP 89-t megelőzően átlagosan évente 4%-ot emelkedett, míg 89 után
mindössze 1%-ot. Tehát negyedét.
2. A reálbér 1968-as szinten van. A mai 120 ezer forintos átlagos nettó
reálbér az akkori 3600 Ft-os átlagos bér vásárló erejével azonos.
3. 1968 és 1989 között 400 ezer fővel nött a foglalkoztatás, míg az elmúlt
21 év alatt több mint egy millióval csökkent.
A riporter itt közbeszólt: de hát nagy volt a kapun belüli munkanélküliség
(ami szerintem egy marhaság) , mire Bogár elmondja, hogy Csehországban is
hasonló volt a helyzet és a foglalkoztatás ott még sem csökkent.
4. Végül az adósságállomány a 89-hez képest sokszorosa az akkorinak.
Ráadásul miközben a 89-et megelőző 21 évben volt látszata a felvett hiteleknek 89 óta ennek alig van mérhető nyoma, a közösség szempontjából mérhető hasznonról meg ne is beszéljünk.
Ezt a helyzetet pedig Bokros és a hozzá hasonlók idézték elő. Akkor mitől jolly joker ez a figura. A gazdasági züllést éppen az a Bokros csomag indította el, amely mind máig nem állt meg. Bajnai meg még erre is rátett egy lapáttal.
kocsobur | 2010. január 17. | 11:07:55
Csak néhány kérdés.
A "rendszerváltáskori" átadáskor mennyi is volt az ország külföldi adóssága?
És most mennyi, ahhoz képest ? ( Durván annak a négyszerese).
Azóta "ezek" gyarapitották az állami vagyont-
vagy ellenkezőleg, csökkentették azt, eladva még azt is, energiaipartól kezdve repülőtérig, bezárva vasutakat, kórházakat, rendelőintézeteket, amit még "azok" is megőriztek/épitettek ?
E "zek" a kádári szociális ellátást növelték, vagy netán pl. a GYES-el és tsaival még azt is csökkentik amit "azok" adtak ?.
A bérből fizetésből élők vásárlóereje a kádár-korszakhoz képest nőtt vagy csökkent?
Munkanélküliségi adatok?
Az adók , illetékek száma, aránya? Energiahordozók árai?
Lakások, házak, nyaralók árai és hozzájutásuk terhei?
És végül .
Hol állt Magyarország a szomszédos Ausztria életszínvonalához képest 1989-ben?
És ma?
Ha fentiekekt valaki tisztességesen megválaszolja.Akkor világossá válik hogy az un. "szocializmus" egy tagadhatatlanul csődtömeg volt.(Az "átkos", ahogyan egy időben előszeretttel balliberális megmondóemberek nevezték.)
Viszont ezt a csődtömeget az a fajta posztszocializmus amit az MSZMP hivatalos utópártja és kapcsolt társulata hozott össze. no ennek még azt az "átkost" is sikerült alulmúlnia.
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:59:50
misima
Én valóban úgy gondolom, hogy a bővített újratermelés olyan emberi alaptulajdonság, amit lehet szeretni, nemszeretni, de létezik. Megkerülhetetlen.
Amit leír, a mérgezett Földdel és az üszkös romokkal az a valós vízió.
De ha Németországot, vagy akár Magyarországot, ahol a fogyasztási társadalom virul, mondjuk Indiával összehasonlítok, akkor azt kell mondjam, hogy összességéban talán, talám azt mondhatjuk, hogy létezik olyan megoldás, amikor az emberi szükségletek bővített újratermelése megvalósítható kisebb fajlagos fizikai (és morális) környezeti terhelés révén.
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:51:45
feketebuli4 | 2010. január 17. | 10:30:46
Kösz, a legutóbbi vegasi kütyü són már bemutatták a hibrid japán hintalovat, amely GPS-sel van fölszerelve, és - egyelőre japán nyelven - elnavigál az Antarktiszon kívül mindenhová.
Ezért a hintalovas üzeneted megtiszteltetésnek veszem.
Nem teljesen világos, (kissé zavaros), amit írsz. Ha a 3.60-as kenyérrel védeném a mai tolvajokat, akkor régen a kenyérnek többe, vagy kevesebbe kellett volna kerülni??
Ha akkor kevesebbe kellet volna kerülni, mondjuk 3.30-ba, akkor a mai tolvajok még többet lopnak?
Ha akkor mondjuk 3.90 lett volna a reális ár, akkor ma kevesenbbet lopnának a tolvajok?
Lassan írom, hogy jobban megértsük: a 3.60-as kenyér a Kádár-rezsim jelképe, és semmiképpen sem alkalmas annak illusztrálására sem, hogy milyen ma az árszínvonal.
A mai buszjegy már túl drága, és tudjuk, még mindig egy csomó állami támogatás van benne, és senki sem elégedett vele.
Ha a sofőrökön múlna, akkor holnaptól kétszer annyit fizetnél, oszt mégse lenne tisztább meg jobb a busz.
