Csak úgy dőlnek a britek

Nagy-Britannia már nem csupán a vezető, hanem az első számú turisztikai küldő piaca Budapestnek. A 2005-ös budapesti boom után folyamatosan növekvő brit vendégszám mára a németekét is maga mögé utasította: idén 29 739-cel, 25 százalékkal többen érkeztek a szigetekről a magyar fővárosba, mint a tavalyi év hasonló időszakában, vagyis majdnem pontosan 138 ezren.


Ezért persze meg kellett dolgozni. A BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. együttműködik a brit nagykövetséggel, a brit turisták minél szélesebb körű tájékoztatása érdekében, és minden évben jelen van a legnagyobb turisztikai kiállításon, a londoni WTM-en is. A kht emellett folyamatos kapcsolatot ápol a brit médiával, BudapeStudy programja segítségével. Az elmúlt években szinte minden nagyobb napilap munkatársa és tv-csatorna stábja  megfordult már Budapesten a The Timestól a Travel Channelig és nyilatkozott pozitívan cikkeiben, filmjeiben a fővárosról.

Az intenzív kommunikációs munkának köszönhetően Budapest mára a britek legkedveltebb úti céljainak egyike. A British Travel Awards augusztusban indított szavazásában Budapestet a 10 legnépszerűbb hely között jelöli. Budapest a világviszonylatban is nívós top 10-es listán olyan városok mellett érdemelte ki a jelöltséget, mint New York, Párizs, Barcelona vagy London; Kelet-Közép-Európából csak Prága szerepel a jelöltek között.

A BTH igazgatója szerint a britek elsősorban a szórakozási lehetőségek miatt tartják vonzónak Budapestet – és e téren nagyon jól állunk.  A szigeteken immár hagyománnyá vált például, hogy ide szervezik a legény- és leánybúcsúkat – mondta érdeklődésünkre Fekete László.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.