Ezért mondom, a megoldás az, ha a túl sok potyautas fizetni fog, nemcsak Budapesten, de országszerte. Ha akarod, szívesen megmagyarázom, mit értek potyautas alatt.
misima | 2010. január 17. | 10:47:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2010. január 17. | 10:39:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:38:03
misima | 2010. január 17. | 10:22:54
misima, elfogadom, az emberi létet nem lehet pusztán anyagi dolgokra redukálni.
Az anyagi dolgok alapján létrehozott leképezési rendszer, amit ma a közgazdászok művelnek, képes arra, hogy nemcsak megmagyarázza, de prediktálja is bizonyos formációk működését, amiben sok ember működik pl. egy társadalmon vagy régión belül.
És persze Asimov pszichohistóriája fikció.
Azonban, a polgári filozófiai hegeli dialektika, amit maga Marx sem tudott a kommunista utópiájában feloldani azt mondja, hogy az emberi szükségletek nemcsak újratermelődnek, de minden alkalommal egy magasabb szinten jönnek léte.
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:30:50
misima,
Bevallom, fogalmam sincs a római tömegközlekedés díjairól. Van azonban egy olyan érzésem, hogy a magyar tömegközlekedés (de nemcsak a közlekedés, de pl. a parkolás) díjai is mára már elérték azt a szintet, hogy az európai árakkal összemérhetők lettek, és az ezért kapott szolgáltatás azonban lényegesen rosszabb.
Miért van ez?
Talán azért, mert az államháztartás szerkezete még mindig rossz, de legfőképpen azért, mert túl sok a potyautas.
feketebuli4 | 2010. január 17. | 10:30:46
mekmörfi,logikád egy hintalóéval vetekszik!
Mekmörfi: "Én az első fizetésemet 87-ben kaptam és 4900 Ft volt.
Azért abban egyetérthetünk, ugye, hogy a 3.60-as kenyér meg a 2 Ft-os buszjegyben volt egy csomó állami dotáció, amit akkor, tudtunk nélkül, tőlünk vontak le, és, lehet, már akkor is korrupt módon és pazarlóan használtak fel."
És evvel a baromsággal véded a mai tolvajokat!
'87-ben 4900 forintot kaptál, úgy, hogy "már akkor is korrupt módon és pazarlóan használtak fel" pénzeket és mégis "a 3.60-as kenyér meg a 2 Ft-os buszjegyben volt egy csomó állami dotáció, amit akkor, tudtunk nélkül, tőlünk vontak le".
Most a tudtunkkal sokkal többet vonnak le és az államnak mégsincs pénze dotációra!
Hacsak a kilopott pénzeket nem hívják annak titkos kormányhatározatokban!?
Jobban jársz, ha visszamész aludni, mert itt csak hülyeségeket mondasz!!!
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:27:13
misima | 2010. január 17. | 10:04:20
misima, ha jól értem, a folyamatosan emelkedő megélhetési költségek, stb..
Igen, a GDP-nek folyamatosan növekednie kell(ene). A növekvő fogyasztást a polgárok nagy-nagy tömege fogyasztásának összessége adja.
Ott lehet vitánk, hogy ezt erőlteti-e valaki, vagy sem. Az én álláspontom az, hogy ez bizony a nép sajátja. Pistike nagyobb házat, meg kocsit akar, mint Lórika, és messzebbre akar utazni nyáron. Ezt persze a kereskedelmi TV-k a maguk reklámjaival csak tovább erősítik. De aki ennek a kampánynak bedől, az nem szegény magyar ember, hanem szegény magyar birka, és magában birka, mert ahhoz nem kell vezér, sem jegyző, sem kántor, de még plebános sem, hogy arra magától rájöjjön, hogy mi a szolid, fenntartható fejlődés.
Tehát Bokros éppen azt mondja, sőt tette a korábbi programjával, hogy az eszelős és fenntarthatatlan fogyasztást korlátozni kell.
misima | 2010. január 17. | 10:22:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2010. január 17. | 10:10:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2010. január 17. | 10:04:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2010. január 17. | 10:04:13
misima:
sajnos a gáz, az olaj, a benzin, az energia, az acél és még sorolhatnán, az nem magyar hungaricum.
Ha Magyarországot elvben szigetelnénk a külvilágtól, és bele tudnánk férni a disznó, búza, tyúk, kukorica körbe, és sem Önnek, sem pedig a BKV sofőröknek nem kellene a plazmatévé, (meg az Internet :-))), akkor még ma is, lehet, ugyannyi buszjegyet vehetne meg, mint régen.
Azonban vegyük észre: az Ön szavaival, ez a gazdasági rendszer olyan, amilyen a szereplői.
(Nekem egyébként nincs plazmatévém..., igaz, kettő autót tartunk fenn, egy 9 éves Fiatot, meg egy 22 éves Daciát...)
Ennek ellenére annak sokkal jobban örülnék, ha egyszer 's mindenkorra rendeznék az összes tömegközlekedés díját, és igazában egy bizonyos "elvi" szolidaritási összegen felül azok és csak azok fizetnék, akik használják is.
Mekmörfi | 2010. január 17. | 09:52:49
kocsobur,
Nem vitatom, hogy a hétköznapi nyelvtani szabályok alternatív alkalmazásával vagy megváltoztatásával lehet üzenetet kódolni.
Ezeket az üzeneteket a küldőjük azért "csomagolja" a nyelvtani szabályokba, hogy kevéssé explicit módon a vájtfülűek, esetünkben, lévén commentről szó, mondhatjuk, a sasszeműek (és a sasorrúak ((ők a dakoták)) számára kódoljuk, legalábbis szándékaink szerint.
Magam is alkalmazom gyakran ezt az eszközt, pl. amikor a teljes hasonulás és a kiejtés szabályaival játszom.
Mindemellett, fenntartom azt a véleményem, hogy az ilyen játékkal is csínján kell bánni, és ha kódolni akarunk valamit, azt nem érdemes faragatlansággal helyettesíteni.
misima | 2010. január 17. | 09:52:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2010. január 17. | 09:41:13
misima
Én az első fizetésemet 87-ben kaptam és 4900 Ft volt.
Azért abban egyetérthetünk, ugye, hogy a 3.60-as kenyér meg a 2 Ft-os buszjegyben volt egy csomó állami dotáció, amit akkor, tudtunk nélkül, tőlünk vontak le, és, lehet, már akkor is korrupt módon és pazarlóan használtak fel.
És akkor, asszem 87-ben, nekünk elképesztően drága, 9.6 Schilling volt egy villamosjegy Bécsben, (de azt egy teljes óráig lehetett használni, minden irányban...).
Én az első színestévémet csak 93-ban tudtam megvenni, ami akkor 43 eFt-ba került, és másfél havi bruttó fizetésem ment rá úgy, hogy addigra ú.n. 4F közalkalmazotti kategóriába kerültem.
Ma, ha egy 51 cm-es plazmatévét akarnék venni, akkor lényegesen kevesebbet költenék.
Ezért, úgy gondolom, hogy pusztán a buszjegy árak és a jövedelmek szimpla összehasonlítása nem ad elegendő alapot semmilyen következtetés levonására.
kocsobur | 2010. január 17. | 09:31:02
Re#Mekmörfi ("Ezt tegnap pomádé írta wolfnak, szerintem kocsoburra számára is megfontolandó lehet")
Bár nem tartozik a tárgyhoz, még egyszer elmondom, pomádéknak, mekmörfiknek
is világos lehet.
Az hogy bizonyos személyneveket kisbetüvel írom-az bizony nem véletlen.
Számomra hordozóik- külön-külön vagy csoportosan- tetteik , cselekedeteik alapján annyit nem érnek hogy akárcsak egy CAPS LOOK gombot megnyomjak miattuk.
Én így (is) nyilvánitok véleményt.Van aki írtana, vagy akár hullákat kaparna ki tíz körmével a föld alól...én megelégszem ezzel a "nemecsekernői" ismert formával..(azzal a különbséggel hogy "ezeknek" esélyük nincs a rehabilitációra).
misima | 2010. január 17. | 09:15:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2010. január 17. | 09:11:22
Ezt tegnap pomádé írta wolfnak, szerintem kocsoburra számára is megfontoladó lehet:
"pomádé | 2010. január 16. | 20:26:25
wolf: Csak annyit:Kornis, nem kornis. záptojás egy szó, nincs menórám,viszont a túrót hosszú Ú-val írom.Nemcsak a Haza szót lehet nagybetűvel írni néha, de a "Magyarországon" -t kötelező. Ami neked "Nemzeti Jelkép" nekem valóban nem az. Nekem a Kossuth-címer, a Rákóczi-féle "Pro Patria et Libertate"-s zászló, a Hollós Corvin jelkép. amit a Te elvbarátaid/őseid meggyaláztak, az nekem nem. Viszont a "nincsenek"-ben nem írok sehol 'nn'-t. Továbbá zömmel helyesen rakom ki ott a vesszőket, ahol szükségeltetik. A magyargyűlölet' abban az értelemben például egybeírandó, ahogy Te használni óhajtottad. Tudod: angoltanár vs angol tanár. Egyszóval, tartom annyira magam magyarnak, mint Te. csak másként vélekedem a világról. Másként is ideírom, hogy jobban értsd: Magyar vagyok, nem hülye!"
Én mindössze annyit tettem hozzá, hogy amikor a személyes, dühös és szerintem elvakult elkötelezettség, (ezt mondták az 1905-ös orosz forradalom után megerősödő ottani politiai erő híveiről is...), olyan mértéket ölt, hogy pl. a tulajdonnevek esetében is megűbereli az alapműveltséget, ott sajnos semmi esély nem adódik érdemi vitára, mert ott bizony az ostobaság győz.
Pasinszki | 2010. január 17. | 08:09:31
Én pedig javaslom, hogy az alkotmányunkban szerepeljen a földrengés tilalma is. Láthattuk Haitin, mekkora károkat, bajt és szenvedést tud okozni.
kocsobur | 2010. január 17. | 07:21:49
Én viszont emlékeztetnék egy nemrég napvilágot látott adatot.
Ami méltatlanul kevés visszhangot kapott. Íme:
MTI| 2009. november 16.
Húszezermilliárdos az államadósság
Magyarország bruttó államadóssága 20 ezer 421 milliárd, azaz 20 421 000 000 000 forint, a GDP 79,4 százaléka - derül ki az MNB friss adataiból. A hitelek visszafizetési igénye a harmadik negyedévvel zárult egy évben 1549 milliárd forint volt, ami a GDP kiemelkedő, 6 százaléka.
---
Csak jelzem, az un. maastrichti kritériumok egyike, vagyis az euró bevezetésének egyik alapfeltétele az hogy a bruttó államadósság nem haladhatja meg a 60%-ot...
Ki lehet számolni,bármelyik balliberális politikus vagy "közgazdász" megmondhatja, HA TUDJA:
az új Orbán kormánynak hogyan és hány év alatt fog a jelenlegi 80%-ról levinni azt 60 % alá, hogy egyáltalán beléphessünk az euró előszobájába(onnantól még két év a bevezetés)?
Vagyis hogyan és mikor lesz Magyarországon euró?
Csil | 2010. január 17. | 07:21:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kocsobur | 2010. január 17. | 07:20:44
"Azt javasolják, hogy az alkotmány módosításakor be kell írni egy olyan korlátot, mely 2012-től tudna érvényesülni, és mely arról szólna, hogy az államadósság nem haladhatná meg a mindenkori bruttó hazai termék (GDP) 60 százalékát"
Remek.
Csak azt mondja meg a nagybajszú-vagy bármelyik balliberális "közgazdász", hogy a mostani 80%-ról hogy jussunk el a kívánt 60%-hoz , amit aztán tartani kéne...
Mert ezt nem látom.
Csil | 2010. január 17. | 07:19:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kocsobur | 2010. január 17. | 07:17:18
Re#misima ("Akkor hogy van ez tehát végül is ez alapján nem is volt Bokros csomag amire most hivatkoznak?"
És ha már láthatóan a bajnai kordon "kormányzása" is a bal- és hiszteroliberális legendáriumban a hasonlóan szart sem érő bokros mellé kerül majd ("rendbetette az országot, meghozta a fájdalmas de szükséges intézkedéseket", Orbánék abból éltek " stb.), akkor néhány tényt szögezzünk le az MDF "miniszterelnökjelöltjével" kapcsolatosan is:
A legendás bokros csomagot az Alkotmánybíróság nagy részben megsemmisitette.
Névadóját pedig egy év után, 1996 április 1-én saját párttársai rúgták ki( utóda a pénzügyminiszteri székben, egy másik híres "közgazdász", bizonyos medgyessy péter lett két évig- ennyit a szakértelemről.)
Bizony a bokros és csomagja az un. "suchmannositás" nélkül fabatkát sem ért, az ekkor eladott irtózatos mennyiségü állami vagyon, energiaipartól tévéfrekvenciákig, okozta a látszólagos fellendülést.
(Hej ha az a vagyon-pénz ma meglenne...De nincs.)
Tudták ez még a bokros- legenda kitalálói is, nem véletlen hogy mikor nemrég konkrét lehetőség lett volna hogy idoljukat a hatalomba emeljék...még annyi esélyt sem kapott a sajátjai részéről a miniszterelnöki-castingon mint egy jászberényi mosógépgyáros.
kocsobur | 2010. január 17. | 07:13:00
"Azt javasolják, hogy az alkotmány módosításakor be kell írni egy olyan korlátot, mely 2012-től tudna érvényesülni, és mely arról szólna, hogy az államadósság nem haladhatná meg a mindenkori bruttó hazai termék (GDP) 60 százalékát"
Remek.
Csak azt mondja meg a nagybajszú-vagy bármelyik balliberális "közgazdász", hogy a mostani 80%-ról hogy jussunk el a kívánt 60%-hoz , amit aztán tartani kéne...
Mert ezt nem látom.
Mekmörfi | 2010. január 17. | 05:41:44
misima
Sorry, csak most olvasom a 21:22-kor kelt kommentet.
Nem értem a problémát: Bokros megcsinálta a programját, sok jót tett vele az államháztartás egyenlegének, de óriási felzúdulást keltett abban a társadalomban, ami a kádárista "emlőkön" nevelkedett.
Ezek után döntöttek úgy Hornék, hogy kihátrálnak Bokros mögül, rákenik a balhét, oszt hagy' bukjon.
Az a véleményem, hogy mi még mindig azt szenvedjük, ("szívjuk"), hogy a Kádár-barakk relatíve konfortos (sic!) volt, és nem merték, meg nem is akarták 89-ben egy sokkterápiába vinni az országot, pedig, akkor, még lett is volna hozzá konszenzus. Ha akkor elinflálták volna egy év alatt az összes kádári adományt, akkor ma már biztosítási alapon működő egészségügyünk lenne (majdnem) mindenki megelégedésére.
Ehelyett éveken keresztül húztunk magas (de nem hiper) inflációkat, és fenntartottuk azt a hibás képzetet, hogy a kapitalizmus és a legvidámabb barakk együtt működhet.
Bokros a rendszerváltás óta nem mondott mást, mint hogy Magyarországnak a kemény kapitalista versenyben kell helytállnia, mert kis ország vagyunk, és nekünk "nincs protekciónk" azaz velünk nem tesznek kivételt.
Aki ezt nem érti meg, az minimum álmodozó.
Antoine... | 2010. január 16. | 23:21:00
misima | 2010. január 16. | 22:13:26
Bokros egy évig volt pénzügyminiszter. Ezenkívül civil, vagyis politikán kívüli volt akkoriban (ma már nem mondanám annak). Nem hiszem, hogy módjában állt jelentősen befolyásolnia egy ekkora volumenű ügyet. Arról nem is beszélve, hogy lehetett elég dolga a csomagjával. (Azzal most nem akarok érvelni, hogy vannak olyan helyzetek, amikor el kell adni ezt-azt.)
misima | 2010. január 16. | 22:13:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Antoine... | 2010. január 16. | 22:02:55
Nem Bokros Lajos adta el jobbára olcsón, gyakran fillérekért, és csak a legritkább esetben jó áron a magyar állam vagyonát. És amennyire tudom, még csak olajat sem szőkített.
Főpolgármesterként el tudnám képzelni. Jobb híján.
misima | 2010. január 16. | 21:35:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nina13 | 2010. január 16. | 21:32:47
A Fidesz ilyen tisztességes és ésszerű megoldásba úgy sem megy bele. Ők abban reménykednek, hogy a következő négy évben mindent zsebre vághatnak. Aztán utánuk az özönvíz.
Spartan | 2010. január 16. | 21:25:32
A Bokros egyébként éppen azokat a pénzügyi köröket szolgálja melyek miatt bekövetkezett a pénzügyi válság....mint imf tanácsadó osztja az észt komolynak látszó képpel az egyébként pénzügyileg képzetlen közönségnek, a recept: miután tönkreteszünk egy országot (bármelyiket ), megmondjuk neki mit kell csinálnia, hogy túlélje a katasztrófát....elöször korlátlanul hitelezni, feltételeket szabni, majd utána könyörtelenül beszedni,.... közben demokráciát játszhat a nép....még "szabadon" választhat is...
misima | 2010. január 16. | 21:22:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mekmörfi | 2010. január 16. | 20:54:16
Bokros egyébként a saját programjába bukott bele, mert sem Horn sem az MSZP nemcsak hogy kihátrált mögüle, de végül a programot sem merte felvállalni olcsó populista megfontolásokból.
Bokros ezzel teremtette meg azt a gazdasági alapot, amire most a Fidesz hivatkozik, és amit a Fidesz szabott el a választásokra készülve.
Azóta Bokros rendszeresen publikál az ÉS, Figyelő, Világgazdaság, Heti gazdaság, a Népszabadságban a HVG-ben, stb. Mondhatjuk, mértékadó lapokban.
Ezeket a közleményeket olvasva azt kell megállapítani, hogy Bokrosnak általában igaza lett: előre megmondta, milyen gazdasági hatásra számíthat az ország a különböző gazdasági intézkedések következményeként.
Kedves Néhányan: azért, mert nem tetszik a bajúsza, vagy rossz oldalról köti a nyakkendőjét, még lehet bizony igaza is.
misima | 2010. január 16. | 20:42:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nablaquadrat | 2010. január 16. | 20:38:41
Bokros jellemző kifejezése volt 1995-ben: "Majd visszaszedjük!"
Sajnos, -szerintem Soros Györgynek ill. a CEU-nak felróhatóan- ezt az alakot még nem sikerült eliminálni a magyar közéletből.
nablaquadrat | 2010. január 16. | 20:31:55
"Bokros átírná az alkotmányt"
Bokros 1995-ben még az Alkotmánybíróságot is le akarta cserélni, mivel az elkaszálta jónéhány "reformját". Ez még érthető is, csak az nem, hogy eme fenyegetésének a magyar TV-ben, -némileg rezignáltan, iziben-, de teljesen komolyan hangot is adott.
Számomra ekkor szünt meg magyar politikusnak lenni Bokros Lajos és Csintalan Sándor is a pólóján a 25 cm-es kék betükből álló "I love Lajos" felirattal.
drBubó | 2010. január 16. | 20:23:13
Aki tutira akar menni, hogy Jobbik kormány legyen mondjuk 2012-től, az szavazzon Bokrosra.
következetes | 2010. január 16. | 20:21:39
Bokros (O)lajos feledékeny. Már nem emlékezik rá hogy az MSZP tagja volt. Arra sem hogy a haverokkal szökítettek. Eltünt vagy 1000 milliárd a költségvetésböl. Ezért kellett a híres csomag. A kisembereken bevasalták a pénzt! Ez volt a reform. Zseni ez a Lajos! Csak így tovább!
misima | 2010. január 16. | 20:20:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
egysegelem | 2010. január 16. | 20:00:29
"Szijjártó Péter közleményében azt írta: 1998 és 2002 között az Orbán-kormány 60 százalék közeléből 53 százalékra csökkentette a GDP-arányos államadósságot"
Elotte pedig (tobbek kozott) Bokros 90%rol 60%ra. Ezt elfelejtette hozza tenni.
prioritás | 2010. január 16. | 18:10:11
Kedves "Mekmörfi"!
Eszmefuttatásod bámulattal tölt el!
Nálam kivivtad a "KIVÁLÓ ELEMZŐ" /közgazdász, politológus, stb./ cimet.
Véleményedhez csak csatlakozni tudok!
Jager László | 2010. január 16. | 18:03:02
TI MIÉRT ÍRTOK!?
AGIT.PROP-osok vagytok!?
Remélem csak szerencsétlenkedtek!!!
Sok sikert!!!
J.L.
Mekmörfi | 2010. január 16. | 17:25:40
Teljesen igaz: kétharmad birtokában nem sz@rozni az alkotmánnyal.
Egyébként is a hiányt attól fogva anti-IMF-hozzájárulásnak fogják nevezni és definíció szerint a Magyar Nemzeti Közalap része lesz, ráadásul a számítás pedig egyenesen pozitív értéket fog mutatni, hiszen az a hiány nem nálunk lesz, hanem a hülye külföldieknél, akiknek nem fizetjük vissza.
És kétharmaddal még megszavazzuk az MNyT-t, a Magyar Nyalókatörvényt, amit a külföldiek nyalhatnak, pontosabban bekaphatnak.
A különlegesség a törvénynek a kiegyensúlyozottsága lesz, mert a külföldiek mellett a magyarok is szophatják. (persze a másik oldalról).
kutykuruty | 2010. január 16. | 17:24:57
"neked hol? Kanadában?"
Ja, valami kanadai topicban vagyok... akkor sok lesz az a 4-5 év. :DDD
kutykuruty | 2010. január 16. | 17:23:07
"legrosszabb esetben lesz meg 4-5 nehez evunk, DE utana lassan erzodni fog minden ember eleteben a javulas!!! "
Viszont legjobb esetben 20 éve van 4-5 nehéz évünk és utána jobb lesz. :DDD
Hány 20 évet kell még várni a várva-várt javulásra?
(És ez még csak a demokrácia... már az átkosban is ezzel poénkodott Hofi... no meg azzal, hogy miért mindig a sz@r gyűrűzik be nyugatról, a jó, miért nem.)
aaron | 2010. január 16. | 17:15:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Jager László | 2010. január 16. | 16:40:31
NEM ESSZÜK MEG AZ ARANYTOJÁST TOJÓ TYÜKOT!!!!!!!!!
ISMERŐS!!!!!!!!!!!
VIKTÓRIAÁM MONDJA.FIACSKÁM MAJD FŐZÖK NEKED BABLEVEST,CSAK NINCS BABOM AMIT ELÜLTETNÉK!!!
MONDOM!!!!! AKKOR HOZZÁL SÖRT!!!!!
J.L.
feketebuli4 | 2010. január 16. | 16:34:01
innocent: "A Bokros csak azt teszi, amit kell neki, hogy ismet! gatyaba razza az orszagot, legrosszabb esetben lesz meg 4-5 nehez evunk..."
neked hol? Kanadában?
Kibicnek kuss!!!
misima | 2010. január 16. | 16:09:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
innocent | 2010. január 16. | 16:07:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Jager László | 2010. január 16. | 15:56:51
Speciel rettenetesen hülyeséget beszéltek!!!!!
Ha gondolkoztok nézzetek AMERIKÁRA!
VEGYETEK FEL SZEMÜVEGET!!!!!!!!
J.L.
JFK2008 | 2010. január 16. | 15:54:18
" "Rossz kormányzás, Gyurcsány-csomagok és Bokros-csomagok helyett jó kormányzás kell - ez jelenti a sikert Magyarország számára" - tette hozzá."
Ezzel a szóvirággal Szíjjártó bekerülhetne a guiness rekordok könyvébe. Ekkora mafla közhelyet még a világtörténelemben nem mondott senki. Ennyire lenézzük a magyar választókat?
JFK2008 | 2010. január 16. | 15:51:21
Ez nem egészen világos. Nem lehetne azt kimondani, hogy a költségvetési hiány nem lehet 3%-nál magasabb, amit az EU is megkövetel, és ha magasabb, akkor a rákövetkezö évben 0%-ot kell elérni. Ha nincs költségvetési hiany, akkor egyértelmuen csökken az allamadósság is.
kutykuruty | 2010. január 16. | 15:36:10
"szegénynek lenni államellenes tett"
Még hozzátenném, hogy aki megteszi, az 40 évnyi fizetés nélküli kényszermunkára köteleztetik! :DDD
Moliere | 2010. január 16. | 15:34:00
Miért állnánk meg a 6o%-os plafonnál? Legyen az alkotmányban az is, hogy a jégeső szigorúan tilos, szegénynek lenni államellenes tett, és aki nem panamában (!!!) szerezte a PhD-jét, az azonnal monnyon le minden tisztségéről. Bokros for everything! Everything for Bokros!
kutykuruty | 2010. január 16. | 15:34:00
"hogy a minimálbérből is adót szedtek"
Nem mindegy, hogy adót szednek, vagy eleve nem adják oda?
Amúgy a minimálbérek alakulását nem tudom, de az átlag reáljövedelmek mértéke 1990 óta gyakorlatilag nem nőtt. Ha 1990=100%, akkor 2008=100,7 (ha jól emlékszem), de azt azóta már ledolgoztuk. :D (Viszont a GDP volumenindexe, valami több, mint 30%-kal emelkedett 2008-ig.)
Egyszóval "úgy élünk", mint rendszerváltáskor, csak megtámogattuk a multikat néhány ezer milliárddal. ;)
kutykuruty | 2010. január 16. | 15:28:09
"Nekik továbbra is "járni" fog a pénz a semmittevésért?"
Szerintem továbbra is járna és visszaszedné a jelképes összegek alkalmazásával. Így egyszerre lenne szociálisan érzékeny, megmentő és kapitalista barát... legalábbis hivatalosan. :D
kutykuruty | 2010. január 16. | 15:26:20
"van némi zavar az értékelésedben, de speciel az IMF-fel nem ment szembe, félig se, sőt"
Két út állt a spórolásra a kiadások csökkentése és a megszorítások. Az IMF, mint ma is az utóbbit preferálta az adósságspirál miatt. Bokros jelentősen csökkentette a kiadásokat is. Sőt, ezen felül az alacsony adókkal elérték, hogy Magyarország a térség legjelentősebb offshore országa legyen. (Bár ez már nem Bokros műve, a Fidesz gazdaság élénkítést választott.)
Ennek következtében kilábaltunk a spirálból.
"Bajnai meg sokkal keményebb, egyáltalán nem rabszolga."
Ezzel szemben Bajnai kizárólag a megszorításokkal foglalkozik (úgy, ahogy az IMF kívánta - pont úgy). Az összes létező adót megemelték, új adókat hoztak létre, felvettek drága hitelt és drága kötvényeket bocsátottak ki. (Ez utóbbi szintén egyfajta adó.) És igen, igazad van, nagyon keményen, hülye barom módjára.
Az egyetlen adófajta, aminek a csökkentése jó a hitelezőknek, az a munka adójának csökkentése, hogy több, jobb rabszolga legyen.
Pont úgy, ahogy az IMF kérte. Bajnai a tökéletes katona. Bokros nem volt az... talán ezért is alkalmazták magasabb körökben, mert vannak egyéni gondolatai. Ettől függetlenül Bajnait is lehet foglalkoztatni, mert remek rabszolga.
tothjani | 2010. január 16. | 15:23:53
Hát az tény hogy a Fidesz elég jól kezelte a GDP-t te az is igaz hogy a minimálbérből is adót szedtek, ha sanyargatni kell a népet akkor a Fidesz a király.
hazadnakrenduletlenul | 2010. január 16. | 15:18:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
evianna | 2010. január 16. | 15:15:39
kutykuruty | 2010. január 16. | 14:46:58
van némi zavar az értékelésedben, de speciel az IMF-fel nem ment szembe, félig se, sőt. (lemondása után egyébként náluk folytatta - Bajnai meg sokkal keményebb, egyáltalán nem rabszolga.)
kutykuruty | 2010. január 16. | 15:14:04
"Viszont én nem látom mi ebben az a nagy szakértelem"
Abban a hozzászólásban nem is a szakértelmét erősítem/vitatom, hanem a korrektségét.
Ő megmondta, hogy mit csinálna... bármennyire is nem áll a földön két lábbal, mint, ahogy ezt első hozzászólásomban megpendítettem.
De nézzük pl. mit csinál az MSZP: elvesz és azt hazudja, hogy adott. Csökkentett némi adót és azzal szembeállít minden plusz kiadást (egyenként).
Vagy ott van pl. a Fidesz: azt hazudja, hogy többet tud adni, mint amennyit tud.
Bokros... nem tesz, se ilyet, se olyat.
A szakértelem, az más kérdés.
evianna | 2010. január 16. | 15:10:57
figyeltem | 2010. január 16. | 14:01:23
jogos!
ez tisztára a szovjet tájékoztatás módszere: a hírhez mindig csatolták az értékelését, esetleg kiigazítását.
a régi bizánci császári udvar öröksége.
drBubó | 2010. január 16. | 15:02:55
Különösen a leszakadt országrészeknek (pl. Borsod), és az elcigányosodott falvaknak van óriási szüksége Bokros Lajosra - igaz e pajtikák? Hahahaha.
Csak szavazzatok rá, majd meglátjatok, hogy mi kel ki belőle. Mondjuk egy jó kis Jobbik-kormány.
misima | 2010. január 16. | 14:49:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kutykuruty | 2010. január 16. | 14:46:58
"kormányzati tevékenységének eredményeként nőtt volna az államadósság. Márprdig ennek éppen az ellenkezője igaz, hiszen még a Szíjártó hivatkozásában szereplő csökkenés is a Bokros csomagnak köszönhető."
De közben ne felejtsük el, hogy nem csak Bokros spórolásán (mellyel egyébként félig szembement az IMF-fel, nem úgy, mint a rabszolga Bajnai), Fidesz gazdaság élénkítésén, hanem elsősorban azon múlott, hogy offshore ország lettünk. (Csak ezt senki nem szereti megemlíteni.)
Viszont ma már ezt nem lehet megcsinálni, hisz már az adók csökkentése sem fedezné a dübörgésből származó felárat. (Már 2006-2008 környékén sem fedezte.)
Egyszóval azt nem lehet mégegyszer olyan hatékonysággal megcsinálni.
kutykuruty | 2010. január 16. | 14:39:20
misima | 2010. január 16. | 13:20:04
"Csak elfelejtette elmonddani hogy ez kire is vonatkozna"
Megmondja ő... ebből a szempontból korrekt Bokros. Ő, az egyetlen, aki megmondja, hogy az emberektől veszi el.
Speaker | 2010. január 16. | 14:32:46
Toleranciahorror | 2010. január 16. | 13:47:45
A hasonlatod akkor lenne adekvát, ha Bokros arról híresült volna el, hogy kormányzati tevékenységének eredményeként nőtt volna az államadósság. Márprdig ennek éppen az ellenkezője igaz, hiszen még a Szíjártó hivatkozásában szereplő csökkenés is a Bokros csomagnak köszönhető. Így amit írtál, az teljesen értelmezhetetlen. De ha ezzel csak azt akartad jelezni, hogy nem szíveled a Bokrost, akkor írd azt, ez a Te magánügyed.
Judit01 | 2010. január 16. | 14:17:50
A saját pénzükkel biztosan nem kufárkodnak úgy, mint a közössel.
Judit01 | 2010. január 16. | 14:14:11
És ki lesz az aki átírja a BIBLIÁT? Biztosan arra is van vállalkozó!
figyeltem | 2010. január 16. | 14:01:23
Engedelmet kérek! Mondjon valaki egy hasonló esetet, amikor egy fideszes sajtótájékoztató tudósitásában annak cáfolatát is közölte az MTI! Ez egy független hirügynökség??? A hirügynökség tudósítson és utána ,egy másik hírben közölje a reagálásokat! Az adott esetben honnan a búsból tudta az MTI a fidesz reagálását? BIZONYÁRA NEM SZERETNÉK HOGY TÉNYLEG ÖSSZEVONJÁK ŐKET a közszolgálati médiumokkal!
jehu | 2010. január 16. | 14:01:14
Mi a fenének kell minden hírhez hozzátenni, hogy mi arról a Fidesz véleménye?
Legkésőbb 2002 óta naponta hallja, aki akarja: mindig ugyanaz. Mi a hírérték bennük?
kovacsi | 2010. január 16. | 13:57:24
Kár, hogy sokan nem a cikkről írník, hanem a személyről, akitől ered...
Az is kár, hogy a mindenkori hatalom (a parlamentel karöltve) tojik az alkotmányra, ha úgy hozza kedve.
A fidesz bármennyire is tömjénezi magát, az ördög ő maga.
Toleranciahorror | 2010. január 16. | 13:47:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
hesperia | 2010. január 16. | 13:46:22
Lajos!
Néked pontosan annyi esélyed van az alkotmány módosítására, mint pölö nekem.
Akkor meg, kinek bohóckodsz már megint?
Akinek a szavazataira számíthatsz, az azt sem tudja, mi az az alkotmány, és úgy tudja, hogy jelenleg Orbán Viktor a kormányfő...!
Úgy látszik, létezik az a pénz, amiért "korpás a hajad..."
misima | 2010. január 16. | 13:20:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bobyhall | 2010. január 16. | 13:17:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
agadou | 2010. január 16. | 12:54:10
Az osztogatást limitálná (alkotmány) a fosztogatást intenzifikálná (SZDSZ). Fél, hogy csak ketten maradnak az MDF-ben.
kutykuruty | 2010. január 16. | 12:52:25
És ezt gondolom nem úgy képzeli el, hogy limitálná a kormányközeli vállalatok korrupcióit, a multiknak jutó támogatásokat, megszüntetné a félkommenista vállalatokat, hanem úgy, hogy un. jelképes összegeket (mint 5 000, a 30 000 Ft-os nyugdíjból) fizessenek be az emberek.
|